Kirjoittaja Aihe: DJI purkkien vinkit/kysymykset  (Luettu 357211 kertaa)

Poissa Sämxy

  • Opetteleva torppari
  • **
    • Starlapland RC-ilmakuvaukset
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #550 : 16 Tammikuu, 2013, 10:44:18 »
Semmosta kyselisin Nazan gimbaaliasennuksesta, kun tällainen tuli kytkettyä paikalleen, mutta gimbaali ei lähde elämään. http://www.electronicarc.com/catalogo/product_info.php?cPath=85_100&products_id=747


Nazan tietokonesoftassa näkyy knobit toimivan joilla gimbaalia käännetään, ja kaikki asetukset yms ainakin omasta mielestäni olen laittanut oikein. Missähän vika kun ei vaan ala elämään kääntämällä knobeista eikä vakauta itseään ollenkaan.

Ja lisäkysymys: FlySky TH9X:n sain juuri paikalleen. Vasta pari kertaa lennätellyt. Onko juurikin odotettavissa tuota pakkaskestävyysongelmaa. Tilaanko suosiolla jo pelastusvarjoa vai eri radiolaitteistoa !?
« Viimeksi muokattu: 16 Tammikuu, 2013, 10:48:40 kirjoittanut Sämxy »
FPV-kopterit / Mavic 2 Pro / Inspire 1 / S900 GH4 (YS-X4, YS-X6/Gremsy H3) exät: Vulcan 900 hillittömällä gimbaalilla, DJI Flame Wheel F450 (Naza-m)
http://starlapland.fi
http://facebook.com/starlapland

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #551 : 16 Tammikuu, 2013, 10:53:47 »
Servot toimii jos kytket ne suoraan vastariin? Servot on kytetty Nazaan oikein päin, oikeisiin reikiin? Gimbal on softasta asetettu aktiiviseksi? Gimbaalin gainit on yli nollan?

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #552 : 16 Tammikuu, 2013, 10:56:39 »
Ei kai sentään varjoo tartte hommata  :D
Toi TH9X mikä mulla on, niin aiheuttaa jäähtyessään vaan YAW muutoksia, eli alkaa rudder kanava hiljaa kääntymään vasemmalle.
Täysin lennettävissä kylläkin.
Pistä usb piuha nazaan kiinni ja mankka pihalle pakkaseen ja seuraa niitä tikkujen slidereitä liikkuvatko minnekään akullisen aikana.

Gimbal hommaan en osaa sanoo mitään, oma systeemi on viel pöydällä.

Poissa Jeziz

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #553 : 18 Tammikuu, 2013, 16:12:15 »
Aatellu alkaa iteki väsäämään 4wd kopteria ja tulipa tässä semmonen mieleen, että ku mulla on tuo spektrumin dx7s mankka, niin pärjääkö sillä jos laittaa kopteiin nazan gps palikan. Tarkotus olis et sais sen kotiin paluu toiminnon käyttöön.?
-Spektrum DX7s
-DJI F450 w/Naza-M
-Blade QX180 HD
-Phoenix simu
-Jiuchon Pro New

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #554 : 18 Tammikuu, 2013, 16:13:00 »
Pärjää..
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa Sämxy

  • Opetteleva torppari
  • **
    • Starlapland RC-ilmakuvaukset
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #555 : 18 Tammikuu, 2013, 19:47:43 »
Servot toimii jos kytket ne suoraan vastariin? Servot on kytetty Nazaan oikein päin, oikeisiin reikiin? Gimbal on softasta asetettu aktiiviseksi? Gimbaalin gainit on yli nollan?
Servot toimii, ja uuetki vaihoin. Gimbaali alkoi toimimaan kun laittoi suoraan vastarista gimbaaliin, mutta jos laittaa nazan kautta niin ei enää toimi  :(  Pari kuvaa setupista.
http://i49.tinypic.com/1zsm7a.jpg
http://i48.tinypic.com/1ig1nt.jpg


FlySky lähettimessä asetuksena PPM-moodi, ja NAZA PCohjelmassa valittu tradition-moodi, kun tuntuu lentävän hyvin tällä moodilla.
Jos valitsee PPM-moodin nazan PCohjelmaan , tulee alakulmaan RX-ERROR.
Nazan PCohjelmassa kuitenkin lähettimen gimbaalin säätönuppeja kääntäessä, liukupalkit kuitenkin liikkuvat x1 ja x2 osalta, ikään kuin nazasta ei tulisi tietoa ulos..

Fail-Safesta en myöskään ole varma toimiiko, virrat lähettimestä sammutettaessa NAZA-ohjelmassa liuku-palkki ei mene fail-safen päälle eikä liiku mihinkään suuntaan, kuinka  asennetaan, tuleeko se silti kotiin  :-\?
« Viimeksi muokattu: 18 Tammikuu, 2013, 19:55:20 kirjoittanut Sämxy »
FPV-kopterit / Mavic 2 Pro / Inspire 1 / S900 GH4 (YS-X4, YS-X6/Gremsy H3) exät: Vulcan 900 hillittömällä gimbaalilla, DJI Flame Wheel F450 (Naza-m)
http://starlapland.fi
http://facebook.com/starlapland

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #556 : 18 Tammikuu, 2013, 20:12:18 »
Onko sulla nyt varmasti asetettu eri lentotilat käyttöön tuosta radiosta?

Jos tuo Flysky TH9X mankka on sama laite kun Turnigy 9X, niin mulla on ohjeet miten 3-asentoisen katkaisijan saa käyttöön eri lentotiloille.
Lisäksi ainakaan Turnigy 9X vakio vastarilla ei toimi failsafe, vaan tarvitset vaikka FRSKY moduulin radioon sekä vastarin.

Failsafe ei toimi ellei radio sammutettaessa palkki mene failsafe -kohtaan.

Ettei gimbali hommissa ole mennyt nyt X1 ja X2 sekaisin F1 ja F2 porttien kanssa!

F2 porttiin gimbalin pystykallistusta ohjaava servo ja F1 kanavaan roll servo. Jos on rajummat servot, niin servojohdosta vain signaali nazalta ja sopiva virta muuten servoille ubecin kautta.

Poissa Sämxy

  • Opetteleva torppari
  • **
    • Starlapland RC-ilmakuvaukset
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #557 : 18 Tammikuu, 2013, 20:29:33 »
Onko sulla nyt varmasti asetettu eri lentotilat käyttöön tuosta radiosta?

Jos tuo Flysky TH9X mankka on sama laite kun Turnigy 9X, niin mulla on ohjeet miten 3-asentoisen katkaisijan saa käyttöön eri lentotiloille.
Lisäksi ainakaan Turnigy 9X vakio vastarilla ei toimi failsafe, vaan tarvitset vaikka FRSKY moduulin radioon sekä vastarin.

Failsafe ei toimi ellei radio sammutettaessa palkki mene failsafe -kohtaan.

Ettei gimbali hommissa ole mennyt nyt X1 ja X2 sekaisin F1 ja F2 porttien kanssa!

F2 porttiin gimbalin pystykallistusta ohjaava servo ja F1 kanavaan roll servo. Jos on rajummat servot, niin servojohdosta vain signaali nazalta ja sopiva virta muuten servoille ubecin kautta.

AFHDS-lähetin ja vastari versio käytössä. Eri lentotilat saatu toimimaan kolmella asennolla, menee GPS, A ja M:n päälle ja muuttuu siniseksi, kokeiltu toimivaksi lennossa.
Muutanko M:n failsafeksi, mitä haittoja siitä seuraa, koska failsefea ei ilmeisesti saa toimimaan ilman juurikin tuota Frsky modulea.
Kaikki muu mainitsemasi on kokeiltu, ja pitäisi olla oikein.

Lisäkysymys: Lyhentääkö FPV:n käyttö ohjauksen kantomatkaa. uskaltaako ilman failsafea lennättää?
FPV-kopterit / Mavic 2 Pro / Inspire 1 / S900 GH4 (YS-X4, YS-X6/Gremsy H3) exät: Vulcan 900 hillittömällä gimbaalilla, DJI Flame Wheel F450 (Naza-m)
http://starlapland.fi
http://facebook.com/starlapland

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #558 : 18 Tammikuu, 2013, 20:53:21 »
Mulla on 3-asentoisessa kytkimessä atti, gps ja failsafe. Gear katkaisijasta saan manuaalimoden missä tahansa lentotilassa.

Melkein jättäisin tuon manuaalimoodin pois, ellei tiedä sitä sitten tarvitsevansa.
Mun mielestä tuo nazan failsafe return to homella on vaan yksi boxin arvokkaimmista ominaisuuksista.



FPV hommat riippuu taajuuksista, antenneista ja monista muista seikoista, sekä vaatii melko paljon tutustumista aiheeseen.
Ainakin lennokkikäytössä 2.4Ghz ja 5.8Ghz toimii mulla hyvin, ja en ole huomannut mitään häiriöitä. Luotettavat kantomatkat n. 500m.
Kannattaa tutustua radiotaajuusjuttuihin ajan kanssa ja kokemuksiin eri taajuuksien käytöstä päällekkäin.
Lisäksi esimerkiksi tuon Frsky:n telemetrian RSSI hälytykset on ehdottomat fpv käytössä, kun on lasit päässä ja kuulee ohjaimen varoittelevan signaaleista.
Tietysti nuo arvot voi myös saada vaikka osd:nä videokuvaan.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #559 : 18 Tammikuu, 2013, 23:19:32 »
Koitan just saada tota failsafee pelaan. Mankka siis TH9X + frskymoduli ja telemetriavastari.
Jos oikein manuaalit luin niin, mankka ja vastari päälle, tikut failsafe asentoon, painetaan vastarin F/S nappia vähintään sekunti ja moduli piippaa onnistumisen merkiksi.
Sit asetetaan failsafe sille kanavalle joka menee nazan U-kanavaan, olisko noin ? Sitten testi ja mankasta virrat pois ja nazan ohjelmassa pitäis sliderin siirtyä kohtaan failsafe.
Eikös naza hoida kaasun käytön failsafe tilanteessa, joten asetusta tehdessa mankan kaasutikku yli 10 prosenttiin, vaiko puoleenväliin? Tuo asia on vielä epäselvä.

Kytkimien asennot mankassa, 3 asentoinenkytkin A,GPS,F/S  ,  Gearkytkin (IOC) OFF/HomeLock, eli jos orientaatio katoo niin tuolla tulee takas lähtöpisteensä päälle.

Se testaamani alumiiniteippi tuntui toimivan, ei ota gps enään häiriöö telemetriavastarista.

No niin, hexaan ja quadiin saatu failsafe aikaiseksi, hetki meni ihmetellessä, kunnes hokasin että slideri pitää olla failsafe kohdassa kun tekee koko setupin.
Uskaltaako tota testata, ettei tuu kasa romua ja pahamieli samalla kertaa  ;D
« Viimeksi muokattu: 19 Tammikuu, 2013, 01:07:50 kirjoittanut Ves@ »

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #560 : 19 Tammikuu, 2013, 15:34:59 »
Itse ainakin olen jättänyt failsafessa kaasutikun 50% leijuntaan, jotta Naza pitää korkeutensa. Tuolla asetuksella ainakin oma toimii, enkä halua kokeilla tippuuko se ensin hetken aikaa kunnes failsafe-tila aloittaa toiminnan.  :D

Tänään meni ulkotestit tuulisella säällä ja alle -10 asteen pakkasilla hyvin. Jotain räpsyjäkin sai aikaiseksi.
Eilen pidin konetta -20 pakkasessa radion kera ja kaikki pelas sen jälkeen oikein, tosin radiokin oli jo äärettömän jähmeä.

Tuo Nazan satunnainen sekoilu voi johtua kahdesta asiasta oikeastaan:
- Kone heilahtaa virrat kytkettäessä, johdot on lyhyet ja varon tätä aina akkua kytkettäessä.
- Vastari ja Naza saa Sonyn kameralta pientä virtaa hdmi johdon -> konvertterin -> konvertterin virran syötön kautta. Pidän hdmi johdon irrallaan, kunnes Naza saa akkuvirrat.
   (Täytyy vielä koittaa muokata tuota hdmi johtoa siten, että kameralta ei tule virtaa hdmi:tä pitkin mihinkään, varmaan hdmi +5v johdon erotus riittää?)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #561 : 19 Tammikuu, 2013, 15:50:27 »
No eipä tullut tuo paikallaan leijuminen taas mieleen ollenkaan setuppia tehdessä, nyt kaasu n.30%, pitää ehtoolla nostaa varuiksi 50%.
Kiitti Vipe83 tiedosta.
Mitäs naza tekee sitten, jos se leijuu vaikka 5m korkeudella ja napsauttaa kytkimestä F/S:n päälle, nouseeko ensin ylös ja tulee sitten takaisin ?
Eli virrat jää tuossa tapauksessa mankkaan päälle.

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #562 : 19 Tammikuu, 2013, 16:16:56 »
Jos gps:n mukaan on lähtöpisteessä niin laskeutuu todennäköisesti. Jos ei niin nousee 20m korkeuteen ja palaa takaisin virtojen kytkentäpaikkaan. Älä siis kokeile puiden alla failsafea köh köh...

Poissa Sämxy

  • Opetteleva torppari
  • **
    • Starlapland RC-ilmakuvaukset
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #563 : 20 Tammikuu, 2013, 18:17:45 »
Asensin kolmeasentoiseen kytkimeen nyt atti, satelliitti ja failsafe-modet. En tiedä vielä meneekö lähettimestä virrat sammuttaessa sitten failsafeen, kun ei ainakaan tietokoneohjelmassa näy menevän. Asensin kyllä failsafen lähettimen kautta bindaten juurikin tuohon kolmeasentoisen kytkimen viimeiselle muodolle.

Tänään tuli kokeiltua FPV:n kanssa nazaa ja failsafe toimii ainakin tuon kolmeasentoisen tikun kautta hienosti, nappi viimeiseen asentoon, nousee ylös, tulee päälle ja alkaa laskeutua. Alas asti en uskaltanut tuoda, vaan attimode päälle ja laskuun.
FPV-kopterit / Mavic 2 Pro / Inspire 1 / S900 GH4 (YS-X4, YS-X6/Gremsy H3) exät: Vulcan 900 hillittömällä gimbaalilla, DJI Flame Wheel F450 (Naza-m)
http://starlapland.fi
http://facebook.com/starlapland

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #564 : 20 Tammikuu, 2013, 18:40:03 »
Jos Nazan ohjelmistossa koneella ei mene failsafe päälle, kun sammutat ohjaimen, jokin on vialla. Failsafe ei siis toimi tositilanteessa.
Osaako tuo käytetty ohjain, vastari, moduulikombo asettaa failsafen kaikille kanaville mitä käytät?

Ainakaan Turnigy 9X:ssä ei ne vakio failsafe valikot ei tee mitään.
Jos kyseessä on nyt tällainen mankka sulla: http://www.verticalhobby.com/kauppa/flysky-ch-24-ghz-th9x-afhds-p-869.html
Niin toi failsafe ei varmasti tee pelkän radion valikon kautta mitään, ei siis toimi. Frsky romuissa painetaan vastarin bindaus/failsafe nappia ja vastari haistelee mankalta kaikkien kanavien asetukset.

Nazan ohjeissa on kyllä lisää failsafen toiminnasta. Kannattaa se ajattaa koemielessä maahan asti.

Poissa Sämxy

  • Opetteleva torppari
  • **
    • Starlapland RC-ilmakuvaukset
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #565 : 20 Tammikuu, 2013, 23:01:52 »
Jos Nazan ohjelmistossa koneella ei mene failsafe päälle, kun sammutat ohjaimen, jokin on vialla. Failsafe ei siis toimi tositilanteessa.
Osaako tuo käytetty ohjain, vastari, moduulikombo asettaa failsafen kaikille kanaville mitä käytät?

Ainakaan Turnigy 9X:ssä ei ne vakio failsafe valikot ei tee mitään.
Jos kyseessä on nyt tällainen mankka sulla: http://www.verticalhobby.com/kauppa/flysky-ch-24-ghz-th9x-afhds-p-869.html
Niin toi failsafe ei varmasti tee pelkän radion valikon kautta mitään, ei siis toimi. Frsky romuissa painetaan vastarin bindaus/failsafe nappia ja vastari haistelee mankalta kaikkien kanavien asetukset.
Juu tehin bindaustyylillä, nappi painettuna lähettimessä takaa, ja bindiplugi vastarissa. Piippasi, ja pitäisi toimia, mutta tietokoneohjelmassa ei vaan mene failsafeen virrat sammuttaessa. Tarkoitus olisi vaihtaa koko radiojärjestelmä parempaan, mutta pitää kyllä tämä selvittää ennen sitä. Pitänee perehtyä vielä paremmin tähän järjestelmään.
FPV-kopterit / Mavic 2 Pro / Inspire 1 / S900 GH4 (YS-X4, YS-X6/Gremsy H3) exät: Vulcan 900 hillittömällä gimbaalilla, DJI Flame Wheel F450 (Naza-m)
http://starlapland.fi
http://facebook.com/starlapland

Poissa Sämxy

  • Opetteleva torppari
  • **
    • Starlapland RC-ilmakuvaukset
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #566 : 22 Tammikuu, 2013, 16:40:56 »
Kuuluuko quadron failsafe-moodissa (go home&land) nousta ylös, pyöriä itsensä ympäri hitaasti kääntäen nokkaa hieman jompaan kumpaan suuntaan, tulla päälle ja laskeutua.  Vai onko tuo pyöriminen kompassin kalibrointihäiriö/FPV:stä häiriötä.
FPV-kopterit / Mavic 2 Pro / Inspire 1 / S900 GH4 (YS-X4, YS-X6/Gremsy H3) exät: Vulcan 900 hillittömällä gimbaalilla, DJI Flame Wheel F450 (Naza-m)
http://starlapland.fi
http://facebook.com/starlapland

Poissa cartti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #567 : 22 Tammikuu, 2013, 17:53:25 »
Kuuluuko quadron failsafe-moodissa (go home&land) nousta ylös, pyöriä itsensä ympäri hitaasti kääntäen nokkaa hieman jompaan kumpaan suuntaan, tulla päälle ja laskeutua.  Vai onko tuo pyöriminen kompassin kalibrointihäiriö/FPV:stä häiriötä.
Kuuluisi kääntää keula kotipistettä kohti, palata päälle ja laskeutua.

Edit: Ja kuuluu siis nousta 20metriin jos korkeus on failsafe tilaan mennessä alle sen.
« Viimeksi muokattu: 22 Tammikuu, 2013, 17:59:30 kirjoittanut cartti »

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #568 : 26 Tammikuu, 2013, 10:59:54 »
Onko kellään havaintoo kelpaako Skynet 45 A ESC säätimet nazalle, vai tuleeko romua ?
Ohjelmointikorttia ei tiettykään mistään noille löydy, mutta kaipa asetukset menee kohdalleen tikuillakin.

Poissa harhag

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Eka kopteri 1986 hirobo shutle sitten eagle jne
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #569 : 27 Tammikuu, 2013, 21:26:49 »
Skynetin escit voi ohjelmoida plussan kortilla, mulla on yks 30 lennokissa joka aloituksessa soittaa mozartia ;)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #570 : 27 Tammikuu, 2013, 21:34:31 »
Ok, plussien ohjelmointikortti oliskin laatikossa. Mutta eikös naza ole jotenkin ronkeli toisten noparien kanssa, johtuen siitä 400Hz:n taajuudestaan.
Plussillahan pelaa ilman muuta.
Ei oikein iske mikään noparien flashauskaan ja skynettejä sais jopa suomesta.

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #571 : 27 Tammikuu, 2013, 21:46:25 »
Servot toimii, ja uuetki vaihoin. Gimbaali alkoi toimimaan kun laittoi suoraan vastarista gimbaaliin, mutta jos laittaa nazan kautta niin ei enää toimi  :(  Pari kuvaa setupista.
http://i49.tinypic.com/1zsm7a.jpg
http://i48.tinypic.com/1ig1nt.jpg


FlySky lähettimessä asetuksena PPM-moodi, ja NAZA PCohjelmassa valittu tradition-moodi, kun tuntuu lentävän hyvin tällä moodilla.
Jos valitsee PPM-moodin nazan PCohjelmaan , tulee alakulmaan RX-ERROR.
Nazan PCohjelmassa kuitenkin lähettimen gimbaalin säätönuppeja kääntäessä, liukupalkit kuitenkin liikkuvat x1 ja x2 osalta, ikään kuin nazasta ei tulisi tietoa ulos..

Fail-Safesta en myöskään ole varma toimiiko, virrat lähettimestä sammutettaessa NAZA-ohjelmassa liuku-palkki ei mene fail-safen päälle eikä liiku mihinkään suuntaan, kuinka  asennetaan, tuleeko se silti kotiin  :-\?

Ainakaan FlySkyn vastarisssa ei ole minkäänlaista Failsafea eli kun virrat katkeaa mankasta, viimeinen asento jää vastarin muistiin eivätkä ne siitä miksikään muutu. Itse vaihdoin Fryskyn moduuliin ja vastariin ja nyt tilanne on aika paljon turvallisempi.
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset/ moodit
« Vastaus #572 : 06 Helmikuu, 2013, 21:20:15 »
Heips,

Tuli sitten hommattua täälläkin Naza + gps, nyt pitäisi vielä ottaa selvää parista jutusta (olen kyllä hakenut, mutten löydä tai tajua):

Onko Nazan "Manual" moodi täysin manuaali, vai onko siinäkin mukana vakautus?

Intelligent-moodissakin motit sammuvat, kun kaasutikun laittaa täysin nollaan. Tuli mieleen, että joskus voi tulla todella kiire alas ja motit voivat silloin sammua. Voiko tätä jotenkin välttää siten, että kaasu pysyy päällä ja että kaasun aktivointi/deaktivointi käy vain tikkuliikkeellä? Tuossahan on riski, että kaasu voisi tippua pois päältä taivaalla??

Mulla on Turnigyssä nyt setupissa kolme moodia, jotka tein lapakulma-asetuksilla (pitch): manual, atti, gps. Pystyykö tän lisäksi lisäämään setuppiin RTH:n?

-jekuusi
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa cartti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset/ moodit
« Vastaus #573 : 06 Helmikuu, 2013, 22:48:28 »
Heips,

Tuli sitten hommattua täälläkin Naza + gps, nyt pitäisi vielä ottaa selvää parista jutusta (olen kyllä hakenut, mutten löydä tai tajua):

Onko Nazan "Manual" moodi täysin manuaali, vai onko siinäkin mukana vakautus?

Intelligent-moodissakin motit sammuvat, kun kaasutikun laittaa täysin nollaan. Tuli mieleen, että joskus voi tulla todella kiire alas ja motit voivat silloin sammua. Voiko tätä jotenkin välttää siten, että kaasu pysyy päällä ja että kaasun aktivointi/deaktivointi käy vain tikkuliikkeellä? Tuossahan on riski, että kaasu voisi tippua pois päältä taivaalla??

Mulla on Turnigyssä nyt setupissa kolme moodia, jotka tein lapakulma-asetuksilla (pitch): manual, atti, gps. Pystyykö tän lisäksi lisäämään setuppiin RTH:n?

-jekuusi
Manual modessa pelkkä gyrovakautus ilman autoleveliä tai baroa.

Intelligent modessa moottorit sammuvat vasta kun olet maassa. Immediate mode sammuttaa 3 sekunnin viiveellä, kun kaasu on alle 10%.

Käytä RTH sammuttamalla ohjain ja varmista ennen tätä softalla että se myös kytkeytyy päälle. Saat RTH:n keskeytettyä halutessasi kytkemällä gps mode -> atti mode -> gps mode. Se kuitenkin on nazassa failsafe eventti pääasiassa, enkä sitä käyttäisi sokeasti luottaen joka lennolla huvikseen..

Tässä demo muuten tuosta Immediate moden ihanuudesta... Lasit oli päässä, enkä tuntenut tikun olevan liian alhaalla. Ehdin tehdä lennosta tikkuliikkeen uudelleenkäynnistykselle, mutta ei riittänyt teho muuta kuin hidastamaan alastuloa.

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #574 : 06 Helmikuu, 2013, 22:52:45 »
Manuaalimoodi vastaa kkboard tyylistä lentokokemusta, eli mitään kummempia vakautuksia ei ole.
Ohjeissakaan ei suositella kokeilemaan ilman erityistä syytä.

Olen miettinyt tuota alle 10% kaasun aluetta itsekin, ja uskaltamatta koskaan kokeilla, epäilen että laite aktivoi jonkun landing jutun, jos tikun vie intelligent moodissa alle 10%.

Katoin ohjeesta sivulta 16-17:
4. If you choose Intelligent mode, throttle stick under 10% will trigger landing judgment in any control
mode. In this judgment, pitch, roll and yaw controls are denied except throttle, but multi-rotor will still
auto level.
5. In any control mode, DO NOT pull throttle stick under 10% during normal flight without any reason.

Kokeile ja kerro miten kävi, kiinnostais itseäkin.  :D


Mulla on turnigyssä RTH/failsafe, siten että lentomoodissa on 0. atti 1. gps 2. failsafe ja gear katkaisijalla manuaalimoodi.
Muista nyt että tuo on tarkoitettu failsafe tilaksi, eikä yleiseksi RTH tilaksi. En ainakaan käytä sitä huvikseni laitteen tuomiseen takaisin.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5290 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Joulukuu, 2008, 19:22:51
kirjoittanut Vispilä
63 Vastauksia
26311 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2010, 22:40:06
kirjoittanut Dutchman
21 Vastauksia
9799 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2009, 09:22:06
kirjoittanut znake
6 Vastauksia
3510 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Lokakuu, 2009, 09:25:57
kirjoittanut Rotary
6 Vastauksia
4028 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Elokuu, 2011, 00:38:41
kirjoittanut Sammy