Kirjoittaja Aihe: Juhan kopterit  (Luettu 276127 kertaa)

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #650 : 16 Syyskuu, 2012, 21:54:58 »
Tänään taas nummelassa koptereita ulkoiluttamassa.
Trex-600NP:llä sain sitten vetästyä kanssa ekat loopit aika kovassa puuskittaisessa sivutuulessa - tuppas kääntymään hieman kyljelleen, mutta ei torppia onneksi.
Kiristin myös pääneulaa nyt tehdas asetuksille (1,5 kierrosta) ja rupes taas kone toimimaan paremmin. Lämmötkin oli vielä hyvin maltilliset, tarttee kiristää neulaa pikkasen vielä lisää ens kerralle.
Hyvin lensi!

MiniProtoskin sai ilmaa alleen ja tänään oli ekaa kertaa käytössä uudet 40C GensAcet... Herran jestas kun ne tuottaa potkua verrattuna 55C Turnipseihin. Ei puudu ei minun taidoillani. Looppi ja tic-toc ei aiheuta minkään sortin kierrosten laskua.
Vaihdoin kokeeksi takas MiniProtoksen originaalit perälavat ja nepäs olikin hankalat. Kaarroksessä perä nyki hieman. Hieman jykevämmät ja suuremmat valkoikset muovilavat pääsivät äkkiä takasisin MiniProtokseen ja taas toimii.
MiniProtos lensi tänään kaksi akkua - molemmat uudet Genssit kertaalleen.
Älyttömän hyvä kopteri lentää.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #651 : 17 Syyskuu, 2012, 09:55:51 »
Nyt kun olen vetässyt ekat loopit tuolla tangollisella nitrolla, niin katselin tänään ekaa kertaa tuota Eurosportin ohjelmaa ensi kautta silmällä pitäen... Näyttää ihan kuvioilta millä saa helposti kopterin vietyä kotiin muovipusseissa :o
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #652 : 17 Syyskuu, 2012, 20:28:27 »
Sain ohjelmoitua Gov.Storen vihdoinkin MiniProtokseen.
Kun pyöritin moottoria 100% kierroksilla ilman pää- ja perälapoja (ulkona), niin olipas se vekotin hiljainen!
Hurjat rpm:t nupissa, vaan meteli puuttui - kyllä tuo voimansiirto on fixusti tehty tässä kopterissa!

Nyt vaan täytyy odotella ilmoja milloinka pääsis kokeileen miten toi Gov.Store lennossa pelittää.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #653 : 18 Syyskuu, 2012, 20:50:43 »
Tänään pääsin kokeileen tuota Governor Storea yhden akun verran ennen kuin rupes satamaan.
Kyllä kannatti laittaa päälle tuo YGE:n nopariin.
Tuntuu ihan kuin kopterissa ois lisää tehoa käytössä! 8)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #654 : 24 Syyskuu, 2012, 19:45:41 »
Myt olen kerennyt lentämään MiniProtosta taas useamman akun verran Gov.Storen kanssa ja täytyy todeta sen verran, että on se vaan hyvä juttu olla olemassa. Tuntuu tosiaan siltä kuin potkua olisi huimasti enemmän kuin ilman Gov.Storea.

Tänään ja myöskin viikonloppuna, tuli lennettyä pikku tirriäisillä (Walkerat ja Trex-100) pihalla sellanen puolitoista tuntia Janin kanssa. Rupee oleen Janilla jo toi Trex-100 kopterin käskyttäminen selkärangassa. Katsotaan koska hän siirtyy kokonaan tosta FP kopusta CP kopteriin aivan täysin...tällä ehtkellä toi FP on se kivempi (helpompi) millä voi huoletta 'smäkkäillä' sen minkä kopteri antaa myöden ;D

EDIT:
Laitoin tänään Trex-600NP:n eLoggerin RPM anturin kiinni. Jos se nyt toimis niin ei tarttis enään arpoa noita nupin kierroksia. Tällä ehtkellä siis tuossa 600NP:n eLoggerissa kiinni korkeus-, voltti-, amppeeri-, ulkolämpö-, moottorinlämpö- ja moottorin kierrosuku anturit. Eiköhän näillä selviä taas vähän aikaa ;)
« Viimeksi muokattu: 24 Syyskuu, 2012, 22:32:16 kirjoittanut pilot4fn »
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #655 : 26 Syyskuu, 2012, 07:13:15 »
Olen ottanut tavaksi kokeilla moottorin, noparin ja akun lämpöjä kun laskeudun MiniProtoksella.
Nyt olen läntänyt muutaman akun verran Gov.Storen kanssa ja sellainen huomio on tullut tehtyä, että moottori, nopari ja akku ovat huomattavasti viileämpiä lennon jälkeen kuin lennettäessä ilman Govia, tasaisella kaasukäyrällä.
Kyseessä lennot missä mAh kulutus ja nupin kierrokset on jokseenkin samassa molemmissa scenarioissa.
Onko muut huomannut samaa?
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #656 : 28 Syyskuu, 2012, 12:51:14 »
Ekaa kertaa Trex-600NP ilmassa RPM sensori kytkettynä. Oli ne nupin kierrokset aika lailla siinä mitä olin tavoitellutkin. IU1 nuppi kiertää 1850 rpm ja IU2 1950 rpm. Kun pääsin kotiin, niin avasin eLoggerin dataa ja ohjelmoin vielä IU3:lle 2050 nuppikierrokset. Tosta IU3:sta en ole varma jaksaako kopterissa oleva väsynyt 50-H mylly pyörittää nuppia pyydettyä nopeutta... Viikonloppuna sen sitten näkee kunhan kelit sallivat lentämisen.

Trex-600NP lensi 4 tankillista ja sain harjoiteltua looppeja kevyen puuskaisessa sivutuulessa molempiin suuntiin - yksi torppikin oli turhan lähellä kun tuulenpuuska kaatoi kopterin jokseenkin kyljelleen kesken looppia ja kyky korjata siellä loopin keskellä on vielä jonkin verran hakusessa ::).

MiniProtos lensi myös 4 lentoa ja en voi kuin sanoa jotta kyllä se vaan lentää upeesti ja genssien ansioista gov.storella maustettuna myös potkua on kiitettävästi  8)
MiniProtoksellakin tuli harjoiteltua noita looppeja moolempiin suuntiin.

Hauskaa sinällään verrata näiden kahden kopterin lentämistä sivutuulessa.
Isompi ja painavampi Trex-600NP kaatuu kun tuulenpuuska osuu sopivasti - MiniProtos (Mini V-Bar FBL) taas menee kuin kiskoilla ilman mitään AIL ohjaamisen tarvetta. Kyllä se hyvä FBL purkki vaan helpottaa lentämistä huomattavasti ja nopeuttaa uusien 'manöövereiden' oppimista. ;)

EDIT:
eLoggeri mittaa ton nitro moottorin lämmöt kannesta silleen, että anturi on aivan jäähdytysripojen välissä kantta vasten jäähdytysvirran alapuolella.
Lämpötila on sekalaista 'sportti / kevyttä 3D' lentämistä harrastaessa sellanen 80-90 astetta C.
Sitten kun tein tic-tocceja Ail ja Elev suuntiin useamman putkeen, niin lämpötila nousi hieman ylöspäin. Onko raadilla milipitetä lämpötilasta, onko kohdillaan? Niin, ja lennän 20% nitrolla.
Liittenä on eLoggerin graafi tältä aamulta jossa tuon näkee. Väsyneen moottorin RPM:t kyykkää välillä tic-toceissa kun ei toi 'collective management' onnistu vielä ihan toivotulla tavalla.
« Viimeksi muokattu: 28 Syyskuu, 2012, 13:01:40 kirjoittanut pilot4fn »
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #657 : 28 Syyskuu, 2012, 14:42:08 »
Zau, juu mun  450pro FB on todella äkänen normi 3s 50c turnipseilla, ja on pieniksi ja ketteräksi todella vakaa. Toki tuulessa kaatuilee ja sehän johtuu tangosta. Eikös sun 600:nen ole FB? FBL korjaa ihan niinku normi gyro korjaa perää esim. sivutuulen.

Mun YS 91:set samalla tavalla mitattuna käy 3D härvellyksessä noin 130-160 asteisena. Rektumin anturilla ja telemetrialla. Toki sulla on täysin eri pannu, mutta ei tuo pahalta kuulosta.

R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #658 : 28 Syyskuu, 2012, 14:50:37 »
Zau, juu mun  450pro FB on todella äkänen normi 3s 50c turnipseilla, ja on pieniksi ja ketteräksi todella vakaa. Toki tuulessa kaatuilee ja sehän johtuu tangosta. Eikös sun 600:nen ole FB? FBL korjaa ihan niinku normi gyro korjaa perää esim. sivutuulen.

Mun YS 91:set samalla tavalla mitattuna käy 3D härvellyksessä noin 130-160 asteisena. Rektumin anturilla ja telemetrialla. Toki sulla on täysin eri pannu, mutta ei tuo pahalta kuulosta.

R
Onhan tuo 600:nen FB. Sitä vaan helposti olettais, että noinkin paljon isompi kopteri ois aina vakaampi tuulessa kun hyvin kevyt 450 kokoinen. V-Bar korjaa potin ;)

Toi lämpötila asia kiinnostaa kovasti. Kun sulla noi YSsit käy noinkin paljon kuumempana, niin enköhän minäkin uskalla hitusen vielä kiristää neulaa... ehkä naksun-kahden verran. Varmaan joutuu sitten vastapainoksi avaan alaneulaa karvan verran?
Ei vaan innostais kilauttaa tuota moottoria - taas.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Eelis

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • You're never too old to learn something stupid
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #659 : 28 Syyskuu, 2012, 16:41:35 »
Ekaa kertaa Trex-600NP ilmassa RPM sensori kytkettynä. Oli ne nupin kierrokset aika lailla siinä mitä olin tavoitellutkin. IU1 nuppi kiertää 1850 rpm ja IU2 1950 rpm. Kun pääsin kotiin, niin avasin eLoggerin dataa ja ohjelmoin vielä IU3:lle 2050 nuppikierrokset. Tosta IU3:sta en ole varma jaksaako kopterissa oleva väsynyt 50-H mylly pyörittää nuppia pyydettyä nopeutta... Viikonloppuna sen sitten näkee kunhan kelit sallivat lentämisen.

Käsittääkseni 50-moottorin ja putken paras tehoalue pyörii 17000 rpm hujakoilla. Jos 600 välityssuhde on 8.5, niin tuo sun asettama 1950 nuppikierrokset on vasta 16575 rpm, eli valmiiksi alle parhaan tehoalueen. Tästä kun vähän rankaisee kopua, niin mosa tippuu heti pois tehoalueelta.

Itse olen säädellyt kierrokset siten, että mosan rundit pyörii vähän tuon parhaan tehoalueen yläpuolella. Silloin rankemmassa kikkailussa kierrokset tippuu just tuolle parhaalle tehoalueelle eikä pata mene niin helposti polvilleen.

Koneen huudattaminen ilman varsinaista tehon tarvetta on tietysti vain fuilin haaskaamista, mutta jos kerran päästelet jo tic tockeja yms. menemään niin pistäisin nuppiin ainakin sen 2100 rpm. Tällöin pata pyörii 17850 rpm. Mulla on 55 OSsissa ~2150 rpm.

Voi olla että joudut säätämään rundien noston jälkeen seosta uusiksi. Pistä rikkaammalle ensin ja loggaile noita lämpöjä.
-- T-Rex 700N [YS91ST][Brain] -- T-REX 600LE [55 HZ-H][Brain] -- T-REX 500ESP [Brain] -- mCP X --
-- DX9 -- Peeniks 5.0 --

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #660 : 28 Syyskuu, 2012, 19:43:16 »
Kiitos Eelis!
Tuo oli hyvin tyhjentävää infoa. Käyn viikonloppuna säätelemässä hieman lisää. Otetaan runtua sen 2100 ja ehkä kompuutteri kentälle mukaan niin saan lämmöt ja rundit saman tien selville.
Saas nähä antaako tuo mun hieman väsynyt pata noi lisärundit - ainakin täytyy kysyä niitä seuraavalla lennolla ;)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #661 : 29 Syyskuu, 2012, 03:05:03 »
Mulla 700:n nuppi kiertää 2250rpm ja pata on YS91SR :)



Käsittääkseni 50-moottorin ja putken paras tehoalue pyörii 17000 rpm hujakoilla. Jos 600 välityssuhde on 8.5, niin tuo sun asettama 1950 nuppikierrokset on vasta 16575 rpm, eli valmiiksi alle parhaan tehoalueen. Tästä kun vähän rankaisee kopua, niin mosa tippuu heti pois tehoalueelta.

Itse olen säädellyt kierrokset siten, että mosan rundit pyörii vähän tuon parhaan tehoalueen yläpuolella. Silloin rankemmassa kikkailussa kierrokset tippuu just tuolle parhaalle tehoalueelle eikä pata mene niin helposti polvilleen.

Koneen huudattaminen ilman varsinaista tehon tarvetta on tietysti vain fuilin haaskaamista, mutta jos kerran päästelet jo tic tockeja yms. menemään niin pistäisin nuppiin ainakin sen 2100 rpm. Tällöin pata pyörii 17850 rpm. Mulla on 55 OSsissa ~2150 rpm.

Voi olla että joudut säätämään rundien noston jälkeen seosta uusiksi. Pistä rikkaammalle ensin ja loggaile noita lämpöjä.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #662 : 29 Syyskuu, 2012, 07:42:26 »

Koneen huudattaminen ilman varsinaista tehon tarvetta on tietysti vain fuilin haaskaamista, mutta jos kerran päästelet jo tic tockeja yms. menemään niin pistäisin nuppiin ainakin sen 2100 rpm. Tällöin pata pyörii 17850 rpm. Mulla on 55 OSsissa ~2150 rpm.

Eelis,
Mikä putki sulla on tuon 55 Ossin jatkeena?
Mietin parhaillaan kaikkia eri vaihtoehtoja seuraavaksi voimanlähteeksi ja siinä samassa menee varmastikkin myös putki uusiksi :-\
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #663 : 29 Syyskuu, 2012, 09:11:51 »
Vaik et kysynykkään niin mulla on Hatori.
Vara putkena on Outrage. Leirillä sattuneen torpin jälkeen laitoin ton Outragen kiinni kun Hatori sai uudet muodot.
Ei se niin huonolta tuntunu ja hetken jopa ajattelin että miksi ostaa Hatori. Mutta ku laitoin Hatorin kiinni
niin kyllä ero oli huomattava. Varsinkin pitkissä kuormittavissa liikkeissä kuten isot vauhdikkaat silmukat eo tuli esile.

Kyllä tolla Ouragellakin tekee tic tokkeja yms. ihan hyvin.

Suosittelen että ostat kuitenkin Hatorin.

55 Ossilla olen ajellu yli 30h. Nyt siihen on vaihdettu laakerit. Saas nähdä milloin otan YS:n irti ja laitan OS:n tilalle.

Itte ajelen n. 28% nitrolla oma sekoite fuililla.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #664 : 29 Syyskuu, 2012, 09:35:13 »
Ei se niin huonolta tuntunu ja hetken jopa ajattelin että miksi ostaa Hatori. Mutta ku laitoin Hatorin kiinni
niin kyllä ero oli huomattava. Varsinkin pitkissä kuormittavissa liikkeissä kuten isot vauhdikkaat silmukat eo tuli esile.

Suosittelen että ostat kuitenkin Hatorin.

55 Ossilla olen ajellu yli 30h. Nyt siihen on vaihdettu laakerit. Saas nähdä milloin otan YS:n irti ja laitan OS:n tilalle.

Kiitoksia tästä infosta.
Hatoria olen hieman jo täällä ja HF:ssä olevien kommenttien takia kaavaillutkin, mutta myös tuo moottoripuoli on edelleen avoinna. Oletan tuon nykyisen moottorin elinkaaren lähenevän loppuaan joten varmaankin talven aikana pitää tälle asialle jotain konkreettista saada tehtyä.
Nyt on moottorina Alignin 50-H.
Olen ajatellut moottoreina lähinnä 56YS tai 60YS:ä ja todennäköisesti juuri Hatorin putkea.
Toi YS:n säätäminen hieman pelottaa, kun olen lukenut siitä hyvin hajoavaa kommenttia - jotkut vannovat sen säädön helppouteen / järkevyyteen ja jotkut väittävät sen olevan aivan hirvittävän hankalaa... mene ja tiedä. Tällä hetkellähän tuossa moottorissani on vaan se 2 neulaa ja erittäin helppo säätää.

En osaa sanoa, miksi en ole 55 Ossia tuonut harkintaan mukaan vielä. Pitäis varmaan sitäkin miettiä.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #665 : 29 Syyskuu, 2012, 12:44:32 »
Noi 55 ja 56 motit ovat visiin kaikki vähän tarkkoja säätää.
Toin 60 YS tuntuis hyvältä. Hinta vaan on visiin tällä hetkellä aika suolanen.
Kyllä 55 OS:stä ja 56 YS:stä lähtee riittävästi tehoa aika terävään lentoon.

Ja säätöihin noin kyllä saa kunhan lentää paljon ja hiljalleen kiristelee. OS ainakin käyttäytyy siten, että teho laskee selväsri kun on liian laihalla ennen kun mäntä menee(ei oo menny vielä). OS käy tosi viileänä. JOs taka kansi on kuuma niin siiloin ei tuu tehoa ja on laihalla.

OS:n keskineulaan ei juuri tartte koskea. Tehdas säätö on aikas hyvä.

Lainaus
Oletan tuon nykyisen moottorin elinkaaren lähenevän loppuaan joten varmaankin talven aikana pitää tälle asialle jotain konkreettista saada tehtyä.

Olet visiin vaihtanut laakerit ja männän renkaan mottiin.
Johtuisko se tunne motin elinkaaren loppumisesta siittä, että haluut motista enmpi tehoa kun se pystyy antamaan.
Lueskelin, että käytät 20% nitroa. Suurempi nitron määrä vois antaa lisää tehoja. Ootko koleillu 30% nitroa.

En itsekkään tiedä miten kauan noi motit kestää.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #666 : 29 Syyskuu, 2012, 14:09:34 »
Nykyiseen koneeseen vaihdoin molemmat laakerit keväällä. Mäntä, rengas ja putki tuli vaihdettua sellanen 4 gallonaa sitten. Elinkaaren loppumiseen vaikuttaa suurimmalta osin tuon moottorin kannen palotilassa olevat kolot joita on aika paljon (nakutuksesta ja männän paloista johtuen). Kannen kunto vaikuttaa tietysti tehoon ja saattaa edesauttaa helpommin tapahtumaa nakutukseen jolloin taas mäntä jysähtää...
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #667 : 29 Syyskuu, 2012, 14:41:34 »
Ostat siihe uuden kannen ;)
http://www.fast-lad.co.uk/store/25204200_hyper_head_50sx-h-p-1305.html
on muute aika järkyn hintane....

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #668 : 29 Syyskuu, 2012, 14:47:03 »
Tuon uuden kannen hinnan takia olenkin miettinyt lähinnä uuden koneen ostoa, ellei mulle sitten kulkeudu jostakin käytettyä kantta järkeväään hintaan.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #669 : 29 Syyskuu, 2012, 17:38:31 »
Kyllähän toi 60 YS kiinnostais.
Ainakin videon mukaan on aikas tehokas peli.

Meneköhän miten pinemmällä nitrolla?
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #670 : 29 Syyskuu, 2012, 19:56:04 »
Mainostavat sen olevan suunniteltu 15-30% nitrolle ja toimivan hyvin ilman kannen tiivisteen paksuuden muutoksia tuossa nitrohaitarissa. Tiedä sitten onko tuo kuinka paljon markkinamiesten puhetta.
HF:ssä kirjoittavat 60YS:n käyvän hyvin pajon 91 tavoin ja olevan huomattavasti pehmeämpi ja värinättömämpi kuin 50-56 kokoiset YSsit. Väittävät myös polttoaineen kulutuksen olevan 56:n luokkaa vaikka tehoa pitäis olla reilummin... oisko nämä kaikki siis vain yhdessä ja samassa koneessa?
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #671 : 29 Syyskuu, 2012, 20:40:55 »
On tästä ollut puhettakin, mutta vierestä katsottuna YS60 20% fuililla pieksee helposti YS56:sen 30% fuililla tehossa ja lennon pituudessa. Hinta on 80€ kalliimpi kuin 56:n, joten ei sitä kovin kalliina voi pitää. Jos vielä laskee miten nopeesti se maksaa ittensä takaisin halvemmalla fuililla ja ajoajalla. Muutenkin se näyttäs mukavalta, kun ei tarvi piikkitehoja hakea kuin hullu, jotta kone jaksaa toimia.

Tulkaa petikkoon kattomaan, kun toi yksi sellasen omistaja lentelee ja tehkää johtopäätökset. :)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #672 : 29 Syyskuu, 2012, 21:06:08 »
Lainaus
On tästä ollut puhettakin, mutta vierestä katsottuna YS60 20% fuililla pieksee helposti YS56:sen 30% fuililla tehossa ja lennon pituudessa. Hinta on 80€ kalliimpi kuin 56:n, joten ei sitä kovin kalliina voi pitää. Jos vielä laskee miten nopeesti se maksaa ittensä takaisin halvemmalla fuililla ja ajoajalla. Muutenkin se näyttäs mukavalta, kun ei tarvi piikkitehoja hakea kuin hullu, jotta kone jaksaa toimia.
li

Eli näyttäis siltä että 56 ver 60 on vähän sama kun 91 ver 120. Ei tartte ajaa piikikillä, nenee pienemmällä nitrolla eikä haukkaa soppaa
juurikaan enemmän kun pienempi motti.

Jos noin niin kohta on 55 os ja 56 ys kaupan. Ostan "iso lohkon" 600:seen kuten on 700:ssa. Mulla ainakin 120YS antaa kivasti tehoa tohon 700N:ään.

Musta 600 on mukavampi lennellä kun 700. 700 on sellanen iso norsu taivalla. 600:n on kiva ja ketterä (kohta alakaa tulla kommnettia) :)

700:ssa on kuitenkin sitä jotain .......????!!!!! :-\
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #673 : 29 Syyskuu, 2012, 21:29:52 »
Sitä viimeisen piikin hakemista vähän tässä moottorin säätämisessä juuri vierastankin. Talvella kilautin koneen juuri tuon yli innokkaan tehon etsimisen takia (vaikka en edes tiennyt mihin sitä tehoa olisin laittanut ::))
Sitten moottorin jatkeeksi pitäisi tietysti valita mahdollisimman hyvin siihen tuunattu putki...
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa tuomasp

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #674 : 30 Syyskuu, 2012, 12:43:23 »
Joo, tuohon YS60SR:ään olen ollut todella tyytyväinen. Tehosta en osaa ihan varmuudella sanoa, mutta ei sitä 20% fuililla ainakaan vähempää ole kuin YS56SR + 30% fuili kombinaatiolla.

Jos jollakulla on käytetylle OS50SX-H:lle tai sen osille käyttöä, niin multa voi toki tiedustella. Tossa olis tyhjän panttina kuvan mukaiset moottorit. Oikeanpuoleinen sai väistyä YS56en tieltä, se on täysin toimiva peli.

Vasemmanpuoleista en ole koskaan itse käyttänyt, se tuli ton FB T-Rexin kylkiäisenä. Laakerit pitäisi kuulemma vaihtaa. Moottorissa on jonkin toisen OSsin kaasari kiinni ja siitä on näköjään hukkunut ton etulaakerin eteen kuuluva aluslevy. Tuosta voisi esim. kansi irrota... Kolme pilliäkin olisi, Hatori, Funtech ja olikohan Outrage.
« Viimeksi muokattu: 30 Syyskuu, 2012, 12:45:04 kirjoittanut tuomasp »
T-Rex 600NFL, YS60SR, CGY750, R6202SBW, 4x DS610, 1x DS650
T-Rex 600N LE, YS56SR, GY701, R6203SB, 3x DS610, 2x DS620
MSH MiniProtos 3S, YGE60LV, CGY750, R6303SB, 3x DS93, 1x DS95i
Futaba T8FGS

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2678 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
178111 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
4110 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 18:35:15
kirjoittanut Mikaelni
njs:n kopterit

Aloittaja njs « 1 2 ... 9 10 » MyFleet

230 Vastauksia
132982 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2018, 20:11:57
kirjoittanut TimoK