Ekaa kertaa Trex-600NP ilmassa RPM sensori kytkettynä. Oli ne nupin kierrokset aika lailla siinä mitä olin tavoitellutkin. IU1 nuppi kiertää 1850 rpm ja IU2 1950 rpm. Kun pääsin kotiin, niin avasin eLoggerin dataa ja ohjelmoin vielä IU3:lle 2050 nuppikierrokset. Tosta IU3:sta en ole varma jaksaako kopterissa oleva väsynyt 50-H mylly pyörittää nuppia pyydettyä nopeutta... Viikonloppuna sen sitten näkee kunhan kelit sallivat lentämisen.
Trex-600NP lensi 4 tankillista ja sain harjoiteltua looppeja kevyen puuskaisessa sivutuulessa molempiin suuntiin - yksi torppikin oli turhan lähellä kun tuulenpuuska kaatoi kopterin jokseenkin kyljelleen kesken looppia ja kyky korjata siellä loopin keskellä on vielä jonkin verran hakusessa
.
MiniProtos lensi myös 4 lentoa ja en voi kuin sanoa jotta kyllä se vaan lentää upeesti ja genssien ansioista gov.storella maustettuna myös potkua on kiitettävästi
MiniProtoksellakin tuli harjoiteltua noita looppeja moolempiin suuntiin.
Hauskaa sinällään verrata näiden kahden kopterin lentämistä sivutuulessa.
Isompi ja painavampi Trex-600NP kaatuu kun tuulenpuuska osuu sopivasti - MiniProtos (Mini V-Bar FBL) taas menee kuin kiskoilla ilman mitään AIL ohjaamisen tarvetta. Kyllä se hyvä FBL purkki vaan helpottaa lentämistä huomattavasti ja nopeuttaa uusien 'manöövereiden' oppimista.
EDIT:
eLoggeri mittaa ton nitro moottorin lämmöt kannesta silleen, että anturi on aivan jäähdytysripojen välissä kantta vasten jäähdytysvirran alapuolella.
Lämpötila on sekalaista 'sportti / kevyttä 3D' lentämistä harrastaessa sellanen 80-90 astetta C.
Sitten kun tein tic-tocceja Ail ja Elev suuntiin useamman putkeen, niin lämpötila nousi hieman ylöspäin. Onko raadilla milipitetä lämpötilasta, onko kohdillaan? Niin, ja lennän 20% nitrolla.
Liittenä on eLoggerin graafi tältä aamulta jossa tuon näkee. Väsyneen moottorin RPM:t kyykkää
välillä tic-toceissa kun ei toi 'collective management' onnistu vielä ihan toivotulla tavalla.