Nyt on sitten 'lennetty' 6 akullista tuota FBL 450:stä. Tässä hieman taustaa ja kokemuksia/fiiliksiä:
Kopteri on Align SE-V2 paitsi runkolevyt ja perän runkoonkiinnitysboxi. Lensin tuolla viime torstaina todella hyvällä fiiliksellä ja tarkalla ohjauksella FB:nä omalla pihalla ja silloin oli gurona Futaban GY-401.
Tänään sitten lensin FBL:nä 6 akkua. Gyrona CopterX-3x1000 ja nuppina todella tarkan/jämäkän oloinen RJX nuppi.
Kopteri lähti maasta hirveän oman jännittämisen saattelemana. Kopteri on edellenkin ehjä!
Sanomattakin on selvää, että tuo FBL purkki ei ole säädetty juuri mun kopteriin sopivksi.
Lentovertailu 4 päivää sitten lennettyyn samaan kopteriin tangolla (siis taivaslentoa silloin ja nyt, ei 3D räimimistä, kun ei taidot vielä riitä):
- FBL on leijuttaessa todella epävakaa
- FBL on taivaslennossa kuin kiskoilla erittäin vakaa (tuli mieleen polkupörä jossa apupyörät)
- FBL perä ei pysy paikallaan. Vetää hiljalleen yleensä vasemmalle, siis se perä.
- FBL perä myös vägää hieman leijuttaessa, ei taivaslennossa. Vägäys on noin 3asteen heilutusta. Gainin säätö ei muuta asiaa. Kun pudotin gainin 30, niin sitten rupes perä luistaan jo leijutuksessakin.
- FBl meinas kaatua vasemmalle 3 kertaa leijutuksen aikana kuuden akun aikana (siis ei noston tai laskun aikana).
- FBl meinas tulla läpi maahan asti 4 kertaa ihan taivaslennon kaarteluiden aikana. Collectiven korjausliike tuntui menevän perille liian myöhään ja sitten todella suurena.
- Loppupeleissä mulle jäi fiilis, että en luota tuohon värkkiin enään. Se luotto ja lennättämisen ilo mikä minulla oli vielä tuon 450:n kanssa 4 päivää sitten, hävis FBL purkin myötä
.
Varmastikkin suuri osa ylläolevista fiiliksistä / lentokäytöksestä on korjattavissa osaavan käsissä säädöillä. Seuraavaksi minun pitää kahlata hurja määrä kirjoituksia täällä ja helifreakissa läpi, jotta voisin edes yrittää säätää tuota FBl purkkia kuntoon. En ole vielä luovuttanut.
P.S. 600Nitroa en vaihda FBL purkilliseksi.