Kirjoittaja Aihe: Juhan kopterit  (Luettu 276136 kertaa)

Poissa Turmoil

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Juhan kopterit (ilmaan sit kun uskalletaan...)
« Vastaus #150 : 20 Marraskuu, 2011, 22:27:32 »
Minä mittasin aikoinaan pulssin ensimmäisen ilman apurattaita lennetyn lennon jälkeen. Vähän sumittainen mittaus oli kädellä ja rannekellolla kylläkin. Pari sekuntia ilmassa noin metrin korkeudessa ja mulla pulssi 150 ::). On se jännittävää hommaa  ;D

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #151 : 21 Marraskuu, 2011, 22:33:32 »
Tässä kuvia 'laivueestani' joka valmistuu pikkuhiljaa.
HK450Gt on vasta ranka, elikkä kaikki sähköt puuttuu. Huomenna jatketaankin sitten sähköjen asentamisella. 8)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #152 : 25 Marraskuu, 2011, 07:58:35 »
Minulle kehuttiin harrastekuninkaan AHF-50 kopteria. Onko täällä kenelläkään kokemuksia siitä?
Väittävät siinä olevan noin 80% trex-600N käyviä osia, eli osien saanti voisi olla suunnilleen saman tyylistä kuin 450 sarjaisissa klooni koptereissa...  :-\
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #153 : 27 Marraskuu, 2011, 18:33:03 »
Sain tänään lennettyä ensimmäiset 5 akullista mun HK450GT:llä ja kyllä maistui mannalle. Pari ekaa akullista lensin apulandarien kanssa ja loput ilman... Kopteri on vielä ehjänä  :o
Tässä kuvaa vissiin neljännestä akullisesta:



On se ihmeen hyvä fiilis kun ei tarttenu kantaa kasaa rikkinäistä romua takas sisään kotiin! ;D
Akkujen kestosta sen verran, että kun leijuttelin sen reilut 6 minuuttia, niin 2200mAh akkuihin meni tavaraa sisään vain 980mAh. eli, leijuttelussa vois huoleti vissiin olla ilmassa sellanen 11-12 minuuttia?
« Viimeksi muokattu: 27 Marraskuu, 2011, 18:35:44 kirjoittanut pilot4fn »
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #154 : 27 Marraskuu, 2011, 19:32:51 »
Komeasti äijä jo leijuttaa ;D

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #155 : 27 Marraskuu, 2011, 19:41:35 »
Komeasti äijä jo leijuttaa ;D
Kiitoksia. Sydän kyllä hakkaa lennon aikana varmaan samanlailla kuin oisin maratoonia juoksemassa ;D.
Tarkoitus olisi saada pysymään kopteri suht koht paikallaan, vaan ei se 'ihan vielä' tunnu onnistuvan. Lisää treeniä vaan. Olen ajatellut leijuttavani vielä jokusen akullisen jotta saisin jätettyä tuon 'ylimääräisen' jännittämisen taakseni ja sen jälkeen pitäis uskaltaa taivaslentoa toooodellllla suurella puuttomalla alueella.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #156 : 27 Marraskuu, 2011, 20:22:38 »
Kyllä oot saanu HK:n hyviin säätöihin,nätisti leijuu.
Ei muuta kun rupeet kasvattaan reviiriä vaan,senverran hyvältä toi näytti.

On se ihmeen hyvä fiilis kun ei tarttenu kantaa kasaa rikkinäistä romua takas sisään kotiin! ;D
Siitä se lähtee on sen merkki et oppimista tapahtuu 8) 8) 8)
ja voin sanoo et tosta hyvästä fiiliksestä nauttii koko perhe :D
Akkujen kestosta sen verran, että kun leijuttelin sen reilut 6 minuuttia, niin 2200mAh akkuihin meni tavaraa sisään vain 980mAh. eli, leijuttelussa vois huoleti vissiin olla ilmassa sellanen 11-12 minuuttia?
Ihan huoletta voit tos leijuttelun alkuvaihees pörrätä 8 min
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #157 : 27 Marraskuu, 2011, 20:40:13 »
Sain tänään lennettyä ensimmäiset 5 akullista mun HK450GT:llä ja kyllä maistui mannalle. Pari ekaa akullista lensin apulandarien kanssa ja loput ilman... Kopteri on vielä ehjänä  :o
Tässä kuvaa vissiin neljännestä akullisesta:



On se ihmeen hyvä fiilis kun ei tarttenu kantaa kasaa rikkinäistä romua takas sisään kotiin! ;D
Akkujen kestosta sen verran, että kun leijuttelin sen reilut 6 minuuttia, niin 2200mAh akkuihin meni tavaraa sisään vain 980mAh. eli, leijuttelussa vois huoleti vissiin olla ilmassa sellanen 11-12 minuuttia?

HYVIN näyttää aloitus menevän ilman apujalaksia  :)
Tosta toi lähtee pikkuhiljaa etenemään  :)
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #158 : 27 Marraskuu, 2011, 20:47:57 »
Kyllä oot saanu HK:n hyviin säätöihin,nätisti leijuu.
Ei muuta kun rupeet kasvattaan reviiriä vaan,senverran hyvältä toi näytti.
Kyllä niitä säätöjä onkin hinkattu muutama ilta ja olen kysellyt täällä neuvoja varmaankin kyllästymiseen asti (siis kysyjän puolesta kyllästymisestä ei tietoakan ;)).
Toi swashin vaaitus rauta olikin fixu ja erittäin halpa investointi. Väitin itselleni ensin, että kyllä minä sen sen swashin saan vaakatasoon silmämääräisetikin. Ajattelin kuitenkin ottaa nupin pois ja todistaa itselleni kuinka hyvin osaan laittaa nupin suoraan ilman apuvälineitäkin.... olinpas taas väärässä. ;D
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #159 : 28 Marraskuu, 2011, 07:39:27 »
Hienosti sujuu, mutta pitäisin tärkeämpänä oppia leijuttaan ensin nokka muihinkin suuntiin ennen kuin taivaslentoa haavailet ;)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #160 : 28 Marraskuu, 2011, 09:15:41 »
Hyvinhän tuo sujuu! Kannattaa tosiaan ottaa ISOLLA ALUEELLA vähän tuntumaa siitä miten se kone käyttäytyy kun pyöräyttelet keulaa eri suuntiin. Itse aloittelin pyörähtämällä täyden kierroksen ilmassa ja palasin perä itseeni päin leijutukseen kun se oli "tuttu ja turvallinen" ja siinä sen koneen hallitsi. Muutenkin kannattaa korkeutta ottaa sitten kun alkaa eri suunnista kokeilemaan niin on vähän aikaa pelastaa.

E: Ja tuo leijuminenki on vähän erilaista 1-2m ja 6-8m korkeudessa kun sitä konettaa katselee vähän eri kulmasta.
« Viimeksi muokattu: 28 Marraskuu, 2011, 09:22:39 kirjoittanut Toeh »

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #161 : 28 Marraskuu, 2011, 14:24:20 »
hyvinhän tuo sujuu ;) lisää treeniä vaan ;)

sitte vaa flippailemaan ::) ja taivasajoa ::)
ite flippasin ekan kerran ennenkö osasin ees leijuttaa eri päin ku perä itteenpäin ja taivasajoa jo vedin ku just ja just olin kokeillu kylki itteenpäin leijutusta :D
mutta kaikki tavallaa, tee sitä mikä itestä hyvältä tuntuu ;)

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #162 : 28 Marraskuu, 2011, 17:31:28 »
Nyt meinas ottaa ohrasesti HK450GT:n kanssa.  :-[
Eilisen onnistuneen lentopäivän jälkeen oli hirvee polte päästä lentämään, joten duunin jälkeen kopteri pihalle ja ilmaan suunnilleen kello 16:30 kun rupes oleen jo aikalailla tosi pimeetä valottomalle kopterille (tuskin ne valot ois auttanut kuitenkaan  ;)).
Alku meni hyvin mutta kun nostin kopterin parin metrin korkeuteen, niin todella tumma metsä taustalla sai mut menettämään kopterin orientaation TÄYSIN. Seuraavat 15 sekuntia vatkasin tikkua kuin puurokauhaa yrittäen saada kopterin rauhoittumaan samalla kun mun pulssi kiihtyi reilusti yli suositusten.
Sain kopterin alas, mutta pyrstö roottori kuitenkin raapaisi todella vähän maahaan. Mitään ei hajonnut, pieniä naarmuja vaan perälavoissa. Ylättäen kylmä alkutalven ilta tuntui todella kuumalta. ;D
Parasta oli, että mun 5v poika seisoi mun takana ja tämän veivauksen jälkeen huusi: "VAUTSI isi, sähän lennät ihan kuin ne temppuja tekevät helikopteri lennättäjät juutuubissa!" :D :D :D
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #163 : 28 Marraskuu, 2011, 18:12:56 »
Nyt meinas ottaa ohrasesti HK450GT:n kanssa.  :-[
Eilisen onnistuneen lentopäivän jälkeen oli hirvee polte päästä lentämään, joten duunin jälkeen kopteri pihalle ja ilmaan suunnilleen kello 16:30 kun rupes oleen jo aikalailla tosi pimeetä valottomalle kopterille (tuskin ne valot ois auttanut kuitenkaan  ;)).
Alku meni hyvin mutta kun nostin kopterin parin metrin korkeuteen, niin todella tumma metsä taustalla sai mut menettämään kopterin orientaation TÄYSIN. Seuraavat 15 sekuntia vatkasin tikkua kuin puurokauhaa yrittäen saada kopterin rauhoittumaan samalla kun mun pulssi kiihtyi reilusti yli suositusten.
Sain kopterin alas, mutta pyrstö roottori kuitenkin raapaisi todella vähän maahaan. Mitään ei hajonnut, pieniä naarmuja vaan perälavoissa. Ylättäen kylmä alkutalven ilta tuntui todella kuumalta. ;D
Parasta oli, että mun 5v poika seisoi mun takana ja tämän veivauksen jälkeen huusi: "VAUTSI isi, sähän lennät ihan kuin ne temppuja tekevät helikopteri lennättäjät juutuubissa!" :D :D :D
Sellane pieni muistutus viilenevistä keleistä että pihalla kannatta tsekkailla nupin kevyt toimivuus kylmällä ilmalla kun kone on jäähtynyt ulkoilmaan ja perähihnan kireys josta on monenlaista juttua.  ;D

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #164 : 28 Marraskuu, 2011, 18:28:14 »
Sellane pieni muistutus viilenevistä keleistä että pihalla kannatta tsekkailla nupin kevyt toimivuus kylmällä ilmalla kun kone on jäähtynyt ulkoilmaan ja perähihnan kireys josta on monenlaista juttua.  ;D
Hyvät muistutukset! Olehan mä noi täältä sivuilta lukenut, mutta eipä noikaan jutut pysy päässä kun pitäis päästä ilmaan...polte lentämään on aika moinen kun sain vihdoinkin kopterin pysymään ilmassa eilen ;D
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #165 : 28 Marraskuu, 2011, 19:14:12 »
Hyvät muistutukset! Olehan mä noi täältä sivuilta lukenut, mutta eipä noikaan jutut pysy päässä kun pitäis päästä ilmaan...polte lentämään on aika moinen kun sain vihdoinkin kopterin pysymään ilmassa eilen ;D
Tiedä nyt sanoisko "otan osaa" vai "hieno homma" sillä paluuta kopterittomaan elämään ei enään oo.  :D

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #166 : 28 Marraskuu, 2011, 19:39:21 »
Tiedä nyt sanoisko "otan osaa" vai "hieno homma" sillä paluuta kopterittomaan elämään ei enään oo.  :D
Juu, siltä tuo vaikuttaa ettei paluuta ole, lompakko huutaa sitä 'otan osaa' -kommenttia ja itse lukeudun 'hieno homma' -kannattajiin. :D
Rupesinkin suunnitteleen jo seuraavan nitrokopterin ostoa, ehkäpä sähkötön, mahdollisesti jopa moottoriton 600 rekkula tai joku muu modernimpi kuin mun nykyinen Concepti.

Oon vissiin saanut pahemmanlaatuinen pureman lavallisesta 'ötökästä'.
Saiskohan duunin auditoriossa lennättää ruokatunnilla ja kahvitauoilla HK450GT:tä? Taukojen välissä kerkeis just sopivasti lataileen akut... ::)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #167 : 28 Marraskuu, 2011, 20:00:44 »
Juu, siltä tuo vaikuttaa ettei paluuta ole, lompakko huutaa sitä 'otan osaa' -kommenttia ja itse lukeudun 'hieno homma' -kannattajiin. :D
Rupesinkin suunnitteleen jo seuraavan nitrokopterin ostoa, ehkäpä sähkötön, mahdollisesti jopa moottoriton 600 rekkula tai joku muu modernimpi kuin mun nykyinen Concepti.

Oon vissiin saanut pahemmanlaatuinen pureman lavallisesta 'ötökästä'.
Saiskohan duunin auditoriossa lennättää ruokatunnilla ja kahvitauoilla HK450GT:tä? Taukojen välissä kerkeis just sopivasti lataileen akut... ::)
Älä ny ku lipsahtaa pian mahdottomaks ja oot sillä nitrolla siellä auditoriossa.  :D Minoon kerran työpäivän päätteeks esitelly täällä hallissa tätä nykyteknologiaa mSR:llä.  :D 500 luokan sähkö on kans ruvennu kiinnostaa vaikka tää 450 Poro piti olla viimene. Sisätiloissa ainaki saa koneen hyviin säätöihin ku ei tuule.

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #168 : 28 Marraskuu, 2011, 20:29:02 »
Osta mun 600:nen  ;D

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #169 : 28 Marraskuu, 2011, 20:50:56 »
Osta mun 600:nen  ;D
Erittäin varteenotettava vaihtoehto.  8)
Kasaan just mun päivitettyä truggya (HN X1-CRT + Werks keraamisilla laakereilla + gigaset + starttiboxi + + ) kasaan myyntiä varten. Kerkesin just kesän lopuksi osataa läjän päivitys osia joilla kasaan autoa nyt. Äkkiä vaan myyntiin kyseinen paketti ja sitten juttellaan lisää siitä sun 600N kopukasta.  ;)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #170 : 29 Marraskuu, 2011, 17:34:43 »
Tänään sain ajettua pari akkua ennen kuin tuli liian pimeetä pihalla. Hyvinhän se 450:n pysyi käsissä kun ei ollut ihan niin pimeetä kuin eilen.
Sain myös katsottua tuon lapauran ja onhan siinä heittoa noin 0,5-1,0 cm. ::)
Miten tuon pitäisi vaikuttaa lentoon kun lapaurassa on heittoa? Olettaisin kopterin olevan rauhaton kun lapauraa esiintyy sopivassa määrin... vaan olenko taas hakoteillä?
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #171 : 29 Marraskuu, 2011, 17:50:57 »
tärinää ja värinää ja tehohävikkiä siitä tulee ainaskin, voi se vakauteenkin jonkunverran vaikuttaa :)

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #172 : 29 Marraskuu, 2011, 18:12:58 »
tärinää ja värinää ja tehohävikkiä siitä tulee ainaskin, voi se vakauteenkin jonkunverran vaikuttaa :)
Sain säädettyä lapauran kuntoon olohuoneessa (poikani innoissan säätöpaikasta, vaimo ei...).  ;D
Vaikuttikohan sitten hienoinen, vaan ei jatkuva perän pomppiminen ylös-alas juuri tuosta lapaurasta? Sitä tapahtui aina välillä lennon aikana.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #173 : 29 Marraskuu, 2011, 18:29:46 »
Sain säädettyä lapauran kuntoon olohuoneessa (poikani innoissan säätöpaikasta, vaimo ei...).  ;D
Vaikuttikohan sitten hienoinen, vaan ei jatkuva perän pomppiminen ylös-alas juuri tuosta lapaurasta? Sitä tapahtui aina välillä lennon aikana.

Ala enaan saatele/pyorita sisalla.. mulla paukku kerran servo 200:sta kun pyori olkkarissa.. lahti taysii seinaan..

Varsinkin kun lennat lapsen kanssa niin mieti turvaetaisyys sillee etta jos servo kosahtaa, lapsi on aina niin kaukana ettei kopu voi tulla paalle.. tossakun 2 metrissakin leiiuttaa ja vaikka elevator servo rikkoontuu, niin se voi tulla aika monta metria kovaa vauhtia itteespain ennenkun ehdit tekee mitaan.

Itsella 5v. poika joka myos lentaa ja kaiken nakoista sattunut...

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Juhan kopterit
« Vastaus #174 : 29 Marraskuu, 2011, 18:37:58 »
Ala enaan saatele/pyorita sisalla.. mulla paukku kerran servo 200:sta kun pyori olkkarissa.. lahti taysii seinaan..

Varsinkin kun lennat lapsen kanssa niin mieti turvaetaisyys sillee etta jos servo kosahtaa, lapsi on aina niin kaukana ettei kopu voi tulla paalle.. tossakun 2 metrissakin leiiuttaa ja vaikka elevator servo rikkoontuu, niin se voi tulla aika monta metria kovaa vauhtia itteespain ennenkun ehdit tekee mitaan.

Itsella 5v. poika joka myos lentaa ja kaiken nakoista sattunut...
Hyvä pointti. Poika on aina sopivan pitkällä, olkkarissakin olen 'paha faija' kun en anna poikani kuin katsoa kulman takaa vaikka kopteria en ottanutkaan ilmaan. Mun poika on muuten saman ikäinen ja diggaa lentää Phoenixilla sen verran, että mun pitää aina odottaa myöhään iltaan omaa vuoroani.  ;) Olenkin miettinyt jotain tarpeeksi helppoa pikku kopteria sille joululahjaksi... 4-kanavaista coax kopteria mun kundi on jo lentänyt jonkin verran.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2678 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
178112 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
4110 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 18:35:15
kirjoittanut Mikaelni
njs:n kopterit

Aloittaja njs « 1 2 ... 9 10 » MyFleet

230 Vastauksia
132984 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2018, 20:11:57
kirjoittanut TimoK