Kirjoittaja Aihe: Kontronik PROGDISC  (Luettu 3499 kertaa)

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Kontronik PROGDISC
« : 20 Elokuu, 2011, 12:00:25 »
moi!

onko porukalla tuota progdisciä käytössä?

tuli viikolla ladilta mokoma disketti ja täs nyt pikkuhiljaa koitan alkaa opiskeleen manuskaa tuosta.
hilpeyttä  herätti vähän ohjekirjan alussa varotuksia ja ohjeita joissa oli et "do not throw the PROGDISC into open fire!" näinhän meillä on tapana heitellä noita nuotioon.. :D

no katsotaan mitä tästä ufosta ulos saadaan..
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Kontronik PROGDISC
« Vastaus #1 : 20 Elokuu, 2011, 13:40:31 »
progdiscin firmiksen päivitin ja noita valikkoja selailin.
päivityksen myötä valikkoon tuli heli jive ja f3a jive valikko ja valikkojen selaus muuttu niin et ensin kallistetaan ja sit ku sivupalkissa oleva pötkylä menee laitaan,se muuttuu punaseks ja sit painetaan nappia ni tekee valitun toiminnan,aijemmassa versiossa kun vaan kallisteli niin se liikku suoraan valikoissa. tuolla on varmistettu ettei tekis vahingossa mitään valintoja/säätöjä.

onko kontronikin säätimen govin ohjelmoinnissa mitään systeemiä mistä sille syötetään polet ja hammasrattaitten hampaitten määrä jne?
tuossa ufossahan on periaatteessa progcard I ja progcard II sisällä eikä noita niistä voi asettaa,ainoastaan RPM kontrol on tai off..vai riittääkö näis sitte enttä se vaan on on! :)
nuot RPM controllin p-gain ja I-gain systeemit yks sähkönero yritti mulle kerran selvittää mut ne taitaa olla liia avaruustidettä mulle tässä vaiheessa. :D
sitä smoothia ei kai kannata muuttaa oletuksesta ennenku on lentäny ja kuulostellu.
« Viimeksi muokattu: 20 Elokuu, 2011, 13:57:20 kirjoittanut Lauri P »
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kontronik PROGDISC
« Vastaus #2 : 20 Elokuu, 2011, 18:14:42 »
nuot RPM controllin p-gain ja I-gain systeemit yks sähkönero yritti mulle kerran selvittää mut ne taitaa olla liia avaruustidettä mulle tässä vaiheessa. :D

Oletettavasti PID-säätimen P- ja I-termien painotuksia.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Kontronik PROGDISC
« Vastaus #3 : 20 Elokuu, 2011, 21:16:13 »
Lainaus
ttaitten hampaitten määrä jne?
tuossa ufossahan on periaatteessa progcard I ja progcard II sisällä eikä noita niistä voi asettaa,ainoastaan RPM kontrol on tai off..vai riittääkö näis sitte enttä se vaan on on!
nuot RPM controllin p-gain ja I-gain systeemit yks sähkönero yritti mulle kerran selvittää mut ne taitaa olla liia avaruustidettä mulle tässä vaiheessa.
Sanoisin, että riittää että on ON. PID säätimessä P on vähän vastaava kuin perägyron gaini, siihen ei tartte koskea ellei kierrokset pumppaa (vrt vägää).  I parametriä voi nostaa jos jossain manooverissa kierrokset pääsee karkaamaan.  
Yleisesti tuo kontronik ei virittelyä kyllä tartte.
« Viimeksi muokattu: 20 Elokuu, 2011, 21:24:28 kirjoittanut Jussi. »

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Kontronik PROGDISC
« Vastaus #4 : 08 Syyskuu, 2011, 18:59:40 »
kontronikin ohjelmoinnista heräsi pieni kysymys.

voiko ohjelmointi korttia/diskettiä käyttää slave kanavasta?
nimittäin ku tuolla on tuo moottorin pyörimissuunnan vaihdos niin sillon jos ei voi niin se täytyy ottaa masteri kanavaan jollin on irrotettava moottorin johdot ettei moottori lähe pyöriskelemään ilman signaalia itsekseen eli toisin sanoin ihan turha sillon alkaa ohjelmoimaan mitään ku vaihtaa vaan kaks moottorin johtoa.
eli uskoisin että voi mutta vahvistusta asialle,kiitän!
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kontronik PROGDISC
« Vastaus #5 : 07 Lokakuu, 2011, 12:33:44 »
Onko jollain Turun suunnalla ProgCard II:sta? Voisin lainata, tekis mieli nostaa becin jännitettä.
Nada

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kontronik PROGDISC
« Vastaus #6 : 23 Lokakuu, 2011, 19:15:36 »
Onko jollain Turun suunnalla ProgCard II:sta? Voisin lainata, tekis mieli nostaa becin jännitettä.
Mulla olis kans sama ajatus. Jännitteen nosto. Lainaisko joku pientä korvausta vastaan korttia?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
19 Vastauksia
8729 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Elokuu, 2008, 14:30:15
kirjoittanut XciD
2 Vastauksia
2055 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Joulukuu, 2008, 13:34:43
kirjoittanut mnentwig
13 Vastauksia
4786 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Helmikuu, 2009, 21:27:43
kirjoittanut Jussi.
4 Vastauksia
3795 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2009, 16:20:47
kirjoittanut SJo1
0 Vastauksia
1539 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Helmikuu, 2011, 22:58:18
kirjoittanut tuupola