Kirjoittaja Aihe: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.  (Luettu 1152170 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2300 : 13 Syyskuu, 2014, 12:41:59 »
Tos olin tilaamas Kunkulta Life akkua 1500mah radioon(5.30e) ni postikuluja tulee tolle 41.97e eli yht.47.28e
ei juma voiko olla noin :o ja yks ainoo postitus vaihtoehto ::) ja tässäkin platinium member alennus  :P


eikö suomesta saa akkuja? vois olla vähä halvempaa ja tavarakin parempaa :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2301 : 13 Syyskuu, 2014, 12:52:48 »
Toeh Pohjanmaan kuha sää tiiät tän :)
Ei mulloo Sporttia ollu ikää. On vaan kaikissa tuo sana Pro paitsi Rushissa.  :D

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2302 : 13 Syyskuu, 2014, 12:56:41 »
eikö suomesta saa akkuja? vois olla vähä halvempaa ja tavarakin parempaa :D
eikö suomesta saa akkuja? vois olla vähä halvempaa ja tavarakin parempaa :D
Näyttää olevan pitkälti varastot tyhjänä
Koska ei pakottava tarve oo heti ni on aikaa ootella, Kunkun EU varastolta saa 17eeroon ja hyvin toiminu toi life akku
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa pah

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2303 : 14 Syyskuu, 2014, 21:13:40 »
Ilmat kun kylmenee taas, niin vilukissana tuli mieleen, että onnistuuko kopterin lennätys auton lämpöisessä istumalla. ?
Vai pitääkö joku antenni laittaa katolle ?
Goblinit G380 & G630    Futaba T8J
Bantam BC820

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2304 : 14 Syyskuu, 2014, 21:28:39 »
Ilmat kun kylmenee taas, niin vilukissana tuli mieleen, että onnistuuko kopterin lennätys auton lämpöisessä istumalla. ?
Vai pitääkö joku antenni laittaa katolle ?

Talvella mankka laitetaan lähetinpussukkaan ja maskun kopissa kamina punasena ;)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa pah

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2305 : 14 Syyskuu, 2014, 21:31:53 »
Kyllä meiä Maskussa kelpaa :)
Goblinit G380 & G630    Futaba T8J
Bantam BC820

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2306 : 14 Syyskuu, 2014, 21:47:11 »
Itekin joskus mietin kaikennäköstä että mitenkähän se onnistuis sisätiloista lämpimästä lennätellä tai autosta, mutta ei helkkari ei kai semmosesta mitään tule. Pakko se on oltava ulkona ja esteetön näkyvyys kopteeriin. Mankkapussi ja sinne TX-warmeri sisään, sillä pysyy näpit lämpimänä ja onnistuu lennätys hienosti. Ukolle sitte riittävästi vaatetta päälle ettei muuten palele :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2307 : 14 Syyskuu, 2014, 21:50:35 »
...tanan nössöt! ;D

Ulos lennättään niinku aito suamalaine!

Poissa pah

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2308 : 14 Syyskuu, 2014, 21:55:39 »
Mankkaparkaa ajatelinkin, jos vaikka vilustuu :)
Goblinit G380 & G630    Futaba T8J
Bantam BC820

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2309 : 14 Syyskuu, 2014, 22:02:03 »
Siksi se onkin pussissa warmerin kans
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa pah

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2310 : 14 Syyskuu, 2014, 22:06:53 »
No joo, kokeilen tota autojuttua kuiteki vielä.
Goblinit G380 & G630    Futaba T8J
Bantam BC820

Poissa Nitebiker

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2311 : 14 Syyskuu, 2014, 22:49:51 »
Radioaallot menevät lasin läpi kuin tyhjää vaan, mutta pellin läpi ei oikein ollenkaan. Eli toimii hyvin jos antennit "näkevät" toisensa.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2312 : 16 Syyskuu, 2014, 18:30:48 »
Pystyyköhän yhtä akkua lataamaan useammalla samanlaisella laturilla samaan aikaan?
Onko kukaan testannut?
Sitä kaveri joskus kokeillu että, purkaa samaa akkua josta ottaa virran :)
Onnistuu.
Tulipa yhtäkkiä mieleen.
« Viimeksi muokattu: 16 Syyskuu, 2014, 18:35:01 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2313 : 21 Syyskuu, 2014, 17:12:35 »
Tuossa taas koljailen minirotosta taas jälleen kerran ja yge 60 konkat näyttää olevan huonossa jamassa ja kun tullut kerran jos toisenkin kolvattua nuo konkat uudelleen niin enpä saa enää selvää miten tuo kytkentä tuossa menee  :-[  Eli onko konkkien plussa tinasillalla akun plussa johdossa vai onko tuo vain minun "kolvi lipsahdus"?

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2314 : 21 Syyskuu, 2014, 20:54:47 »
Tuossa taas koljailen minirotosta taas jälleen kerran ja yge 60 konkat näyttää olevan huonossa jamassa ja kun tullut kerran jos toisenkin kolvattua nuo konkat uudelleen niin enpä saa enää selvää miten tuo kytkentä tuossa menee  :-[  Eli onko konkkien plussa tinasillalla akun plussa johdossa vai onko tuo vain minun "kolvi lipsahdus"?

Joo, näin itelläni ainakin on.

Mistähän saisi suht läheltä 6s tassausliittimiä?
Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2315 : 21 Syyskuu, 2014, 21:01:42 »
Ite hanki Vaasan elektroniikkakeskuksesta omiin rojekteihini. Loistava kauppa. http://www.vekoy.com/index.php?cPath=53_1184

EDIT: Jos hätä on ni mulla on varastossa johtoon useita ja laturiin muutama.

Poissa Nemo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2316 : 22 Syyskuu, 2014, 11:45:53 »
Onko antennien liittimissä ero, jos on RP-SMA tai pelkkä SMA? Oon yrittäny selvitellä mutta en saa mitään tolkkua. Pitäis saada tilattua video lähetin ja siihen sopiva antennin johto ja liittimiä, mutta olis kiva jos sais kerralla oikeat. ;)

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2317 : 22 Syyskuu, 2014, 11:48:51 »
Onko antennien liittimissä ero, jos on RP-SMA tai pelkkä SMA? Oon yrittäny selvitellä mutta en saa mitään tolkkua. Pitäis saada tilattua video lähetin ja siihen sopiva antennin johto ja liittimiä, mutta olis kiva jos sais kerralla oikeat. ;)

http://www.dronetrest.com/uploads/db5290/312/0b9c6effbca3aaa6.jpg
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa lordjw

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2318 : 23 Syyskuu, 2014, 06:56:26 »
Tervehdys!

No tämä polku kun on pikaisille tyhmille kysymyksille niin tästä lähtee:

Lennättelin Walkera multikopteria pienenlaisessa syysmyrskyssä ja QR X350 taistelikin kiitettävästi kovaakin tuulta vastaan. (Panttom kuskien autopilot vempeleet olis näissä puuskissa jo menneet menojaan)

Ihmettelin kuitenkin voimallisia nostoja ja laskuja. Välillä piti antaa kovastikin kaasua kun kopteri lähti alaspäin voimallisesti, - ja vastaavasti väliin tuli kova nosto ja kopteri pyrki ampumaan taivaalle. Kaikki automatiikka oli pois päältä, lensin täysin käsiajolla. Paikkana aukea (ja autio) puisto, jonka laidalla oli hieman puita. Olisin kuvitellut ettei kovakaan tuuli aivan noin herkästi heittele kilon painoista möykkyä. Mitäköhän tuossa tapahtuu, viekö sivutuuli nosteen ropeleista? Onko kuinka paljon ihmiset kovalla tuulella lennätelleet ja kuinka paljon nimenomaan korkeusheittelyä on ilmennyt?

Että tämmöinen...

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2319 : 23 Syyskuu, 2014, 07:13:54 »
On tullut lennätettyä QR X350 versiota meren rannalla kun mereltä puhaltaa myrskytuulet. Manuaalitilassa kopteri jaksaa taistella erinomaisesti tuulta vastaan kun pitää kopterin tuulta vasten.

GPS:n varassa lennättely kuitenkin kannattaa unohtaa, jos lennättää kovilla tuulilla niin pitää osata lennättää. Noissa kovissa tuulissa karsitaan vellihousut tosi piloteista  ;D

Uskoisin  että korkeus heittelyyn vaikuttaa potkuri profiili. Välillä saa hullut nosteet ja välillä kadottaa ne. Vanhemmalla QR X400 kopterillakin samaa ilmenee. Tuulilla kun lennättelee niin välillä tuntuu ettei kaasua ole juurikaan ja silti vaan kopu nousee ja nousee.

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2320 : 23 Syyskuu, 2014, 09:37:41 »
Ainakin jos leijuttaa paikoillaan maahan nähden niin puuskaisella tuulella ilmanopeus vaihtelee paljon. Mitä kovempi tuuli niin sitä lujempaa sitä vastaan pitää ajaa ja kun puuska yhtäkkiä hellittää niin tulee helposti pomppuja?
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2321 : 23 Syyskuu, 2014, 10:01:29 »
Lennättelin Walkera multikopteria pienenlaisessa syysmyrskyssä ja QR X350 taistelikin kiitettävästi kovaakin tuulta vastaan. (Panttom kuskien autopilot vempeleet olis näissä puuskissa jo menneet menojaan)

Heh. Hurjaa puhetta, kun miettii mistä toi walkera on apinoitu..  :P
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2322 : 23 Syyskuu, 2014, 10:55:09 »
Hm. Myrsky alkaa siitä kun tuuli ylittää 21m/s. Tämähän on tutummin n.75km/h. Siis keskiarvo 10min.
Puuskissa voidaan toki olla vaikka 30m/s.
Vaikka Walkeralla pysyisikin tuossa vauhdissa mukana,
niin voisin kuvitella, että tuulenopeuden muutoksissa oltaisiin ongelmissa. Mutta, jos Walkera on nopea reagoimaan ja kulkee sataa, niin mikä ettei!

Poissa mikkis123

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2323 : 23 Syyskuu, 2014, 13:10:00 »
On se tuuli jännä asia, miksi se tuuli heiluttaa 5000kg painavaa autoakin? Tähän ja moneen muuhun samankaltaiseen kysymykseen vastaus on mulla ainakin tullu siellä peruskoulun ala-asteella, kunhan valkkeran (huom. ironia) lennättämiseltä sinne kerkeää, niin selviää  ;D

« Viimeksi muokattu: 23 Syyskuu, 2014, 13:15:46 kirjoittanut mikkis123 »

Poissa lordjw

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Pikaiset tyhmät ja ei niin tyhmät kysymykset.
« Vastaus #2324 : 23 Syyskuu, 2014, 19:16:31 »
No tämä polku olikin tyhmille kysymyksille.

Walkeran ja Phantomin lähtökohdat ovat samat, mutta Phantomin asiakaskunta on mahdollisesti kunnostautunut enemmän siinä, että pistetään autopilotti päälle ja toivotaan että tekniikka tuo koneen takaisin hätätapauksessa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5214 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Joulukuu, 2008, 19:22:51
kirjoittanut Vispilä
63 Vastauksia
26006 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2010, 22:40:06
kirjoittanut Dutchman
21 Vastauksia
9711 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2009, 09:22:06
kirjoittanut znake
14 Vastauksia
8158 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Lokakuu, 2009, 11:42:31
kirjoittanut Rotary
43 Vastauksia
18497 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Elokuu, 2013, 23:23:51
kirjoittanut Nurffe