Kirjoittaja Aihe: Spektrum DX8  (Luettu 121675 kertaa)

Heechee

  • Vieras
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #50 : 15 Toukokuu, 2011, 11:51:27 »
Tarvitsin uuteen Fusion 50 -kopteriin vastarin, niin tilasin AR8000:n mikä tukisi DSMX:ää. Toistaiseksi käytän sitä kuitenkin DX7:n kanssa DSM2-moodissa, osittain sen takia, ettei ole ollut ongelmia, ja osittain sen takia, että DX8:n ongelmista kirjoitetaan liikaa kansainvälisillä foorumeilla.

Lukemani mukaan DX7 on itse asiassa JR:n tekemä laite missä vain on Spektrum-brändäys. DX8 on Spektrumin tekemä.

Teen jotain seuraavista:
- Odotan, enkä tee mitään kun ei ole ongelmia.
- Päivitytän DX7:n DSMX:ää tukevaksi, mitä varten tuollainen pitää lähettää huoltoon, mikä Suomessa on RC SABE, mutta heillä ei ollut sivuilla tuollaiselle palvelulle hintaa.
- Ostan JR:n radion, mikä tukee DSMX/DSM2.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #51 : 15 Toukokuu, 2011, 13:01:03 »
Ihan turhaan pelkäät mitään. Tehdas on poistanut/päivittänyt ne mankat missä ongelmia oli. Sarjanumero kertoo mikä tuotantoerä piti sisällään bugisia mankkoja... joten sen voi myös itse varmistaa. Itse mankka on tätä päivää ja mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa DX8:sta.

Olen käyttänyt sitä todella paljon esim. seuraavissa 700N, 600ESP, 450, 250 ja lennokki käytössä ja ei mitään ongelmia ole ollut.

Itse käyttäisin päivitysrahat suoraan uuteen mankkaan. DX7:ssä ei sinäänsä mitään vikaa ole, mutta kyllä DX8 on tätä päivää. Egonomia, telemetria, taustavalot, säädettävät tikut, govivalikko, vibrahäly, cring ym ym. Itse tulee käytettyä kaikkia näitä kaikkia uusia featureja.

Suosittelen vahvasti DX8:a, on tyhmää maksaa liikaa.

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Corotoex

  • Vieras
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #52 : 16 Toukokuu, 2011, 20:17:45 »
Kysytääs sellaista, että olen tässä hommaamassa ensimmäistä lähetintä aloittelijana, eli Spektrum DX7:aa. Mukana ei tule laturia, niin pitäisi tilata se erikseen. Kysymys kuuluu, että kävisikö tällainen vähän halvempi laturi:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=32754&grpid=5018&order_id=WO1305565846 ?

Edellyttäen siis, että laturista vaihtaa napaisuuden. On aluksi tarkoitus harjoitella ihan simulaattorilla ja ei haittaa, vaikka kestääkin kauan ladata tuon DX7:n akku tuolla laturilla.

Poissa T.O

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #53 : 19 Toukokuu, 2011, 22:06:16 »
DX7:n pulpetti koki muodonmuutoksen ja sai kyytiinsä DX8:n.

Luulin ettei tuo onnistu pelkän leveydenkään takia, mutta niin vaan mahtui samaan pulpettiin ja kaikki vipusetkin on helposti käytettävissä.

 

Poissa mariner

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #54 : 22 Toukokuu, 2011, 17:32:57 »
Ootteko laitellut noita DX8:n mukana tulevia tarroja johonkin ?  Luulin että ovat sellaisia siirtotarroja että kun painaa kohteeseen niin lähtee muovi irti ja vain kirjaimet jäävät mutta tuntuvat istuvan muovissa hyvinkin tukevasti. Manuaalista ei ollut apua tämän suhteen  ;D
Blade 450 X | Blade 450 3D + CoPilot2 | Blade 350 QX | Blade 130 X | Blade mCP X BL | Blade mCP X |  ParkZone Icon A5 | E-Flite UMX Gee Bee R2 | E-Fflite UMX MiG 15 | DX8

Poissa heeoy

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #55 : 24 Toukokuu, 2011, 08:11:29 »
Mistäs noita Spektrumin pulpetteja löytyy?

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #56 : 24 Toukokuu, 2011, 08:39:14 »
Kysytääs sellaista, että olen tässä hommaamassa ensimmäistä lähetintä aloittelijana, eli Spektrum DX7:aa. Mukana ei tule laturia, niin pitäisi tilata se erikseen. Kysymys kuuluu, että kävisikö tällainen vähän halvempi laturi:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=32754&grpid=5018&order_id=WO1305565846 ?

Edellyttäen siis, että laturista vaihtaa napaisuuden. On aluksi tarkoitus harjoitella ihan simulaattorilla ja ei haittaa, vaikka kestääkin kauan ladata tuon DX7:n akku tuolla laturilla.

Kyllä tuolla akun täyteen jollain aikajaksolla saa, edellyttäen tosiaan että plus ja miinus vaihtavat paikkaa. Eli toimii.

EDIT: Kysymykset kannattaa laittaa niille sopivalle alueelle niin saa vastauksen ehkäpä nopeammin. Eli tässä tapauksessa vaikkapa tänne.
« Viimeksi muokattu: 24 Toukokuu, 2011, 08:41:09 kirjoittanut ropellihattu »
Nada

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #57 : 28 Toukokuu, 2011, 22:43:11 »
Gyron gaini ongelma on pitkälti ratkennut =)
Bindasin kopterin lennosta toiseen radioon ja siitä alkoi ongelmat. Tyhjensin muistin, tein nollista kaikki uudestaan ja bindauksen jälkeen servot ja systeemit kiinni, nyt toimii.

Joskus muinoin DX6i radioon bindasin kopterin lennosta ja sen kanssa ei ollut ongelmaa, kaipa tässä dx8 ratiossa on jotain muuttunut sen osalta.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #58 : 02 Kesäkuu, 2011, 07:15:30 »
tämmönen tärähti spectrumilta spostiin!
http://publications.horizonhobby.com/read/archive?id=3714&e=tonironnberg%40hotmail.com&x=4e7c1597

omani ainakin kuuluu tohon (ha012x) ja mulla on ollu noita tikkuongelmiakin rudderin kanssa!
nyt jo toiseenkin kertaan mutta hävis taas rassaamalla (ei ymmärrä)

mitenköhän noi DSM2 ongelmat nyt sitte on ku mä oon päivittäny ton radion ja tossa bulletiinissa puhutaan että ne päivittää sen siellä...
onkohan sama asia? ??? tosin pitäis varmaan taas kattoa mikä on uusin versio ku onhan toi jo hetken ollu!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa kape

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #59 : 02 Kesäkuu, 2011, 13:55:45 »
Nuo communityn kautta ladattavat softapäivitykset (jotka voi itse tehdä SD-kortilta) päivittävät luultavasti vain radion pääprossun (ARM7) softan. Tuossa RF-kortissa lienee eri prossu, jota ei voi muuten kuin huollossa päivittää. Muutenhan Spektrum olisi julkaissut vain uudemman firmiksen DX8:lle, jolla tuo DSM2-ongelma korjaantuisi...

Onko kenelläkään tietoa, kuinka kauan radion huollattaminen kestää? Itse hommasin omani saben kautta, mutta luultavasti he joutuvat lähettämään radion edelleen jonnekin päin eurooppaa...

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #60 : 02 Kesäkuu, 2011, 18:18:30 »
ikävä homma ku ei noita mankkoja kasva nurkissa ni ei voi mihinkään lähetellä! tällä siis mennään :-\
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa mariner

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #61 : 02 Kesäkuu, 2011, 18:49:18 »
Nuo communityn kautta ladattavat softapäivitykset (jotka voi itse tehdä SD-kortilta) päivittävät luultavasti vain radion pääprossun (ARM7) softan. Tuossa RF-kortissa lienee eri prossu, jota ei voi muuten kuin huollossa päivittää. Muutenhan Spektrum olisi julkaissut vain uudemman firmiksen DX8:lle, jolla tuo DSM2-ongelma korjaantuisi...

Onko kenelläkään tietoa, kuinka kauan radion huollattaminen kestää? Itse hommasin omani saben kautta, mutta luultavasti he joutuvat lähettämään radion edelleen jonnekin päin eurooppaa...

Mulla ei asentunut uusin softa joten lähetin horizonhobby UK:seen, maksoi jotain 40 euroa "laivarahdilla" economy luokassa, postin seurannan mukaan tosin oli lähtenyt helsinkivantaalta...
Alle 2 viikkoa ja radio oli takaisin, lähettivät sen Fedexillä. Nyt PID on HC012LH, olisi kyllä palanut käämit jos olisi pitänyt laittaa uudelleen huoltoon.
« Viimeksi muokattu: 02 Kesäkuu, 2011, 18:51:06 kirjoittanut mariner »
Blade 450 X | Blade 450 3D + CoPilot2 | Blade 350 QX | Blade 130 X | Blade mCP X BL | Blade mCP X |  ParkZone Icon A5 | E-Flite UMX Gee Bee R2 | E-Fflite UMX MiG 15 | DX8

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #62 : 02 Kesäkuu, 2011, 19:08:29 »
niin siis onhan munkin koodi HA012X ku tossa bulletiinissa mainitaan että koodilla HA012 pitäis lähettää...
mahtaakohan toi X päästää mut pälkähästä? ::)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa T.O

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #63 : 02 Kesäkuu, 2011, 20:19:18 »
mahtaakohan toi X päästää mut pälkähästä? ::)

Hiukan epäilen ettei päästäisi kun katsoo tuon kuvan näyttämää "HS008X" tarraa laitteessa ja listassa on sama ilman X merkintää...toivottavast olen väärässä.

Oman laitteen syövereist löytyi "HM012X" joten vielä ei kutsua tullut.
 

kpesonen

  • Vieras
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #64 : 02 Kesäkuu, 2011, 21:51:03 »
Kumpaa lukua uskoa...? Mulla akkukotelossa HA011X ja system settings serial näyttää HC011X. Kaikki päivitykset on kortilta onnistunut ja lähetin toiminut hyvin... no jaa pitää miettiä postaamista.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #65 : 02 Kesäkuu, 2011, 21:58:36 »
Kumpaa lukua uskoa...? Mulla akkukotelossa HA011X ja system settings serial näyttää HC011X. Kaikki päivitykset on kortilta onnistunut ja lähetin toiminut hyvin... no jaa pitää miettiä postaamista.

haa niin muuten lukee mullakin HC011X! olin jo unohtanu! päivitykset on mullakin onnistunu jne...

toihan ei kyllä ole listalla ::)

välillä katkoo yhteyttä simutellessa (käytän simstickillä johdottomana eli tarvii oikeen vastarin) mutta mä oon laittanu ton ihan täysin paskan kiinalaisen kloonivastarin syyksi (orange rx) mitä se varmasti onkin kun muut laitteet toimii moitteetta!...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa T.O

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #66 : 03 Kesäkuu, 2011, 04:32:45 »
Tarrassa HM... ja system settingissä HH012X .

Tää on kyllä selvä vihje ettei kantsi ostaa laitteita heti ensimmäisten joukossa.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #67 : 03 Kesäkuu, 2011, 08:37:39 »
Onneks päädyin FG8 superin. Toistaiseks ei ole mitään softa parannuksia kummempia ollut.
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #68 : 03 Kesäkuu, 2011, 09:09:19 »
se on se laatu joka ratkasee! ;)

Onneks päädyin FG8 superin. Toistaiseks ei ole mitään softa parannuksia kummempia ollut.
-Samppa

Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa T.O

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #69 : 06 Kesäkuu, 2011, 21:25:56 »
Mistäs noita Spektrumin pulpetteja löytyy?

http://www.silshop.fi/shop/index.php?act=viewProd&productId=1297

Tuolla on mihin DX7 sopii heti ja DX8 pikku "muodonmuutoksen" jälkeen niinkuin aiemmat kuvat todisti.


Poissa kape

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #70 : 06 Kesäkuu, 2011, 22:51:07 »
Spektrum on laajentanut DSM2-ongelmasta kärsivien radioiden listaa...
Kaikki radiot, joiden tunniste alkaa kirjaimilla HS, HH, HT, HE, HA, HO vaatinevat päivittämistä.

http://www.spektrumrc.com/Products/Support.aspx?ProdId=SPM8800#bulletin

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #71 : 06 Kesäkuu, 2011, 22:56:06 »
[OT]

Miksi kaikki ylistää sitä reektumin DX8sia kun kuitenkin kaikissa niissä on jotain vikaa? :D

[/OT]

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #72 : 07 Kesäkuu, 2011, 02:56:13 »
Noh noh! Oma toimii täysin moitteetta! Ja on muuten pirun hyvä mankka... vielä kun julkaisisivat editorin pc:lle, niin täydellidtä olisi se.

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #73 : 07 Kesäkuu, 2011, 07:40:40 »
[OT]

Miksi kaikki ylistää sitä reektumin DX8sia kun kuitenkin kaikissa niissä on jotain vikaa? :D

[/OT]

sun pitäis koittaa niin tietäisit :) tursuaa hyviä ominaisuuksia on helppo ja sopii käteen hyvin...

itse en voi ihan allekirjoittaa että olis toiminu moitteetta kun oon nyt 2 kertaa saanu purkaa ja ropata rudder potikkaa ku potkii aika rajustikkin perää sivulle pitch pumpissa... monitorvalikko paljasti karun totuuden ku rudder kävikin 20% sivulla vaikka tikku oli suorassa :-\ jotain kontaktihäiriötä koska liittimet putsaamalla hävis pitkäksi aikaa!

toimiessaan loistopeli!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Spektrum DX8
« Vastaus #74 : 07 Kesäkuu, 2011, 23:31:53 »
sun pitäis koittaa niin tietäisit :) tursuaa hyviä ominaisuuksia on helppo ja sopii käteen hyvin...

itse en voi ihan allekirjoittaa että olis toiminu moitteetta kun oon nyt 2 kertaa saanu purkaa ja ropata rudder potikkaa ku potkii aika rajustikkin perää sivulle pitch pumpissa... monitorvalikko paljasti karun totuuden ku rudder kävikin 20% sivulla vaikka tikku oli suorassa :-\ jotain kontaktihäiriötä koska liittimet putsaamalla hävis pitkäksi aikaa!

toimiessaan loistopeli!

Onhan tuolla tullu lennettyä ja setuppia tehtyä. Liian muovinen ja liian pien näyttö minun makuuni. :D Mutta oikein hyvä radio muuten valikoltaan.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3734 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Lokakuu, 2011, 13:50:43
kirjoittanut zenix
34 Vastauksia
17915 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Huhtikuu, 2015, 09:28:11
kirjoittanut Konna
4 Vastauksia
5408 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Maaliskuu, 2016, 23:35:59
kirjoittanut masala
9 Vastauksia
6039 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Kesäkuu, 2016, 15:26:11
kirjoittanut okallio
0 Vastauksia
1740 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Elokuu, 2016, 01:44:01
kirjoittanut virtakuono