Kirjoittaja Aihe: Yksi servo ei liiku tarpeeksi  (Luettu 6547 kertaa)

Poissa big m

  • Tavallinen torppari
  • ***
Yksi servo ei liiku tarpeeksi
« : 23 Joulukuu, 2010, 16:28:22 »


Päätinpä tarkistaa HK 500GT:n nupin säädöt ja irroitin nupin yläosan säätääkseni swashin kohdalleen. Ensin säädin nuppiservojen armit 90 asteen kulmaan pääakseliin nähden. Sitten kokeilin swashin liikkeitä vasemmalla tikulla ja mitä hittoa!
Perästä päin katsottuna oikealla oleva servo ei liiku läheskään samaa matkaa kuin 2 muuta.
Luulin servoviaksi ( Turnigy M930), mutta servon vaihto uuteen ei auttanut. Vaihdoin myös kahden servon kanavaa vastarissa ja edelleen sama ongelma samassa vastarin kanavassa (aux 1).
Olen tarkistanut Spektrumin DX6I:stä travel adjustit ja swash mixin eikä siellä ole mitään kummallista.
Vastarina on Spektumin 6200.
Voiko vastarissa olla tällainen vika?
DJI Phantom 1.1.1 käytössä
HK500GT FBL (valmistumassa), ei valmistunut koskaan!
MSH Protos ( valmistumassa ), ei valmistunut koskaan!
E-flite Blade mCPX, myyty
Spektrum DX 6i

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: Yksi servo ei liiku tarpeeksi
« Vastaus #1 : 23 Joulukuu, 2010, 16:42:02 »
Ohjelmointi'vialta' kuulostais enemmän...
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Yksi servo ei liiku tarpeeksi
« Vastaus #2 : 23 Joulukuu, 2010, 16:45:42 »
jos et ole DX6i kanssa ihan sinut ja haluat helpolla kokeilla niin parita se vastari jonkun tyhjän muistipaikan kanssa ja anna kaiken muun olla mutta laita swash valikosta vaan 120 asteen mikasus päälle ja koita sillä... jos nyt menee ok niin asetuksia vaan mankasta tutkimaan :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Yksi servo ei liiku tarpeeksi
« Vastaus #3 : 23 Joulukuu, 2010, 16:55:40 »
.. Ensin säädin nuppiservojen armit 90 asteen kulmaan pääakseliin nähden... Olen tarkistanut Spektrumin DX6I:stä travel adjustit ja swash mixin eikä siellä ole mitään kummallista.

Ja subtrimmit noin suunnilleen nollilla kaikilla kanavilla ???

- 4D -

fourdee

Poissa big m

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Yksi servo ei liiku tarpeeksi
« Vastaus #4 : 23 Joulukuu, 2010, 16:59:39 »
jos et ole DX6i kanssa ihan sinut ja haluat helpolla kokeilla niin parita se vastari jonkun tyhjän muistipaikan kanssa ja anna kaiken muun olla mutta laita swash valikosta vaan 120 asteen mikasus päälle ja koita sillä... jos nyt menee ok niin asetuksia vaan mankasta tutkimaan :)

Kokeilin ehdotuksesi mukaan ja nyt servo liikkui kuten muutkin. Eli jossain mankan säädöissä on hämminkiä.
Kiitos Tohtorille vinkistä!


DJI Phantom 1.1.1 käytössä
HK500GT FBL (valmistumassa), ei valmistunut koskaan!
MSH Protos ( valmistumassa ), ei valmistunut koskaan!
E-flite Blade mCPX, myyty
Spektrum DX 6i

Poissa big m

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Yksi servo ei liiku tarpeeksi
« Vastaus #5 : 23 Joulukuu, 2010, 17:02:04 »
.. Ensin säädin nuppiservojen armit 90 asteen kulmaan pääakseliin nähden... Olen tarkistanut Spektrumin DX6I:stä travel adjustit ja swash mixin eikä siellä ole mitään kummallista.

Ja subtrimmit noin suunnilleen nollilla kaikilla kanavilla ???

- 4D -



Subtrimmeillä olen säätänyt servoarmien asennon kohdalleen, joten eihän ne kaikki nollilla ole.

big m
DJI Phantom 1.1.1 käytössä
HK500GT FBL (valmistumassa), ei valmistunut koskaan!
MSH Protos ( valmistumassa ), ei valmistunut koskaan!
E-flite Blade mCPX, myyty
Spektrum DX 6i

salde

  • Vieras
Vs: Yksi servo ei liiku tarpeeksi
« Vastaus #6 : 23 Joulukuu, 2010, 17:19:03 »
Oliskohan Dual Rate päällä vain tuolle yhdelle kanavalle?

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Yksi servo ei liiku tarpeeksi
« Vastaus #7 : 23 Joulukuu, 2010, 17:30:53 »
.. Ensin säädin nuppiservojen armit 90 asteen kulmaan pääakseliin nähden... Olen tarkistanut Spektrumin DX6I:stä travel adjustit ja swash mixin eikä siellä ole mitään kummallista.

Ja subtrimmit noin suunnilleen nollilla kaikilla kanavilla ???

- 4D -



Subtrimmeillä olen säätänyt servoarmien asennon kohdalleen, joten eihän ne kaikki nollilla ole.

big m


Sanoinkin tuossa, että "noin suunnilleen" nollilla - jos subtrimmi on paljon pielessä, niin servo ei liiku yhtä paljon molempiin suuntiin.
Hyvä, että asia selvisi, selvisikö syy samalla?

- 4D -
« Viimeksi muokattu: 23 Joulukuu, 2010, 17:43:53 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa big m

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Yksi servo ei liiku tarpeeksi
« Vastaus #8 : 23 Joulukuu, 2010, 18:03:28 »
.. Ensin säädin nuppiservojen armit 90 asteen kulmaan pääakseliin nähden... Olen tarkistanut Spektrumin DX6I:stä travel adjustit ja swash mixin eikä siellä ole mitään kummallista.

Ja subtrimmit noin suunnilleen nollilla kaikilla kanavilla ???

- 4D -



Subtrimmeillä olen säätänyt servoarmien asennon kohdalleen, joten eihän ne kaikki nollilla ole.

big m


Sanoinkin tuossa, että "noin suunnilleen" nollilla - jos subtrimmi on paljon pielessä, niin servo ei liiku yhtä paljon molempiin suuntiin.
Hyvä, että asia selvisi, selvisikö syy samalla?

- 4D -

Eipä vielä selvinnyt. Taidan ottaa käyttöön tyhjän muistipaikan ja tehdä sinne kaikki uusiksi.

big m



DJI Phantom 1.1.1 käytössä
HK500GT FBL (valmistumassa), ei valmistunut koskaan!
MSH Protos ( valmistumassa ), ei valmistunut koskaan!
E-flite Blade mCPX, myyty
Spektrum DX 6i

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Yksi servo ei liiku tarpeeksi
« Vastaus #9 : 23 Joulukuu, 2010, 18:58:26 »
.. Ensin säädin nuppiservojen armit 90 asteen kulmaan pääakseliin nähden... Olen tarkistanut Spektrumin DX6I:stä travel adjustit ja swash mixin eikä siellä ole mitään kummallista.

Ja subtrimmit noin suunnilleen nollilla kaikilla kanavilla ???

- 4D -



Subtrimmeillä olen säätänyt servoarmien asennon kohdalleen, joten eihän ne kaikki nollilla ole.

big m


Sanoinkin tuossa, että "noin suunnilleen" nollilla - jos subtrimmi on paljon pielessä, niin servo ei liiku yhtä paljon molempiin suuntiin.
Hyvä, että asia selvisi, selvisikö syy samalla?

- 4D -

Eipä vielä selvinnyt. Taidan ottaa käyttöön tyhjän muistipaikan ja tehdä sinne kaikki uusiksi.

big m





ootkos huomannu että esim travel adjust valikossa ollessasi sun pitää muuttaa molemmat suunat tikuista erikseen?

jos et...

mene sinne valikkoon ja heiluttele tikkuja niin huomaat että nuolet vaihtaa suuntaa ja molemmille voi määritellä omat arvot ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2151 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Maaliskuu, 2009, 22:50:10
kirjoittanut jukka
1 Vastauksia
2632 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Joulukuu, 2009, 19:14:44
kirjoittanut Vispilä
3 Vastauksia
2742 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2010, 22:11:07
kirjoittanut jamppa991
3 Vastauksia
12629 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Elokuu, 2012, 12:36:03
kirjoittanut Timo Huhtamäki
1 Vastauksia
2040 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Kesäkuu, 2015, 19:54:10
kirjoittanut SiB77