Kirjoittaja Aihe: perus asetukset  (Luettu 15830 kertaa)

Poissa drift

  • Opetteleva torppari
  • **
perus asetukset
« : 02 Tammikuu, 2017, 18:42:55 »
Moikka kyselin jo muualta saamatta apua kyse on ekasta oikeasta kopterista meinaa toi harrastus loppua ennen kuin pääsee kunnolla alkuun sain tossa walkeran super cp mini kopterin 7e ohjaimella ja aluksi kaikki sujui hyvin jopa vähän leijutteluakin lueskeltua nettiä päätin ohjemoida radion devetion ohjelmaa jotta vois lennättää muitakin merkkejä seuraus et nyt ei muuten lennä mikään olisko jotain perus neuvoja tai säätöjä kun ei tuolta maahan tuojalta neuvoja tullut saankyllä bindattua mutta kun yrittää nousta se lähtee eteenpäin kallistumaan tai sivulle voin kyllä käydä uudellamaalla näyttämässäkin jos mahdollista katsoa ei ole itsellä säätöarvoista mitään hajua

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: perus asetukset
« Vastaus #1 : 02 Tammikuu, 2017, 19:34:11 »
Moikka kyselin jo muualta saamatta apua kyse on ekasta oikeasta kopterista meinaa toi harrastus loppua ennen kuin pääsee kunnolla alkuun sain tossa walkeran super cp mini kopterin 7e ohjaimella ja aluksi kaikki sujui hyvin jopa vähän leijutteluakin lueskeltua nettiä päätin ohjemoida radion devetion ohjelmaa jotta vois lennättää muitakin merkkejä seuraus et nyt ei muuten lennä mikään olisko jotain perus neuvoja tai säätöjä kun ei tuolta maahan tuojalta neuvoja tullut saankyllä bindattua mutta kun yrittää nousta se lähtee eteenpäin kallistumaan tai sivulle voin kyllä käydä uudellamaalla näyttämässäkin jos mahdollista katsoa ei ole itsellä säätöarvoista mitään hajua

Varmaan helpoimmalla pääset kun heivaat sen devention softan huitsin nevadaan ja ajat sen perus softan sinne takasin. En usko että tuota deventionia kovin moni suomessa käyttää ja osaisi sitä neuvoa....Ite koitin aikanaan samalla tarkoitus perällä että olisi voinut muutakin lentää mut ei se nyt ihan alottelijan softa kyllä ole.
Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt

Poissa drift

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #2 : 02 Tammikuu, 2017, 20:50:48 »
Ok en vaan keksinyt enää mistä sen sais takaisin et sais ne perus asetukset kuntoon..

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: perus asetukset
« Vastaus #3 : 02 Tammikuu, 2017, 20:52:40 »
Mulla on tuossa pikkumankassa ko. firmis ja olen saanut toimimaan spektrumit ym siinä. Lennän voin nuita pikkuhärveleitä sillä, beast 3d, nano cpx ym. Toimii hyvin
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: perus asetukset
« Vastaus #4 : 02 Tammikuu, 2017, 21:18:26 »
Kuullostaa että swashmix / swashtype tms millä nimellä tossa ikinä onkaan olis väärin.

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa drift

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #5 : 02 Tammikuu, 2017, 21:30:53 »
joo  niin mä vähän ajattelinkin mut kun ei sit ole mitään käsitystä mitkäne säädöt pitäis olla olen kyllä käännellyt kaikkea mut varmaan jus väärin päin oon aina kokeillut yhtä kerrallaan mut ei tosta taida tulla meikäläiseltä mitään

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Vs: perus asetukset
« Vastaus #6 : 02 Tammikuu, 2017, 22:11:07 »
Mullakin oli vähän samanlaista ongelmaa entisen walkerani kans, mutten muista yhtää miten korjasin sen, siiton nii vitusti aikaa
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa Genneli

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #7 : 02 Tammikuu, 2017, 23:14:08 »
Moikka kyselin jo muualta saamatta apua kyse on ekasta oikeasta kopterista meinaa toi harrastus loppua ennen kuin pääsee kunnolla alkuun sain tossa walkeran super cp mini kopterin 7e ohjaimella ja aluksi kaikki sujui hyvin jopa vähän leijutteluakin lueskeltua nettiä päätin ohjemoida radion devetion ohjelmaa jotta vois lennättää muitakin merkkejä seuraus et nyt ei muuten lennä mikään olisko jotain perus neuvoja tai säätöjä kun ei tuolta maahan tuojalta neuvoja tullut saankyllä bindattua mutta kun yrittää nousta se lähtee eteenpäin kallistumaan tai sivulle voin kyllä käydä uudellamaalla näyttämässäkin jos mahdollista katsoa ei ole itsellä säätöarvoista mitään hajua

Tulipa oma alkutaival mieleen kommentistasi "meinaa toi harrastus loppua ennen, kun pääsee kunnolla alkuun". Itse aloittelin devon mankalla ja genius cp:llä, jonka kaveriksi hankin jonkun walkeran 250-kokoluokan kopun, jota en saanut koskaan kunnolla lentämään ja maku meni ja kopterit jäi hyllyyn, koska säätöjen ihmettelyyn ja pään raapimiseen meni kaikki aika. Walkerat ja devo löytyy vieläkin hyllystä vaan eipä ole niihin tullut koskettua, kun hankki ensimmäisen "oikean" 3d-kopun ja vähän paremman mankan. Tai no joo kerran kokeilu mielessä ja ihmettelin, että miten näillä on ikinä voinut oppia lentämään! 😁

Eli aika paljon tuli noihin pikkukopuihin käytettyä aikaa ja rahaa, mutta lennot jäivät aika vähiin. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt hankkia kunnon simu ja hieman isompi esim. tuo 450-kokoluokan kopu heti alkuun niin kuin minua taidettiinkin neuvoa kun 3d-kopun halusin hankkia. Tämä kesä oli sitten yhtä juhlaa, kun pääsi 450-kokoluokan kopun kanssa kyntämään peltoja todenteolla. :D Minun neuvoni on, että jos sinulla kärsivällisyys riittää niin jatka devon ja cp:n kanssa, jos kuitenkin olet tosissasi innostunut harrastuksesta niin satsaa vähän ja hanki joku vähän isompi fbl-kopu, jota on paljon käytössä niin neuvoja ja varaosia löytyy hyvin. Eli tämä oman kokemukseni perusteella.
Gaui X3, Goblin 420 ja Brain2, DX8

Poissa GOOFY

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #8 : 03 Tammikuu, 2017, 07:55:34 »
Eikös siinä 7eessä ole semmonen kohta millä palautetaan alkuperäiset asetukset?

Mulla on super cp ja lennätän sitä ennemmin seiskalla kuin seiska eellä. Jotenkin se vain toimii rauhallisemmin seiskan perus asetuksilla. Oon eestä joitakin asetuksia koittanu muokata mutta ei se parane. Parempi ku ei koske säätöihin.

Mä lennätän samalla seiska ohjaimella neljää walkeraa ja teen säädöt kopteriin enkä ohjaimeen.

Poissa drift

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #9 : 03 Tammikuu, 2017, 09:09:57 »
olen yrittänyt kyllä tutkia asiaa mutta huonolla menestyksellä kun siihen ajoi sen uuden firmiksen niin se poiti ilmeisesti vanhan ajattelin että kun opettelisi ensin vähän pienemmällä lentää niin sit vois siirtyä isonpiin mulla on kyllä multeisssa futaban radiot nyt vaan alkoi kiinnostaa opetella lentää oikeata kopteria ja helponpi torpata pikkunen ensin kun se ie heti ekasta torpista hajoa..

Poissa GOOFY

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #10 : 03 Tammikuu, 2017, 13:05:27 »
Miksi siihen piti uus ohjelma laittaa?  ( joo lukihan se tuolla...) Mulla varmaan loppuu kopterointi sit kun ei pärjää enää ilman tietokonetta kun en sellaista omista ;)

Auttaako se yhtään asiaa jos mä katon omastani että miten mikäkin asetus on?
« Viimeksi muokattu: 03 Tammikuu, 2017, 13:18:32 kirjoittanut GOOFY »

Poissa drift

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #11 : 03 Tammikuu, 2017, 15:36:11 »
Juu kiitos vois hyvin olla apua jos vain viitsit niin voisin kokeilla jos tuon sais toimimaan

Poissa GOOFY

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #12 : 03 Tammikuu, 2017, 20:26:59 »
Voisko olla kyse niinkin yksinkertaisesta asiasta että system menussa, stick mode olisi väärä. Pitäisi olla mode 2.

Ja mua alkoi ihmetyttämään että miksi mulla on swash typessä valittuna ykkös kohta jossa on että 1 servo normal. Kö eiköstä sen luulis olevan kohdassa 3 servos 120 astetta?

Poissa drift

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #13 : 03 Tammikuu, 2017, 20:52:02 »
Ei kyllä on stik mode 2 elikä kaasu vas tikussa ja noita arvoja 120 120x 140 90 ja normi kaikkia ollaan kokeiltu tolla perus 120 se melkein toimii mut kun pitäsi nousta juuri ilmaan se menee nokalleen tai lähtee jommalle kummalle sivulle kaatumaan arvoja on nostettu ja laskettu mut ei suurta muutosta 

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: perus asetukset
« Vastaus #14 : 03 Tammikuu, 2017, 22:30:04 »
ota video mitä tapahtuu tikuista heiluttelemalla yksi tikku ja yksi suunta kerrallaan. Toki niin että moottori ei ole päällä.

Sen jälkeen kallistelet kopteria kädessä koskematta ohjaimeen ja kuvaat swashia. eli miten swash reagoi kallisteluihin.


Noilla eväin se väärä ohjaus suunta, korjaus suunta tai swashmix löytyy kyllä
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: perus asetukset
« Vastaus #15 : 03 Tammikuu, 2017, 22:39:39 »
Swash type kuuluu olla se 1 servo normal. Kaikki reverset pois päältä eli normaaliks. travelit kaikille 100. sub trimmit 0.

Noilla perus asetuksilla sen pitäisi kyllä olla kippamatta mihinkään.

Kun lyöt akun kiinni ja asetat sen tasaselle alustalle ja odotat että se gyro on ittensä kanssa sujut (10sek?) . Seuraavaks kato että swash liikkuu samoin kun sun mankan oikea tikku, eli tikku eteen ni swash niiaa eteenpäin jne.  Tän jälkeen otat kopun käteen ja kallistat sitä joka suuntaan, swashin tulisi liikkua aina vastakkaiseen suuntaan, ei paljoa mutta vähän. eli kun kallistat kopteria eteenpäin tulisi swashin pyrkiä kallistumaan taaksepäin...

Katso nyt noi vaikka alkuun ja jos joku suunta ei seuraa tikkua tai kallistaessa kopteria ei käänny vastakkaiseen suuntaan on setupissa jotain vikaa.

edit. tuliki aikas samat lätinät mitä tohtorilta.
Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt

Poissa drift

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #16 : 04 Tammikuu, 2017, 07:28:18 »
kiitos neuvoista kun kopterin laittaa servot 1 normi asetuksiin niin kaikki kallistukset liikkuu normaaliin suuntaan mut se ei kaasua antamalla nouse mihinkään kun ilmeisesti lapakulmat ei käänny kaasulla eikä se pyöritä takaroottia kunnolla ja noissa asetuksissa mankka ei anna säätää gyroa eikä swash säätöjä muuten kyllä pyörii ok

Poissa GOOFY

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #17 : 04 Tammikuu, 2017, 11:32:45 »
Eikö se holdi päälläkään kaasua lisätessä liikuta swashplatea?

Mulla se alkaa pyörittätään takarupelia vasta sitten kun kierroksia on sen verran paljon että pitää alkaa korjailemaan. Tulee mukaan pienellä viiveellä ja lähdössä pitää korjailla aika paljon. Korjailua pitää kyllä tehä lähdössä joka suuntaan. Ei se silleen nätisti lähe ikinä suoraan leijumaan niinku isommat. Sit korkeammalla pysyy aloillaan.

Poissa drift

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #18 : 04 Tammikuu, 2017, 15:13:03 »
Jos servot on 1 asennossa ei hold toimi eikä pysty katsomaa swash toimintaa mut joka tapauksessa ei varmaa toimi kun ei suostu nousemaan ollenkaan niillä asetusilla enkä osaa säätää lapakulmia nyt kun servot 1 asetuksissa niin ei anna säätää tuota swahs ...

Poissa viltsu

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RY #109, SIL, Ämmässuo, HCTF
Vs: perus asetukset
« Vastaus #19 : 04 Tammikuu, 2017, 22:37:49 »
Onko sulla joka lentotilalla lapakäyrä oikein mukaan lukien hold? Muistaakseni devossa pitää ruudulta valita mitä lentotilaa säädetään ja se ei näytä "realiajassa" tilaa eli esim. kun käytät idle katkaisijaa, ruudulla ei vaihdu se lentotila vaan se pitää itse valita.
SAB GOBLIN 380 (Bavarian demon 3X), SAB URUKAY COMP (Futaba CGY 750) SAB GOBLIN 500 (Bavarian demon 3sx) HIROBO EAGLE (Bavarian demon 3X). FUTABA 18SZ

   

Poissa drift

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #20 : 04 Tammikuu, 2017, 23:15:30 »
Tuota tässä sitä ollaan kun en tiedä niistä mitään niin on vaikea vastata

Poissa GOOFY

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #21 : 05 Tammikuu, 2017, 08:25:44 »
Löytyyhän sieltä asetuksista se holdin valinta että onko se käytettävissä vai ei. Mulla on holdilla -5 kulmat.

Poissa drift

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #22 : 05 Tammikuu, 2017, 09:21:08 »
Mixer valikosta löytyy hold sen asetuksia yritin muuttaa mut ei vaikutuksia  on varmaan siitä kiinni kun ei ole osaamista..

Poissa drift

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: perus asetukset
« Vastaus #23 : 09 Tammikuu, 2017, 19:12:27 »
Ei muuten lennä vieläkään jos pääkaupunkiseudulla neuvoja niin voisin käydä näyttämässä jossain terv kohta takaisin multehin

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: perus asetukset
« Vastaus #24 : 09 Tammikuu, 2017, 19:41:00 »
Voin lähettää illalla presetin. Mikä sun kone oli?
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Futaban uusi perus raadio

Aloittaja Timo Huhtamäki Yleinen keskustelu

5 Vastauksia
3877 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Helmikuu, 2008, 21:45:44
kirjoittanut Toni
6 Vastauksia
8833 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Elokuu, 2008, 22:06:58
kirjoittanut Affen
14 Vastauksia
9746 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Kesäkuu, 2014, 00:45:44
kirjoittanut varis
5 Vastauksia
3770 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2014, 02:31:33
kirjoittanut Kingis
1 Vastauksia
2005 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Kesäkuu, 2023, 23:52:17
kirjoittanut Haikara