Kirjoittaja Aihe: Futte 10c + align rce-g600  (Luettu 5322 kertaa)

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Futte 10c + align rce-g600
« : 29 Kesäkuu, 2010, 22:31:49 »
Onko kellään kokemuksia kyseisten laitteiden parittamisesta, en tahdo saada omaani toimimaan millään oikein: kierrokset on joko reippaasti alle tarvittavan tai sitten kone huutaa ylikierroksilla. Säätöapuja siis kaivataan, magneetit ja tunnistin uusittu.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa floodi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Futte 10c + align rce-g600
« Vastaus #1 : 30 Kesäkuu, 2010, 09:28:00 »
Mulla on Futte 10CG ja yli 80 prosentin arvoilla alkaa kierrokset nousta oikealle hehtaarille eli käytetään 14-kanavaisen taulukkoa. Noi taulukot taas oli reksin manuaalissa. Voin skannata ko. sivun jos tarttet.
 

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Futte 10c + align rce-g600
« Vastaus #2 : 30 Kesäkuu, 2010, 16:35:05 »
Joo on mulla se manuaali, kyse olikin oikeastaan tuon radion temppuilusta tai oikeammin oikeiden säätöjen puuttumisesta, 80% mulla on ollut ylemmässä ratessa kokoajan, menee silti ylikierroksille. Ulkomaan foorumilta tais löytyä apu, eli mulla oli jäänyt 7 kanava kääntämättä.
Tässä ohje helifreakista kopioituna, tosin noi prosenttiarvot vaikuttaa aika rajuilta:

My settings:
(I reversed chanel 7)
MIX - ACT
UP - 0.0%
CNTR - 80%
DOWN - 90%
SW - E
-cut-
CH - -CH8
SW - D
DIR - UP

Tai:

MIX - ACT
(I reversed chanel 7)
NORM - 0.0%
IDL1 - 80%
IDL2 - 90%
IDL3 - 100% (this switch position is disabled or not exists in switch E)
SW - Cond. (takes the current configuration of the condition parameters)
-cut-
CH - -CH8
SW - D
DIR - UP
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa floodi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Futte 10c + align rce-g600
« Vastaus #3 : 30 Kesäkuu, 2010, 20:13:39 »
Hmm, tänään lennätin ja tuntui kans, että ois käynyt ylikierroksilla... Taidanpa kokeilla itsekkin tuota kääntämistä :)

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Futte 10c + align rce-g600
« Vastaus #4 : 30 Kesäkuu, 2010, 20:46:00 »
Jep, taitaa olla ainoa tapa saada toi mix laitettua act- asentoon, muuten toimii väärin päin, eli govi on päällä kun ei pitäis olla ja päinvastoin, inh- asennossa se ei toimi oikein.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: Futte 10c + align rce-g600
« Vastaus #5 : 30 Kesäkuu, 2010, 21:00:47 »
Moro

joo itsellä on tuo kyseinen govi ja futten10cp eli miksaus act:lle, ja tuon kanavan pystyy tarkistamaan kuin pistätte kopteriin virrat päälle ja lähettimeen, sit idle päälle jolloin govi käynnistyy jos govin valo palaa punaisena niin sitten käännätte kanavan että saadaan valo syttymään vihreäksi, ja tarkistakaa nuo magneetit varuiks että ne on oikein päin eli starttitanko käteen ja pyöritteleen että govin valo sammuu vain toisen magneetin kohdalla.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa floodi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Futte 10c + align rce-g600
« Vastaus #6 : 01 Heinäkuu, 2010, 20:11:32 »
No niinhän siinä kävi, että mulla on jotain häikkää tuossa govissa. Valo syttyy vihreäksi, mutta se ei sammu kun pyörittää starttiakselia. Oisko magneetti lähteny irti. Onneksi oli v:n muotoinen käyrä pohjalla :)  Ajattelin ajella ilman govia ja laittaa sen kuntoon ekan torpin jälkeen  8) Fuilia on mennyt n. 8 litraa tähän mennessä. Oikso jollain heittää ossin hyperiin oikealle hehtaarille osuvaa kaasukäyrää? Ei oo takometriä niin on hieman vaikeaa korvakuulolla :D

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Futte 10c + align rce-g600
« Vastaus #7 : 01 Heinäkuu, 2010, 20:39:33 »
Magneetti irti tai tunnistin kaukana varmaankin. Mulla käyränä idlessä: 85-73-65-62-65-73-85, toimii normilennätyksessä ihan ok, mutta esim. vaakakierteissä meinaa hyytyä, juuri siksi halusin govin toimintaan. Noi ylläolevat helifreakin asetukset toimi oikein hyvin, prosentteina 81.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: Futte 10c + align rce-g600
« Vastaus #8 : 01 Heinäkuu, 2010, 21:01:22 »
No niinhän siinä kävi, että mulla on jotain häikkää tuossa govissa. Valo syttyy vihreäksi, mutta se ei sammu kun pyörittää starttiakselia. Oisko magneetti lähteny irti. Onneksi oli v:n muotoinen käyrä pohjalla :)  Ajattelin ajella ilman govia ja laittaa sen kuntoon ekan torpin jälkeen  8) Fuilia on mennyt n. 8 litraa tähän mennessä. Oikso jollain heittää ossin hyperiin oikealle hehtaarille osuvaa kaasukäyrää? Ei oo takometriä niin on hieman vaikeaa korvakuulolla :D

Moro

otappa sensori irti niin silloin näet onko magneetit paikallaan, epäilen itse kyllä että magneetit on samoin päin niin silloin sensori ei tunnista magneettia, v mäinen homma tuon magneetin irroittaminen tai ei nyt niin jos on muovi tuuletin, itse otin magneetin sillä tavalla että porasin pienen reijän tuulettimeen magneetin kohdalle ja työnsin nuppi neulalla magneetin ulos niin lähti ihan mukavasti.

TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa floodi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Futte 10c + align rce-g600
« Vastaus #9 : 01 Heinäkuu, 2010, 21:21:28 »
otappa sensori irti niin silloin näet onko magneetit paikallaan, epäilen itse kyllä että magneetit on samoin päin niin silloin sensori ei tunnista magneettia, v mäinen homma tuon magneetin irroittaminen tai ei nyt niin jos on muovi tuuletin, itse otin magneetin sillä tavalla että porasin pienen reijän tuulettimeen magneetin kohdalle ja työnsin nuppi neulalla magneetin ulos niin lähti ihan mukavasti.

Ei oo väärinpäin. Tarkistin kolmeen kertaan ennen kuin liimasin ja vasta eilen tuli yhtäkkiä lisää kierroksia. Toi sensorin irrotus ei oikein onnistu kun se vastakappale mihin noi ruuvit kiristetään pääsee tippumaan eikä sitä saa takas kuin ottamalla mosan pois... Tietenkään siitä raosta ei nää mitään jos ei ota sitä sensoria kokonaan pois. Tilasin uuden fanin ja sensorin kun eivät näyttäneet maltaita maksavan. Täytyy ajella ilman govia sen aikaa. Tuossa edellä olikin hyvältä näyttävä kaasukäyrä. Omien kokeilujeni perusteella reilu kuuskymppiä keskellä kuulosti hyvältä. Sitä mä vaan en käsitä miks päissä ei ole täydet sata? Reilun pitchin luulisi vaativan myös reilusti kaasua...  :D

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: Futte 10c + align rce-g600
« Vastaus #10 : 01 Heinäkuu, 2010, 21:28:16 »
otappa sensori irti niin silloin näet onko magneetit paikallaan, epäilen itse kyllä että magneetit on samoin päin niin silloin sensori ei tunnista magneettia, v mäinen homma tuon magneetin irroittaminen tai ei nyt niin jos on muovi tuuletin, itse otin magneetin sillä tavalla että porasin pienen reijän tuulettimeen magneetin kohdalle ja työnsin nuppi neulalla magneetin ulos niin lähti ihan mukavasti.

Ei oo väärinpäin. Tarkistin kolmeen kertaan ennen kuin liimasin ja vasta eilen tuli yhtäkkiä lisää kierroksia. Toi sensorin irrotus ei oikein onnistu kun se vastakappale mihin noi ruuvit kiristetään pääsee tippumaan eikä sitä saa takas kuin ottamalla mosan pois... Tietenkään siitä raosta ei nää mitään jos ei ota sitä sensoria kokonaan pois. Tilasin uuden fanin ja sensorin kun eivät näyttäneet maltaita maksavan. Täytyy ajella ilman govia sen aikaa. Tuossa edellä olikin hyvältä näyttävä kaasukäyrä. Omien kokeilujeni perusteella reilu kuuskymppiä keskellä kuulosti hyvältä. Sitä mä vaan en käsitä miks päissä ei ole täydet sata? Reilun pitchin luulisi vaativan myös reilusti kaasua...  :D


Jeps toivottavasti tulee kuntoon uusilla osilla. Joo vois kone saada pikkuisen ylikierroksia jos sata laittais maksimix.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Futte 10c + align rce-g600
« Vastaus #11 : 01 Heinäkuu, 2010, 21:52:18 »
Lainaus
Sitä mä vaan en käsitä miks päissä ei ole täydet sata? Reilun pitchin luulisi vaativan myös reilusti kaasua... 
Omaan käyrääsi voit tietysti laittaa ihan mitä lystäät ;)
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2486 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Syyskuu, 2008, 14:51:08
kirjoittanut TTM
2 Vastauksia
2060 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Huhtikuu, 2009, 23:35:34
kirjoittanut Ege
7 Vastauksia
3639 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2011, 20:26:09
kirjoittanut keijon
4 Vastauksia
3859 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2016, 22:01:45
kirjoittanut TeroS
3 Vastauksia
3037 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Maaliskuu, 2017, 19:24:39
kirjoittanut Matti Häkkinen