Kirjoittaja Aihe: Ramin hubschraubenit 2012  (Luettu 32826 kertaa)

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #75 : 11 Marraskuu, 2013, 22:54:08 »
Vaihdoin tuohon Spartaniin gainin servoliittimen ja sorkin tuossa toissa päivänä koko salkkareitten ajan johtoja eikä tehnyt mitään odottamatonta. Vanhalla liittimellä oli ihan siinä ja tässä, että oli kontaktia.

Trex 600 N 2. on päivitetty FB laitteeksi, servoina DS610 ja perällä DS620 + spartan ds760.
Mottina on Align OS 55 HZ Max. Tämän sain tankillisella hyvään säätöön. Sattuiko tuuri, eikö ole niin nirso säädöstä vai mistä mahtoi johtua, mut käy nätisti ja tehoa tuntuu olevan. Lämmöt on rontti 85´ sylinterin juuresta mitattuna.

Mulla on fbl laitteitten kanssa vähän semmosta arkuutta havaittavissa, en ihan 100% luota siihen. Tankonupilla ei tarttee ihmetellä ja on siinä vaan erillainen tuntuma, se ei tee mitään omaa ja yllättävää.
Olen jonkun kymmenen akullista ja tankillista lentänyt tangottomalla laitteella eikä ne ole kyllä mitään odottamatonta tehnyt. Ainut oli tuon toisen nitron tärinät/värinät jotka aiheutti hiukan päänvaivaa, mutta muuten ei ole ollut varsinaisia ongelmia.

Tuossa hyllyllä on tuo 450 poro odottamassa servoja, 6S setuppi ja Align 3gx kiinni. Se saa ruveta toimimaan työjuhtana tässä kylmenevinä talvipäivinä, josko sillä pääsis oikeen kunnolla sinuiksi noihin säätöihin.
Siihen on maltillisesti kaksi 6s akkua, niihin saa kentällä työnnettyä äkkiä virtaa sisään, ei tarttee odotella ja ihmetellä sen pitempään.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #76 : 11 Marraskuu, 2013, 23:02:07 »
Vaihdoin tuohon Spartaniin gainin servoliittimen ja sorkin tuossa toissa päivänä koko salkkareitten ajan johtoja eikä tehnyt mitään odottamatonta. Vanhalla liittimellä oli ihan siinä ja tässä, että oli kontaktia.

Trex 600 N 2. on päivitetty FB laitteeksi, servoina DS610 ja perällä DS620 + spartan ds760.
Mottina on Align OS 55 HZ Max. Tämän sain tankillisella hyvään säätöön. Sattuiko tuuri, eikö ole niin nirso säädöstä vai mistä mahtoi johtua, mut käy nätisti ja tehoa tuntuu olevan. Lämmöt on rontti 85´ sylinterin juuresta mitattuna.

Mulla on fbl laitteitten kanssa vähän semmosta arkuutta havaittavissa, en ihan 100% luota siihen. Tankonupilla ei tarttee ihmetellä ja on siinä vaan erillainen tuntuma, se ei tee mitään omaa ja yllättävää.
Olen jonkun kymmenen akullista ja tankillista lentänyt tangottomalla laitteella eikä ne ole kyllä mitään odottamatonta tehnyt. Ainut oli tuon toisen nitron tärinät/värinät jotka aiheutti hiukan päänvaivaa, mutta muuten ei ole ollut varsinaisia ongelmia.

Tuossa hyllyllä on tuo 450 poro odottamassa servoja, 6S setuppi ja Align 3gx kiinni. Se saa ruveta toimimaan työjuhtana tässä kylmenevinä talvipäivinä, josko sillä pääsis oikeen kunnolla sinuiksi noihin säätöihin.
Siihen on maltillisesti kaksi 6s akkua, niihin saa kentällä työnnettyä äkkiä virtaa sisään, ei tarttee odotella ja ihmetellä sen pitempään.

Onko sulla Hatori ton OS:n perässä. Hatorilla tulee mukavasti tehoa ja on aika laaja säätöalue.
Jos menee vähän laihalle alkaa polttaa tulppia.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #77 : 11 Marraskuu, 2013, 23:34:54 »
No itseasiassa, liitteenä kuva tuosta putkesta.

Googlen kuvista koitin katsella, mutta ei osunut silmään ihan vastaavaa putkea. Makkarat on samanlaiset mitä Hatoreissa, mut mallia en osaa sanoa. Voi olla joku muukin putki, en itseasiassa tiedä mikä tötterö tämä on.

Pimp my helicopter, taaempi landari on matalampi mitä etummainen... Ei ollut laatikossa muita landareita niin oli pakko korvata vanha hajonnut tuolla matalammalla. Pitää seuraavaan tilaukseen laittaa oikeat landarit.
Tämä yhdistelmä on tuolla nurmikentällä oikeen tt rattaiden hammaspeikko =)
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #78 : 12 Marraskuu, 2013, 00:01:41 »
Ei tullut mieleen laittaa matalampia eteen? ;)

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #79 : 12 Marraskuu, 2013, 08:28:45 »
v.loppuna kävi käpälä ja nyt landarit on vaan työnnetty putkien päälle, ei ole edes ruuvattu kiinni, sen verran vaan paikallaan, että koperi pysyy pystyssä.
Ei tässä viikolla enää kerkeä kentälle kun pitää askarrella töissä. Viikonlopuksi uudet landarit kiinni ja kentälle.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #80 : 14 Marraskuu, 2013, 19:35:59 »
600GT kopteri on siirtynyt fbl aikaan.
600 nitron mukana tullut Align 3G nuppi on kiinni ja sitä ohjaamassa Align 3GX.

Toivottavasti viikonloppuna kelit sallii niin pääsee testaamaan ja läppäri mukaan kentälle niin voisi testata softasta käsin erillaisia säätöjä. Jos tästä saisi vähän tankonuppimaisen fiiliksen niin ero näiden kaikkien lentävien välillä ei olisi niin suuri.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #81 : 01 Joulukuu, 2013, 18:10:53 »
Align trex 600 fb kopterin Spartan DS760 gyro vaihtui Spartan Quarkkiin, pari tankillista kävin kentällä pyörittämässä ja toimii kuin muutkin gyrot.

Hienosti pitää, pallon siirsin servoarmilla reikää sisemmäs niin loppui stopeissa väpätys. DS760 oli samaa väpätystä havaittavissa, mutta sen kanssa en jaksanut tahkoa sen enempää. Tuo DS760 katkoo välillä signaalia, en ole saanut paikallistettua tuota vikaa sen enempää ja on todella randomia, tämän takia pistin tuon Quarkin kiinni ja nyt mennään ilman turhaa mietintää, et pysyykö perä vai ei.

Tuossa on nyt DS610 servot nupissa, perällä ja kaasulla Savox 1257, gyrona Spartan Quark ja virrat suoraan 2s LiFestä.
Motti Align OS 50 HZ Hyper ja putki on toistaiseksi tuntematon, olen koittanut tehdä salapoliisityötä ja surffannut googlessa, mut eipä ole vielä osunut silmään ihan vastaavaa putkea.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #82 : 08 Joulukuu, 2013, 16:35:00 »
Sekaiseen laivueeseen tuli taas uusi kopteri.

Raptor 50X
Motti, RedLine .53
Nupissa, Graupner DES808BB
Perällä, Graupner DES807BB + Futten GY401

Simppeli runkorakenne, tykkään.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #83 : 15 Tammikuu, 2014, 18:25:02 »
450 Pro alzrc lentää sievästi.
6S setuppi tuo tohon 450 sarjalaiseen mukavasti potkua =)

Align 3GX mokkula 4.0 firmiksellä
Nupisssa S306G-HV servot
Perällä EMAX ES9257
Jamara Xetronic 60A nopari ja Turnigy SK3 helidrive 1700kv motti
Turnigy siniset 1300mah 6s akut x2


Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #84 : 19 Tammikuu, 2014, 09:33:25 »
450 poron perän kanssa on vähän erimielisyyksiä.

Perä mekaanisesti on herkkä, ei tahmaa, liikkuu kevyesti.
Ensilennolla perän servoarmin pallo oli 10mm keskikohdasta, sittemmin siirsin 7.5mm, mut vieläkin on pirossa vähän pakkia ja nopeassa lennossa perän saa wägäämään.
Gainin laskulla wägäykset loppuu, mut perästä tulee kuminauhamainen ja vauhdilla peruuttaessa perä antaa periksi.

Jos kelit sallii niin pitää lähteä kentälle ja koittaa pistää hivenen delaytä perään.
Perässä on paketissa tulleet Alzrc perälavat jotka eivät ehkä nekään ole ihan ne parhaimmat, näyttävät aika rajuilta meinaan. Pakissa on Align kuitulavat, et ehkä niitä pitää koittaa.

Kyllä tolla nyttenkin lentää, mut nopeissa manuuvereissa on pientä pelkoa pe******ä.

Tovi menikin ilman 450 laitetta, silloin tuntui niin ajanhaaskaukselta tommone neljäpuokki... Mut onhan tommonenkin aika metka laite, kaikissa kokoluokissa on vaan sitä jotain.
Ja suurena plussana tuossa on tuo akkujen lataaminen, kentällä autonakku riittää virtalähteeksi ja kopterin saa pidettyä taivaalla miltei tauotta.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #85 : 17 Kesäkuu, 2014, 21:48:05 »
Lentoja kertyy harvakseltaan, mutta nyt kun kelit sallii niin päivässä saattaa tulla parikymmentä lentoa.
Kalusto on ehjänä ilman torppeja, osia on joutunut tosin vaihtamaan entistäenemmän.

Rapukan kytkin rupes kilkattamaan, onneksi ei tullut muuta tuhoa. Lentoja +100.

HK600GT remmiperän vetoratas on kulunut 1/2 alkuperäisestä paksuudesta, laakeri ei tunnu ainakaan näin sormin pykältävän sen suuremmin, mahtaako materiaali olla vaan niin pehmeää, et murunee silmissä...
Tällä on nyt ulkomuistista about 120 lentoa. Nuppia ja tuota vetoratasta lukuunottamatta kaikki on vielä alkuperäistä hobbykingiä.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #86 : 13 Marraskuu, 2014, 22:58:07 »
Koptereita on tullut vaan lisää, mitään ei malta myydä pois... Puuhatila pullollaan.

Viimeisimpien joukossa 450L Domi kitti. Conradista löysin, avattu paketti joka on jostain syystä palautettu takaisin myymälään, 325,00€ köyhdyin tästä kitistä, ja siinä oli siis kaikki mukana.

Gaui X3 tuli kaverilta, valitteli Gauia niin äänekkääksi että hänen oli pakko saada KDS chase tilalle. No 80,00€ kymmenen akullista lentäneesta X3 mekaniikasta ei ollu paha jotta korjasin senkin talteen =)
Gaui X3 on Domin motilla ja noparilla, servot TGY S306G-HV ja Spektrumin fbl purkki, lentää hienosti ja tykkään tosta akun pika kiinnityksestä, samoin kuin rexin domissa.

JR Forza 450 on JR kitti sähköillä ja Allun 3GX spektrumin sateelliitilla. Hienosti sekin lentää, mut 3S setuppi on vähän niin ja näin. Pitäiskö koittaa miten se jaksais Govi modella, ei lopussa tippuis kiekat niin paljon..?

AlzRC lentää myös hyvin, siinä on HK sähköt kaikkineen, tai no Allun 3GX gyro on kiinni.
Tämän kanssa on hiukan jumppaa, uusimman 3GX päivityksen myötä perä antaa hiukan pakkia stopeissa. Pitäis tohon softaan varmaan perehtyä hiukan enemmän  ::)
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #87 : 29 Kesäkuu, 2015, 23:09:52 »
Tallissa tapahtuu,
JR Forza450 lähti uudelle omistajalle ja Domi tömähti tonttiin sen verran ettei semmoista enää tallista löydykkään, sähköjä lukuunottamatta.

Luottopakit eli 600 nitro rexit saa lentoaikaa, sen minkä perse kestää niin tankki täyteen ja taivaalle. Nitrossa on omat hommansa, mut omalle kohdalle sopii paremmin tankkaaminen kuin akkujen lataaminen ja laturin räplääminen. Tuppaa olemaan lentäminen niin epäsäännöllistä, nitro ja kenttäpakki on helppo ottaa kantoon ja kentälle.

Kelit suosii, rilli tulilla ja kenttä kondiksessa.
« Viimeksi muokattu: 29 Kesäkuu, 2015, 23:12:24 kirjoittanut Rami »
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Ramin hubschraubenit 2012
« Vastaus #88 : 30 Kesäkuu, 2015, 22:22:32 »
En tiedä mikä nyt on vikana, tuntuu taas tapahtuvat vähän turhan paljon.
Domi pölähti peltoon ihan omasta virheestä. f3a kone tippui samaan peltoon, koppa irtosi ja en tiedä oisko osunut vastariin ja elen piuhat irti, elen piuha oli ainakin maassa irti ja ilman kontrollia se sinne peltoon pölähtikin et vois olla, ja pitkälti samaan kohtaankin domin kanssa. Tänään sitten 50SE rapukka viereiselle pellolle.

Rapukka sananmukaisesti räjähti ilmassa, en osaa sanoa mitä tapahtui. Sen verran pamahti ettei ole ennen tommosta käynytkään. Vaakalennosta PUM, canopy leijali irrallaan ja kone tippui muutamassa osassa maahan.
Canopyn irtoamiseen en usko, etummaiset thumb screwit oli vielä paikallaan. Toinen lapa repi pultin lapapitimistä irti ja se on jossain pellolla, en onnistunut paikantamaan.

Runko on ehjä mikä ei ole mikään uutinen Rapukan käyttäjille, mut muuten onkin sitten vähän sälää roskapussissa.

Kone tosiaan tippui metriseen heinään ilman kierroksia, peräputkessa on parit jäljet et boomstrike on tullut, mut vaikea uskoa et vaakalennossa pamahtaa.

Tää oli tämmönen viikko. Jos rakentais ton vaiheessaolevan 55 yakin renkailleen niin vois mennä senkin nyt vielä tutustuttamaan tonne meijän peltoon.


50 Rapukan pääakseli on ottanut sopivan osuman.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
61 Vastauksia
52102 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2012, 23:40:18
kirjoittanut Anssi
0 Vastauksia
1903 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Toukokuu, 2012, 19:42:33
kirjoittanut ints
141 Vastauksia
70110 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2012, 23:38:13
kirjoittanut Vispilä
16 Vastauksia
8265 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2012, 06:33:51
kirjoittanut 4D
3 Vastauksia
3001 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Lokakuu, 2013, 19:26:37
kirjoittanut Rami