Kirjoittaja Aihe: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat  (Luettu 51783 kertaa)

JCA

  • Vieras
Vs: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat
« Vastaus #50 : 30 Tammikuu, 2012, 11:39:31 »
Kyllä mulle sopii, sikälimikäli toi mun headless ultimate 3d ElyQ vaan nyt ikinä valmistuu ja pääsee kisaamaan (torppaamaan) :D
Vaikee torpata kun ei saa konetta edes ilmaan.

onkos jossain ne liikkeet mitä pitäis osata?

jossain toisessa ketjussa oli jotain mutta niin pieniä ja epäselviä kuvia että eihän niistä mitään selvää saanut.

jotenkin kyllä tökkii pahasti vastaan alkaa jotain ennalta määrättyjä juttuja reenaamaan muutenkin :-\

Pari liikettä koittaa tehdä ja se Freestyle ja flight to music taitaa olla Tohtorillekkin paras tapa hankkia pisteistä ;D

E: Ja FAI:n sivuilla lukee:
"The CIAM Technical Secretary regrets that unforeseen circumstances have prevented the publication of the 2012 edition of the Sporting Code by the due date of 1st January.
The volumes will be published as soon as possible."

http://www.fai.org/ciam-news/35584-2012-edition-of-the-sporting-code

Sikälimikäli tossa sporting codessa on mainittu noi liikkeet, vai onko se joku muu?

Tuolla on vähän isompana noi kuvat, joskin sieltäkin joutuu vähän tihrustelemaan.
http://www.f3c.fi/f3n_esittely.htm
« Viimeksi muokattu: 30 Tammikuu, 2012, 11:53:23 kirjoittanut Johny »

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat
« Vastaus #51 : 30 Tammikuu, 2012, 12:52:29 »
Tuossa Johnyn viestissä on linkki FAI:n viralliselle sivustolle mistä nuo liikkeet sporting codesta löytyy. Samasta muutenkin ohjeet joihin kannattaa tutustua. On helpompi ymmärtää kisojen organisointia jos tutustuu noihin. Ensi kesänä on tulossa toivon mukaan yhdet kunnon kisat missä toimitaan FAI:n ohjeiden mukaisesti. Mutta siitä myöhemmin tarkemmin :)
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa koha

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat
« Vastaus #52 : 31 Tammikuu, 2012, 09:47:55 »
Vinkkinä kiinteäsiipisten puolelta, kisat kisana ja leiri leirinä. F3A:ssa kisaviikonloppuna on lennätystä yhteensä noin 15h jaettuna kolmeen eri luokkaan. Ruokailut sopivasti porrastettuna että kaikenaikaa tapahtuu.
Kimmo Huoviala, yks niistä
FIN-3222

Moottoriteho korvaa suunnitteluvirheet
ja taidon

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat
« Vastaus #53 : 31 Tammikuu, 2012, 10:08:14 »
leirillä saattaa myös tulla peruutuksia johtuen matkapahoinvoinnista ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat
« Vastaus #54 : 31 Tammikuu, 2012, 12:13:49 »
Mun puolesta poppis leirilla... iltapaivalla mielummin etta matkapahoinvointi varmasti loppunut...

JCA

  • Vieras
Vs: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat
« Vastaus #55 : 31 Tammikuu, 2012, 12:32:55 »
leirillä saattaa myös tulla peruutuksia johtuen matkapahoinvoinnista ;D

Luulen että enempi peruutuksia tulee jos kisat on +100km päässä ja omana tapahtumanaan. :)

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat
« Vastaus #56 : 31 Tammikuu, 2012, 14:47:27 »
Mun puolesta poppis leirilla... iltapaivalla mielummin etta matkapahoinvointi varmasti loppunut...
Kevätleirille kisoja aikataulutettaessa kannattanee pyrkiä ennemminkin aamupäivään, mikäli halutaan minimoida toi auringonpaiste.

Matkapahoinvoinnin kilpailijat pyrkivät ehkäisemään välttämällä aamuyöhön kestävää matkustelua ja sen voi kytkeä takaisin päälle halutessaan heti kisojen jälkeen.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat
« Vastaus #57 : 31 Tammikuu, 2012, 15:01:43 »
... tuolla Paattisilla ei taida mahtua muut lennättämään kisojen aikana? Syysleirillähän mahtui hienosti päissä vetää kisankin aikaan.. vetää lentoajan tiukaksi jos kisat siellä.. toisaalta jengiä luulis olevan.. ei oo kiva pitkällä asuville reissailla kokoajan.. vai?

Toisaalta ois kyllä makeeta jos tapahtumia olis enemmän.. tyylin funfly + kisat jossain isommalla kentällä esim Nummelassa..

Mulle käy kaikki.. kunhan pöristään  ;D

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat
« Vastaus #58 : 31 Tammikuu, 2012, 15:37:10 »
Paattisilla tehokasta lentoaikaa on tuohon aikaan keväästä rajoitukset huomioiden 12 tuntia per päivä. Jos tähän slottiin vetää kolme tuntia kisaa per päivä, ei sen pitäisi tuntua vielä juuri missään. Riittävästi jää muillekin aikaa lennättää mielestäni. Kisasuoritteet voisi ottaa esim. keskipäivällä, jolloin kentän käyttöaste ei ole tavallisesti ollut korkeimmillaan.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat
« Vastaus #59 : 31 Tammikuu, 2012, 22:46:12 »
Samaa mieltä, pitäisin myös kisat kisoina ja leirit leireinä, sillä leireillä on mukava chillailla ja lennätellä. No stress. Oli vähän ideaa että tuosta kisasta olisi saanut vielä sellaisen kisahenkisen kokoontumisen, jopa hyvässä tapauksessa vetäisi funfly tyylisesti porukkaa. Lisäksi ymmärrän sen jos joitain ihmisiä ottaa kupoliin jos lennätyspaikka on koko ajan varattuna kisaajille, sillä kisojen katsominenkin kun menettää hohtonsa jonkin ajan kuluttua.

Toisaalta ymmärrän myös pitkänmatkalaisten pointtia varsinkin jos ei ole vielä korttia tai autoa. Leireillä varmaan saadaan maksimi osallistujamäärä joka osallistuu kisaan vs sitten kisa jossainpäin Suomea. Miikan ehdotus että ajetaan Poppiskisat Lauantaina ja F3N kisat Sunnuntaina on aika hyvä. Lauantaina saataisiin aika nopeasti ajettua kisat ja sunnuntaina ei kukaan jaksa muutenkaan lennättää joten kenttä on vapaana (jaksaako kisailijat?). Pitkänmatkalaisille olisi kuitenkin huono puoli siinä että kotimatkalle lähtö venyy ja lisäksi osa saattaa olla väsynyt jo kahdenpäivän leireilystä. Toinen vaihtoehto on vetää F3N lauantaina jolloin sunnuntai on varapäivä ja poppis sunnuntaina.

Oltaisko me nyt kuitenkin kääntymässä pitkänmatkalaisia silmällä pitäen pitämässä kisat leirillä jolloin kaikki pääsee mukaan?

-

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat
« Vastaus #60 : 31 Tammikuu, 2012, 23:28:13 »
Anssin kanssa suunniteltiin tässä iltana eräänä yhtä tapahtumaa liittyen kilpailemiseen, siitä myöhemmin lisää.

Ottaisin tästä suunnittelusta kuitenkin esille erään kilpailuissa tärkeän seikan. Jotta tämä aikataulutus ei olisi niin suuri ongelma, pitää ilmoittautumiset ym. olla etukäteen tiedossa. Valmiiksi tulostetut pistelomakkeet ym. Kilpailut olisi hyvä olla aikataulutettu, niin että jokaisella on se oma aikaikkunansa, ja jos ei pääse lennättämään, niin kierros on sillä selvä.

Tämä on tapa miten isossakin maailmassa kisat vedetään läpi, ja tästä seuraa se että jos alamme harjoitella samaa toimintatapaa, niin kilpailun organisointi ja aloittaminen on etukäteen tiedossa kaikilla, ja homman kestokin tiedetään etukäteen.

Tämä tietysti aiheuttaa sen että kilpailemaan ei oikein ole hyvä lähetä spontaanisti mukaan. Tosin sitä varten on sitten se poppisversio, jotta ei tätä kynnystä väkisin nostettaisi.

Kerrotaan asioista hieman lisää, kun on jotain tulevaa saatu ajatuksisksi paperille, niin voi ihmiset sitten alkaa huutamaan puolesta ja vastaan ;)
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 2012 F3N Suomen Cuppiin osallistujat
« Vastaus #61 : 31 Tammikuu, 2012, 23:40:18 »
Matin mainitsema kilpailutapahtuma on suunnitteilla ja todellakin on suunnitelmissa järjestää tapahtuma jossa kilpailulla on merkittävä rooli mutta myös muuta toimintaa on tiedossa. Tässä vaiheessa ei tarkemmin vielä voi asiaa avata koska on muutama yksityiskohta selvittämättä jotka ratkaisee asian. Uskoisin kuitenkin että jos asia etenee suunnitellusti on kaikki paikalla ihmettelemässä. Asiaa työstetään useamman organisaation yhteistyönä parhaillaan. Joten kun vielä on pakkastakin näin paljon niin malttakaa hetki  ;)
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
88 Vastauksia
32604 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Kesäkuu, 2015, 22:22:32
kirjoittanut Rami
10 Vastauksia
7702 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Kesäkuu, 2011, 09:00:50
kirjoittanut Anssi
12 Vastauksia
4568 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Tammikuu, 2012, 15:04:39
kirjoittanut Kuntsari
23 Vastauksia
10116 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Heinäkuu, 2012, 12:54:23
kirjoittanut Colibri
33 Vastauksia
14342 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Toukokuu, 2013, 21:53:26
kirjoittanut Maikko