Kirjoittaja Aihe: E85 konversio vanhaan autoon  (Luettu 50572 kertaa)

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: E85 konversio vanhaan autoon
« Vastaus #50 : 22 Helmikuu, 2014, 09:34:44 »
Budjetti kopun voi maxistakin tehdä, jos haluaa. Runko nyt on vähän kalliimpi. Voit myös ostaa HK 450 kopun ja laittaa vähän paremmat sähköt, silti se on budjetti kopu.
Kotoa töihin ja takas. Kulutus säästö mua kiinnosti, jos sekakulutus on 18l/100km ja 98E 1.689e, kilsoja tulee kuitenkin 30k/vuosi. Järkeähän tuossa ei taloudellisuuden kannalta olisi, mutta lysti on aina maksanut.

Niin tuo otsikko on ihan oikea ja osuva. Mainitsemani kärry on kuitenkin jo 11vuotta vanha, joten Euronormin mukaan jo vanhus ja Suomen mittapuullakin hyvin sisäänajettu. Tää aihe vaan kiinnosta ja olisin kiitollinen jos jonkinlaisen vastauksen saisi.
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: E85 konversio vanhaan autoon
« Vastaus #51 : 22 Helmikuu, 2014, 10:10:59 »
Niin ja onhan tuossa tuo ympäristövaikutuskin plussaa. Sekä tietty se, että toi re85 on kotimainen tuote. Noilla beduiineillä on tuota rahaa jo ihan riittävästi  ;)
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: E85 konversio vanhaan autoon
« Vastaus #52 : 22 Helmikuu, 2014, 10:25:34 »
Sääli vaan, että käyttömaksu perustuu alkuperäiseen ajoaineeseen ja ei taida olla kovinkaan yksinertaista tai taloudellista prosessia pienentää käyttömaksua todelliseen päästöön 320co2-> ~100co2 tai alle...
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Kepuli

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E85 konversio vanhaan autoon
« Vastaus #53 : 22 Helmikuu, 2014, 10:47:03 »
Eihän toi oo turbo. Nyt raksuttaa tyhjää mulla.
Miks muunnella tenukiks säästösyistä, jos siinä menee huipputehot ja ainetta kuluu edelleen aivan helvetisti. Turbottomaan, kun ei saa ees oikeen lisäpotkua ilman sitä ahtopainetta.
Ei hauskaa, ei säästöä, ei ymmärrä,

Poissa Kepuli

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E85 konversio vanhaan autoon
« Vastaus #54 : 22 Helmikuu, 2014, 10:58:55 »
Paitsi tietty, jos ahtaisit sen ja ottaisit tenulla 1000hv siitä parin sekunnin ajan, kunnes toisen puolen kansipultit lentäis marsiin ja toisen puolen pultit venukseen. (liittyis lentämiseenkin)
Se vois olla hauskaa. :P

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: E85 konversio vanhaan autoon
« Vastaus #55 : 22 Helmikuu, 2014, 11:08:24 »
Juuri tällästä kaipasin, eli fööni vehje hyötyy ja föönitön ei. Tarkoittaa vaan sitä, että pari vuotta vanhempaa 2.7biT S4 täytyy katse kääntää. S2 tai RS2 2.2T I5 vehkeet on jo niin kiven alla ja iäkkäitä 92-95 että hyvää aihiota ei vaan löydy. Mulla oli ABY padalla S2 vm92 vin loppu 6802 (tehtaan esituotanto), vuosina 03-04 kunnes päälle ajettiin kolmion takaa 75vuotiaan papan toimesta.
Kepuli kiitti valaistuksesta:)
« Viimeksi muokattu: 22 Helmikuu, 2014, 11:12:53 kirjoittanut SJo1 »
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Kepuli

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E85 konversio vanhaan autoon
« Vastaus #56 : 22 Helmikuu, 2014, 14:17:19 »
Jeps, siis tuo tenulla virittäminen perustuu nimenomaan ahtamiseen. Oktaaniluku on niin suuri, että koneen kestävyys, suuttimien koko ja föönin teho tulee kuitenkin ennen vastaan.

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E85 konversio vanhaan autoon
« Vastaus #57 : 22 Helmikuu, 2014, 14:36:05 »
Sääli vaan, että käyttömaksu perustuu alkuperäiseen ajoaineeseen ja ei taida olla kovinkaan yksinertaista tai taloudellista prosessia pienentää käyttömaksua todelliseen päästöön 320co2-> ~100co2 tai alle...

Juu, tosin verot voivat ottaa huomioon aineen, jos käyttäjien määrä nousee -kuten petroliautoille aikanaan kävi.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E85 konversio vanhaan autoon
« Vastaus #58 : 22 Helmikuu, 2014, 16:55:02 »
Eiköhän se ole kuitenkin niin että jos jollain konversiolla alkaa ihan oikeasti jotain säästöä tulla niin kyllä verokarhu sen vainuaa ja tukkii "porsaanreiän" tuota pikaa... Ja ainakin ahtamattomalla rassilla rahallinen säästö etanoliin siirtyessä on kuitenkin suht pieni suhteessa riskeihin. Ja nyt huutaa porukka kurkku suorana että ei ole mitään riskejä... Mutta onhan noita forumeita maailmalla ja paljon puhetta, riski se on pienikin riski. Sitä paitsi tässä keskustelussa ei ole juurikaan sivuttu sitä että autoon lisätty konversiokitti etanolin käyttöön siirtymiseksi vaatii kaiketi muutoskatsastuksen ja sekään ei aina liene ihan läpihuutojuttu? Ja jos lähtökohtainen ajatusmalli on se että jätetään muutoskatsastus tekemättä ja poistetaan kitti vuosikatsastuksen ajaksi niin se on jo samaa älykkyystasoa edustava ajatus kuin ajella diesel-autoa löpöllä tai jättää vakuutusmaksut maksamatta ja säästää siinäkin rahaa.

Poissa 3J

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E85 konversio vanhaan autoon
« Vastaus #59 : 24 Helmikuu, 2014, 11:34:24 »
Juu, tosin verot voivat ottaa huomioon aineen, jos käyttäjien määrä nousee -kuten petroliautoille aikanaan kävi.

Ainahan se on mahdollista. Mutta käyttömaksua on aika hankala laittaa, kun ei niitä alkuperäisiäkään flexifueleita ole mitenkään eritelty. Niissä lukee otteessa "Käyttövoima: bensiini". Että sen perusteella niitä ei voi erotella. Elleivät sitten ole muuttaneet käytäntöä? Mutta ainakin vanhemmat flexifuelit on rekisteröity pelkästään bensiinille.

Mitä sitten itse menoliemen hinnoitteluun tulee, niin uskon että jollain on enemmän tarvetta pönkittää kotimaista tuotantoa kuin beduiinien kukkaroa. En usko että kukaan haluaa tappaa kotimaista tuotantoa.

Ja jos nyt niin kävisikin, että etanoli kärsisi petroolin kohtalon, niin mikäs siinä, ajellaan bensiinillä sitten. Tässä ei kuitenkaan tarvita erillistä tankkia kuten petrovehkeille. Vehkeet pelittää ihan hyvin bensallakin.

Itselläkin 12v Saab jossa Saabin oma softa sisällä, ja kyllä pitää nostaa hattua Saabin softainsinööreille, tuntuu olevan paras softa mitä olen muualta kokemuksia kuullut. Edes uusissa ei tahdo toimia nuo flexit kovin hyvin kaikilla keleillä. Nollan kieppeillä kuulostaa olevan haastavin.

Vanhan auton kutittelussa on aina riskinsä. Siksi itse päätin jättää suuremmat viritykset väliin, ja tyytyä vakiotehoihin. Niihinkin tuli se kiva lisä jonka jo aikaisemmin mainitsin, ilman että ahtopaineisiin tai muuhunkaan on koskettu, ja turbonkin on vain matalapaineversio.
T-Rex 600E (RCM-BL600XL 1650KV + Hyperion 80A, 3xDS821, GY401+S9254)
Futaba 9ZHP WC2 + XPS 2.4GHz, Reflex XTR (+ muutama lennokki)

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: E85 konversio vanhaan autoon
« Vastaus #60 : 10 Maaliskuu, 2014, 13:02:29 »
Lainaus tuolta alusta:


  • Tämä ei yleensä riitä, sillä ennen öljypumppua on yleensä erillinen imusihti (tiheä metalliverkko) joka voi myös tukkiutua. Se pitäisi puhdistaa pudottamalla öljypohja alas, putsaamalla sihti ja öljypohjaan kertyneet karstat. Tämä on erittäin tärkeää mikäli siellä se imusihti on, se kun ei varoittele juurikaan vaan kone laukeaa sitten siihen. Älä jätä tekemättä!
  • Pari seuraavaa öljynvaihtoa tiheästi.
  • Sen jälkeen öljynvaihtoväli on karkeasti korkeintaan 10tkm tai puolet alkuperäisestä huolto-ohjelmassa mainitusta öljynvaihtovälistä, etanoli vanhentaa öljyn nopeasti.

Siis toi imusihdin puhdistus pitäisi tehdä ihan oikeasti, muuten voi säästöt lyödä nilkoille, ja pahasti.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
3053 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2009, 15:16:20
kirjoittanut sgtpepper
0 Vastauksia
3357 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Huhtikuu, 2012, 23:29:37
kirjoittanut Kehno
7 Vastauksia
4837 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Marraskuu, 2013, 17:43:30
kirjoittanut oskuk
12 Vastauksia
7522 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Lokakuu, 2015, 00:36:50
kirjoittanut 338federal
10 Vastauksia
7295 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Tammikuu, 2016, 17:27:32
kirjoittanut Tohtori R