Kirjoittaja Aihe: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset  (Luettu 88604 kertaa)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #50 : 21 Tammikuu, 2012, 19:16:57 »
muista että se on kiinalainen :D aidossa on kyllä reikä ;)
Putkessa on reikä mutta tuossa perän puristimessa ei tappia.  ;D Jotain on vähän unohtunut.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #51 : 21 Tammikuu, 2012, 19:36:07 »
Onko se hahlo, tai ne pienet metallipalat yhdessä joidenka läpi ruuvi menee, kun olet kiristänyt peräroottorin pidikkeen ruuvin? Jos ovat yhdessä, niin ei kiristy tarpeeksi..

Poissa Simo_M

  • Pro torppari
  • ****
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #52 : 21 Tammikuu, 2012, 20:43:57 »
Putkessa on reikä mutta tuossa perän puristimessa ei tappia.  ;D Jotain on vähän unohtunut.

HK:n perässä pitäisi olla pieni olakkeellinen alumiinitappi. Pystyevä lukitsee tapin paikalleen.

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #53 : 21 Tammikuu, 2012, 20:47:20 »
GT:n muoviperässä on kyllä nasta, olipa vielä aika napakka asettumaan putken reikään. Tosin tuo vaihtuu metallipeppuun jahka posti tänne saakka kiikuttaa, saa nähdä miten siinä. Remmiperä siis kyseessä.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #54 : 21 Tammikuu, 2012, 21:21:41 »
HK:n perässä pitäisi olla pieni olakkeellinen alumiinitappi. Pystyevä lukitsee tapin paikalleen.
Jaa se se tappi on! Mietinki että mikä ihme se on.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #55 : 22 Tammikuu, 2012, 13:35:59 »
Hojops. Eka leijutus. Mukavaa matalaa pörinää pitää lavat ja leijuu kuin itsestään. Vakaa on.

Sitte ne probleemat. Perä ei pidä. Kiertää vastapäivään eli perä lähtee oikealle. Tikulla annoin kulmia niin että pysy suorassa nii sillon kärsi kokeilla parissa metrissäki käyttää mutta kokoajan vääntää vastapäivään jos vasemman tikun laittaa suoraan. Radion gyron arvon sai nostaa 100% pykälä kerrallaan mutta ei loppunu tuo luistaminen. Vois vähentää teippä? Mulla on siellä 2teippiä ja välissä metallilevy. Vai mitä ehdotatte? HK401b siis gyrona. Delay on nollassa koska on digiservo eikö se näin pidäkki? Servon varrella perän slaideri on keskellä ja limitin ruuvasin niin että slideri saa molemmissa päissä täyden liikkeen.

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #56 : 22 Tammikuu, 2012, 15:33:45 »
Tarkasta vielä ettei tarkoituksella/vahingossa ole tailservolla subtrimmiä, sillä saa koko paletin sekaisin.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #57 : 22 Tammikuu, 2012, 15:40:22 »
Hojops. Eka leijutus. Mukavaa matalaa pörinää pitää lavat ja leijuu kuin itsestään. Vakaa on.

Sitte ne probleemat. Perä ei pidä. Kiertää vastapäivään eli perä lähtee oikealle. Tikulla annoin kulmia niin että pysy suorassa nii sillon kärsi kokeilla parissa metrissäki käyttää mutta kokoajan vääntää vastapäivään jos vasemman tikun laittaa suoraan. Radion gyron arvon sai nostaa 100% pykälä kerrallaan mutta ei loppunu tuo luistaminen. Vois vähentää teippä? Mulla on siellä 2teippiä ja välissä metallilevy. Vai mitä ehdotatte? HK401b siis gyrona. Delay on nollassa koska on digiservo eikö se näin pidäkki? Servon varrella perän slaideri on keskellä ja limitin ruuvasin niin että slideri saa molemmissa päissä täyden liikkeen.

Onhan sliderin kierre liimattu? Ei siis valysta yhtaan?

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #58 : 22 Tammikuu, 2012, 15:57:04 »
Tarkasta vielä ettei tarkoituksella/vahingossa ole tailservolla subtrimmiä, sillä saa koko paletin sekaisin.
Nollassa on.

jkkmobile mitä meinaat sliderin kierteellä?

Poissa Kopterix

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #59 : 22 Tammikuu, 2012, 16:08:57 »
Teinpä gyroonki vähän "säätöjä". Saapa nähä kuinka tämän saa toimimaan. 450 Pro ja GP750 oli vaan töks ja painalus ja gyro oli perällä ja toimii ku junan vessa. Pelkään vähän, että tää HK täryyttää ja gyroa saa säätää ja räplätä. Laitoinpa kuitenki jo "Head Lock tahnat" sisään. Muistakaa muutkin HK 401b:hen luottavat käyttää tuota "lukko tahnaa" siellä, kun on sitä joka paikassa kehuttu ja kun kurkkaa tuon gyron sisään niin selviää miksi.

Onko tuo "Head Lock tahna" ihan perus kuuma liima vai jotain spesiaali kamaa.
Jo tuo on jotain spesiaalia niin mistä sitä voi ostaa?
Mä mitään tiedä... Kunhan löpisen. Se on meinaa lukian vastuulla
ROMPETORILLE
Päivitetty 28.6-13

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #60 : 22 Tammikuu, 2012, 16:18:18 »
Aivan perus kuumaliimaa.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #61 : 22 Tammikuu, 2012, 16:19:02 »
Nollassa on.

jkkmobile mitä meinaat sliderin kierteellä?

se metallinen putki joka liikkuu peran akselilla.. siina on kierteet joilla myos laakeripesa kiristetaan.. usein HK kopuissa se on liimaamatta ja loystyy heti..

Tuo: http://www.trex-store.com/tail-shaft-slide-bush-p-748.html


Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #62 : 22 Tammikuu, 2012, 16:33:12 »
se metallinen putki joka liikkuu peran akselilla.. siina on kierteet joilla myos laakeripesa kiristetaan.. usein HK kopuissa se on liimaamatta ja loystyy heti..

Tuo: http://www.trex-store.com/tail-shaft-slide-bush-p-748.html


Eips ole tullut liimattua eikä kyllä tunnu klappia, mutta pitänee kuitenki purkaa ja tarkastaa lähemmin. Jotain uutta klappia on ilmestyny perään pienten testi leijutusten jälkeen nii pitänee muutenki purkaa ja tutkia tuo.

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #63 : 22 Tammikuu, 2012, 17:48:53 »
ootkos säätäny sille gyrolle asetuskulmaa?
se tarvis sellasta ;)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #64 : 22 Tammikuu, 2012, 19:54:55 »
ootkos säätäny sille gyrolle asetuskulmaa?
se tarvis sellasta ;)
Njaa mikäs se sellanen on?  :D

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #65 : 22 Tammikuu, 2012, 20:26:17 »
siis niinku kun peräservo on keskitetty niin perälavat ei oo nollissa vaan ne antaa koko ajan työntöä, pidennät siis tönäriä tai jos servoa saa liutettua peräputkessa eteenpäin :)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #66 : 22 Tammikuu, 2012, 20:45:36 »
siis niinku kun peräservo on keskitetty niin perälavat ei oo nollissa vaan ne antaa koko ajan työntöä, pidennät siis tönäriä tai jos servoa saa liutettua peräputkessa eteenpäin :)
Aika lähelle nolla kulmat näytti olevan. Mutta mites jos mä säädän ton pienelle työnnölle niin toiseen suuntaan ei tuu sitte täyttä liikerataa tolla sliderillä? Ku tuo limittihän säädetään tuosta gyrosta ruuvaamalla nii nyt sitte ei tuu toiseen suuntaan tarpeeks kulmia jos rajottaa tota nii ettei se bindaa toiseen laitaan. Nyt varmaan on multa unohtunu jotain tärkeää tästä säädöstä?

E: No wikistähän tähän löyty juttua..
« Viimeksi muokattu: 22 Tammikuu, 2012, 20:54:05 kirjoittanut Toeh »

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #67 : 22 Tammikuu, 2012, 20:48:20 »
Näinhän se menee kun laittaa vähän kulmaa, eli toiseen suuntaan saa enemmän liikettä kuin toiseen. Jossain gyroissa onkin sen takia limit säädöt molempiin suuntiin.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #68 : 22 Tammikuu, 2012, 21:01:47 »
Näinhän se menee kun laittaa vähän kulmaa, eli toiseen suuntaan saa enemmän liikettä kuin toiseen. Jossain gyroissa onkin sen takia limit säädöt molempiin suuntiin.
Jes rupes näyttämään siltä niiku pitääki. KU PÄÄSIS TESTAAMAAN. Kesällä ois näihinki aikoihin vielä valoa. Nooh huomenna aamusta heti testaan. Saattaa juurikin tuosta johtua tää "vika". Tuo poron gp750 onki fiksu vekotin.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #69 : 23 Tammikuu, 2012, 11:33:55 »
Ei pidä perä. Pyörii samati ku aiemminki. Pitää ottaa yks teippi ja metallilätkä pois välistä ja testata. Sitte kai vielä kokeilla laittaa vähän lisää kulmia ja testata. Sitte alkaa loppumaan mun keinot ja tarvii lukea ja kysellä vähän lisää.

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #70 : 23 Tammikuu, 2012, 11:44:10 »
Laita se gp750 siihen ja kokeile sillä.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #71 : 23 Tammikuu, 2012, 11:47:46 »
Ei pidä perä. Pyörii samati ku aiemminki. Pitää ottaa yks teippi ja metallilätkä pois välistä ja testata. Sitte kai vielä kokeilla laittaa vähän lisää kulmia ja testata. Sitte alkaa loppumaan mun keinot ja tarvii lukea ja kysellä vähän lisää.

eikös noissa vanhan mallisissa kiinalaisissa gyroissa ole ollu just tota ryömimistä vaikka mitä teet... kunnollinen esim gyro GP780 tai joku futte (mielestäni ei kuitenkaan GY401) jne vaan paikalle ja kovaa ajoa tai jos ei yhtään budjetti veny niin assan GA250 vaimikäsenytoli koska se on sentään vähän moternimpaa tekniikaltaan mutta silti hintaluokkaa alle kymppi...

tiedän että täällä on ainakin eräällä henkilöllä noita assaneita turhana laatikon pohjalla ja varmasti luopuu sellasesta sisäänostohintaan :)

mielestäni ei maksa vaivaa tehdä muuta tässä vaiheessa... kun kympin assan gyro on kokeiltu eikä auta vieläkään ni sitte alkaisin räknäämään enemmän! ::)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #72 : 23 Tammikuu, 2012, 12:12:43 »
Äläs nyt vielä ku justiin tajusin tossa työmatkalla että se perälapojen "ennakko" on väärällä puole.  :D :D Sikshän se ei saa tarpeeks kulmaa sinne minne pitäs saada.  ;D NOOH laitan illalla uusiks. Tuo kun ei luista vaan se lähtee heti päästämään. Ei kuitenkaan pirota lujaa ja tikulla sai just perän pidettyä. Gp750 oli kyllä plug and play. Kai se sitte joskus pitää sellasta tai gp780 katella tohon perälle ku rupeaa menemään överiks. Niitä rupeaa saamanki käytettynä tässä Beast X aikakaudella. Tai eikai se Beast X:kään oo pois luettu. Silloin kyl menee servot uusiks. No sitä voi tuumata sitte syssymällä. Keppikesä 2012.

OT: Tuos yhen kaupan pihas on joku vanha Toyota camry rekkarilla FBL - jotain.

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #73 : 23 Tammikuu, 2012, 12:38:39 »
Äläs nyt vielä ku justiin tajusin tossa työmatkalla että se perälapojen "ennakko" on väärällä puole.  :D :D Sikshän se ei saa tarpeeks kulmaa sinne minne pitäs saada.  ;D NOOH laitan illalla uusiks. Tuo kun ei luista vaan se lähtee heti päästämään. Ei kuitenkaan pirota lujaa ja tikulla sai just perän pidettyä. Gp750 oli kyllä plug and play. Kai se sitte joskus pitää sellasta tai gp780 katella tohon perälle ku rupeaa menemään överiks. Niitä rupeaa saamanki käytettynä tässä Beast X aikakaudella. Tai eikai se Beast X:kään oo pois luettu. Silloin kyl menee servot uusiks. No sitä voi tuumata sitte syssymällä. Keppikesä 2012.

OT: Tuos yhen kaupan pihas on joku vanha Toyota camry rekkarilla FBL - jotain.

Kannattaa tehä se mekaaninen setup noihin huolella. Uudemmat gyrot ei välitä siitä, mutta noi vanhemmat ja sillä tekniikalla toteutetut välittää.

Eli perä ratemoodissa ja nostat kopteria _varovasti_ ilmaa kohti lennätyskierroksilla. Sitten katot jos/kun perä rupeaa pyörimään niin äkkii kierrokset pois (Yleensä kopteria keventäessä huomaa pyörimisen, eli ilmaan asti ei mulla ainakaan oo tarvinnut ottaa vasta kun ihan lopuksi hienosäätöö varten) ja painat mieleen kumpaan suuntaan pyöri.

Sitten vain lisäät / vähennät (riippuen pyörimissuunnasta) perälapojen kulmia linkkiä lyhentämällä/pidentämällä kunnes kopteri ei enää pyöri ratemoodissa.

Sitten joskus hommaat sen beast x:n jota voi käyttää myös perägyrona ja maksaa suurinpiirtein saman verran kuin kunnon perägyro ja pystyy muuttaa sit joskus FBL:ksi kun se kuitenki on nykypäivän/tulevaisuuden muoti ennen kuin saadaan ohjelmoitavat purkit siten että kotona tietokoneella teet 3D kuviot ja pistät kopun tekee ne liikeet. :D
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: HK 500 CMT (TT) Kasailu ja kokemukset
« Vastaus #74 : 24 Tammikuu, 2012, 02:35:52 »
Radiota vaihtaessa törmäsin vähän vastaavaan ongelmaan, jossain siitä olikin jo juttua, mut pistetään nyt uudestaan.

Vaihdoin tosiaan dx6i - dx8 ratioon ja ajattelin oikasta bindauksen kanssa. Rex500 ja kaikki muutkin bindasin gyron ollessa kiinni. Aikana ihmettelin kun ei ole perässä mitään tolkkua. Mekaaninen setup oli kuitenkin kunnossa kun dx6i radiolla oli jämpti. Perä oli ihan paska vaikka gaineja nosti/laski ihan ääripäästä ääripäähän, itseasiassa gainit eivät edes tuntuvasti vaikuttanut perän toimintaan. Maksimi gainillakaan perä ei ruvennut vägäämään.

Päätin tehdä bindauksen ihan alkutekijöistä, vastari-akku-nopari ja bindaus. Tämän jälkeen jokaikinen kopteri oli aivan toisenlainen. Perät toimivat miten pitääkin.

En tiedä miten olet bindannut systeemisi, mut jollei perään tule selkoa niin kannattanee koittaa lähteä liikenteeseen ihan alusta. Ensin tietysti mekaaninen setuppi pitää olla kondiksessa.

Gyroa en lähtis nyt ihan ensitöikseen vaihtamaan. Itselläni on 250-450-500 koptereissa hk401b ja ga250 gyroja kiinni. Tarroilla olen pelleillyt aika paljon, nyt on jokaiseen kopteriin kuitenkin löytynyt semmonen setuppi ettei perä valu ja pitää hyvin.
Kaikkista ongelmallisin oli 250 klooni jossa on savöx + ga250 perällä. Alussa tuppas perä valumaan ja sen kanssa teinkin itseasiassa eniten töitä, nyt on kuitenkin hk250 semmonen ettei tarttee pelätä perän irtoomista, saa huoletta räimiä sen mitä osaa.

Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
114 Vastauksia
50993 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2009, 09:43:31
kirjoittanut kamakaze
9 Vastauksia
6015 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Marraskuu, 2009, 12:26:46
kirjoittanut znake
22 Vastauksia
17739 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2015, 11:26:52
kirjoittanut elvis
1 Vastauksia
8783 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Kesäkuu, 2015, 20:02:03
kirjoittanut Koippa