Kirjoittaja Aihe: Robbe Duo-Power 8504  (Luettu 2275 kertaa)

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Robbe Duo-Power 8504
« : 25 Elokuu, 2010, 22:38:37 »
Ottaa pattii säikeestä löytyy taustatietoa tapahtuneesta.

Ruuvasin kuoret pois ja paikansin sulakkeen. Sulake näyttää olevan silmämääräisesti ehjä ja toista sulaketta en nyt tähän väliin löytänyt. Pitää huomenna mitata yleismittarilla ja selvitellä mikä mättää.

Onko forumilla kohtalotovereita joka ois suorittanut otsikon laturiin ehjäämistä?
Omasta katosi virrat kun latauspiuha din-liittimineen putosi metallilevylle, oikkari siitä syntyi ja sillä sekunnilla katos sähköt. Soimintasavua ei näkynyt eikä haise palanut, luottavaisesti peukut pystyssä mä tässä sulaketta epäilisin.
Googlesta en löytänyt apua ongelmaa.

Jos jollain on kokemusta laturista niin pistäthän apuja, kiitos.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa okallio

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Robbe Duo-Power 8504
« Vastaus #1 : 26 Elokuu, 2010, 15:23:13 »
Jos viitsit niin laita laturin sisälmyksistä mahdollisimman tarkka kuva tänne. Noista voidaan sitten porukalla tsuumailla mistä vois lähteä debuggaamaan. Noita Robbe/Graupner -linjan vehkeitä oon muutamaa kattellu mutta ovat olleet vähän vanhempaa sarjaa.

Edit. Tai tänne ei vissiin kovin kovalla resolla kuvia saa mutta nettiin johonkin kuitenkin.

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Robbe Duo-Power 8504
« Vastaus #2 : 20 Maaliskuu, 2011, 21:33:32 »
Aijempaan ongelmaan löytyi ratkaisu, virtalähde oli palanut, 12V hauenleuoilla toimi, mut ei verkkovirralla.

No samainen laturi oli takuuhuollossa ja toimi monta latausta ongelmitta kunnes,
nyt viime aikoina on akkujen latauksessa vikat milliampeerit kestäneet mahdottoman kauan verrattuna aijempaan.
Alussa pidin kirjaa mututuntumalla lennetyistä minuuteista, latausajasta ja kulutetuista milliampeereista, jotain ajatusta oli latausajoista ja kulutuksesta. Päädyin 450 sarjalaisella lentämään 4min ja nyt on about 70% purulla kaikki turnigyn 2.2 40-45C akut, lienee aika sopiva.

Kennojännitteet heittelee ladatuissa 3S akuissa 4.16 - 4.23 välillä. Otin nyt toisen vastaavan laturin käyttöön ja se naputtelee 4.19 - 4.20 väliin kaikki kennot ja vielä nopeemmin mitä tuo toinen.
Ongelma laturilla on kaiken kaikkiaan takanaan toistasataa latausta, samat kaapelit ja tasurilauta uudesta asti. Pitää testata toisilla kaapeleilla ja tasurilaudalla jos sillä korjaantuisi.
Pistää miettimään nuo kennojännitteet, 4.23 rupee olemaan aika raju... Päästää pian savut pihalle jos mennään vielä korkeemmalle.
Kerran on akku syttynyt ladatessa ja toistamiseen en sitä tilannetta halua omaan olohuoneeseen tai mihinkään/kenellekkään, oon tullu aavistuksen varovaiseksi näitten latauksien kanssa...

Laturin oma näyttö näyttää samat kennojännitteet kuin erillinen smart guard eikä robben laturista saa säädettyä kennoille max 4.20V jännitettä kuten Graupnerissa ja imaxissa.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Robbe Nova Cuatro

Aloittaja olavi « 1 2 3 » Bensakopterit

53 Vastauksia
36401 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Helmikuu, 2012, 07:58:42
kirjoittanut Tucho
6 Vastauksia
3211 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Lokakuu, 2009, 11:59:28
kirjoittanut Maikko
2 Vastauksia
4615 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Elokuu, 2011, 22:59:00
kirjoittanut Sammy
3 Vastauksia
2237 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Heinäkuu, 2012, 22:38:43
kirjoittanut Maikko
0 Vastauksia
1710 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Heinäkuu, 2014, 09:20:15
kirjoittanut PekkaS