Kirjoittaja Aihe: Lapojen tiukkuus lavanpitimissä  (Luettu 2057 kertaa)

kiosa

  • Vieras
Lapojen tiukkuus lavanpitimissä
« : 03 Elokuu, 2010, 23:30:11 »
terve! minulla on fairhelitä australiasta tilattu  hughes paketti,jota tässä nyt pikkuhiljaa pähkäilen ja opettelen osia tuntemaan,toki joutuuhan tässä jotain kasaamaakin eihän tää ihan rtf pakettina tullut.Nyt kysyisinkin tietäjiltä että ku ihmetyttää päälapojen tiukkuus noissa metallisissa lavanpitimissä eli on kyllä tosi tiukan oloiset ilman jo ruuvin kiristystä.Ei kai tonne lavanpitimen ja lapojen väliin pidä vielä laittaa prikkoja,eihän noi metalliset pitimet anna periks yhtään että sinne jotkuu  2 x 0.5mm prikat menis väiiin.Kait ne kuuluu sit olla noin tiukat?(kädel joutuu vääntämään aika reilust).Eikös tuolla lavanpitimien sisällä ole lepatusakselin ruuvit,kokeilin niiden tiukkuuden,eikä ne olleet kovin tiukalla,osaako kukaan näistä sanoa mitään tiukkuuden suhteen?Niin tietysti perälavatkin oli valmiina kiinni ja nekin suht tiukat eli saa kädellä vääntää jos haluaa saada liikkumaan.

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Lapojen tiukkuus lavanpitimissä
« Vastaus #1 : 03 Elokuu, 2010, 23:42:54 »
Makuasia varmaan noi lavan tiukkuudet, mut ei ne silti kuulu hirveen piukassa olla. Piditkö leparin toisesta päästä avaimella kiinni kun kokeilit?
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Lapojen tiukkuus lavanpitimissä
« Vastaus #2 : 03 Elokuu, 2010, 23:43:58 »
Päälapojen tiukkuuden saat sopivaksi, kun asetat lavat kohtisuoraan kopterin rungon pituussuuntaan nähden (toinen sojottaa vasemmalle ja toinen oikealle), nappaat rungosta tukevan otteen, nostat kopterein pystyyn vaikka nenä alas päin ja teet sellaisen napakan nykäisyn pystysuunnassa.
Lapojen pitäisi "lerpsahtaa" noin 90 asteen kulmaan toisiinsa nähden.
Paikoillaan pysyessään on liian tiukka ja jos ne lörpsähtää alas kun nostat kopterin pystyyn, ne on liian löysällä.

Lepatusakselin ruuvien kiristyksessä/irroituksessa tarvitset kaksi samanlaista kuusiokoloavainta, koska lepatusakseli pyörii ellei toisesta päästä pidä vastaan. Muista ruuvilukite, mutta älä laita liikaa, ettei pääse laakereihin.

Perälapaset saa olla aika löysällä. itselläni 450 kokoluokan kopterissa ne pysyy vaaka-asennossa, mutta vähän kun tökkää sormella, niin lörpsähtää alas.


Liian tiukalle kiristetyt lavat aiheutttavat helposti tärinää.

DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
4946 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Kesäkuu, 2008, 22:40:42
kirjoittanut jarpiili
17 Vastauksia
7515 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2008, 12:11:12
kirjoittanut Vispilä
1 Vastauksia
2320 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Elokuu, 2009, 21:20:41
kirjoittanut kimce
6 Vastauksia
3594 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Joulukuu, 2009, 20:57:29
kirjoittanut simo-87
Lapojen tasapainoerot

Aloittaja Jay604 « 1 2 » Lavat

45 Vastauksia
41166 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2013, 01:48:38
kirjoittanut kekke