Kirjoittaja Aihe: Align / Hirobo / Thunder Tiger  (Luettu 20208 kertaa)

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #25 : 22 Maaliskuu, 2008, 15:31:43 »
Vai että ei aika ole vielä kullannut rapukan muistoa   ;D

No joo.. Mielestäni rapukka on erittäin hyvä kone osien laadun ja toimivuuden takia. Oikeasti. Mutta ei siitä ole haastamaan yhtään nykyaikaisempaa kopteria jos vaaditaan enemmän. Kylhän senkin saa viritettyä loistavaksi 3d koneeksi mutta sitten joutuu vaihtamaan joka ikisen osan. ..

Mitkä ne pakolliset päivitykset on että rapukasta tulee hardcore- 3D kone?
Mitkä temput ei onnistu ilman päivitystä?

T: Rapukkakuski

P.S. Mullakin on hehkutikku :) Vastariakkuna tosin 2S A123 ja rationa dx7.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa IsoNega

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #26 : 22 Maaliskuu, 2008, 15:36:20 »
Itse aiheesta poiketen on pakko kysyä mahdollisesta sensuurista näissä keskusteluissa. Nettisensuuri kun on muutenkin päivän polttavia aiheita.

Vastasin Kokkalan mainospuheeseen että "Tästä puuttuu enää vain "Sponsored by Hobbylinna" ja kävin katsomassa että se ketjusta löytyi. Nyt tätä viestiä ei ole missään, joten ei kai vaan administraattori JKokkala mukauta keskusteluja poistamalla itselleen epäedullisia viestejä?

Mahtaako nyt käydä niin että minut postetaan kokonaan kun avasin suuni sensuurista  ;)

-Nega-

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #27 : 22 Maaliskuu, 2008, 15:36:50 »
Jep,Jep Kokkalle kunnon naurut.Eipä ole tarvinnut mitään vaihtaa,ja pelittää
oikeen nätisti.Kunnon 35MHZ laitteilla,toiminut aina ei koskaan ollut
mitään vikaa.Et silleen. >:(

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #28 : 22 Maaliskuu, 2008, 15:51:58 »
Vai että ei aika ole vielä kullannut rapukan muistoa   ;D

No joo.. Mielestäni rapukka on erittäin hyvä kone osien laadun ja toimivuuden takia. Oikeasti. Mutta ei siitä ole haastamaan yhtään nykyaikaisempaa kopteria jos vaaditaan enemmän. Kylhän senkin saa viritettyä loistavaksi 3d koneeksi mutta sitten joutuu vaihtamaan joka ikisen osan. ..

Mitkä ne pakolliset päivitykset on että rapukasta tulee hardcore- 3D kone?
Mitkä temput ei onnistu ilman päivitystä?

Hyvä kysymys,

Luulet että seuraavilla osilla on positiivinen vaikutus; eli nupiksi esim Kasama nuppi + kovemmat dampparit, rungoksi kevyempi kahden levyn hiilarirunko, linkistö ccpm:ksi herkkyyden takia, perän vaihto joksikin alusetiksi (lähinnä tarkkuuden takia, loistava gyro jos on niin sitten muoviperäkin kyllä toimii jos ei ihanh tikkua revitä), kevyemmät stabbarit, ja sit vielä toi 2s lipo tsydeemi ja hyvät servot + kevyet päälavat niin rapukkakin alkaa kääntyä kun tikkuun koskee :). Nyt perusosilla siinä on varmaan painoa sen verran paljon ja kun perusnupilla liikealueet on niin rajoittuneet niin kääntyminen on laiskaa ja mottikaan ei anna tarpeeks poweria että sais tehtyä nopeita käännöksiä.

http://www.runryder.com/helicopter/gallery/43551/Raptor_50.jpg  Tuossa on rapukka jollaisen omistaisin mielelläni ja olisin ylpeä  ;D
 
Kaikki temputhan onnistuu ehdottomasti ilman päivityksiä, siitä ei ole kysymys. Eri asia on miten terävästi ja nopeasti ne voi tehdä. Kaikki olemassa olevat temputhan voi tehdä vaikka Hornet CP:llä jos sen saa toimimaan hyvin ja on tarpeeks hyvä kuski puikoissa. Mitä vähemmän painoa, sitä nopeammin kone kääntyy, ja esim tictoceista tulee agressiivisemmat ja crack temput ei vie tolkuttoman paljon tehoa..

Edit: Itse torppasin rapukan viime kesänä tehdessäni pirotictocia. Olin tehnyt sen monia kertoja aikaisemmin, sillä kerralla päätin vaan tehdä sen extreme tavalla tyyliin "kaikki tai ei mitään". Seurauksena boomstrike, nyt ole alkanut hyväksymään ettei vika välttämättä ollut rapussa vaan mulla oli liian löysät/kuluneet dampparit, mutta siitä jäi silti jotenkin huono maku suuhun.
Eli kopterilla on myös rajansa, pidän niistä koptereista jossa rajoja on vaikea saavuttaa  :).


-op- 
« Viimeksi muokattu: 22 Maaliskuu, 2008, 16:13:24 kirjoittanut vispilä 1 »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #29 : 22 Maaliskuu, 2008, 15:59:28 »
Ok, kiitti infosta.

Paljonko 600N tai Knight muuten painaa lentokunnossa mutta tyhjällä tankilla?

Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Belt pilot

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #30 : 22 Maaliskuu, 2008, 16:02:11 »
Asiasta vähän poiketen ,mitä tarkoittaa monen kopterin nimen jälkeen kirjainyhdistelmä CP ?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #31 : 22 Maaliskuu, 2008, 16:06:59 »
Asiasta vähän poiketen ,mitä tarkoittaa monen kopterin nimen jälkeen kirjainyhdistelmä CP ?

CP= Collective pitch = muuttuvat lapakulmat
FP= Fixed Pitch = kiinteät lapakulmat


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

marpet

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #32 : 22 Maaliskuu, 2008, 16:16:22 »
 :)No johan on juttua, kumpi on parempi äiti vai tytär :D :D
Ei se raptori kyllä niiiin huono ole mitä täällä julki tuodaan, no onhan x-cell voitettu fai ja 3d kisojakin mutta täysin paska laitte se on ;)
Tekekö se minusta mailman parhaiman fai kuskin kun ostan hirobon :D eihän hirobolla voi ajaa 3d kun se on fai kopteri ;D

No tämöistä se on sitten ;)

Belt pilot

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #33 : 22 Maaliskuu, 2008, 16:20:13 »
Kitos tiedosta vispilä !
Ei mennyt tämäkään päivä oppimatta jotain uutta !!

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #34 : 22 Maaliskuu, 2008, 16:33:28 »
Painoista:

Raptor 50 Titan: 3000g
600N PRO: 3200g
Knight 50, muovi: 3550g

Nuo tietysti muuttuu kun kalustaa koneensa eri tavoilla. Reksin +200g Titaniin verrattuna tulee varmasti alunupista...
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #35 : 22 Maaliskuu, 2008, 16:37:55 »
Painoista:

Raptor 50 Titan: 3000g
600N PRO: 3200g
Knight 50, muovi: 3550g

Nuo tietysti muuttuu kun kalustaa koneensa eri tavoilla. Reksin +200g Titaniin verrattuna tulee varmasti alunupista...


Onko titanin lentopaino ilman litkua noin kevyt? Mittaappas sun rapun paino ilman litkua, siinähän on myös alunuppi ym.
kilkettä.

Mun rexä painaa muuten 3.5kg jos vanhaan perunavaakaan on uskominen, kuinkas muilla?

-op-
« Viimeksi muokattu: 22 Maaliskuu, 2008, 16:44:49 kirjoittanut vispilä 1 »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #36 : 22 Maaliskuu, 2008, 19:08:04 »
Mun kopu painaa noin 3.5kg.. tyhjällä tankilla.
Punnitus henkilövaa´alla.

Eihän tuo ihan ehta rapukka ole.. HT Evor 50 ennemminkin.
Alunuppi ja alumiiniset perälavan pitimet.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Belt pilot

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #37 : 22 Maaliskuu, 2008, 19:34:16 »
Ei kannata hiillestyä !!!!

Poissa IsoNega

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #38 : 22 Maaliskuu, 2008, 20:00:34 »
Itse aiheesta poiketen on pakko kysyä mahdollisesta sensuurista näissä keskusteluissa. Nettisensuuri kun on muutenkin päivän polttavia aiheita.

Vastasin Kokkalan mainospuheeseen että "Tästä puuttuu enää vain "Sponsored by Hobbylinna" ja kävin katsomassa että se ketjusta löytyi. Nyt tätä viestiä ei ole missään, joten ei kai vaan administraattori JKokkala mukauta keskusteluja poistamalla itselleen epäedullisia viestejä?

Mahtaako nyt käydä niin että minut postetaan kokonaan kun avasin suuni sensuurista  ;)

-Nega-

Koska kommenttisi koski kommentoijaa eikä itse aihetta, niin poistin sen. Ko. viestit kuuluvat yksityisviesteihin.

Seuraavaksi voit osoittaa minulle kohdan viestistä jossa kerron, että Alignin koneet on parempia kuin muut. Odotankin sitä mielenkiinnolla.

Minulla ei ole tarvetta osoittaa mitään tiettyä kohtaa mistään tekstistä. Kommentti koski kommentoijaa koska... Pyysin alkuperäisessä kysymyksessäni kommentteja niiltä joilla ei kytköksiä mihinkään RC liikkeeseen. Sinun nimesi on esiintynyt Hobbylinnan sivuilla aikanaan ja he ovat minutkin käännyttäneet monesti puoleesi kun jotain olen kysynyt, joten siuna olisin jäävännyt itseni vastaajien joukosta. Sanotaan näin, että sinun mielipiteesi asiasta tiesin ajat sitten ennen kysymykseni liittämistä tänne.

Kommenteissasi on vaan niin paha mainostamisen maku, että herää kysymys paljonko saat jokaisesta "myymästäsi" Rexästä. Joo, suurin osa tavarasta hankitaan ulkomailta, joten provikkaa ei tule ;)

Älä ota tätä henk.koht. koska tämä on vain minun saamani kuva tyylistäsi esittää asioita. Ei olla koskaan livenä tavattu joten voit sä ihan hyvä jätkä olla ja varmaan oletkin ;D

Kopterin valinta on selkeästi henkimaailman asioita sillä tuskinpa mikään on pakasta vedettynä se maailman paras ja ainoa, joka poistaa nälänhädän Afrikasta... Jokaisella pärjää varmasti pitkään ja kaikkia pitää päivittää kun osaamista karttuu. Ja täällä kylmässä pohjolassa meitä kopteristeja on niin vähän että yhteispelillä ja yhteisymmärryksessä pitiäs yrittää mennä. Yritetään ymmärtää toinen toisiamme ja olla jyräämättä ne eriävät mielipiteet.

Mun kopterin valinta on edelleen tekemättä vaikka hetki sitten vielä otti sensuroinnit päähän niin, että Rapukka oli lähes tilattu.

-Nega-

Timo Huhtamäki

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #39 : 22 Maaliskuu, 2008, 20:13:24 »
IsoNega, tervetuloa kopumiitteihin mihin Pervoserät osallistuu niin opit sinäki oikean lähestymistavan asiaan ku asiaan..... (Röch)


Eivaan noinnniiku yleensä on hyvä että kauppias kehoittaa ottamaan yhteyttä tuotteiden käyttäjiin jotka melko varmasti tietävät eri tuotteiden käytännön niksit, huonot ja hyvät puolet jopa paremmin ku kauppias itse...


marpet

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #40 : 22 Maaliskuu, 2008, 20:36:25 »
 :)No se laakereitten vaihto, olen tottunut joo väääntämään meiselin kanssa useitta tunteja joten ranteet ovat vahvassa kunnossa ;) ;).
No se kieltämättä on totta että joutuu runkon purkamaan että saa ne laakerit pois, pikku homma jos meisseli pysyy kädessä. ;) ;) Tai käyttä konetta jos ei ranteet kestä ;) :D

JHypp

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #41 : 22 Maaliskuu, 2008, 20:38:14 »
Painoista:

Raptor 50 Titan: 3000g
600N PRO: 3200g
Knight 50, muovi: 3550g

Nuo tietysti muuttuu kun kalustaa koneensa eri tavoilla. Reksin +200g Titaniin verrattuna tulee varmasti alunupista...


Hei,

Minun kopujen painoja, tankit tyhjinä, muuten lentovalmiina.

T-Rex 600N Pro        3400g
R50                        3600g (NiCD akku)
R50                        3430g (Alignin B6T)

Molemmissa Rapukoissa metallinupit hiilariperäputket yms...

- Jari

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #42 : 22 Maaliskuu, 2008, 21:03:02 »
Osta se kopu mikä kivalta tuntuu, kaikilla noilla mainitsemillasi pääset melko pitkälle. Siteen kun esim. Rapukan ominaisuudet ei sulle enää riitä niin eka polttiskopusi on luultavasti ollut päreinä niin monta kertaa ettei siitä enää mitään jäljellä ole.

Ja uusia laitteita, jotka "on pakko saada" , tulee markkinoille joka vuosi, ei kopteriostoksen kannattavuutta voi vuosia eteenpäin ajatella. Eikä kopterin sähköjäkään kannata ostaa silmälläpitäen mahdollista isomman  hankkimista, nekään kun eivät valitettavasti ole ikuisia.

Oma mielipiteeni on että gyroksi 401/9254 -servolla, motiksi YS , noilla pääset treenaamaan sitä lennättämistä kun ei tarvi perehtyä pahemmin gyron ja motin säätämiseen. Sitten kun puuha on hallussa niin ostele hienompia gyroja ja motteja halusi mukaan ja opettele säätämään niitä.

Ja niihin vehkeisiin pitää perehtyä itse, pyydät vaan ennen ensilentoa jonkun kokeneemman katsomaan laitteesi läpi, sitten vasta kun se omasta mielestäsi on lentokunnossa. Ja ottamaan ehkä koneesi ilmaan ja säätämään jos et itse koe siihen olevasi valmis.

Mä olen ainakin niin letku, että en kenenkään kopteria alusta saakka lentokuntoon laita enkä asioita alusta asti ala neuvomaan, kyllä niihin pitää itse omatoimisesti perehtyä niin paljon kun mahdollista.

-offtopic-
Eikä Afrikastakaan nälänhätä ikinä poistu kun ne paikalliset on niin laiskoja etteivät viitsi asian hyväksi mitään tehdä.Kannettu vesikään kun ei kaivossa pysy.....enkä mä ole rasisti, mulla ei itse asiassa ole mitään alempirotuisia vastaan ;)
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Make J

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #43 : 22 Maaliskuu, 2008, 21:12:35 »
.enkä mä ole rasisti, mulla ei itse asiassa ole mitään alempirotuisia vastaan ;)


Jaa me ollaan siis vielä väleissä?

Tuota 401sen järkevyyttä voisin hiukan kyseenalaistaa, mutta mä en oo koskaan semmoseen viittiny rahojani tuhlata, niin en tiedä ;D

Muoks: ^Unohtakaa. En viitsi poistaa kun OP ehti jo lainata ja on pointissaan ihan oikeassa.
« Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu, 2008, 19:24:05 kirjoittanut Make J »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #44 : 23 Maaliskuu, 2008, 19:11:44 »
Tuota 401sen järkevyyttä voisin hiukan kyseenalaistaa, mutta mä en oo koskaan semmoseen viittiny rahojani tuhlata, niin en tiedä ;D


Gy401 on erittäin hyvä gyro ja helpposäätöinen ja se pitää kunhan sen saa säätöihin. Se helpposäätöisyys tekee siitä hyvän gyron vasta-alkajalle, ainut mikä siinä on syvältä on hinta, jos mä möisin noita niin hinta olis 70€ servon kanssa.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

mikakoivikko

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #45 : 24 Maaliskuu, 2008, 09:47:08 »
Ja niihin vehkeisiin pitää perehtyä itse, pyydät vaan ennen ensilentoa jonkun kokeneemman katsomaan laitteesi läpi, sitten vasta kun se omasta mielestäsi on lentokunnossa. Ja ottamaan ehkä koneesi ilmaan ja säätämään jos et itse koe siihen olevasi valmis.
Juuri näin! Itse noi säädöt pitää tehdä ja sisäistää. Toki ekan kopterin kohdalla olisi jonkun kokeneemman hyvä katsoa asetukset/säädöt läpi.

Tuo kopteriopas on hyvä lähtökohta oman kopterin ja radion säätöön. Reippaasti vaan lukemaan jo ennen kopterin hankintaa ko. opas.

Poissa IsoNega

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #46 : 24 Maaliskuu, 2008, 10:39:24 »
Jees, tätä lähinnä tarkoitin, että joku asian osaava katsoo läpi mitä minä olen viritellyt ja korjaa virheet hyvien perustelujen kera niin ei tule ensi lennot niin kalliiksi. 450 Rexi nyt jotenkin menee säätöihin, kun sen minulle Marevuo aikanaan opetti, mutta uutta ja isompaa kun taivaalle yrittää niin parempi turvautua taas ammattilaisiin.

Aikanaan lennokkipuolella lähdin asenteella, että ohjeita ei tarvita ja kokeilemalla kaikki onnistuu osoittautui melko kalliiksi. Eli voidaan todeta, että jotain olen oppinut :)

-Nega-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #47 : 30 Maaliskuu, 2008, 18:09:24 »
Ei se vanha rapukka mikään huono 3D kone ole jos sitä osaa lentää, tuokin melkein perus osilla, pari aluosaa nupissa!

http://runryder.tv/helicopter/rrTV-Photo/funflies/LasVegas2008/rrVegas08Fri-18-Colin-Bell.wmv


-op-
« Viimeksi muokattu: 30 Maaliskuu, 2008, 18:11:45 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #48 : 24 Syyskuu, 2009, 11:37:51 »
Onkos Thunder Tiger moottorina minkälainen?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #49 : 24 Syyskuu, 2009, 13:07:19 »
Vanhat TT:n mosat, oli enemmän tai vähemmän verkonpainoja, uusi Redline on muuten onnistunut ja tehokas motti paitsi pilattu jumittuvalla kaasarilla (kokemusta on). RR:ssä on threadi jossa neuvotaan miten vaihdetaan Redlineen ossin kaasari, toimii kuulemma paljon paremmin ja teho on uskomaton. Mut jos kaasarin vaihto ei huokuta niin push pull linkistö on enemmän kuin suositeltava modaus.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2441 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Tammikuu, 2010, 08:43:46
kirjoittanut Rotary
0 Vastauksia
1727 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Tammikuu, 2010, 17:35:18
kirjoittanut Rotary
38 Vastauksia
20040 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Kesäkuu, 2012, 02:40:09
kirjoittanut Silli
11 Vastauksia
5652 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Helmikuu, 2012, 13:13:02
kirjoittanut JiriK
0 Vastauksia
2044 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2014, 00:14:50
kirjoittanut JCA