Kirjoittaja Aihe: Tohtorin torppivälineet  (Luettu 763406 kertaa)

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #650 : 15 Tammikuu, 2011, 19:37:57 »
tuleville DX6i ostajaehdokkaille siis tiedoksi että mankassa ei ollut vikaa! ;D
Mä ostin tossa joku aika sitten DX6i:n ja se alkoi pätkimään kylmässä. Pitkällä testaamiselle sain paikallistettua vian radioon, mutta en tarkemmin tiedä mikä siinä on rikki. Kun antaa olla radion 5-10 minuuttia pakastimessa (:D) alkaa radioyhteys pätkiä ja lopulta katkeaa. Pienemmässä pakkasessa yhteys vaan pätkii silloin tällöin.

Olen lentänyt kohta kaksi talvea Dx6i:llä - satoja akullisia erilaisissa talvisäissä, enimmillään -26 asteen pakkasessa. Radio on toiminut tähän asti ihan luotettavasti mutta nestekidenäyttö on varsin jähmeäliikkeinen yli -10 asteen pakkasessa. Toistaiseksi ainoat ongelmat on aiheuttanut ohjainpallojen väliin menevä lumi. Kun se jäätyy, tikut eivät liiku kunnolla. Yhden kerran on päässyt lumisateella vettä mankan sisään ja radio akoi tehdä omiaan niin, ettäoli pakko keskeyttää.

Muut sähköt eivät ole toimineet yhtä hyvin. Gyrobot 700 jäätyi viime talvena 4-5 kertaa niin, että stabilointi ei enää toiminut. Nopeudensäädin on simahtanut myös muutamia kertoja kun lumi / kondenssivesi on päässyt säätimen sisälle.

7-8 asteen pakkanen on talvella ihannesää lennättää kun lumi kun kuivaa ja varisee pois radion, nopparin ja gyron päältä. Yleensä ongelmat tulevat eteen suojasäällä.
« Viimeksi muokattu: 15 Tammikuu, 2011, 20:30:54 kirjoittanut Picofly »

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #651 : 15 Tammikuu, 2011, 20:17:05 »
Mä ostin tossa joku aika sitten DX6i:n ja se alkoi pätkimään kylmässä. Pitkällä testaamiselle sain paikallistettua vian radioon, mutta en tarkemmin tiedä mikä siinä on rikki. Kun antaa olla radion 5-10 minuuttia pakastimessa (:D) alkaa radioyhteys pätkiä ja lopulta katkeaa. Pienemmässä pakkasessa yhteys vaan pätkii silloin tällöin.

Klassinen kylmäjuotoksen oire...

Kultaisella 80-luvulla tonttasin lennokin keula edellä järven jäälle kun Futaba lopetti leikin pakkasella. Syynä oli tikkujen potikoiden lika. Servot alkoivat heilua omaan tahtiin. Potikoiden suihkuttelu LPS:llä auttoi. Tämä oli huollon ohje tuolloin.

Yksi juttu näissä vehkeissä on. Niitä ei ole tarkoitettu 30 asteen pakkaseen. Elektroniikan komponenttien arvot muuttuvat usein lämpötilan mukana. Riittävän usea komponentti kun driftaa johonkin komponentille ominaiseen suuntaan, saattaa olla jotta kokonaisuus lakkaa toimimasta halutulla tavalla jossain vaiheessa.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #652 : 15 Tammikuu, 2011, 21:41:52 »
mä oon kyllä hyvin tietoinen mitä lämpötila tekee millekkin komponenteille...
tässä ei nyt vaikuta olevan homma siitä kiinni!

mankka ei kylmästä tunnu välittävän mitään ku sitä tossa partsilla hetken pidin
pariin otteeseen eikä se tosi tilanteessa juuri kylmää saakkaan kun on toi
tx pussi ympärillä ja lentojen välit lämmittelee aina päällä olevan auton penkillä!

kopterikin tuntuu sekoilevan vasta sitten kun sen tuo sisään ja kondenssi ilmiö iskee!
kosteat pinnat kun tunnetusti johtaa sähköä ei toivotusti niin ongelmia on tiedossa!

pitää jatkaa selvittelyä ku nyt on kunnon "päiväunetkin" otettu ;D

mulla on tossa käytössä erillinen Castlen 10A hakkuribecci jota pitää seuraavaksi syynätä.
vaikka luulen löytäväni lopulta vian jostain puhki kuluneesta johtimesta ku oikein kattelen! ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #653 : 16 Tammikuu, 2011, 09:37:43 »
mä oon kyllä hyvin tietoinen mitä lämpötila tekee millekkin komponenteille...
tässä ei nyt vaikuta olevan homma siitä kiinni!

mankka ei kylmästä tunnu välittävän mitään ku sitä tossa partsilla hetken pidin
pariin otteeseen eikä se tosi tilanteessa juuri kylmää saakkaan kun on toi
tx pussi ympärillä ja lentojen välit lämmittelee aina päällä olevan auton penkillä!

kopterikin tuntuu sekoilevan vasta sitten kun sen tuo sisään ja kondenssi ilmiö iskee!
kosteat pinnat kun tunnetusti johtaa sähköä ei toivotusti niin ongelmia on tiedossa!


No tuo kommenttini oli Trnquillin mankan pätkimiseen pakkasessa. Juotosvikojahan jopa virallisesti etsitään kylmäspraylla.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #654 : 16 Tammikuu, 2011, 11:35:56 »
mä oon kyllä hyvin tietoinen mitä lämpötila tekee millekkin komponenteille...
tässä ei nyt vaikuta olevan homma siitä kiinni!

mankka ei kylmästä tunnu välittävän mitään ku sitä tossa partsilla hetken pidin
pariin otteeseen eikä se tosi tilanteessa juuri kylmää saakkaan kun on toi
tx pussi ympärillä ja lentojen välit lämmittelee aina päällä olevan auton penkillä!

kopterikin tuntuu sekoilevan vasta sitten kun sen tuo sisään ja kondenssi ilmiö iskee!
kosteat pinnat kun tunnetusti johtaa sähköä ei toivotusti niin ongelmia on tiedossa!


No tuo kommenttini oli Trnquillin mankan pätkimiseen pakkasessa. Juotosvikojahan jopa virallisesti etsitään kylmäspraylla.

kyllä juurikin näin! tosin kaikenmaailman spraypullot tekee aika isoja staattisia varauksia käytettäessä eli ei niillä ihan jokapaikkaa pidä sohia...

toinen mikä voi olla kyseessä jos mankka on sekoillu oikeasti tosi kylmänä on sen mikrokontrollereiden sekoilu!

mä oon jonkun verran noita atmelin AVR sarjan kontrollereita puljannu ja niille kaikennäkösiä sovelluksia ja kortteja tehny ja on
tullu huomattua esim sellasissa korteissa jotka oon änkeny autoon että jos piiri on sähköittä kylmässä (itse tuottamansa lämpö ei siis pidä piiriä yhtään ulkoilmaa lämpösempänä)ja kun se sitte oikein kylmässä laitetaan päälle alkaa kovilla pakkasilla ohjelmat sekoilemaan mystisesti!

tää on tosin kyllä vaatinu sellasia lämpötiloja ettei varmaan tässä tule kyseeseen...

mankkaa tuskin kukaan pitää ulkona sään armoilla niin pitkään varsinkaan poissa pältä että alkaa toi vaikuttamaan...

mutta esim se flusky vaimikäsenytoli :D on ilmeisesti tehty Atmelin AVR piirillä (AT Mega32) jos en väärin ymmärtäny ku oon täältä joskus lukenu ja toi on just yks niistä piireistä minkä kanssa mäkin olen sählänny eli kylmässä sekoilut on periaatteessa ihan mahdollisia!


tämä oli myös vähä siihen Trnquillin tapaukseen viitaten...

[/OFFTOPIC] ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #655 : 16 Tammikuu, 2011, 12:08:04 »
mutta esim se flusky vaimikäsenytoli :D on ilmeisesti tehty Atmelin AVR piirillä (AT Mega32) jos en väärin ymmärtäny ku oon täältä joskus lukenu ja toi on just yks niistä piireistä minkä kanssa mäkin olen sählänny eli kylmässä sekoilut on periaatteessa ihan mahdollisia!
FlySkyn sisältä löytyy AT Mega64A-piiri. Eilen -27 ja 1.5h pihalla mankan kanssa ilman ongelmia, ei mitään pussukoita/lämmittimiä. Näyttökin toimi sen verran, että sai säätöjä tehtyä  ;)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #656 : 16 Tammikuu, 2011, 12:23:21 »
mutta esim se flusky vaimikäsenytoli :D on ilmeisesti tehty Atmelin AVR piirillä (AT Mega32) jos en väärin ymmärtäny ku oon täältä joskus lukenu ja toi on just yks niistä piireistä minkä kanssa mäkin olen sählänny eli kylmässä sekoilut on periaatteessa ihan mahdollisia!
FlySkyn sisältä löytyy AT Mega64A-piiri. Eilen -27 ja 1.5h pihalla mankan kanssa ilman ongelmia, ei mitään pussukoita/lämmittimiä. Näyttökin toimi sen verran, että sai säätöjä tehtyä  ;)

Itellä ei kokemusta ole, mutta kaveri on lennätellyt omallaan kovallakin pakkasella ilman mitään ongelmia.

[HUUMORIN KUKKA]

Tää on hauska aihe, vaikka ei tohtorin torppailuihin liitykkään. Jokaisen pitää ehtiä haukkumaan Flyskyta aina kuin mahdollista. Syynä lienee todellisuudessa se, että harmittaa kovasti kun viidellä kympillä saisi yhtä hyvän radion kuin mistä itse maksoi viissataa. Hobbykingin sivulla himoittaa hiirisormea, mutta ei ilkeä ostaa kun on haukkunut sitä niin paljon, vaikka ei välttämättä ole edes livenä nähnyt. Tai sitten jokaisella jo on sellainen ja sillä lennätellään peräpellolla tyytyväisenä. Ihmisten ilmoille lähdettäessä sitten kaivetaan kaapin ylähyllyltä se futaba sametilla vuoratussa salkussa.

[/HUUMORIN KUKKA]
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #657 : 16 Tammikuu, 2011, 12:37:04 »
mutta esim se flusky vaimikäsenytoli :D on ilmeisesti tehty Atmelin AVR piirillä (AT Mega32) jos en väärin ymmärtäny ku oon täältä joskus lukenu ja toi on just yks niistä piireistä minkä kanssa mäkin olen sählänny eli kylmässä sekoilut on periaatteessa ihan mahdollisia!
FlySkyn sisältä löytyy AT Mega64A-piiri. Eilen -27 ja 1.5h pihalla mankan kanssa ilman ongelmia, ei mitään pussukoita/lämmittimiä. Näyttökin toimi sen verran, että sai säätöjä tehtyä  ;)

Itellä ei kokemusta ole, mutta kaveri on lennätellyt omallaan kovallakin pakkasella ilman mitään ongelmia.

[HUUMORIN KUKKA]

Tää on hauska aihe, vaikka ei tohtorin torppailuihin liitykkään. Jokaisen pitää ehtiä haukkumaan Flyskyta aina kuin mahdollista. Syynä lienee todellisuudessa se, että harmittaa kovasti kun viidellä kympillä saisi yhtä hyvän radion kuin mistä itse maksoi viissataa. Hobbykingin sivulla himoittaa hiirisormea, mutta ei ilkeä ostaa kun on haukkunut sitä niin paljon, vaikka ei välttämättä ole edes livenä nähnyt. Tai sitten jokaisella jo on sellainen ja sillä lennätellään peräpellolla tyytyväisenä. Ihmisten ilmoille lähdettäessä sitten kaivetaan kaapin ylähyllyltä se futaba sametilla vuoratussa salkussa.

[/HUUMORIN KUKKA]

korjataan nyt vielä sen verran että tarkotus ei ollu mankkaa haukkua! kyllä noissa muissakin mankoissa on ne microcontrollerit sisällä ja ihan yhtälailla ne varmasti kylmästä tykkää kyttyrää vaikka jonkun eri valmistajan ku Atmel olisikin! :)

e. tarkotus oli tuoda vaan tällanenkin kylmän keston näkökanta esille! tosin eiköhän edellisenkin pakkaslennättäjän mankka ollu päällä kokoajan eli piiri kyllä sen verran lämpenee päällä ollessaan että se pieni muutaman millin core siellä piirin muovikuoren sisällä ei jäähdy liikaa! sitte voi olla eriasia jos mankka olis pakkasessa ensin jonkun aikaa poispäältä!
« Viimeksi muokattu: 16 Tammikuu, 2011, 12:39:21 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #658 : 16 Tammikuu, 2011, 12:51:02 »
Jokaisen pitää ehtiä haukkumaan Flyskyta aina kuin mahdollista.

Ite en oo sanonu mitää et Flysky ois huono. Ei kokemuksia, mut mikäli tää on näitä uusia halpa giga/mega vehkeitä, porukka ei vaan luota niihin. Aivan sama miten paljon hypetät asian edestä. Se mikä tehdään halvalla ei voi olla hyvä ...
Jos kuvitellaa et jätkällä on 2000€:n 700 T-rex ... Tämä kaveri varmasti hakee kaupasta sen suht hyvän mankan ellei parhaimman...
Millä sitten ajelee sitä rekkulaa.
Iha sama ku vertaat Maseratia johoki Mossee ... Kumpiki alkaa samalla kirjaimella, mutta niistä ei voi puhua edes samana päivänä.
Eli meet hakee kaupasta uuden Maseratin lippulaivan, ja haet sitte rajamarketista jotkut halparenkaat alle, mitkä ei palvele yhtään auton käyttötarkoitusta. Vähä ku lähtee kesäisenä päivänä valoista lappu lattiassa, segmentit irtoo ku ois jotai steariinia.
Juuri tän takia porukka ei HYPETÄ näitä halpa vehkeitä. Ihan syystä. Ne tehdään halvalla, useissa niissä on ongelmia.
En kuitekaa yleistä, joku pyöree lamppunen ladakin joskus toimii, jopa pakkasella, ehkä myös Flysky.
Ja enne ku kukaa alkaa selittää ladasta, kannattaa muistaa et asun melkee venäjällä, ja täällä niitä on. Tiedän mihin niistä on ja mihin ei.
Ne on Nykyajan teiniautoja, koska ne o takavetoisia ja halpoja, MUTTA ne ei ole hyviä. Hyvää niissä on ehkä ainuastaan lagendaarinen maine ja takaveto + halvat varaosat.

Tai sitten jokaisella jo on sellainen ja sillä lennätellään peräpellolla tyytyväisenä. Ihmisten ilmoille lähdettäessä sitten kaivetaan kaapin ylähyllyltä se futaba sametilla vuoratussa salkussa.

En minäkään lähtis kentälle lennättää sillä Ladalla, jos pihassa ois myös Mercedes, Lincoln, tai Maserati.

Homman nimi on vaan se et kakkosmankoista ei kukaan ikinä puhu, kentälle mennään aina parhaimmistolla. Eiks joka jätkä nyt vähä elvistele näillä vehkeillä  ;D
Tosin itellää on vieläkii Hitec Optic 6 35mhz.. Toiminu tähä mennes sika hyvi, joten kai sitä voi verrata siihe Flyskyhy.
Mut enpä oo kovin hypettäny et miul o Hitec. Ehkä tilaisuuden tullen, mutta siihen se jää.
Kannattaa himmata tuossa kloonien ylistämisessä, on ne ehkä toimivia, kyllä niillä lennättää, mut jos herra Kinuski on tehny mankkaa jo 1,5v ja Futaba 25v, NIIN PAKKO siinä on joku ero olla muukin kuin pelkkä kokemuksen tuoma "Status symboli".

Nyt ÄRÄJÄN lujaa, ku alkaa palaa käpy näihin jotka ylistää klooneja yli kaiken.
Halvalla ei saa hyvää. On päteny tähän mennessä ja uskallan väittää samaa vieläkin.
En kuitenkaan väitä etteikö halvalla saa toimivaa.
« Viimeksi muokattu: 16 Tammikuu, 2011, 12:53:42 kirjoittanut Puisto Kemisti »

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #659 : 16 Tammikuu, 2011, 13:05:14 »
Kannattaa himmata tuossa kloonien ylistämisessä, on ne ehkä toimivia, kyllä niillä lennättää, mut jos herra Kinuski on tehny mankkaa jo 1,5v ja Futaba 25v, NIIN PAKKO siinä on joku ero olla muukin kuin pelkkä kokemuksen tuoma "Status symboli".

Nyt ÄRÄJÄN lujaa, ku alkaa palaa käpy näihin jotka ylistää klooneja yli kaiken.
Halvalla ei saa hyvää. On päteny tähän mennessä ja uskallan väittää samaa vieläkin.
En kuitenkaan väitä etteikö halvalla saa toimivaa.

Et sitten huomannut sitä "huumorin kukka"-juttua... ;D

On se Futaba tehnyt radioita paljon pitempään kuin 25 vuotta (vuodesta 1962). Itelläkin vielä jossain arkostossa 4-kanavainen mallia 1980.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #660 : 16 Tammikuu, 2011, 13:07:22 »
Kannattaa himmata tuossa kloonien ylistämisessä, on ne ehkä toimivia, kyllä niillä lennättää, mut jos herra Kinuski on tehny mankkaa jo 1,5v ja Futaba 25v, NIIN PAKKO siinä on joku ero olla muukin kuin pelkkä kokemuksen tuoma "Status symboli".

Nyt ÄRÄJÄN lujaa, ku alkaa palaa käpy näihin jotka ylistää klooneja yli kaiken.
Halvalla ei saa hyvää. On päteny tähän mennessä ja uskallan väittää samaa vieläkin.
En kuitenkaan väitä etteikö halvalla saa toimivaa.

Et sitten huomannut sitä "huumorin kukka"-juttua... ;D

On se Futaba tehnyt radioita paljon pitempään kuin 25 vuotta (vuodesta 1962). Itelläkin vielä jossain arkostossa 4-kanavainen mallia 1980.

Monikaan ei ole huomannut omia spoilereitani, jotenka tasoissa ollaan  ;)

Tosin yllätys sinänsä et Futte on tehnyt jo niinkin pitkään, propsit täältä.
Anteeksi häiriö.

Poissa akkuh

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #661 : 16 Tammikuu, 2011, 15:53:40 »
"On se Futaba tehnyt radioita paljon pitempään kuin 25 vuotta (vuodesta 1962). Itelläkin vielä jossain arkostossa 4-kanavainen mallia 1980."

Minä lennättelin Futaban 4-kanavaisella jo 1975. Kantomatka ja toiminta testi tehtiin noin 400m päästä ja tieto välitettiin käsimerkein. ;D ;D ;D
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #662 : 22 Tammikuu, 2011, 11:09:51 »
eilen tuli postipaketti jonka olin jo melkein unohtanut.

nimittäin 10kpl tällasia:



6½ viikkoa ollu matkalla (!!!) jenkkilästä ku ebaysta tilasin...

pussi lämpenee samantien 51 asteiseksi ja pysyy siinä huoneenlämmössä noin 20min.
puolen tunnin kohdalla oli lämpötila 43 astetta... näitä voi kuulemma käyttää uudestaan ja uudestaan
niin kauan ku toi pelti kolikko tuolla sisällä kestää kimmosana. ja senkin jälkeen pitäis startata kovalla
luunapilla ;D nää saa viritettyä uudestaan keittämällä jolloin sisältö menee taas nesteeksi (en oo vielä koittanu)

pitääpä tänään ottaa kentälle testiin! :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa WSTR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #663 : 22 Tammikuu, 2011, 11:40:28 »
nimittäin 10kpl tällasia:

Mulla on ollut pari tuollaista ja muuten pelasivat hyvin, mutta jos ne pääsevät kylmenemään ennen käyttöä niin eivät enää starttaa. Eli juuri silloin, kun niitä eniten tarvisi. ;D Voihan se olla että nuo ovat laadukkaampia, koita nyt kuitenkin varoiksi pitää pari ensin kylmässä ja kokeile sitten niiden toimintaa, ettei tuu yllätyksiä...
- GAUI 425 Hurricane - Blade mCPX - E-Sky Belt CP V2 - Nine Eagles Solo+Solo Pro V2 - Futaba 7C FASST - Spektrum DX6i -

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #664 : 22 Tammikuu, 2011, 12:03:21 »
Miksei niitä voi pitää lämpimässä taskussa ja ottaa sieltä käyttöön niin eivät ole kylmässä?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa WSTR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #665 : 22 Tammikuu, 2011, 12:08:07 »
Miksei niitä voi pitää lämpimässä taskussa ja ottaa sieltä käyttöön niin eivät ole kylmässä?

No miksei joo, mutta omissa harrastuksissa kun oltiin välillä 8 tuntia ulkona putkeen talvipakkasilla, niin ei ne taskutkaan siinä vaiheessa enää niin hirveä lämpöiset ole. Kyllä kai nuo näissä hommissa hyvin menevät kun ollaan max. ½-1h kerrallaan kentällä.
- GAUI 425 Hurricane - Blade mCPX - E-Sky Belt CP V2 - Nine Eagles Solo+Solo Pro V2 - Futaba 7C FASST - Spektrum DX6i -

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #666 : 22 Tammikuu, 2011, 16:23:42 »
noniin nyt on 3 tuntia kykitty kentän laidalla ja 4 akullista lennetty 500rekkulaa lumisateessa  :D

alkuun oli sen verran sakeaa toi lumen tulo että tyydyin j@nin 700n lentelyä katsomaan...

lopulta ku sade vähä hellitti ni tulikin jo hämärää eli 4 akkua oli päivän saldo. ::)


noi pussit toimi erittäin hyvin! mulla on niitä tosiaan 10kpl ja kylmässä ku sählää niin joku
15-20min ne kestää lämpösenä eli ihan hyvin :)

en tiedä lähteekö prosessi kylmänä vai ei mutta mä en talvella suostu lennättämäänkään muualla
ku sellasissa paikoissa missä saa auton viereen ja pidän sitä päällä että pysyy akut sun muut lämpösenä ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #667 : 23 Tammikuu, 2011, 17:51:59 »
"riks" "raks" poks" "tohtorin trex" vaimitensemeni :D

joo o

tänään tuli käytyä taas henttaalla ja sääkin oli aika hyvä.

500 rekkulaa vaivanneet oudot "talvikouristuskohtaukset" kylmänä sähköjä kytkiessä selvisivät vihdoin!
castlen 10A CC BEChän se sillä pätkii kylmänä (näin että sen poweriledi vilkku häiriöihen tahdissa)
sen saa toimimaan joko lämmittämällä (pitää sormella vastusta swashille ja liikuttelee vasenta tikkua
niin että BEC lämpenee tai sitte säilyttää kopukkaa autossa lentojen välissä jolloin mitään ongelmaa ei ole.

nyt kun toietää ton ni pitää kyllä tarkasti seurata ettei vastarit vilkuttele laskeutuessa sähkökatkoja...
jos siinä on vaikka joku murtunu juotos jossain ja sen takia sekoilee kylmänä (mistä näistä tietää)
ku on kuitenki pintaliito-osista kasattu...

onkos muilla tota castlen 10A sinistä pikku BECiä ja toimiko kylmässä hyvin? (vai onko tää ominaisuus)

tuli kuitenkin lennettyä tolla 500 rekkulalla 6 lentoa ja on se vaan aina yhtä mukavaa!

välissä koittelin taas säätää vähä tota 250 FBL rekkulaa säätöihin ja kieputtelin sillä...
kolmannella akulla ku alko säädöt vähä löytymään tein tictocia, flippailin jne lentelin ympyrää joka päin.
jossain välissä pisti silmään että vastari vilkuttaa lediään (AR6100) no en ollu varma muistinko edes
käynnistää mankkaa välillä uudestaan joten annoin mennä vaan...

siinä se sitte nopeessa ohilennossa lopetti elevatori toimintansa ja vaikka ympärillä oli joka puolella
peltoa pehmeellä lumipeitteellä varustettuna piti sen törähtää täyttä vauhtia suoraan sellaseen umpijäiseen
tienreunavalliin hienon rusahduksen ja vinkasun saattelemana! :D eiku  >:(

en oo vielä laittanu sähköjä päälle ku ajattelin odotella vaikka huomiseen että on varmasti kuiva!

jotenki vaan nyt tulee taas mieleen ne prkleen DS410 nuppiservot! jotka j@nilla on samalla lailla
pettäny ilmassa useemman kerran ja haikarallakin kerran... eikä sekään varmaan auta että mulla on
nupille beastista 333Hz ku sais olla servon specsien mukaan kuulemma 65Hz :D

en tiedä joutuuko sitä vielä servokaupoille ku eihän tohon 250 rekkulaan oo rahaa menny vielä tonniakaan ;D

alkaa vaan olla luotto loppu noista DS410 servoista kun niin monella muullakin tehny samanlaisia pimenemisiä :-\

alustavasti purkamatta voi sanoa että siitä hajos ainakin
- hieno canomod canopy (joka tosin sai vaan arpia ja pysyy käytössä)
- pääratas
- länderit
- toisen aileronservon linkkitanko väänty
- lavat on ottanu pitimiinsä joten vekit löytyy (oli kyllä jo edellisestäkin torpista eikä oo mitään haitannu)
- hiilarinen peräputki on keskeltä poikki (tää ärsyttää jostain kumman syystä eniten!)
- peräputken toinen tuki
- akselit vaihdan vaikkei mitään vikaa näkyiskään

että sellasta! tästäkin huolimatta erittäin mukava päivä ja jäi hyvä fiilis!

jotain antimojoa tais olla ilmassa ku 3 laitetta tuli henttaalla tonttiin! :D

ei se mitään jatketaan harjotuksia! :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #668 : 23 Tammikuu, 2011, 18:17:24 »
(vai onko tää ominaisuus)

Vähän vaikea kuvitella, että olisi. Ite kävisin ekana juotokset läpi.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #669 : 23 Tammikuu, 2011, 18:25:13 »
Vähän vaikea kuvitella, että olisi. Ite kävisin ekana juotokset läpi.
Itse nakkaisin romukoppaan ja hakisin kaupasta uuden. Mun CC Bec on toiminut hyvin myös pakkasessa.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #670 : 23 Tammikuu, 2011, 18:29:18 »
Itse nakkaisin romukoppaan ja hakisin kaupasta uuden.

Tuo jos mikä on kertakäyttökulttuuria. >:(
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #671 : 23 Tammikuu, 2011, 20:01:58 »
Itse nakkaisin romukoppaan ja hakisin kaupasta uuden.

Tuo jos mikä on kertakäyttökulttuuria. >:(

näin siinä kuitenkin luultavasti tulee käymään mutta kattoo ny...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #672 : 23 Tammikuu, 2011, 20:50:21 »
Mulla myös cc bec käytössä ja hyvin skulaa.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #673 : 23 Tammikuu, 2011, 21:00:07 »
Vielä varmistus, että oothan muistanut ottaa noparille menevästä liittimestä sen noparin becin johdon pois? Että ei ole cc becci ja noparin becci antamassa yht'aikaa virtoja vastarille.

#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #674 : 23 Tammikuu, 2011, 21:05:01 »
Vielä varmistus, että oothan muistanut ottaa noparille menevästä liittimestä sen noparin becin johdon pois? Että ei ole cc becci ja noparin becci antamassa yht'aikaa virtoja vastarille.



kyllä olen :)

onhan toi 374 lentoa lentäny! ja nyt kylmällä tuli ongelma!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
6089 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2012, 19:37:39
kirjoittanut Tohtori R
35 Vastauksia
17941 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2014, 20:51:13
kirjoittanut Tohtori R
78 Vastauksia
58741 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2015, 20:29:45
kirjoittanut Tohtori R
47 Vastauksia
16853 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Huhtikuu, 2015, 01:26:07
kirjoittanut TeroS
50 Vastauksia
24113 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Joulukuu, 2015, 10:21:45
kirjoittanut Pekka