Kirjoittaja Aihe: E-sky honey bee cp3  (Luettu 118233 kertaa)

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #25 : 31 Joulukuu, 2009, 20:47:07 »
Tai sitte vaatii lisää lapaa.... Ja onhan ne lapakjulmat ny ihan varmasti oikkeinpäin (ja roottori pyörii oikeaan suuntaan) ??
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #26 : 31 Joulukuu, 2009, 20:53:22 »
Tai sitte vaatii lisää lapaa.... Ja onhan ne lapakjulmat ny ihan varmasti oikkeinpäin (ja roottori pyörii oikeaan suuntaan) ??
No onon, ja pyörii oikeaan suuntaan. Se on niin lähellä nousta, mutta ei vaan nouse.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #27 : 31 Joulukuu, 2009, 21:00:02 »
Sullahan ei tietenkään ole minkään valtakunnan lapakulma ja kierrosluku mittaria?? Tiettäs ollaanko edes hehtaarilla niitten kulmien ja kierrosten kans...
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #28 : 31 Joulukuu, 2009, 21:05:06 »
Hjeh Hjeh nää on hauskoja  ;D. Myyn seiskasatkut ja ostan parikymmentä tällästä sillä hintaa! Aloittelijat älkää koettako, äiti ei tykkää jos hajoaa Hilma tädin ruma perintöastiasto.

http://www.youtube.com/watch?v=Axlj3FNTelM


-op-
« Viimeksi muokattu: 31 Joulukuu, 2009, 21:13:44 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #29 : 31 Joulukuu, 2009, 21:18:02 »
Oisit tökänny sinne wc pyttyyn pystyyn tuon nii ois saanu kunnon naurut ;)
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #30 : 31 Joulukuu, 2009, 23:30:24 »
Mites se cp3 pelitti vispilä? Varmaan aika samallainen rakenteeltaan kun tuo HB2. Ja tarviko säätää mitään että lentää noin tyylikkäästi kun tuossa videossa 8), tai sullahan varmaan kaikki lentää tyylikkäästi ;). On se jännä ku ite en pääse ees lentoon ;D
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #31 : 01 Tammikuu, 2010, 00:11:46 »
Noniin, sehän lentää ihan hyvin kokeneen kuskin komennuksessa, mutta kuitenki näyttää siltä että ei aloittelijan käsissä olisi paras vaihtoehto?
Käsittääkseni vispilä ei ole cp3:sta käsittääkseni vielä koettanut koettanut...
Suurin tekijä näissä luitekin on se kaveri siellä puikoissa loppunen lopuksi  :)
Katsokaa vispilän räimintä 3d videot ja sitten tämä niin tietää millainen tikkumies tuota lentää   ;D ;D
Ei niin helppoa kuin se näyttää  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #32 : 01 Tammikuu, 2010, 00:25:25 »
Lainaus
Ei niin helppoa kuin se näyttää
Siinähän se juju aina piileekin ;D.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #33 : 01 Tammikuu, 2010, 00:53:34 »
Tota ei oo yhtää säädetty mekaanisesti, ainoostaan radiosta trimmiä pari naksua eteenpäin, että saa leijumaan suorassa kevyen akun kanssa. Eli RTF:stä voi tosiaan puhua. En oo koettanu 3:sta ku vähän leijutella tossa, pitää sitä koettaa vähän avarammassa tilassa enemmän.

Voi tosiaan näyttää helpolta, mutta sitä tikkua saa oikeesti käännellä kovalla tempolla, että saa lentämään tasaisesti. Sen takia nää videot on vähän vaarallisia, joku voi luulla että näitä voi lentää sisällä aloittelijakin.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #34 : 01 Tammikuu, 2010, 12:17:39 »
Missä vaiheessa leluja.nettiin tulee myyntiin näitä "Tuned by Vispilä" malleja, jotka on ammatilaisen säätämiä ja valmiiksi viritettyjä? ;D
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #35 : 01 Tammikuu, 2010, 13:02:27 »
Vielä vispilän signeeraamia  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #36 : 02 Tammikuu, 2010, 11:33:29 »
En oo vieläkään päässy lentoon ;D. En kyllä enää keksi muuta syytä tähän ku nuo lapakulmat, jos ne ei kerran vakio säädöillä oo oikein :(. Rullamitallako ne siellä tehtaalla nämä säätää.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #37 : 02 Tammikuu, 2010, 11:37:49 »
En oo vieläkään päässy lentoon ;D. En kyllä enää keksi muuta syytä tähän ku nuo lapakulmat, jos ne ei kerran vakio säädöillä oo oikein :(. Rullamitallako ne siellä tehtaalla nämä säätää.


Tuskinpa niitä kulmia tehtaalla katsotaan, hiukan sinne päin vain laitetaan :) Eikös siitä radiosta saa kulmia "hienosäädettyä"? koitat pistää siitä vähän lisää.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #38 : 03 Tammikuu, 2010, 12:22:26 »
a.k-93: moottorin johdot irti, idle-up päälle, ja molemmat tikut keskelle. Nyt pitäisi olla kaikkien servovipujen ja linkkien 90 asteen kulmissa, swashplaten puolivälissä ja lavoissa 0-kulmat. Jos näin ei ole niin edessä on "pientä" säätöä... :P
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #39 : 03 Tammikuu, 2010, 15:55:32 »
Noni, nyt lähtee ilmaan joten kuten, kun säädin lapoja jyrkempään :). Vielä kaipaa jotain säätöjä, ainakin gainia pitää säätää.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #40 : 03 Tammikuu, 2010, 16:06:09 »
Tarkista samalla jos saat jotenkuten ilmaan sen että kulkeeko lavat samassa linjassa
Laita toiseen teippi että näät kumpi on ylempänä, sitten pienentää/suurentaa lapakulmaa sen mukaan meneekö ylempänä vai alempana että saa kulkemaan kimpassa

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #41 : 04 Tammikuu, 2010, 19:34:30 »
a.k-93: moottorin johdot irti, idle-up päälle, ja molemmat tikut keskelle. Nyt pitäisi olla kaikkien servovipujen ja linkkien 90 asteen kulmissa, swashplaten puolivälissä ja lavoissa 0-kulmat. Jos näin ei ole niin edessä on "pientä" säätöä... :P
Ei ollu servovivut 90 asteen kulmassa, oli vähä ylempänä. Mutta haittaako se jotain ???.
Tarkista samalla jos saat jotenkuten ilmaan sen että kulkeeko lavat samassa linjassa
Laita toiseen teippi että näät kumpi on ylempänä, sitten pienentää/suurentaa lapakulmaa sen mukaan meneekö ylempänä vai alempana että saa kulkemaan kimpassa
Ne kulkee samassa kohtaa :P.

Tuli tuossa tänään tehtyä pien torppi, kun yritin tuostä lähettimestä muuttaa servon suunnan päinvastaiseksi, niin muutinki vahingossa kaasun oikealle puolen ja mitenkö kävi ;D. No kopteri lähti kaasu puolessa välissä ilmaan ja lensi vauhilla autotallin seinään (melkein ikkunaan), mutta  ei onneks käyny muuta kun että lavat meni pirstaleiksi ja perärottori irti. Sain peräroottorin korjattua pikaliimalla ja lavat kuumaliimalla ja sähköteipillä, ja hyvin on kestäny ;).
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #42 : 04 Tammikuu, 2010, 19:37:46 »
ei juma.... Älä ees vitsinä kerro että oot lavat menny "korjaileen" vaiha heti uuvet ehjät lavat ennenku loukkaat ittes tai jonku muun niilä "korjatuilla" !!!!!!!!!!!!!!!
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #43 : 04 Tammikuu, 2010, 20:02:46 »
ei juma.... Älä ees vitsinä kerro että oot lavat menny "korjaileen" vaiha heti uuvet ehjät lavat ennenku loukkaat ittes tai jonku muun niilä "korjatuilla" !!!!!!!!!!!!!!!
No meinasin vaan väliaikasesti niillä lentää tässä uusia ootellessa :P. Tuskin ne ketään tappaa ;D.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #44 : 04 Tammikuu, 2010, 20:04:16 »
Ei ehkä tapa, mut silmässä voi olla mielenkiintoinen.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #45 : 04 Tammikuu, 2010, 20:09:26 »
ei juma.... Älä ees vitsinä kerro että oot lavat menny "korjaileen" vaiha heti uuvet ehjät lavat ennenku loukkaat ittes tai jonku muun niilä "korjatuilla" !!!!!!!!!!!!!!!
Samaa mieltä Timon kanssa, reippaasti vaan uudet tilalle... älä lennä resuilla, se voi olla näköpois ku ne siitä ampasee, nämähän ei ole niinkuin lennokit että liimalla korjataan... uudet (kaikki jotka meni rikki) osat tilalle ennekuin lentoon

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #46 : 04 Tammikuu, 2010, 21:50:02 »
Mikä tuo opetus nappi muuten on tuossa lähettimessä ???
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #47 : 04 Tammikuu, 2010, 21:54:48 »
Mikä tuo opetus nappi muuten on tuossa lähettimessä ???

Voit yhdistää kaksi radiota piuhalla, napilla valitaan kumpi mankka käskyttää, tai jotenkin noin :)
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #48 : 06 Tammikuu, 2010, 13:33:07 »
ei juma.... Älä ees vitsinä kerro että oot lavat menny "korjaileen" vaiha heti uuvet ehjät lavat ennenku loukkaat ittes tai jonku muun niilä "korjatuilla" !!!!!!!!!!!!!!!
Tässä kokoluokassa se loukkaantumisriski ei ole vielä suuri, mutta kyllä se syö miestä kun epätasapainoinen kuumaliimaviritys alkaa ilmassa täristä ja sähköteippi antaa periksi. Lavat lentää lähimpään pusikkoon ja kone putoaa kuin kivi maahan. Siinä sitten mietit että meni peräputki, kaikki akselit, lavanpitimet, koppa, rungossa muutama murtuma... ja juuri samalla hetkellä Kusti Itellasta kantaa sinulle ne upouudet lavat.

Mikä tuo opetus nappi muuten on tuossa lähettimessä ???

Voit yhdistää kaksi radiota piuhalla, napilla valitaan kumpi mankka käskyttää, tai jotenkin noin :)
Juuri noin, jos lennon aikana oppilas tekee mokan, opettaja painaa sitä nappia ja ottaa tilanteen hallintaansa. Kun kaikki on taas hyvin, siitä samasta napista siirtyy komento taas oppilaalle.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-sky honey bee cp3
« Vastaus #49 : 06 Tammikuu, 2010, 13:44:34 »
Lainaus
Tässä kokoluokassa se loukkaantumisriski ei ole vielä suuri, mutta kyllä se syö miestä kun epätasapainoinen kuumaliimaviritys alkaa ilmassa täristä ja sähköteippi antaa periksi. Lavat lentää lähimpään pusikkoon ja kone putoaa kuin kivi maahan. Siinä sitten mietit että meni peräputki, kaikki akselit, lavanpitimet, koppa, rungossa muutama murtuma... ja juuri samalla hetkellä Kusti Itellasta kantaa sinulle ne upouudet lavat.
Ei se mihinkään ainakaan vielä oon levinny, erittäin hyvin on kestäny ;D. Ja enpä usko että siinä kovin pahasti käy jos ne hajoiski, koska en lennä vielä kovin korkeella. Ja ainaku kopteri on osunu johonki, niin lavat ei oo paljoo kärsiny, aina on joku muu osa sen sijaan hajonnu ;D.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
9246 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2008, 18:00:27
kirjoittanut sgtpepper
26 Vastauksia
22894 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Maaliskuu, 2012, 21:40:09
kirjoittanut mutka
13 Vastauksia
5244 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Heinäkuu, 2010, 10:15:51
kirjoittanut Queso
2 Vastauksia
2802 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Lokakuu, 2010, 20:22:02
kirjoittanut zxiicci
13 Vastauksia
8821 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Toukokuu, 2012, 11:01:36
kirjoittanut Speedy