Kirjoittaja Aihe: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)  (Luettu 127717 kertaa)

Poissa Manu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #175 : 15 Tammikuu, 2010, 18:24:42 »
Talvella pitää ajaa rikkaammalla 2kierrosta  ja toi 1kierros on ihan liian vähän jos meinaa moottorilla ajaa pitempään.

Mites mulla 600NSP:n kans? kun Simon kans säädeltiin ja mullakin on se kierros vain auki, ja hädin tuskin lämpiää..
Hyvä että sain lämmön nouseen takakannesta +20
Align T-Rex 600 NSP 3G
Futaba 7C fasst 2,4Ghz

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #176 : 15 Tammikuu, 2010, 18:28:46 »
Talvella pitää ajaa rikkaammalla 2kierrosta  ja toi 1kierros on ihan liian vähän jos meinaa moottorilla ajaa pitempään.

Mites mulla 600NSP:n kans? kun Simon kans säädeltiin ja mullakin on se kierros vain auki, ja hädin tuskin lämpiää..
Hyvä että sain lämmön nouseen takakannesta +20
Joo ei se leijjunnassa nousekkaan aika kylmänä mullaki käy ja sitte laittakaa tyhjäkäyntiä myös kovemmalle talvella pitäs kuulla se moottori miten käy.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #177 : 15 Tammikuu, 2010, 18:39:39 »
Kuulostaa oikein kivasti sieltä että siellä on mäntä+sylinteri naarmittu...
Itsellä kävi just samalla tavalla kesällä ys50:llä, tosin ei ollut laihallakaan... mutta oire oli sama, sammui vain
Senjälkeen pyöri, kävikin vielä mutta oli ihan naarmuilla koko laitos... muutamia tankkeja sillä vielä lentelinkin, eihän se tasaisesti käynyt, joka näkyi perässä
Uutta osaa koneeseen vaan, saattaa olla vit.mainen prosessi vaihtaa ne  ;D
Ei sitä konetta talvella saa järkevillä seoksilla lämpimäksi, pitää olla juuri laihalla kuten teillä on käynyt. Kokeilkaa vain että ne tehot löytyy sieltä ja ettei sormi palaa takakannesta koittaessa.
Ei siihen mitään mittareita tartte  :)

Näissähän on sama homma ku kiisseli autoissa, ei se kone tyhjäkäynnillä pihassa lämpene koskaan.. vasta ajossa  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Manu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #178 : 15 Tammikuu, 2010, 18:42:26 »
Talvella pitää ajaa rikkaammalla 2kierrosta  ja toi 1kierros on ihan liian vähän jos meinaa moottorilla ajaa pitempään.

Mites mulla 600NSP:n kans? kun Simon kans säädeltiin ja mullakin on se kierros vain auki, ja hädin tuskin lämpiää..
Hyvä että sain lämmön nouseen takakannesta +20
Joo ei se leijjunnassa nousekkaan aika kylmänä mullaki käy ja sitte laittakaa tyhjäkäyntiä myös kovemmalle talvella pitäs kuulla se moottori miten käy.



Kyllä mäkin yritin sitä käskyttää että lämpeis, ja neulaa ollaan kiristelty kahdesta kierroksesta alkaen eikä mulla ole vielä ikinä vastannut kunnolla kaasuun liikkeelle lähdössä, eikä myöskään lämmennyt.
Align T-Rex 600 NSP 3G
Futaba 7C fasst 2,4Ghz

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #179 : 15 Tammikuu, 2010, 18:44:57 »
Tosiasiahan on että talvella se moottori kuluu paljon enemmän ku kesällä, koska joutuu kylmänä ajamaan. Se taas on jokaisen oma asia ajaako talvella.

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #180 : 15 Tammikuu, 2010, 20:33:46 »
Kuulostaa oikein kivasti sieltä että siellä on mäntä+sylinteri naarmittu...
Itsellä kävi just samalla tavalla kesällä ys50:llä, tosin ei ollut laihallakaan... mutta oire oli sama, sammui vain
Senjälkeen pyöri, kävikin vielä mutta oli ihan naarmuilla koko laitos... muutamia tankkeja sillä vielä lentelinkin, eihän se tasaisesti käynyt, joka näkyi perässä
Uutta osaa koneeseen vaan, saattaa olla vit.mainen prosessi vaihtaa ne  ;D
Ei sitä konetta talvella saa järkevillä seoksilla lämpimäksi, pitää olla juuri laihalla kuten teillä on käynyt. Kokeilkaa vain että ne tehot löytyy sieltä ja ettei sormi palaa takakannesta koittaessa.
Ei siihen mitään mittareita tartte  :)

Näissähän on sama homma ku kiisseli autoissa, ei se kone tyhjäkäynnillä pihassa lämpene koskaan.. vasta ajossa  ;D

joo onse kyl ittumainen homma tuo sylinteriputken irroitus, piti lähteä kalja kauppaan kun palo pinna saa... varmistan vielä että eihän sinne tarvi kun uuden männän, putken ja tiivisteet ettei kannelle esim, ole tullu mitään?
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #181 : 15 Tammikuu, 2010, 20:53:27 »
Eli siis virheenä tässä on siis ollut se per... että liian laihalla ollaan menty, normaali sisäänajo on 1,5kierrosta ohjeitten mukaan, niin siinä on sitten noin vajaa puolikierrosta säätövaraa sitä piikkiä haettaessa jos kerta tuo kierros on liian laihalla (talvella).

Ja tuota en tiedä mihinkä perustuu että kylmällä kone kuluu enemmän kun kone kuiteski on väljempi kuin lämpöisenä, ja talvella pidettävä rikkaammalla kuin kesällä, (eise kyl näin voi olla että talvella rikkaalle=kone kylmempi, kesällä laihalle=kone leikkaamis pisteessä)!!???
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #182 : 15 Tammikuu, 2010, 21:05:01 »
Eli siis virheenä tässä on siis ollut se per... että liian laihalla ollaan menty, normaali sisäänajo on 1,5kierrosta ohjeitten mukaan, niin siinä on sitten noin vajaa puolikierrosta säätövaraa sitä piikkiä haettaessa jos kerta tuo kierros on liian laihalla (talvella).

Ja tuota en tiedä mihinkä perustuu että kylmällä kone kuluu enemmän kun kone kuiteski on väljempi kuin lämpöisenä, ja talvella pidettävä rikkaammalla kuin kesällä, (eise kyl näin voi olla että talvella rikkaalle=kone kylmempi, kesällä laihalle=kone leikkaamis pisteessä)!!???
No jos ohjeet kertoo väärin, niin mikäs se oikea metodi sun mielestä on??..., noin niin kuin jatkoa ajatellen?  ;D ;D
Eikä sitten vedetä herne-maissi-paprika suurtalouspussia nenään... ;D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #183 : 15 Tammikuu, 2010, 21:20:34 »
Talvella tarttee enemmän lörsää niin rikkaalla pitää olla rikkaalla...
Heitä se motin raato uuniin, lähtee se putki helpommin pois.
Ys50 itellä oli sisäänajossa 2 kierrosta pääneula auki, nyt alkanu hieroo kohdilleen niin tuntuu asettuvan 1.5-1.75 välille.
Motti kuntoo, laitat muutamanlaatikon tuota optifuelia kans tilaukseen ja menoksi taas  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Manu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #184 : 15 Tammikuu, 2010, 21:25:29 »
Eli siis virheenä tässä on siis ollut se per... että liian laihalla ollaan menty, normaali sisäänajo on 1,5kierrosta ohjeitten mukaan, niin siinä on sitten noin vajaa puolikierrosta säätövaraa sitä piikkiä haettaessa jos kerta tuo kierros on liian laihalla (talvella).

Ja tuota en tiedä mihinkä perustuu että kylmällä kone kuluu enemmän kun kone kuiteski on väljempi kuin lämpöisenä, ja talvella pidettävä rikkaammalla kuin kesällä, (eise kyl näin voi olla että talvella rikkaalle=kone kylmempi, kesällä laihalle=kone leikkaamis pisteessä)!!???
No jos ohjeet kertoo väärin, niin mikäs se oikea metodi sun mielestä on??..., noin niin kuin jatkoa ajatellen?  ;D ;D
Eikä sitten vedetä herne-maissi-paprika suurtalouspussia nenään... ;D

ei vedetä herneitä  ;D
mut eikös sillä seoksella ole merkittävä tekijä moottorin jäähdytyksen kannalta, eli jos ilma on itsessään lämmin niin ei kuumenneta moottoria sen enempää laihalla seoksella vaan annetaan käydä rikkaammalla kuin kylmällä
Align T-Rex 600 NSP 3G
Futaba 7C fasst 2,4Ghz

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #185 : 15 Tammikuu, 2010, 21:31:06 »
Eiköhän nuo "nitro-hönöt" vetäse kokemuksen puolesta... ;)

jepajee

  • Vieras
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #186 : 15 Tammikuu, 2010, 21:38:44 »
Eli siis virheenä tässä on siis ollut se per... että liian laihalla ollaan menty, normaali sisäänajo on 1,5kierrosta ohjeitten mukaan, niin siinä on sitten noin vajaa puolikierrosta säätövaraa sitä piikkiä haettaessa jos kerta tuo kierros on liian laihalla (talvella).

Ja tuota en tiedä mihinkä perustuu että kylmällä kone kuluu enemmän kun kone kuiteski on väljempi kuin lämpöisenä, ja talvella pidettävä rikkaammalla kuin kesällä, (eise kyl näin voi olla että talvella rikkaalle=kone kylmempi, kesällä laihalle=kone leikkaamis pisteessä)!!???
No jos ohjeet kertoo väärin, niin mikäs se oikea metodi sun mielestä on??..., noin niin kuin jatkoa ajatellen?  ;D ;D
Eikä sitten vedetä herne-maissi-paprika suurtalouspussia nenään... ;D

ei vedetä herneitä  ;D
mut eikös sillä seoksella ole merkittävä tekijä moottorin jäähdytyksen kannalta, eli jos ilma on itsessään lämmin niin ei kuumenneta moottoria sen enempää laihalla seoksella vaan annetaan käydä rikkaammalla kuin kylmällä

Kaikissa polttoaineilla käyvissä moottoreissa varmaankin sama juttu.. eli kylmä ilma --> moottori käy tehokkaammin eli pitää olla rikkaammalla tai leipoo kiinni. Noin yleisesti talvisäädössä oleva vehje on sen verran rikkaammalla että ei edes kesällä pelitä.. nämä siis hieman isoimmista 2t moteista huomioitua ja tarkempaa tietoa tulee ammattilaisilta täältä voorumilta :P

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #187 : 16 Tammikuu, 2010, 16:27:26 »
Morjes

Tuommosta jälkeä ;D ;D
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #188 : 16 Tammikuu, 2010, 17:07:33 »
Nättiä, itselläni on vielä astetta pahempaa  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #189 : 16 Tammikuu, 2010, 17:14:06 »
Joo onsiin muutama naarmu, yllättävän helposti lähti tuo putki kuitenkin irti kiitos bilteman kolvi/kaasu polttimelle ei ollu turha ostos ;D, olis varmaan motti lähteny uudestaan käymään jos ei tuo mäännän rengas olisi jämähtänyt männä toiseen laitaan, mut vaihtoonhän nuo menee.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #190 : 16 Tammikuu, 2010, 17:21:24 »
Ontaa kyllä hienoa tää polttis harrastus ei ole niin tylsää kuin sähkö vehkeet pääsee rassaileen/purkamaan moottoreita, eikä oikeastaa harmitakkaan yhtään sinänsä tapahtunut saipa ainakin kokemusta lisää taasen moottorin purussa, aika yksinkertainen laitos on kyl koko moottori. :)
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #191 : 18 Tammikuu, 2010, 22:10:26 »
mitäs mieltä olette, oliskos kannattanut tilata uusi männäntappi uuteen mäntään vai onko merkitystä? :)
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #192 : 18 Tammikuu, 2010, 22:57:22 »
Eikai, en näe syytä miksi olisi... tuskinpa tuo miksikään menee, itse en ainakaan tilannut remppaan..
Samat sokatkin vielä on.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #193 : 19 Tammikuu, 2010, 21:19:37 »
Pistä sitten ekalle testilennolle sikarikkaalle se kone, parempi rikkalla kuin laihalla, niinkuin varmaan huomasit :). Siitä sitte on hyvä kiristellä neulaa kunnes on säädöissä. Ja sisäänajo muutenkin rikkaammalla. Ja tarkista kaikki letkut huolellisesti ettei ole ilmavuotoja.

Toinen juttu on kanssa kaasukäyrien tarkistus, että ei ole ylikierroksia nupissa. Kone ei tykkää siitäkään.


-op-
« Viimeksi muokattu: 19 Tammikuu, 2010, 21:21:37 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #194 : 19 Tammikuu, 2010, 21:36:39 »
Pistä sitten ekalle testilennolle sikarikkaalle se kone, parempi rikkalla kuin laihalla, niinkuin varmaan huomasit :). Siitä sitte on hyvä kiristellä neulaa kunnes on säädöissä. Ja sisäänajo muutenkin rikkaammalla. Ja tarkista kaikki letkut huolellisesti ettei ole ilmavuotoja.

Toinen juttu on kanssa kaasukäyrien tarkistus, että ei ole ylikierroksia nupissa. Kone ei tykkää siitäkään.


-op-
Jeps ajattelin sen pari kiekkaa taas avata sisäänajoa varten ja ajaa noin nelisinen tankkia sillä ja sen jälkeen pikkuhiljaa kiristelemään, joo täytynee letkut joo tarkistaa hyvin, jouduin jo katkaisemaan pätkän paineletkusta kun oli palanut putken paineen ulostulo nippaan letkunpää kiinni, saas nähä tuliskos osat vaikka huomen niin pääsis kasailemaan ja starttaileen :)
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #195 : 19 Tammikuu, 2010, 21:40:44 »
Itse ajoin yssin 2 kiekkaa auki neula, 8 tankkia leijuttelua jne... sitte kiristeleen ja taivaalle..  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #196 : 19 Tammikuu, 2010, 21:53:13 »
Joo  rupesin tuossa aikaisemmin miettimään että onkohan se liikaa neula 2:sta auki ja 8:san tankkia ajelis, mutta eise pahaakaan tee, voishan sen mielummin taas niin tehdä niin tuleepahan varmasti ajettua hyvin sisään :).
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #197 : 19 Tammikuu, 2010, 22:11:20 »
Olettekos laittanut kannenpultit lukitteella kiinni?
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #198 : 19 Tammikuu, 2010, 22:19:32 »
Olettekos laittanut kannenpultit lukitteella kiinni?
En, normaali lukite ei välttämättä pidä ja punainen on aika jämyä saada pois.
Hyvinhän nuo on pysynyt  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #199 : 19 Tammikuu, 2010, 22:29:15 »
Joo kun en oikein ollu varma oliko tuossa alunperin minkään laisia lukitteita käytetty kun pultit aukes ihan kahden sormen voimalla ilman mitään vääntämistä, mutta kaippa niihin täytyy pien tippa laittaa tuota greatplanesia, on muuten ihan hyvää tavaraa. :)
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2246 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Toukokuu, 2009, 19:10:54
kirjoittanut jpietari
10 Vastauksia
4230 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2012, 21:55:10
kirjoittanut jekuusi
2 Vastauksia
3777 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Helmikuu, 2013, 19:41:02
kirjoittanut dera
1 Vastauksia
2698 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Heinäkuu, 2015, 18:25:19
kirjoittanut vee73
1 Vastauksia
4757 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Syyskuu, 2018, 20:28:20
kirjoittanut TeroS