Kirjoittaja Aihe: 700E-murheita  (Luettu 4146 kertaa)

Poissa Tuomas P.

  • Tavallinen torppari
  • ***
700E-murheita
« : 17 Helmikuu, 2012, 14:01:12 »
Aiemmin hyvin toiminut 700E on nyt todella kummallinen. Se vatkaa ilmassa niin, että perä nyökkii hiukan ylös-alas ja pientä roll-liikettä oikealle.
Kierroksia on maltillisesti, 1500 luokkaa. Kone on kuvauskäytössä ja edessä on kamerateline tyyliin Photoship one. Nuppi on FBL-mallia ja sitä on käsketty HC Rigidillä sekä Microbeastilla. Kummallakin purkilla tulos on nyt aika sama, eli kamala. Torppeja ei ole tehty yhtään, kaiken pitäisi olla kunnossa ja silleen.

Ilman lapoja pyöritettäessä tuntuu, että peräroottori tärisee jonkin verran. Voivatko perän lavanpitiminen laakerit olla kuluneet ja siellä on liikaa klappia tms? Tuntuvat aika löysiltä lepatusakseleilla, vaikka ne ovatkin tiukasti kiinni. Kardaanin laakerit väärissä paikoissa?

Mitään ihme muutoksia en ole tehnyt radioonkaan.

Eli...joku osa kulunut ja siitä tämä kaikki?
Muu mikä?


TP.
Hiivaleipä + maapähkinävoi + Pepsi Max

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: 700E-murheita
« Vastaus #1 : 17 Helmikuu, 2012, 15:15:13 »
Minä en tiiä ku en tuon kokosta konetta omaa, että mitkä ringit pitäis olla mutta juurikin täysin samoja oireita teki 450 Pro kun kierroksia oli liian vähän. Voihan tuota kokeilla, että lisää rinkiä.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 700E-murheita
« Vastaus #2 : 17 Helmikuu, 2012, 15:23:17 »
Kun reksin perä pomppii, on vakiovastaus: liian vähän jengaa. Onko kierroksia nyt vähemmän kuin ennen? Onko keli kylmempi ja täten nupin kumit kovemmat, kuin ennen?

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 700E-murheita
« Vastaus #3 : 17 Helmikuu, 2012, 15:55:42 »
Täältä kanssa ääni liian tiukoille leparin kumeille suhteessa kierroksiin. Kumihan kovettuu myös ajan myötä ja kylmässä tietysti myös jäykempää...

Poissa Tuomas P.

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 700E-murheita
« Vastaus #4 : 17 Helmikuu, 2012, 18:36:12 »
Kiitos infosta. Ne kumit ovat todella jäykät ja kopteri pomppii tuulessa aivan liikaa. Saakos niitä jostain pehmeämpiä...jotain F3C-osastoa?
Tuli mieleen vielä myös ne kardaanin laakereiden paikat...jos ovat jostain syystä seilanneet siellä putken sisällä jonnekin suuntaan perä tärisee sen vuoksi.

TP.



Hiivaleipä + maapähkinävoi + Pepsi Max

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 700E-murheita
« Vastaus #5 : 17 Helmikuu, 2012, 19:18:17 »
Nuppia ja perää kannattaa huoltaa varmaan myös. Painelaakereiden vaihto tai rasvaus kannattaa tehdä määrävälein, rasva kun työntyy sieltä aina pois. Samoin kaikkien laakereiden kunto kannattaa katsoa jos tulee tärinäongelmia. Sitten on tietty perän tuet, onko ne löystyneet? Entä moottorin pinjonin ja päärattaan välys? Talvikelillä tietty noi kumit on myös aika kovat, en tunne rakennetta sun kopterissa  mutta me Juhon kanssa vaihdetaan lepatuskumeja usein ja rasvataan vielä useammin. Vain silloin saadaan nuppi toimimaan hyvin pienillä kierroksilla, tuo 1500 on jo hyvä kierrosluku tarkkaan leijuntaan jos siihen pääsee ilman värinöitä. Vanhat nupit lepatti enemmän, ne sopisi varmaan paremmin kuvauskäyttöön, olivat vakaita mutta kankeampia taivaalla. Nykyinen F3C ohjelma on jo aika 3D vaikutteinen joten nykynupeissa on enemmän keskitytty taivasominaisuuksiin. Yleisohje tärinäongelmiin voisi olla sekin, että pura ja kokoa uudelleen. Purkaessa nuppia ja perää yleensä löytyy jotain korjattavia vikoja.

- Jukka
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: 700E-murheita
« Vastaus #6 : 17 Helmikuu, 2012, 19:51:54 »
Hi,

if you like, we can meet (somewhere in Hki) and I'll have a look.

-markus

Poissa Tuomas P.

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 700E-murheita
« Vastaus #7 : 18 Helmikuu, 2012, 20:02:44 »
 ;D iso kiitos Markukselle! Kolmen ja puolen tunnin säätelyn jälkeen (perheen iloksi ihan keskellä olkkaria) saimme kuin saimmekin aikaiseksi enemmän perusterveen ja vakaan 700 E:n. Perä, kardaani, laakerit, geometria, pääakseli (tosin vaihdettiin se turhaan-olikin saman mittainen kun orkkis :) ym. Käppyrät, kaikki. Tuli opittua paljon kun vain seurasi Markuksen työtä.
Lavat ovat suurin muutos, vaihdettiin nuppiin 710mm Youngblood F3C-lavat ja nyt aivan toinen helistin. Pudotettiin myös hiukan MB:n cyclic gainia ja silleen. Peräservo (allun 610) paljastui turhan hitaaksi, joten täytynee vaihtaa se johonkin vikkelämpään. Voisi myös kokeilla jotain 710 mm FBL-lapoja. Mutta toivoa on taas ja hyvä fiilis.

TP.

Hiivaleipä + maapähkinävoi + Pepsi Max

Poissa Tuomas P.

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 700E-murheita
« Vastaus #8 : 08 Maaliskuu, 2012, 20:21:42 »
Olisko tietoa onko 700:seen saatavilla jostain originaalia pehmeämmät lepatuskumit?
TP.
Hiivaleipä + maapähkinävoi + Pepsi Max

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: 700E-murheita
« Vastaus #9 : 08 Maaliskuu, 2012, 21:15:59 »

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 700E-murheita/ sama juttu kuussatasen kanssa.
« Vastaus #10 : 08 Maaliskuu, 2012, 21:55:10 »
Myös mulla on sama PS 2XPT mutta kuussatanen reksi (E PRO). Tarttisin tän kanssa apua. Olen saanut palstalta paljon apua, mutta jotain vielä puuttuu....Ehkäpä omaa järkeä ja kokemusta?

Kuukausia kestäneestä säätelystä huolimatta kuva ei edelleenkään ole kelvollista. Kaikki temput on yritetty, mutta syy ei selviä. Sisällä tyynessä kuva on kelvollista ja joskus jopa oikein hyvää, mutta ulkona ei. Kuva hytkyy enemmän, paljonkin enemmän ja on täysin, täysin kelvotonta.

Kopusta on lapaura on säädetty, lavat ja flybar tasapainotettu, akselit uusittu kahdesti, perään on laitettu lisää laakereita, gyro on vaihdettu 401:een, iskarien öljyt vaihdettu, perälavat tasapainotettu jne. mutta homma ei toimi vieläkään.  Oli jo vähän outoa sekin, että edellisenä iltana oli koulun salissa säätänyt kopun kuvan kelvolliseksi (http://www.youtube.com/watch?v=E1mmo_ChVOY#ws)  ja aamulla vesitornilla kohtalaisessa tuulessa kuva oli jälleen kelvotonta.

Kopteri lentää kivasti, mutta ei käy siihen, mihin olen sitä haaveillut.

-Jere
« Viimeksi muokattu: 08 Maaliskuu, 2012, 22:01:10 kirjoittanut jekuusi »
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
316 Vastauksia
125821 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Joulukuu, 2011, 19:47:17
kirjoittanut pilot4fn
2 Vastauksia
3708 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Helmikuu, 2013, 19:41:02
kirjoittanut dera
11 Vastauksia
4813 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Joulukuu, 2013, 13:25:46
kirjoittanut Jaakko.H
9 Vastauksia
5221 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Kesäkuu, 2014, 11:03:47
kirjoittanut Matti Häkkinen
11 Vastauksia
4167 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Helmikuu, 2015, 12:12:24
kirjoittanut virtakuono