Kirjoittaja Aihe: Neuvoja 600N hankintaan!  (Luettu 78626 kertaa)

Poissa mokkis

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #125 : 11 Maaliskuu, 2010, 10:50:58 »

-Startiksi Sullivan dynatron ja akuksi 4s-6s lipo.

-Ei kannata akkua ainakaan ensimmäisesksi lähteä uusimaan,ellei sitten pelkää lipoa keulilla.

-OSsi hyvä,mutta itse ottaisin mieluummin YSsin(makuasia).Putkella ei alussa väliä(hiljainen)funtech.

-Kaasulle nopeampi ds620 kun ovat samoissa hinnoissa lähes.

-Pumpuksi joku käsipumppu,jollei halua raahata akkua kentälle, halpakin toimii.

-Liittimiksi Deansit(aidot) joka paikkaan.

-Varatulppia koneeseen.

-Starttiakseli

-Moottori menee alakautta paikoilleen->pohjalevy irti.
Trex 600 N
Trex 500 Esp
Trex 500 FBL

7C 2.4gigaa

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #126 : 11 Maaliskuu, 2010, 11:06:32 »
on my 600 NSP you can even remove the engine through the bottom plate (loosen the carburator).
Doesn't work on the 700, unfortunately. Screwed ;D

My own 600 needs only 3s on the Dynatron. I'd go for 4s, just to be on the safe side.

Poissa mokkis

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #127 : 11 Maaliskuu, 2010, 11:27:54 »

My own 600 needs only 3s on the Dynatron. I'd go for 4s, just to be on the safe side.

I can't get enought power for 3s lipo on Dynatron starter.(But i think my 3s lipos are not very good condition).
Trex 600 N
Trex 500 Esp
Trex 500 FBL

7C 2.4gigaa

Rity

  • Vieras
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #128 : 11 Maaliskuu, 2010, 11:44:46 »
-OSsi hyvä,mutta itse ottaisin mieluummin YSsin(makuasia).Putkella ei alussa väliä(hiljainen)funtech.

tuota YSsiä on muutenkin kehuttu, mutta hyvä tuppaa maksamaan, tosin köyhällä ei ole halpaan varaa, pitääpi jatkaa penkomista, toi putken hiljaisuus on ihan hyvä pointti.

Poissa Toontza

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #129 : 11 Maaliskuu, 2010, 12:02:23 »
Juu muistaisin kanssa, että motin saa paikoilleen suoriltaan, kuhan kurkun kääntää sivuun....

Trex 500ESP, DJI450 NAZA-M
Futaba 7C 2.4 FASST

EX:Trex450V2,HBK2,WLK4#3B,Trex 600NSP,
Eflite MSSR,Trex 250Se


Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #131 : 11 Maaliskuu, 2010, 12:22:06 »

-Startiksi Sullivan dynatron ja akuksi 4s-6s lipo.

-Ei kannata akkua ainakaan ensimmäisesksi lähteä uusimaan,ellei sitten pelkää lipoa keulilla.

-OSsi hyvä,mutta itse ottaisin mieluummin YSsin(makuasia).Putkella ei alussa väliä(hiljainen)funtech.

-Kaasulle nopeampi ds620 kun ovat samoissa hinnoissa lähes.

-Pumpuksi joku käsipumppu,jollei halua raahata akkua kentälle, halpakin toimii.

-Liittimiksi Deansit(aidot) joka paikkaan.

-Varatulppia koneeseen.

-Starttiakseli

-Moottori menee alakautta paikoilleen->pohjalevy irti.

Mokkiksella hyvä lista tässä, HobbyKingillä on hyvä turnigyn käsifuilupumppu.. todella hyvä värkki, letkua, tulppia(os8), liittimiä,suodatinta+letkunsulkijaa,startterin+akselin saat sabesta hyvin.. fuili pumppu löytyy myös sieltä.

Motin saa 600 irti kun irrottaa sen muovisen tuulettimen ilmanohjurin ja tuo mukana pois ei tartte mitään kaasareita käännellä jne, vähän avittaa sitä muovikehikkoa kun ahdistaa vähän etupuolen ruuvinkiinnikkeistä. Jos tuo limited ei ole rungoltaan normin 600 erinlainen..
eli esim:
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39005&grpid=4406
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37588&grpid=4206

Ei vaan..
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=33226&grpid=4406
ys90 menee 700 nitroon, ys50 600
Pakoputki on ok, itselläni sama.
« Viimeksi muokattu: 11 Maaliskuu, 2010, 12:23:49 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rity

  • Vieras
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #132 : 11 Maaliskuu, 2010, 12:32:35 »

Ei vaan..
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=33226&grpid=4406
ys90 menee 700 nitroon, ys50 600
Pakoputki on ok, itselläni sama.

katos, laitoin väärän linkin kun seikkailin, tuota tarkoitin.
Meneehän toi sitten budjettiin, tosin ei ihan vielä. Ihan hyvä ettei ole mottia vielä, tulee kopukka kasattua huolellisemmin  8)

Kiitos taas :)

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #133 : 11 Maaliskuu, 2010, 14:34:24 »
hmmm...
if you're on a budget, I could sell you my OS .50 SX-H and a Curtis Youngblood MP5 muffler for ~50 % of the new price. The muffler is also rather quiet, compared to others.
The engine had both bearings replaced recently, also piston ring and con rod, and has flown less than a gallon since.

I'd use the opportunity to upgrade to .55 size.

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #134 : 24 Huhtikuu, 2011, 23:00:21 »
Hellou evribadi
 Yli vuosi viimesestä viestistä...    ...mutta aihe on sopiva  ::)

 Oon nyt kahtellu seuraajaa tuolle mun vanhalle ja uskolliselle Titanille. Aluks vertailin 450 ja 500 tai 550 sähköö, mutta iskä kysäs et kuinka ois 600 nitro... kappas vain , toi kuussatkuhan on suunnilleen samanhintanen ku viissatanen kopteri akkuineen ja järeemmän laturin kanssa.

asiaan.
Kattelin fast-ladilta 600 nitro kittejä ja sieltä bongasin nää kaks http://www.fast-lad.co.uk/store/t-rex_nitro_hyper_align_pipe-p-8543.html ja http://www.fast-lad.co.uk/store/t-rex_nitro_55hz-p-8544.html. Jälkimmäisessä on Ossin 55 moottori eli isompi kuin ensimmäisessä, jossa on OS50 ja luultavasti päädyn tuohon isompaan. Siihen tosin tarvitsen hyvän putken. Mitä suosittelette todella hyvänä änkkänä ? Funtechi? Curtiss youngblood?
Lisäksi: Miten hyödyn headerista? Tuotekuvaukses sanotaa et sitä ei tarvita, mut täältä oon lukenu ja monet käyttää sitä. Pitäiskö mun hommata se saman tien?

Moottorista. Luulen, et toi 55 ossi on melko tehokas. Jotkut käyttää Yssin 56 sta, joka on kai vielä tehokkaampi, vai? Toi 55 tulis sopivasti combon mukana, mutta vois tietty kysyä voisko fast lad riisua paketista ossin poies ja ostaisin sit erikseen YSsin. Olisko siinä ideaa?

T-rex storesta löytyy vain flybarless nitroa, luulen et en mä vielä ekaan polttikseen laita sitä tekemään hommaa vielä monimutkaisemmaksi. Ja tuohan se hintaakin lisää.

Kaasuservoksi käy ilmeisesti ihan perus servo esim. Futten S3001 tms.
Vastarinakku? 2s 2200mAh?


sitten, mitä varaosia otan heti mukaan? Mitkä on niitä osia, jotka särkyy helposti taikka jotka ovat kulutustavaraa, hehkutulpat, laakerit, rattaat...?
« Viimeksi muokattu: 24 Huhtikuu, 2011, 23:07:31 kirjoittanut lateksi1 »
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #135 : 25 Huhtikuu, 2011, 02:37:26 »
Lisäksi: Miten hyödyn headerista? Tuotekuvaukses sanotaa et sitä ei tarvita, mut täältä oon lukenu ja monet käyttää sitä. Pitäiskö mun hommata se saman tien?
Esimerkiksi toi mun tämänpäiväinen peltoparkki-kuva olisi jäänyt ottamatta, mikäli olisi headeri ollut.
Koneen olisi voinut ajaa kentälle, nyt piti koeponnistaa oman pumpun kestävyys ylikierroksilla ja noutaa kopteri pellolta.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #136 : 25 Huhtikuu, 2011, 05:57:30 »
Suosittelen mahdollisimmman tehokkaan padan hommaamista kuussataseen, itsellä on ihan normi OS 50 Hyper ja ei ole kyllä liian tehokas.
Itsellä on headeri asennettuna ja suosittelen lämpimästi, on hyvä olla "varatankki" niin ei tarvitse pakon edessä rotaatioita harjoitella.
Putkista mulla on melko suppea kokemus, tällä hetkellä on kiinni Mp5, mutta tuo on melko haastava saada säätöihin siksipä ajattelin vaihtaa takaisin Alignin putkeen, joka oli mielestäni todella helppo säätää ja antoi ihan reippaasti tehoakin.
Kaasuservon ei tarvitse kummoinen olla, kunhan on kestävä.
Varaosiksi kannattaa hommata ainakin:
-Hehkutulppia
-Perävedon rattaita (näitä menee, varsinkin rungon puoleisia)
-Perävedon laakerit (tykkäävät mennä rohiseviksi rattaiden vaihdon yhteydessä)
Lisäksi ne normaalit akselit, rattaat, landarit yms.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #137 : 26 Huhtikuu, 2011, 10:13:13 »

Monet kehuvat Hatorin #566 pilliä loistavaksi tehovalinnaksi OS55 ja YS56 moottoreille. Onko kellään kokemuksia? Miten helpot säätää yms...

Edit.   Toi Hatorin putki on miltei tuplasti kalliimpi kun esim Fiuntechi tai Alignin oma. Onko se sen rahan arvonen?
« Viimeksi muokattu: 26 Huhtikuu, 2011, 11:14:33 kirjoittanut lateksi1 »
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #138 : 26 Huhtikuu, 2011, 12:53:27 »
Hatorit on yleensä rahan arvoisia. En ole 50:ssä koettanut mutta 90:ssä ovat erittäin helpposäätöisiä. 50:ssä putki on ehkä kriittisempi osa ku isommassa, joten suosittelen kyllä harkitsemaan siihen sijoittamista. 50:stä saa todella lussun helpommin kuin 90:stä.

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

makopa

  • Vieras
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #139 : 20 Toukokuu, 2011, 01:08:37 »
käviskö os 70 6 satkun moottoriksi  ???

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Neuvoja 600N hankintaan!
« Vastaus #140 : 20 Toukokuu, 2011, 01:18:02 »
Kyllä sen sopimaan saa: http://www.flickr.com/photos/14005159@N00/2172093253/#in/photostream/

Ainaki pohjalevyä tuossa on avarrettu. Moottoripukit saattaa tarvia uudet reiät (tai sitten ei)
ja miten mahtaa fan hubin kanssa olla, onkohan .50 ja .70 saman paksuinen kampura?

No.. Ens viikolla varmaan näet että mahtuuko heittämällä vai tarviiko tosissaan asentaa..
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
28 Vastauksia
12622 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Tammikuu, 2011, 23:00:20
kirjoittanut Matti Häkkinen
151 Vastauksia
54332 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Elokuu, 2011, 23:11:08
kirjoittanut njs
5 Vastauksia
3343 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2011, 19:14:42
kirjoittanut MIKKELSONNI
7 Vastauksia
5023 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Elokuu, 2012, 17:45:37
kirjoittanut mop
5 Vastauksia
3667 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Maaliskuu, 2019, 16:50:16
kirjoittanut Jussi.