Kirjoittaja Aihe: Johnyn kirkkolilluttimet  (Luettu 207911 kertaa)

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #50 : 23 Lokakuu, 2009, 14:33:38 »

Ok, kiitoksia tiedosta!
Alikilin akku on tuo ensimmäinenin niin siksi tilasin alikililtä nuo kaksi muutakin. Vaan täytyypä nuo käyttää loppuun ja sit mahdollisesti joskus Hyperioonia. Mites muuten Hyperionin kanssa, meneeko ne ihan heittämällä kiinni kun itellä on tuo Align RCC-6CX -laturi?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #51 : 23 Lokakuu, 2009, 16:39:27 »
Lainaus
meneeko ne ihan heittämällä kiinni kun itellä on tuo Align RCC-6CX -laturi?

Muistaakseni Hyperionissa on samankokoinen liitin 3s ja 4s akuissa, mutta 3s:ssä on johtojen järjestys tyyliä 1-tyhjä-2-3-4. Aligneissa taitaapi olla erilainen liitin 3s ja 4s akuille, ja 3s:ssä on järjestys 1-2-3-4. En nyt mene vannomaan että näin on, mutta muistelisin. Voisi käydäkkin suoraan jos muuttaisi hyperion johtojen järjestystä ja lataisi Align laturin 4s portin kautta.


-op-

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #52 : 23 Lokakuu, 2009, 17:19:30 »
Ok, täytyypä joskus tutkailla niitä. Tuossa laturin mukana tuli muuten kans pari tommosta piirilevyä, tasurilautoja vissiinkin? Niissä on kans kiinni jos minkälaista liitintä.

Nyt muuten sain kopteriin uuden servon kiinni ja swashin/linkistön säätöihin, linkkipihdit ja linkinvääntimet <3
Kävin jo leijuttelemassakin..Vaka a kuin mikä! Leijuu upeesti! Mitä nyt perä vähän vägää kun sitä kääntelee, pientä hienosäätöä vielä..

Mutta, ekan leijuttelun jälkeen otin alas ja pidin 10 sekunnin tauon (kädet ja jalat alko vibraamaan niin kovasti). Kun taas meinasin nostaa ylös niin perä lähtikin pyörimään. Sieltä oli irronnut tuo ratas tuolta hihnalta! Liitteenä kuva, tarkennus mennyt taas minne sattuu, mut näkee varmaan idean.
Mistä tuo johtuu, millä tuo kuuluisi olla kiinni ja mitä nyt sit tehään?! Tässä näkee taas tän, että pitäisi ostaa kopteri aivan palasina niin oppisi tuntemaan noi osat/niiden kiinnitykset paremmin kuin tälläisessä puoliksi kasatussa, eikä olis näin UUNO..  :D

E. Kyllä nyt ei enää muu auta kun purkaa koko paska osiin ja rueta tutkimaan. Kokeilin laittaa sitä ratasta vaan takasi siihen paikalleen ja se napsahti sillain jännästi, nyt se ei enää nouse ylös siitä, MUTTA, joku sellä etummaisessa perävetoratassarjassa rahisee kun pyörittää nuppia ja se perähihnanvetoratas ei enää pyöri. Mitään ei tapahtunut, en torpannut tai muutakaan, prkl kun toi hajoaa käsiin!

Ei sillä, onhan toi näprääminen ja rakentelu ihan kivaa, mut tahtoo lentää!  >:(
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2009, 17:40:39 kirjoittanut Johny »

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #53 : 23 Lokakuu, 2009, 17:49:02 »
Ok, täytyypä joskus tutkailla niitä. Tuossa laturin mukana tuli muuten kans pari tommosta piirilevyä, tasurilautoja vissiinkin? Niissä on kans kiinni jos minkälaista liitintä.

Nyt muuten sain kopteriin uuden servon kiinni ja swashin/linkistön säätöihin, linkkipihdit ja linkinvääntimet <3
Kävin jo leijuttelemassakin..Vaka a kuin mikä! Leijuu upeesti! Mitä nyt perä vähän vägää kun sitä kääntelee, pientä hienosäätöä vielä..

Mutta, ekan leijuttelun jälkeen otin alas ja pidin 10 sekunnin tauon (kädet ja jalat alko vibraamaan niin kovasti). Kun taas meinasin nostaa ylös niin perä lähtikin pyörimään. Sieltä oli irronnut tuo ratas tuolta hihnalta! Liitteenä kuva, tarkennus mennyt taas minne sattuu, mut näkee varmaan idean.
Mistä tuo johtuu, millä tuo kuuluisi olla kiinni ja mitä nyt sit tehään?! Tässä näkee taas tän, että pitäisi ostaa kopteri aivan palasina niin oppisi tuntemaan noi osat/niiden kiinnitykset paremmin kuin tälläisessä puoliksi kasatussa, eikä olis näin UUNO..  :D

E. Kyllä nyt ei enää muu auta kun purkaa koko paska osiin ja rueta tutkimaan. Kokeilin laittaa sitä ratasta vaan takasi siihen paikalleen ja se napsahti sillain jännästi, nyt se ei enää nouse ylös siitä, MUTTA, joku sellä etummaisessa perävetoratassarjassa rahisee kun pyörittää nuppia ja se perähihnanvetoratas ei enää pyöri. Mitään ei tapahtunut, en torpannut tai muutakaan, prkl kun toi hajoaa käsiin!

Ei sillä, onhan toi näprääminen ja rakentelu ihan kivaa, mut tahtoo lentää!  >:(
No jos haluut lennättää ni sit sun täytyy ostaa HIROBO ja nimen omaan sarja tai sitte joltain joka on oikeesti kasannu kopterin lukitteella. Sorry oli pakko  ;D Ettei tästä tule mikään T-REX foorumi kun muitakin hyviä luotettavia merkkejä jöytyy...
Sitäpaitsi saadaan taas kunnon väittely pystyyn... :D
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2009, 17:59:03 kirjoittanut Ege »

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #54 : 23 Lokakuu, 2009, 18:05:22 »
Heh  :D
Juu, oon mä sivumennen vilkuillu noita MSH Protoksia ja Legoja..

Lähtikin tuo perä aukeemaan ihan mukavasti ja jotain tolle perän ratashässäkälle tapahtu kun nyt se toimii. Pitää pujotella tuo hihna nyt jotenkin tonne peräputken sisään takasin ja kokeilla.
Olisi kiva löytää syypää, että mikä tuon rattaan irtoamisen aiheutti, siinä ei ole mitään lukitusruuvia tai kierteitä, ei mitään. Kuten esmerkiksi tässä näkyy tuommonen reikä lukitusruuville.. Kaikenlaasia kummajaisa..

Takasi nippuun ja uusintayritys..  .."Hei se toimii! VZZZ TRRRZZTPAUK! Ei toimikkaan.."

Novalta rupes soimaankin asiaan sopiva biisi:
"Pitääks sun aina, olla niin helvetin hankala ja.. .. olen niiiiin onneton, sinun vuoksesi kai.."
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2009, 18:18:45 kirjoittanut Johny »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #55 : 23 Lokakuu, 2009, 18:17:40 »
Vihreää ns. laakerilukitetta siihen tappiin ja takaisin paikoilleen..
Rautalangalla tms itse aina pujottelen hihnan putken läpi. Haribossa ei ole moisia vikoja kun ostaa 500€ yberlaakereita yms osia ja korvaa alkup osat niillä  ;D (haribostahan en mitään tiedä mutta piti egen mieliksi syöttää siihen väittelyyn ainesta) ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #56 : 23 Lokakuu, 2009, 18:20:16 »

Vihreetä mönjää, ookkei, sitä siis-->
Jotain narua etsiskelen tässä, rautalankaa ei ole. Millähän mä ton viimeksi pujottelin tuonne  ???

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #57 : 23 Lokakuu, 2009, 18:20:52 »
Vihreää ns. laakerilukitetta siihen tappiin ja takaisin paikoilleen..
Rautalangalla tms itse aina pujottelen hihnan putken läpi. Haribossa ei ole moisia vikoja kun ostaa 500€ yberlaakereita yms osia ja korvaa alkup osat niillä  ;D (haribostahan en mitään tiedä mutta piti egen mieliksi syöttää siihen väittelyyn ainesta) ^^
Hyvä vai pitäskö tää väittely käydä chatin puolella.  ;)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #58 : 23 Lokakuu, 2009, 18:26:24 »
Vihreää ns. laakerilukitetta siihen tappiin ja takaisin paikoilleen..
Rautalangalla tms itse aina pujottelen hihnan putken läpi. Haribossa ei ole moisia vikoja kun ostaa 500€ yberlaakereita yms osia ja korvaa alkup osat niillä  ;D (haribostahan en mitään tiedä mutta piti egen mieliksi syöttää siihen väittelyyn ainesta) ^^
Hei sulla on kirjotusvirhe sen yber laakerin saa nykyään 220€ on nimittäin alennuksessa.  :o näyttäs olevan 5kpl varastossa.  8) Ja kyllä se pelaa ihan suoraan paketista ilman mitään päivitys osia tää nyt on vaan meidän omaa tuuninki pelleilyä.  ;D
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2009, 18:35:16 kirjoittanut Ege »

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #59 : 23 Lokakuu, 2009, 18:39:33 »
Aikamoisia noi Haribo-kuskit :)

Nyt on rexi taas nipussa, perä pyörii jotenkin kevyemmän olosesti..
Mihinhän mä nyt sen radion piilotin, pitäis päästä kokeilemaan.  ???

E: Lähetin löyty, kävelin takapihalle, nykäsin deanssit kiinni ja rupesin antaa kaasua. Samassa kun roottori rupes pyörimään niin tajusin "ai prkl, lavat pitää vielä laittaa takasi kiinni"  :D

Kahvin keittoon-->

EE: Kyllä, nyt toimii. Ja on ainakin omasta mielestäni pikkasen hiljasempi.  :)
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2009, 18:56:56 kirjoittanut Johny »

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #60 : 25 Lokakuu, 2009, 14:20:28 »
Taas meni pari akullista tuossa tihkusateessa  :)

Lentää mainiosti, perää en ole vieläkään vain saanut pysymään paikallaan jos antaa vähän enempi kaasua.
Eikö sitä säädetä Futaban 7C:ssä sieltä Gyro -asetuksista, eli nostaa vain sitä %-lukemaa? Nyt mulla on siinä jo lähes 75%, aloitin 60%. Ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Väärä säätö?

Ja kun on lentänyt yli kolmisen minuuttia niin tuntuu, että perä lähtee koko ajan helpommin ja helpommin irti. Mistähän sellainen voi johtua?

Juutuubiin tunkasin tuon videon leijuttelusta:

Kuvattu noksun N97:lla niin ei ole mitään yyber kuvanlaatua..   :-\

E. Tuubi käsittelee kuvaa jonkun aikaa niin voi hetken ilmottaa että ei ole video käytettävissä.
« Viimeksi muokattu: 25 Lokakuu, 2009, 14:42:08 kirjoittanut Johny »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #61 : 25 Lokakuu, 2009, 14:38:02 »
Kokeile käyttää sitä prosenttia vaikka 95, että tapahtuuko sittenkään mitään muutosta(pitäisi vägätä, eli nopeaa edestakaisin heilumista), jos ei niin tarkistaa kytkennät ja asetukset. Jos muutos on jonkinlainen niin sitten servopyörällä linkkiä lähemmäs keskustaa. Tuossa futabassa vaihdetaan kytkimellä 2 prosentti arvon välillä riippuen mikä lentotila on käytössä? Vipu oikeinpäin käännetty?
Futabasta en tarkkaan osaa neuvoa, mutta esim spektrumissa pitää olla määriteltyä gain-johdon kavana(401gyrossa, 1 keltainenjohdin).
Futaba mestarit osaa varmasti tarkemmin yrittää neuvoa.
Videon perustella näyttäisi pysyvän ihan hyvin suunnassa perä ettei tarvitse korjailla. Pitäisi nähdä miten se käyttäytyy kun sitä kääntää tikulla, onko pysähdys "pehmeä" ja kääntyminen "purukumimainen" vai terävä.
Ja jos leijuntamoodissa kaasua lisätessä perä antaa periksi niin voi kokeilla juuri gainin nostoa JA/TAI kaasukäyrän muuttamista jyrkemmäksi että kierroksia on tarpeeksi perällä.
« Viimeksi muokattu: 25 Lokakuu, 2009, 14:40:04 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #62 : 25 Lokakuu, 2009, 21:26:35 »
Jebajee, tuli käytyä tutulla kylässä niin ei tälle päivää enään kerinnyt säätää. Täytyy katsella jos ens viikolla joku päivä työt loppuu ennen pimeyttä niin testailen vielä tuon gainin heittoa lähemmäs 90%.
Tällä hetkellä se ei vägää, ja pitää oikein hyvin persiin paikallaan kun leijuttaa tasaisesti. Kun perää kääntää tikusta niin liikkeet on sulavia ja sellaisia "jämäkkiä", eli perä pysähtyy just kun tikun päästää ja liikkuu hyvin tarkasti. Perä irtoaa vain kun antaa enempi happea motille. Esim. aivan videon lopussa perä lähti irti ja jouduin kiireellä/paniikissa tuomaan sen alas..
Pitääpä tutkailla siis tuota kaasukäyrää ja lapakulmia huomenna/myöhemmin ensviikon aikana. Lauantainahan se mahtoi olla jo säätökurssi  :D

E. Niin ja mulla ei ole vielä säädetty muita moodeja ku leijuttelu. Ei ole edes holdi näköjään toiminnassa, tässä sitä justisa selvittelen että miten sen saa päälle. Radiosta TH-CUT, sen luulis olevan tuon Holdin asetus..
« Viimeksi muokattu: 25 Lokakuu, 2009, 21:38:26 kirjoittanut Johny »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #63 : 25 Lokakuu, 2009, 22:20:20 »
TH-CUT viittaa polttiksissa käytettävään sammutus toimintoon... luulisi että sieltä löytyy ihan erillinen TH-HOLD tai joku vastaava.
Kuvaamasi ongelma luultavasti ratkeaa kun laitat vaan jyrkemmästi nousevan kaasukäyrän että kierroksia on tarpeeksi... Muuten kuulostaa toimivan ihan oikein. Itselläni on aina 450 vähän normimodessa peräantanut periksi kaasussa mutta eipä sitä tarvitse sillä kaasutella... Idle vaan kehiin niin pitäisi olla ok. Eli tuskin tarvitsee koittaa tuota 90% gainia. sen verran vaan nostelet että alkaa "vägäys" ja sitten siitä pari prosenttia puotat alaspäin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #64 : 25 Lokakuu, 2009, 22:37:14 »
Ainiin TH-HOLDihan se oli. Täytyy se säätää ja sit kaasukäyrät ja lentotilat kuntoon. Kiitoksia paljon taas avusta! Pari viikkoa niin leijuttelen tossa takapihalla inverted ja vähän tiktokkia ja piroflippiä ja sillai  ;D Tai sitte en..


26.10.2009 / 1620

Yhä odotellaan vastausta Fast-ladilta, yleensä ne pakkaa kamat samana päivänä ja hoitaa muutkin, mutta meiliin vastaus ei näköjään onnistu päivän sisällä. Jatketaan odotusta..  :-\
« Viimeksi muokattu: 26 Lokakuu, 2009, 16:21:39 kirjoittanut Johny »

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #65 : 26 Lokakuu, 2009, 23:12:27 »

Nyt tuli vastaus fastilta.
Hienoa ja nopeaa toimintaa, aion tilailla jatkossakin heiltä tavaraa.  :)

"Hi
Sorry that we have sent the incorrect parts, we’ll get the correct ones sent out now for you, please could you return the ones you have and we’ll cover any return postage costs.
Thanks "

Mites nuo palautuslähetykset yleensä menee, siis meenkö vaan postiin ja ilmotan että vastaanottaja maksaa postikulut tms?

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #66 : 26 Lokakuu, 2009, 23:21:21 »
Ei voi tehdä sillai, muutakuin jos liikkeellä on asiakaspalautus sopimus postin kanssa(vain suomalaisia yrityksiä?), eli joudut itse ne maksamaan ja fastladilta maksaa sitten sulle tilille ne tms

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #67 : 26 Lokakuu, 2009, 23:31:18 »

ok, pitää jollain säätää toi paketti postiin ja lähettää niille meilillä laskua :D

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #68 : 27 Lokakuu, 2009, 12:23:45 »
Lainaus
Muistaakseni Hyperionissa on samankokoinen liitin 3s ja 4s akuissa, mutta 3s:ssä on johtojen järjestys tyyliä 1-tyhjä-2-3-4. Aligneissa taitaapi olla erilainen liitin 3s ja 4s akuille, ja 3s:ssä on järjestys 1-2-3-4.

Tuohon mun edellisellä sivulla olevaan viestiin liittyen vielä sen verran että löysin tälläisen kuvan, missä näkyy tuo liitin juttu.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #69 : 27 Lokakuu, 2009, 12:52:28 »

Kiitoksia OP!
Jos tulee Hypeioneita hommailtua jossain välissä niin on varmasti hyödyllinen "kaavio".  :)

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #70 : 27 Lokakuu, 2009, 20:33:35 »
hmmhmmm..
Tossa lapakulmia säätelin, 2min oli akku kiinni ja liikuttelin servoja laidasta laitaan jne. kun mittailin kulmia. Nopari kuumeni niin kuumaksi, että poltti sormea! Tuo ei voi olla normaalia, että nopari käy noin kuumana kun vaan liikuttelee servoja 2min?

Suosituksia hyväksi nopariksi, vaiko se ulkonen bec vai mitenkä? Jos nyt ei mitään galaxien parhaita, että pidetään hinta alta huntin, mutta sellainen, ettei tarvitse heti huolehtia kestävyydestä. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa :D

E: Niin ja mieluiten fast-ladin tarjonnasta saisi löytyä kun sieltä tulee romua tilailtua muutenkin kuukausittain.
« Viimeksi muokattu: 27 Lokakuu, 2009, 20:38:05 kirjoittanut Johny »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #71 : 27 Lokakuu, 2009, 20:44:23 »
Kyl se becci lämpenee, mutta ei nyt tuliseksi pitäisi tulla kuitenkaan. Ehkä se on vaan alimitoitettu, tai säädin on hajoamassa. Hyvä ja kohtuuhintainen vaihtoehto voisi olla tuo scorpparin säädin:

http://www.fast-lad.co.uk/store/scorpion_commander_lv45a_2-4s-p-4371.html

Tai sitten hommaat vaan Alignin säätimen pariksi erillisen regun

http://www.fast-lad.co.uk/store/hobbywing_switchable_u-bec_5/6v_3a-ubec-p-7358.html

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #72 : 27 Lokakuu, 2009, 21:31:26 »
Tää selevä. Tommonen skorppari lähtee seuraavan tilauksen mukana tulemaan (15.11)  :P
Edellinen noparihan oli tällainen samanlainen alignin 35A säädin, se paloi ilmeisesti kun servo päästi elämänsavut pellolle. Ja nyt tuo toinenkin (tuli ton rexin mukana) kuumenee noin pahasti, kai tuo vaan on liian köykänen säädin. :(

Toki sen käsitän, että täytyyhän ton säätimen lämmetä, mutta on tuo jo ehdottomasti liikaa kun ei sormella voi koskea siihen..
« Viimeksi muokattu: 27 Lokakuu, 2009, 23:16:08 kirjoittanut Johny »

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #73 : 28 Lokakuu, 2009, 20:05:58 »
No voi jehna!

Aattelin, että käynpä tossa takapihalla yhden akun leijuttelemassa vaikka on pimeetä. Löin akun kiinni ja testasin tossa pöydällä. Pelkästään SWASHin etureunan oikeenpuoleinen servo (mikälie pitch vai kumpi se oli) liikkuu, muut nupin servot on mykkiä. Tai swashin takaosassa oleva servo liikahtelee aina välillä miten sattuu, juuri samalla tavalla kuin viimeksi vaihtamani nupin servo rikkoutuessaan. Perän servo toimii, mut se vie koko ajan lapoja hiljalleen toiseen suuntaan ja alkaa inisee kun pääsee reunaan asti, sitten kun kääntää taas vastakkaiseen reunaan niin aloittaa taas hiljalleen valumisen takas toiseen reunaan.

Onko noi digihiki HS5065MG:t oikeesti noin ... että ne hajoaa vain iteksiin. Viimeisin lentoni oli siis silloin kun tuo ylempänä oleva videokin otettiin, sen jälkeen kopteri on seissut huoneessa paikallaan ja sille ei ole mitään tehty. Radio on ollu simu käytössä, mutta asetuksia ei ole vaihdeltu.

Kertokaa joku viisaampi, että mikä tossa nyt ihan tosissaan voi olla vikana? Harrastus loppu hyvin äkkiä jos joudun kokoajan ostelemaan uusia servoja!

Antaako tuo alikilin nopari liikaa jänöä tai mitähä?

E:Niinppä niin, meni koko nupista sitten servot uusiksi.. taas vaihteeksi.. nopari antaa ulos 6V. Enpä tiennyt että tuokin on niin hitech monitoimisysteemi että pitää säätää ennenkö heittää kiinni. Meikäläisen moka, ja taas on kopteri maassa sit ens kuun puoleenväliin asti.

Rakas päiväkirja, alan hiljalleen epäilemään harrastuksen soveltuvuutta meikäläiselle..  :-\
Simuttelu hommia sitten kait vaan-->
« Viimeksi muokattu: 28 Lokakuu, 2009, 20:15:03 kirjoittanut Johny »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #74 : 28 Lokakuu, 2009, 20:21:45 »
Jaa siis sillä säätimellä lensit missä on kuumenemis ongelma? Mittaas vastarin ulostulojännite silloin kun ei ole servot ja gyro kiinni, ja silloin kun on kaikki sähköt kiinni ja heiluttelet tikkuja. Liikkuukos se yksi nupin servoista normaalisti, vai sekin huonosti? Jos vaihdat servojen johtojen paikkaa vastarissa, niin onko vika edelleen samoissa servoissa? En usko että kaksi servoa hajoaisi samaan aikaan kopterin ollessa hyllyssä.

Lainaus
Perän servo toimii, mut se vie koko ajan lapoja hiljalleen toiseen suuntaan ja alkaa inisee kun pääsee reunaan asti, sitten kun kääntää taas vastakkaiseen reunaan niin aloittaa taas hiljalleen valumisen takas toiseen reunaan.

Kuulostaisi siltä, että joko oon että virtoja kytkiessä liikuttanut konetta jolloin resetointi meni pieleen, tai sitten gyro ei saa kunnolla virtasta ja alkaa tekemään omiaan. Jos nyt kaikkiin sähköihin ilmaantui yhtä aikaa ongelmaa, niin syyllinen on lähes varmasti säätimen BEC. Jos se alkaa inistä laidassa, niin sitten lienee travel adjust säätö pielessä. Vai inisiko ennen ongelmien alkamista?


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
7772 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Tammikuu, 2010, 14:18:59
kirjoittanut 1m4s0_