Kirjoittaja Aihe: Johnyn kirkkolilluttimet  (Luettu 206906 kertaa)

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #25 : 23 Syyskuu, 2009, 20:17:13 »
Joko siirsit gyron ja sen kaapelit mahdollisimman kauas moottorin kaapeleista? Eikä enää perä pärise, kun moottori laulaa?
Jep, kaapeleiden siirto auttoi niihin äkillisiin ihme pyrähdyksiin. Vieläkin oli ongelmia perän ohjauksen kanssa, mutta ne johtui ihan noista olemattomista gyron säädöistä tuolla mankan puolella.

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #26 : 23 Syyskuu, 2009, 20:25:23 »
Laitetaas nyt vielä kuvaa torppauksen saldosta. Rungon vauriot on olemattomia, koppaan tuli pientä kosmeettista vikaa ja pyrstön lavat koitti rälläköidä asfalttia siinä onnistumatta.
Yksi servo siis hajosi myös (HS5065MG).

Omasta mielestäni hyvin pienillä vaurioilla selvittiin näin ensimmäisen kunnollisen torpin jälkeen. Mutta en käyttänyt harjotus-jalaksia  8) Heh, viisas teko, vaan joskus se olis kuitenkin pitänyt opetella lentämään ilman niitä.

E: Latailin akkuun poweria ja kokeilin, servojen toimintaa. Nyt ei enään mikään vastaa mihinkään, kaikki on aivan hiljaa! Gyrokin on pimeenä, pidin akkua 5s paikallaan ja nopari käy jo tulikuumana. Eli torpin saldoa näköjään myös nopari, niitä mulla on onneksi toinenkin yksilö laatikossa, joku saa huomenna Röylässä (jos sinne tulee lähdettyä) kyllä katsoa noi mun sähköt, miten voi kaikki hajota  ???
« Viimeksi muokattu: 23 Syyskuu, 2009, 20:29:12 kirjoittanut Johny »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #27 : 23 Syyskuu, 2009, 20:32:22 »
Ei voi uskoa että olisi noin paljo mennyt tohjoksi...
Ja kyllä sen noparin sisäinen bec riittää, ettei tartte ylimääräisiä laittaa kyytiin.
Kokeile huviksi purkaa kaikki sähköt ja laittaa vaikka yks kerrallaan kiinni et mitä tapahtuu... jos sulla on se yks resu servo siellä niin voi sekoittaa kans hommaa.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #28 : 23 Syyskuu, 2009, 20:36:18 »
Nykäsin tuon rikkinäisen servon veks, edelleen kaikki mykkiä, noin 5s niin nopari polttaa jo sormia. En kauheen usein viitsis tota kokeilla, tiiä vaikka akkukin jysähtäis vielä päivän päätteeksi..
Juottelen tuohon mun toiseen RCE-BL35X:ään deanssin kiinni ja kokeilen sillä.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #29 : 23 Syyskuu, 2009, 20:39:21 »
Nykäsin tuon rikkinäisen servon veks, edelleen kaikki mykkiä, noin 5s niin nopari polttaa jo sormia. En kauheen usein viitsis tota kokeilla, tiiä vaikka akkukin jysähtäis vielä päivän päätteeksi..
Juottelen tuohon mun toiseen RCE-BL35X:ään deanssin kiinni ja kokeilen sillä.
Sitä selkeästi rikkinäistä servoa ei kannata minusta enää kokeilla. Jätä se pois ja kokeile muita sähköjä sillä toisella noparilla.

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #30 : 23 Syyskuu, 2009, 20:55:23 »
Nonih, nyt on testattu. Jätin pois tuon rikkinäisen servon, uudella noparilla kaikki toimii.
Kyllähän tuo mun kokoonpano tietenni syö virtaa (Align 430XL (3700KV) + 3x 5065 + 9257) , että ei vissiin tuo vakio-nopari kestä, en mä muuta tuohon keksi että millä se olisi rikkoontunut.

Kokemustahan mulla ei tämän enempää ole, mutta aika paljon nähnyt että haukutaan noita Alignin moottoreitakin, vaikuttaa pahasti siltä että Alikili osaa tehä kopterin runkoja, mutta tuo erotiikka täytyy hommata muilta valmistajilta.. Vähän kyllä harmittaa  :(
« Viimeksi muokattu: 23 Syyskuu, 2009, 20:57:29 kirjoittanut Johny »

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #31 : 23 Syyskuu, 2009, 21:14:47 »
Kokemustahan mulla ei tämän enempää ole, mutta aika paljon nähnyt että haukutaan noita Alignin moottoreitakin, vaikuttaa pahasti siltä että Alikili osaa tehä kopterin runkoja, mutta tuo erotiikka täytyy hommata muilta valmistajilta.. Vähän kyllä harmittaa  :(
Moottorilla ei ole muiden sähköjen kanssa mitään tekemistä. Sen tarttema virtanen kulkee eri letkuissa :). Tuossa noparissa on sisäänrakennettu BEC, joka muuntaa siitä akusta tulevan jännitteen matalammaksi vastaria, servoja ja gyroa varten. Tämä BEC pystyy tuottamaan vain tietyn verran virtaa tuohon matalampaan jännitteeseen. Jos se ei riitä, nopari kyykkää ja pahimmassa tapauksessa hajoaa. Jotenkin en kuitenkaan usko, että se noilla servoilla kyykkäisi tuon takia vaan servo otti itseensä ikävästi tontissa ja mahdollisesti rikkoi noparin BEC:n siinä sivussa olemalla vaikka oikosulussa.

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #32 : 23 Syyskuu, 2009, 21:25:29 »
..servo otti itseensä ikävästi tontissa ja mahdollisesti rikkoi noparin BEC:n siinä sivussa olemalla vaikka oikosulussa.

Tuo kyllä kuulostaakin jo ihan järkevältä.. Onneksi on toinen samanlainen nopari, hajoileeko noita servoja/muita sähköosia useinkin torpeissa? Mietin vaan, että mitä kaikkea hamstraan varaosalaatikkoon.
Vois ihan huvikseen vaikka huomenna jossain välissä aukoa tuon rikkinäisen 5065:n ja tutkailla että mikä siellä on napsahtanut, sama homma noparille..

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #33 : 23 Syyskuu, 2009, 22:52:26 »
Eipä taida sähköisesti hajota servoja, useimmiten menee vaan nuita rattaita rikki.... gyrohan voi teitenki ehkä parhaiten hajota torpissa sähköisesti riippuuu kuinka kovaa tonttaa ja mihin gyro on sijoitettu. teitenki vanhuuttaan/valmistusvikaiset servot antaa savut ulos...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #34 : 24 Syyskuu, 2009, 00:28:38 »
Eipä taida sähköisesti hajota servoja, useimmiten menee vaan nuita rattaita rikki....

Ok, eli rattaita täytyy metsästää noihin, meneeköhän HS5065MG:iin 65MG:n rattaat?

Tämä mun rikkoutunut servo on näköjään ottanut ihteensä aika pahasti, sähköisesti:

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #35 : 24 Syyskuu, 2009, 00:40:10 »
Epäilen että passaa... eikös tuo ole vain digiversio?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #36 : 24 Syyskuu, 2009, 00:45:12 »

Jep, pitäis olla muuten aivan sama laitos, diginä vain  8)
Nooh, tilailen fast-ladilta jossain vaiheessa muutaman 5065:n ja nipun 65MG rattaita, ei näkyny olevan pahan hintaisia. Vissiin muutamalla on täällä tommosia hitecin kuusvitosia käytössä niin voin myydä halvalla etiäppäin jos ne ei sovi omiin servoihin..

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #37 : 24 Syyskuu, 2009, 00:48:02 »
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20086

Vielä halvempaa, eikä edes postikuluja... toimitusaika??

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #38 : 24 Syyskuu, 2009, 00:53:08 »
Toimitusaika oli pari viikkoa kun viimeksi DE:ltä tilasin ne videokamera-kynät, en sieltä enään mitään aio tilata, vaikka pussissa lukeekin Hitec :D
Sama laittaa fastilta tulemaan kun tilaan muutakin osaa ja toimittavat parissa päivässä.

Laturi+servot+muuta sälää tilasin viime torstai-iltana, saapui mulle eilen aamulla.
E: Jaa me ollaan jo torstain puolella, eli toissa-aamuna saapui tuo paketti minulle  ;)

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #39 : 24 Syyskuu, 2009, 08:04:21 »
Tämä mun rikkoutunut servo on näköjään ottanut ihteensä aika pahasti, sähköisesti:
Sitä voikin sitten arvuutella, hajosiko servon sähköt jo ilmassa vaiko vasta maassa. Onko rattaat täysin ehjät? Kun rattaat jäävät jumiin, palaa servon elektroniikka hyvin todennäköisesti, jos servoa "testailee". Ja oikosulussa (tai pelkästään rattailtaan jumissa) oleva servo vetää helposti sen verran virtaa, että täsmälleen passelisti mitoitettu BEC kyykähtää ja hajoaa.

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #40 : 24 Syyskuu, 2009, 09:12:49 »

Rattaat ainakin tuntuu ja näyttää ehjiltä, ihan sellanen normaali ääni siitä tulee jos rattaita käsin kääntää, ei siis rahinaa tms, ja silmämääräisestikkin olivat kunnossa.

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #41 : 24 Syyskuu, 2009, 11:48:22 »

Saapui lisää osaa rexiin  :)
Tulee aika blingbling kun asentelen ton sinisen peräputken ja alulandarit paikalleen, ja autorotaatiorattaan vaihdan valkoiseksi.

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #42 : 16 Lokakuu, 2009, 22:17:00 »

Äsken lähti Fast-ladille uutta tilausta menemään, ensi viikolla siis pääsee toivottavasti taas lentämään. Laitoin pari akkuakin tulemaan. On sitten yhteensä kolme akkua niin kerkeää ainakin hetken lennätellä Röylässäkin jos sinne pääsisi taas pitkästä aikaa. :)
Tulee nippu työkalujakin niin pääsee säätämään tuota kopteria..

1 x     Hitec HS5065MG Digital HS65MG Servo     £28.99
1 x    K10390A Dial Pitch Gauge    £13.34
1 x    KSJ737 Universal Ball Link Wrench    £3.40
1 x    K10338A Ball Link Plier    £13.10
2 x    HBP22501 3S1P 11.1V 2250mAh/30C    £74.00
1 x    hr1010 Deluxe Swashplate Leveler T-REX450/Blade400 (SILVER)    £7.99
1 x    HS1240 Hook and Loop Tape/450 Use    £2.43
1 x    EA-035 Transmitter Neck Strap (adjustable)    £4.99
1 x    KV910001A T Type Connector (Deans)    £2.84

Sub-Total: £151.08
European Courier 2 - 5 Working Days Delivery (Any Product, Any Size up to 20kg):    £19.99
UK VAT: £19.71
Total: £171.07

Laitoin tällä kertaa ihan kokeillakseni tuon European Courierin, saas nähdä miten eroaa siitä perus airmailista.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #43 : 17 Lokakuu, 2009, 10:47:04 »
Laitoin tällä kertaa ihan kokeillakseni tuon European Courierin, saas nähdä miten eroaa siitä perus airmailista.
Eroaa sillä tavalla, että on kalliimpi ja usein hitaampi ;D. Varsinkin, jos tilaa jotain suhteellisen pienikokoista on tuo Royalmailin Airmail huomattavasti parempi vaihtoehto.

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #44 : 17 Lokakuu, 2009, 10:50:58 »

Jaah, oishan se pitänyt arvata  ::)
Vaan eikai siinä viikkoa pidempään mene, jos ens perjantaiksi tulee niin olen tyytyväinen.

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #45 : 17 Lokakuu, 2009, 11:07:29 »
Jos sulla on nuo kuvan lavat vielä käytössä niin kannattanee laittaa epoksitippa noihin murtumakohtiin. Sitten vaikka tippa valkoista maalia päälle niin ei eroa uuteen huomaa ;)
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #46 : 17 Lokakuu, 2009, 11:14:11 »

Nuo valkoset 3D lavat mulla ei ole vielä olleet kiinni, hommasin ne täältä foorumilta käytettynä. Itellä on kiinni Alignin uudet hiilarilavat, semmoset kelta-mustat. Mutta kiitos vinkistä, sullon epoksia nuihin 3D lapoihin.

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #47 : 21 Lokakuu, 2009, 18:26:23 »
[avautuminen]  :'(
Blaah, yhä odotellaan lähetystä. Nyt ilmestyi DHL:n seurantaan jo arvioitu toimituspäivämäärä, 23.10.2009. Oli kyllä viimonen kerta kun UPS:llä tilaan, säät kylmenee ja kelit huononee koko ajan. Tahtoo jo lentämään!
[/avautuminen]  :-\

BARKING, GB     10/20/2009     10:11 A.M.     DEPARTURE SCAN
   10/20/2009    4:56 A.M.    ARRIVAL SCAN
TAMWORTH, GB    10/20/2009    2:16 A.M.    DEPARTURE SCAN
TAMWORTH, GB    10/19/2009    10:06 P.M.    ARRIVAL SCAN
SHEFFIELD, GB    10/19/2009    8:10 P.M.    DEPARTURE SCAN
   10/19/2009    6:21 P.M.    ORIGIN SCAN
   10/19/2009    4:03 P.M.    PICKUP SCAN
GB    10/19/2009    11:19 A.M.    BILLING INFORMATION RECEIVED

Kännykällä kun katson ups:n sivuilta niin kertoo vielä vähän tarkemmin uusimman sijainnin:

In Transit
At GLOSTRUP, COPENHAGEN,, DK
As of: 2009/10/21/14:33

Eli Tanskassa se on viettänyt aikaa koko päivän..

E: Uutta tietoa:

In Transit
At HELSINKI, FI
As of: 2009/10/21/19:51

Meinaakohan ne pitää pakettia stadissa koko päivän ja vasta huomenna tuovat sen tänne Espooseen..

EE: Tänään justisa hetki sitten tuli puhelu "uupeeässältä Jali Jakelija päivää, olisi paketti tulossa englannista, ootko kotona 1-3 välillä?".
Onneksi on vapaapäivä  :)
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2009, 09:49:20 kirjoittanut Johny »

JCA

  • Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #48 : 23 Lokakuu, 2009, 13:40:45 »
Noniin, nyt tuli paketti kotiin.
Kaikki muu oli just sitä mitä pitikin, mutta akut.. Jamie on vissiin ollut ajatuksissaan kun paketoi tuota. (Tai nimmareista päätellen Jamie keräili ja Andy paketoi)
Tilasin siis: 2 x HBP22501 3S1P 11.1V 2250mAh/30C
Mulle tuli: 2 x HBP85001T 3S1P 11.1V 850mAh/30C

Meinaa pieni surku iskeä nyt.. Onneksi servo oli kuitenkin oikea, se oli se oleellisin. Lennättelenhän mä tolla yhdelläkin akulla, voipi olla, ettei 450 rexi pysy pitkään ilmassa noilla 850mAh paketeilla  ;D

Mites väki on ollut yhteydessä tonne fastille vastaavissa tilanteissa? Tai millanen käytäntö siellä on noiden kanssa? Sähköpostitse tarinointia ja lähetän nämä takasin jonkinlaisella postilla ja ne lähettää oikeat tilalle?

E. Niin ja uskallanko nyt kuitenkaan avata noita muita paketteja? Eikait ne halua sinne koko pakettia takasi, että voin varmaan nuo muut romut ottaa käyttöön..
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2009, 14:14:46 kirjoittanut Johny »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #49 : 23 Lokakuu, 2009, 14:26:29 »
Laita postia kauppaan ja kysy mitäs tehdään, itse en tilaisi edes align akkuja kun on mielestäni ylihinnoiteltuja... HK:sta saa taas hyviä akkuja murto-osalla hinnasta(saa useampia ^^), tai sitten kerralla jotain parempia esim hyperion.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
7730 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Tammikuu, 2010, 14:18:59
kirjoittanut 1m4s0_