Kirjoittaja Aihe: Mitä eroa on YS-91 SR ja ST moteilla?  (Luettu 3715 kertaa)

mrsaila

  • Vieras
Mitä eroa on YS-91 SR ja ST moteilla?
« : 19 Elokuu, 2009, 18:51:53 »
se tiedetään, että toisessa on musta ja toisessa punainen sylinterinkansi  ;D
Ja SR on tilavuudeltaan hieman isompi. Mutta mikä ero on käytännössä? Onko suorituskyvyssä huomattavaa eroa?



Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mitä eroa on YS-91 SR ja ST moteilla?
« Vastaus #1 : 19 Elokuu, 2009, 19:21:24 »
SR onpi pitkäiskuisempi....
Nada

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mitä eroa on YS-91 SR ja ST moteilla?
« Vastaus #2 : 19 Elokuu, 2009, 19:26:51 »
Ja ei niissä nyt huimaa eroa ole, SR taitaa olla vähän vääntävämpi mutta olen joltain viisaalta kuullut, että vaatis 30% nitroa että toimii kunnolla.
Nada

mrsaila

  • Vieras
Vs: Mitä eroa on YS-91 SR ja ST moteilla?
« Vastaus #3 : 19 Elokuu, 2009, 20:01:50 »
sotkin jo itsekin alkuperäisessä viestissä SR ja ST:n

Siis:

-SR = Long Stroke (mutta vaatii 30% nitroa)
-ST = tilavuudeltaan suurempi mutta hieman lussumpi

Ottaa nyt näistä selvää, nämä speksit on www.keinmod.com sivuilta:
SR:
Lainaus
New Stroke design for superior operation and more power
New carburetor design for easier adjustment
Factory preset fuel regulator
New rear bearing for longevity
Balanced crankshaft for a smoother run
Pressurized and regulated fuel injection system
Same physical size as 61ST-2, 80ST, 91ST making it easy to add more power to your helicopter
INCLUDES:

YS91 SR Helicopter Engine
Check Valve
Needle Valve
English Operator's manual
SPECS:

Displacement: 14.89 cc
Bore: 27 mm
Stroke: 26 mm
Practical RPM Range: 2000-17,000
Weight Without Muffler: 533g


-ST
Lainaus
The YS 91 ST Heli Engine is the latest in helicopter engine technology from YS. It is one of the best 91 Class Heli Engines that manufactured by Yamada Mfg Co Ltd in Japan. It is a bored and stroked version of YS popular YS61ST2 which has been optimized to provide the ultimate in reliable horsepower for your helicopter. It is consistent, easy to tune. The pressurized fuel system makes throttle response superior and is unaffected by tank level. YS 91 ST brings you even higher performance to flying in 90 class helicopter than ever before.

FEATURES:

Regulated and pressurized fuel system
Large Bore Cylinder design for superior operation
Same physical size as 61ST2 or 80ST making it easy to upgrade and add more power to your helicopter
INCLUDES:

YS91 ST Helicopter Engine
Check Valve
Needle Valve
English Operator's manual
SPECS:

Displacement: 0.912 cu in (14.95 cc)
Bore: 1.091" (27.7mm)
Stroke: 0.976" (24.8mm)
Practical RPM Range: 2000-17,000
Weight Without Muffler: 540g


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
1884 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Helmikuu, 2010, 21:30:23
kirjoittanut Dutchman
3 Vastauksia
2325 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Tammikuu, 2011, 09:29:09
kirjoittanut SJo1
66 Vastauksia
33526 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Huhtikuu, 2013, 16:26:15
kirjoittanut Sammy
2 Vastauksia
2342 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Maaliskuu, 2013, 19:48:42
kirjoittanut jesi
6 Vastauksia
3296 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2019, 19:31:59
kirjoittanut sv