Kirjoittaja Aihe: Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä  (Luettu 19004 kertaa)

Jussi Savolainen

  • Vieras
Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä
« : 20 Heinäkuu, 2009, 16:53:42 »
Sain kopterini taas säätöihin. Polttoainetta ei arvaa mennä enää vaihtamaan, tulee olemaan tästä lähtien Model Technicsen 16 % Bekraa. Ja sitä saan paikallisesta askarteluliikkeestä.
Harjoitusjalaksien kanssa saan jo kopterin laskeutumaan ja nousemaan kohti suoraan.
Nyt on mulla jännät paikat, kun jätän nuo jalakset pois, kuinkahan se ilman niitä käyttäytyy.

Jään tässä odottamaan lentosäätä.

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä
« Vastaus #1 : 21 Heinäkuu, 2009, 10:12:47 »
Muistan itsellänikin oli sama tilanne joskus melkein vuosi sitten. Oottelet vaan tyynen rauhallista keliä, ja lähet rohkeasti kokeilemaan...
Hyvin se menee, ainakin miun mielestä se vehje on helpompi ohjata ilman niitä harjoitus jalustoja. Jatka vaan harjoituksia!

Jussi Savolainen

  • Vieras
Vs: Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä
« Vastaus #2 : 22 Heinäkuu, 2009, 21:59:35 »
No niin.

Tänään oli tyyntä ja eka kertaa kokeilin kopteria ilman harjoitusjalaksia. Tein nousu- ja laskuharjoituksia. Hyvin toimi.
Perä vielä pyrkii kiertymään oikealle liikkeellelähdössä, vaikka säädin siihen hiukan ennakkoa linkkiä lyhentämällä, muuten oli ihan kiva leijutella ilman niitä harjoitusjalaksia.

Poissa jarkko85

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä
« Vastaus #3 : 12 Helmikuu, 2010, 04:51:49 »
niinpä se caliber3 lentää nyt täälläkin. kiertyy vähä vasemmalle koko ajan.en tiedä tän hitecin radion kanssa...
Caliber 4(elintenluovuttaja/ ilmakon maalitaulu)
Futaba 8FG 2.4Ghz
Phoenix RC
Hirobo SST-Eagle Freya
Hirobo Shuttle plus 2

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä
« Vastaus #4 : 12 Helmikuu, 2010, 08:19:09 »
niinpä se caliber3 lentää nyt täälläkin. kiertyy vähä vasemmalle koko ajan.en tiedä tän hitecin radion kanssa...

alkoholistina ja Caliberistina on pakko kysyä: Siis peräkö siulla luistaa vai miten?
Jos siinä on se telebeen gyro mikä siinä joskus tuli aina mukana, niin en ihmettele. Se ei oikee hyvi toiminu miullakaa aikoinaan.

Tosin itse en pida sitä Hitecin mankkaa ihan pas*ana, ei se ole vielä tähän päivään mennnessä signaalia katkaissut, ja säätöjäkin on sen verran että sillä kopterin saa säätöihin, ja että pystyy lennättää.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä
« Vastaus #5 : 12 Helmikuu, 2010, 12:47:41 »
Jos perä ei kiertää niin todennäköisesti juuri gyrossa vika, parempaa tilalle.  :)
ps. tai peräservo on hidas.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jarkko85

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä
« Vastaus #6 : 12 Helmikuu, 2010, 21:00:13 »
juu elikkä nokka kääntyy hitaasti vasempaan.. jos leijuttaa ni joutuu korjaamaan about kerran 5 sekunnissa. on tässä futaba 401 ja 9524 jos nyt tässä humalapäiten oikein muistan. kun tässä radiossa pitää gyro säätö olla nolla % ,tai muuten gyron valo vilkkuu tasasen tappavasti tietoa vastaanottamatta..?
Caliber 4(elintenluovuttaja/ ilmakon maalitaulu)
Futaba 8FG 2.4Ghz
Phoenix RC
Hirobo SST-Eagle Freya
Hirobo Shuttle plus 2

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä
« Vastaus #7 : 12 Helmikuu, 2010, 22:50:30 »
juu elikkä nokka kääntyy hitaasti vasempaan.. jos leijuttaa ni joutuu korjaamaan about kerran 5 sekunnissa. on tässä futaba 401 ja 9524 jos nyt tässä humalapäiten oikein muistan. kun tässä radiossa pitää gyro säätö olla nolla % ,tai muuten gyron valo vilkkuu tasasen tappavasti tietoa vastaanottamatta..?

Ei tässä nyt selvipäi itekkää olla mut siis... MIKÄ radio siulla on?
Kuulostaa nyt vahvasti siltä, et joku säätö ei ole oikein, ei se tuolla gyrolla ja servolla pitäs iha tuollee tehdä.

Siis meinaatko että siulla on gainia 0% ? .. Eikös sitä pitäsi olla joku 80% ? .. Siitä sitte säädetään sopivaks. Eikös jos Gain on alta 50% niin se ei ole Heading hold tilassa, silloinhan se luistelee? EIhän sinulla varmasti ole trimmiä laitettu perälle radiosta, trimmaushan sekoittaa tuon pikkupikkugyrosen aivot kokonaan? JA eikös tuo servo ole digiservo, onhan gyrosta dippikytkin DS asennossa.
Koita nyt ihmeessä saada perä pitämään, mukavempi ajella =)
Viisaammat korjatkoot sitte meikän kotkotukset :D
« Viimeksi muokattu: 12 Helmikuu, 2010, 22:57:27 kirjoittanut Puisto Kemisti »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä
« Vastaus #8 : 12 Helmikuu, 2010, 23:22:47 »
Tosiaan jos siellä on rate tilassa niin siirrä servoa/muuta linkkiä että perän kierto lakkaa... sitten HH-mode päälle ja iloista lentoa.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jarkko85

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä
« Vastaus #9 : 13 Helmikuu, 2010, 20:21:37 »
radio on hitec optic 6 sport. niin nois ohjeissain luki että pitäis säätää radiosta yli 50% ni olis heading hold tilassa, mut silloin ei gyron ledi kyllä vakaannu ollenkaan paikalleen. oisko toi vastaanotin kun se on joku nimetön 6 kanavainen,mihin ei edes saa virtaa erikseen sisään vaan se on otettu y-johdolla kanavaan...? surkea kapistus. itse gyron ruuvit ja napit pitäis kyllä olla oikein.
Caliber 4(elintenluovuttaja/ ilmakon maalitaulu)
Futaba 8FG 2.4Ghz
Phoenix RC
Hirobo SST-Eagle Freya
Hirobo Shuttle plus 2

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä
« Vastaus #10 : 13 Helmikuu, 2010, 20:30:29 »
Tuskin on vastaanottimen päässä onkelma.. jos gyron johdot on oikeissa kanavissa ja säätö toimii radiosta niin sitä pitää säätä jotenkin ^^
Tuo gy401:hän pitäisi käynnistää aina HH-tilassa, eli gaini pitäisi olla yli 50% silloin kun laittaa kopteriin virrat...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Kyosho Caliber 3 on vihdoinkin säädöissä
« Vastaus #11 : 14 Helmikuu, 2010, 16:45:54 »
radio on hitec optic 6 sport. niin nois ohjeissain luki että pitäis säätää radiosta yli 50% ni olis heading hold tilassa, mut silloin ei gyron ledi kyllä vakaannu ollenkaan paikalleen. oisko toi vastaanotin kun se on joku nimetön 6 kanavainen,mihin ei edes saa virtaa erikseen sisään vaan se on otettu y-johdolla kanavaan...? surkea kapistus. itse gyron ruuvit ja napit pitäis kyllä olla oikein.

Et vielä vastannut siihen että onko siulla radiossa perällä trimmiä ... tuossa mankassa sitä trimmiä saa laitettua kahdesta paikasta, sieltä s.trm valikosta menun puolella tai sitte niistä naksuttimista, mitkä on siinä näkyvissä :) Katsohan vielä että ne ovat varmasti pois, eilikkä 0% :ssa

Kokeile sitten vielä että asettuuko se HH-tilaan. ELikkä tuossa mankassa sieltä menun puolelta ja gyro kohdasta johonki vaik 80%

Tämän kirjoitin siksi vielä että hieman epäilyksenä kävi mielessä, että jos kerta ajat kopteria ilman Heading Hold -tilaa niin oletkohan ajatuksissasi ruuvannut perälle trimmiä, jotta saisit sen pitämään.... ja tällöin HH-tila sekoaa? Voisko olla? :)
Jos tuntuu iha kamalalta, niin onhan meitä kopterijannuja jokapuolella, joten riippuen missäpäin asut, niin eikun foorumin kautta yhteyttä, ja joku varmasti katsoo sen paikan päällä, saadaan siullekki vehje toimimaan..


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2624 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2008, 23:30:05
kirjoittanut kaardian
2 Vastauksia
3102 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Helmikuu, 2009, 23:33:41
kirjoittanut Vispilä
20 Vastauksia
23096 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Joulukuu, 2009, 20:52:42
kirjoittanut Ege
2 Vastauksia
13128 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Toukokuu, 2014, 17:51:21
kirjoittanut Tohtori R
3 Vastauksia
4835 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Helmikuu, 2016, 19:31:22
kirjoittanut RC-Thoughts