Kirjoittaja Aihe: Peräputket katkeilee  (Luettu 2711 kertaa)

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Peräputket katkeilee
« : 10 Kesäkuu, 2009, 16:17:52 »
Missähän ihmeessä on vikaa kun trex-storesta ostetut punaiset peräputket menee omia aikojaan poikki. On nimittäin aika ikävä ominaisuus   :D

En muista minkä merkkisiä ne on, mutta onko tuo nyt sitten maanantaimallipaketti vai mitä helvataa? Rungossa on alumiiniosat, eikai siis peräputken
alumiininen kiinityspalikkakaan voi olla liian kireällä niin että se aiheuttaisi tuon hajoamisen. 

Näitä on mulla nyt mennyt molemmat 2 jotka ostin, molemmat onneksi olen huomannut ennenkun olen seuraavan akun laittanut  :)


Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Peräputket katkeilee
« Vastaus #1 : 10 Kesäkuu, 2009, 16:48:28 »
Jos sulla on värinää perässä, niin putki voi väsyä poikki
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Peräputket katkeilee
« Vastaus #2 : 10 Kesäkuu, 2009, 17:05:12 »
Tuet on väärässä kohtaa ja kampeaa putken alas/ylöspäin poikki metalliblokkia vasten?
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Peräputket katkeilee
« Vastaus #3 : 10 Kesäkuu, 2009, 19:10:05 »
Samanlaisen putken olen nähnyt olevan ihan kasassa blokin kohdalta  ??? ei kai sitä pitäisi niin piukkaan edes pystyä kiristämään?
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Peräputket katkeilee
« Vastaus #4 : 10 Kesäkuu, 2009, 20:36:24 »
Kaikenmoisia vastauksia, tosiaan mulla ei ole perän tukia ollenkaan nyt kiinni, meni muoviset palikat hajalle torpissa. Ei tuossa pitäisi tärinöitäkään olla, lentää ihan nätisti kun akullisen tänään leijuttelin ympäri pihaa idlellä  ???

Mulle tulee nyt hiilikuituputki, katsotaan miten sen kanssa käy. Harmi kun ei ole yhtään Alignin putkea nurkissa, sais verrata tuohon vahvuudeltaan.
Jotenkin en jaksaisi uskoa että tukien puuttuminen tuon rikkoisi, olen ennenkin nimittäin lennellyt rajustikin ilman tukia ja hyvin on toiminut. Toki Alignin putkella silloin ja muovisilla runkopalikoilla.

Tutkitaan ja hutkitaan, tutkin vielä voisiko perälavanpitimien akseli olla kierossa tai jokin muu joka mahdollisesti resonoi. Ainakin perä on uusi Alignin alumiiniperä ja akseli täysin uusi metallinen versio eli ne on ok..  :)
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu, 2009, 20:39:52 kirjoittanut Nube »

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Peräputket katkeilee
« Vastaus #5 : 11 Kesäkuu, 2009, 01:18:13 »
Jos sulla on pienikin tärinä perässä tai muualla, eikä peräputken tukia, niin ei kannata ihmetellä, jos katkeaa...ei ne tuet siinä turhaan ole.
Metalliosa kiinnityksessä myös johtaa tärinää huomattavasti paremmin kuin muovi, sekä kuormittaa putkea enempi, se kun ei jousta yhtään.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Peräputket katkeilee
« Vastaus #6 : 11 Kesäkuu, 2009, 09:25:21 »
Totta, hyvä pointti! Täytyy hankkia uudet tuet perään sitten  :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3740 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Heinäkuu, 2008, 11:22:40
kirjoittanut Sami
4 Vastauksia
13971 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2010, 13:51:27
kirjoittanut 1m4s0_