Kirjoittaja Aihe: Belt Cp laatu?  (Luettu 4910 kertaa)

köptörö

  • Vieras
Belt Cp laatu?
« : 16 Tammikuu, 2009, 22:58:12 »
Minkähän laatuinen on kyseinen kopteri?

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Belt Cp laatu?
« Vastaus #1 : 16 Tammikuu, 2009, 23:04:17 »
Laatu ja laatu.

Itse omistanut nyt n. 5kk ko. kamppeen ja varaosiin mennyt n. 150-200e..
Muoviosiahan tuossa on paljon ja osaltaan aluosien päivitys auttaa asiaan. Hyvähän sillä on aloitella harrastusta hinnan suhteen, mutta itse ainakin olen isompaan jo varoja keräämässä koska on tuon kopun kanssa paljon säätöjen yms. takia tapeltu.

Mutta löytyy niitäkin jotka ovat siihen olleet tyytyväisiä. Itsellä vaan hieman hampaan koloon jäänyt moisesta kamppeesta.
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

timberjack

  • Vieras
Vs: Belt Cp laatu?
« Vastaus #2 : 16 Tammikuu, 2009, 23:39:52 »
Laatua löytyy. Hyvin toimivat niin kauan kuin vikaa tulee  :D
Tarpeeks monta belttiä kun ostaa niin yhden tiputtua vaihtaa aina seuraavaan.
Loppujen lopuksi parin vuoden kuluttua voi perustaa belt romuttamon ja elellä herroiksi lopun elämää ;D

Poissa another_finn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Belt Cp laatu?
« Vastaus #3 : 17 Tammikuu, 2009, 00:46:13 »
Se laatu on aina niin suhteellista... Joku ymmärtää että kahdella sadalla saa kahden sadan kopterin, joku toinen vertaa tonnin Räksään ja haukkuu Beltin järjestelmällisesti p***aksi aina kun asiasta kysytään. Fakta on kuitenkin että se lentää puoli vuotta ilman isompia päivityksiä, ja siinä ajassa ehtii jo päättää vaihdetaanko kalliimpaan vai oliko se innostus sitten siinä. Miksikään lopulliseksi kopteriksi siitä ei ole, mutta jos vaihtoehdot on Beltti tai ei Belttiä niin paremmin sillä oppii kuin YouTube-videoita katselemalla  ;D

Lavat, damperit ja servothan siitä kannattaisi heittää saman tien menemään, mutta se on $40 päivityspaketti ja sen jälkeen isoimmat viat alkavat löytyä radion ja saappaiden välistä. Kun muovinuppi on kuuden kuukauden päästä niin väljä ettei sillä enää kehtaa lentää niin CopterX:n nuppi ja perä ($50) pitävät taas ilmassa kunnes runkokin alkaa olla entinen. Siinä vaiheessa satasen lisäsijoitus tekee vehkeestä rehellisen T-Rex -kloonin jolla pärjää taas vähän aikaa.

Jos on varaa parempaan ja kohtuullinen usko siihen että kiinnostus kestää nöyryyttävimmän torppauskauden perusasioita opetellessa, varaa se tonni käteen ja siirrä katse suoraan Alignin tai Thunder Tigerin tuotteisiin. Harrastuksen kestäessä se tulee kuitenkin hankittua, samoin kuin kunnollinen radio, gyro, servot ja niin edelleen. Tässä touhussa saa käteen todellakin just sen verran kuin mistä on valmis maksamaan, joten pitkän päälle tulee halvemmaksi ostaa kerralla hyvää. Jos tuollainen alkuinvestointi uhkaa tappaa harrastuksen heti alkuunsa, niin osta huoletta Beltti ja rakentele sen päälle parempaa elektroniikkaa sitä mukaa kun budjetti antaa myöten. Kyllä se hintansa edestä kestää, ja mukavampi niillä päivityskamppeilla on lentää kuin katsella hyllyn päällä siihen asti että on "laadukas" kopteripaketti kasassa.

Pääasia ettet mene halpaan V2:n tai Carbon Editionin kanssa. Ne eivät ole sen kummempia lentämään, mutta hintalisä on niin käsittämätön että samalla rahalla päivittää perus-RTF:n jo moneen kertaan kelvolliseksi harjoitteluvälineeksi.

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: Belt Cp laatu?
« Vastaus #4 : 17 Tammikuu, 2009, 12:39:08 »
Jos on varaa parempaan ja kohtuullinen usko siihen että kiinnostus kestää nöyryyttävimmän torppauskauden perusasioita opetellessa
Tuosta on pakko olla erimieltä. Kalliin, yli tonnin koneen olen torpannut kahdesti. Molemmat teknisen vian takia, tempuissa jotka varmasti osaan. Eivät siis olleet lentovirheitä. Ei harjoittelu tarkoita välttämättä torppeja, jos kone on senverran laadukas että menee sinne minne käsketään. Enemmän tulee torpattua huonoa konetta, joka karkailee sinne tänne. Päällepäätteeksi itseluottamus kärsii, kun luulee surkeiden lento-ominaisuuksien olevan korvien välissä.

HBK2:sta tuli torpattua joka toinen lento, sen takia että vaikka mitä teki ja sääti, aina jokin paikka laukesi. Kone hyytyi kun käänsi selälleen, perä päästi irti heti kun tarjosi kovemmin kaasua, jne. Ei ollut kivaa. Kun vaihdoin sen MiniTitaniin, olo tuntui varsin työttömältä. Se leijui vakaammin, eikä tarvinnut jatkuvaa korjailua kuten HBK, tai tarvitsee se, kuten kaikki kopterit, mutta HBK:ta piti "ajaa" koko ajan, MiniTitanin vaatimat korjaukset tulevat niin selkärangasta ettei niitä enää huomannut. Jos joku kopteri joutaisi omasta historiastani pois, niin se olisi HBK. Ehdottomasti. Halpa kone tulee aina kalliiksi.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa another_finn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Belt Cp laatu?
« Vastaus #5 : 17 Tammikuu, 2009, 17:00:10 »
Tuosta on pakko olla erimieltä. Kalliin, yli tonnin koneen olen torpannut kahdesti. Molemmat teknisen vian takia, tempuissa jotka varmasti osaan. Eivät siis olleet lentovirheitä. Ei harjoittelu tarkoita välttämättä torppeja, jos kone on senverran laadukas että menee sinne minne käsketään.

Ymmärrän pointtisi, mutta rohkenen kuitenkin epäillä ettei se Mini Titan yksinään tee vasta-alkajasta immuunia ohjausvirheille? Toki joku aina selviää perusasioiden opettelusta ottamatta lainkaan osumaa, mutta en lähtisi siitä vielä kovin laajoja yleistyksiä tekemään. Usein siinä tuntuu olevan enemmän kysymys siitä miten harjoittelee kuin millä - johonkin tolkulliseen rajaan asti, tietenkin. Kingin kanssa turhautuu varmasti kokeneempikin kuski.

HBK2:n osalta siis allekirjoitan näkemyksesi täysin - Belt CP on mielestäni ehdoton minimi millä aloittelijan kannattaa edes yrittää ilmaan. Viisi kertaa kalliimpi kalusto on ilman muuta hintansa arvoinen, mutta jos kokeilubudjetti on tiukka 200 euroa niin Belt CP lentää paremmin kuin edullinen perusradio ilman kopteria, tai mikään tuntemani vaihtoehto samassa hintaluokassa. Laatu on siis nimenomaan hintaan suhteutettuna OK, mikä kai oli säikeen alkuperäinen kysymys. Absoluuttisilla standardeilla tilanne on toki toinen.

Itse muuten kolaroin Beltin kanssa kaksi kertaa ensimmäisen puolen vuoden aikana, eikä kumpikaan johtunut teknisestä viasta  ;D

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: Belt Cp laatu?
« Vastaus #6 : 17 Tammikuu, 2009, 19:14:55 »
Ehkä se on sekin että kalliin koneen kanssa ajattelee mitä tekee. Kun on pistänyt puolitoista tonnia koneeseen, tulee herkemmin tänne kopterit.netiin kysymään jotakuta katsomaan asetukset ennen lentoa.
Täällä ESky-palstalla taas näkyy näitä "ostin jo, onko hyvä" ja "kone ei lentänytkaan tehdasasetuksilla, missä vika" tyylisiä säikeitä. ;D Ehkä myyntipakkaukset tuovat mieleen tosiaan lelun, jonka olettaa toimivan noin vain suoraan paketista, eikä harrastevälinettä jota pitää säätää ja asetella ennen käyttöä.

Tuo mitä kirjoitit, pitää varmasti paikkansa. Beltti on parempi kuin ei mitään, ja tarjonnee sille parille sadalle vastinetta, mutta koska nälkä kasvaa syödessä (varsinkin pyöriväsiipisten kanssa) niin se parinsadan laatu ei kohta riitä. Kannattaa tehdä huolellinen vertailu ja pitää maltti matkassa, oli valinta sitten mikä tahansa.

-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa another_finn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Belt Cp laatu?
« Vastaus #7 : 17 Tammikuu, 2009, 20:42:26 »
Totta turiset... Halvoissa koptereissa on se lisäongelma että moni mieltää sellaisen helpoksi leluksi ja pahimmassa tapauksessa vielä uskoo paketin kyljessä komeilevan "Ready to Fly" -tekstin. Sitten ihmetys on suuri kun keittiön seinässä on raidat ja kopteri palasina lattialla vaikka ihan vain suoraan ylöspäin ohjattiin eikä käsi ollut lähelläkään toista sauvaa.

Ja edes sitä ensimmäistä kopteria valitessa kannattaa tosiaan pitää maltti mukana, koska sen jälkeen sitä ei enää paljon näykään  ;D

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Belt Cp laatu?
« Vastaus #8 : 17 Tammikuu, 2009, 22:16:18 »
Ehkä se on sekin että kalliin koneen kanssa ajattelee mitä tekee. Kun on pistänyt puolitoista tonnia koneeseen, tulee herkemmin tänne kopterit.netiin kysymään jotakuta katsomaan asetukset ennen lentoa.
Täällä ESky-palstalla taas näkyy näitä "ostin jo, onko hyvä" ja "kone ei lentänytkaan tehdasasetuksilla, missä vika" tyylisiä säikeitä. ;D Ehkä myyntipakkaukset tuovat mieleen tosiaan lelun, jonka olettaa toimivan noin vain suoraan paketista, eikä harrastevälinettä jota pitää säätää ja asetella ennen käyttöä.

Nyt osuit naulan kantaan! Porukan kannattaisi ehkä lisätä kriittisyyttä näitten halppisten mainoksia lukiessa  ja miettiä miksi ihmeessä jotkut laittaa sen kolmin-nelinkertaisen hinnan näihin laitteisiin jos ne halvatkin toimii niin hyvin että ainakin aloittelijalle riittää...
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
3010 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Tammikuu, 2009, 17:21:31
kirjoittanut Vispilä
Gaui -laatu

Aloittaja JCA « 1 2 » Gaui

30 Vastauksia
12668 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Joulukuu, 2010, 10:34:45
kirjoittanut Dutchman
2 Vastauksia
2248 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2010, 00:47:02
kirjoittanut Jay604
26 Vastauksia
14041 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Kesäkuu, 2016, 20:35:49
kirjoittanut oskuk
0 Vastauksia
2433 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Heinäkuu, 2018, 09:03:36
kirjoittanut 2FAT2FLY