Kirjoittaja Aihe: Walkera V450D03  (Luettu 1834 kertaa)

Poissa Heky

  • Aloitteleva torppari
  • *
Walkera V450D03
« : 17 Huhtikuu, 2022, 21:02:50 »
Olen tuolla kopterilla muutaman lennon ajellut opetellen kopteripilotiksi. Alusta asti olen ihmetellyt, kun kolmasosakaasulla se värisi jonkin verran. Pari viikkoa sitten lentoonlähdön aikana moottori heitti savut ja tulet. Moottorin laakeri oli rikkoutunut. Sain uuden moottorin myyjältä takuuseen ja vaihdoin sen. Sama värinä vaivaa edelleen. Nyt lennätystaidot ovat jonkin verran kehittyneet niin päätin kokeilla taivaslentomodea. Ravistus oli heti moden vaihdettuani mieletön. Otin kopterin heti laskuun. Laite on päälisin puolin virheetön ja lavat eikä pyrstöroottori ole koskaan osunut mihinkään. Myyjä yrittää saada minua etsimään vikaa. Ostin uuden kopterin juuri siksi, ettei sitä tarvitse korjata ja etsiä second hand laitteen vikoja. Saa nähdä miten tässä käy. Pitäisihän uudella tuotteella olla takuu.
« Viimeksi muokattu: 17 Huhtikuu, 2022, 21:30:08 kirjoittanut Heky »

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #1 : 18 Huhtikuu, 2022, 13:39:41 »
Millä tavalla se ravistaa? Jos perä "vägää", eli oskilloi rajusti puolelta toiselle, niin tämän pitäisi korjaantua pienentämällä perän "gain" asetusta. Miten se ko. kopterissa tapahtuu, onkin sitten toinen juttu. Selvinnee manuaalista. Yleensä juuri liiallisesta gainista johtuva vägäys esiintyy kun kierrokset kasvavat, jota todennäköisesti tämä "taivaslentomode" ainakin tekee.

 
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #2 : 18 Huhtikuu, 2022, 14:12:42 »
Jos ravistus johtuu perästä niin tollain kun Iron_man sanoi pitäis hoitua.
Jos ravistaa lähtiessä/lentäessa niin kokeille nyt ainakin ilman lapoja pyörittää ja kato mitä sanoo,jos edelleen niin ota nuppi pois ja pyöritä pelkkää mosaa ja kato et näyttää ok:lta (mootoripukki oikein kinnitetty ja kunnolla ::) ),pyöritä pelkkää pääakselia et näkee onko akseli suora,pikkuhiljaa sulkeen pois mistä vois johtua.
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Heky

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #3 : 18 Huhtikuu, 2022, 15:37:14 »
Kiitos neuvoista. Kokeilen niitä jossakin välissä. Ilman pääroottorin lapoja olen jo pyörittänyt ja värinä tuntuu silloinkin. Tuntuu kuin se tulisi peräputkesta. Viimeisten lentojen aikana moottori sammui muutaman kerran lennon aikana ja käynnistyi onneksi uudelleen. Ihan kuin joku jumittaisi välillä🤔

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #4 : 20 Huhtikuu, 2022, 22:16:26 »
Eliminointeja, jota itse koittaisin:
-Värinää ilman perä- ja päälapoja? -> Kardaani irti rungosta.
-Värinää ilman kardaania? -> Nuppi irti.
-Värinää ilman nuppia? Pääakseli kiero? -> Vaihda pääakseli varmuudeksi. Jos on suora, niin jää kumminkin tulevaisuuteen varaosaksi.
-Nuppi kasattu väärin? -> Riittää, että jokin shimmiprikka on väärällä puolella, tai toiselta puolelta puuttuu prikka.
-Nuppi toimii? -> Perälapojen akseli/lapojen nuppi (hub) vino. Peränuppi kasattu väärin.
-Kardaani vino, tai päädyt liimattu väärin.

Tää on tätä kopterointia, mikä on iso kompastuskivi aloittelijoille, valitettavasti. Vaan jos ei anna heti periksi, niin noista mun ranskalaisista viivoista voi muutaman kerran kopun remontoineena pyyhkäistä yli puolet pois, jahka ymmärtää ja osaa välttämättömän mekaaniikan kopterin toimimiselle. Itseasiassa se on lopuksi aika helppoa.

Ei kannata antaa periksi!

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #5 : 20 Huhtikuu, 2022, 22:47:35 »
Tää on tätä kopterointia, mikä on iso kompastuskivi aloittelijoille, valitettavasti. Vaan jos ei anna heti periksi, niin noista mun ranskalaisista viivoista voi muutaman kerran kopun remontoineena pyyhkäistä yli puolet pois, jahka ymmärtää ja osaa välttämättömän mekaaniikan kopterin toimimiselle. Itseasiassa se on lopuksi aika helppoa.

Ei kannata antaa periksi!
Varsin osuvia neuvoja! (vaikka kyseessä hihnavetoinen). Ihan vaan rohkaisuna, että meidän V450D03 (2) lentävät ilman värinöitä. Siihen häiriöön on aina joku tekninen syy (kiusannut alusta asti)?
Yksi seikka on lapojen kiristys! Lapoja ei saa kiristää liikaa, vaan niin että ne pysyy ojennuksessa juuri ja juuri kun käännät kopterin säsissä poikittain, siten että kun vähän nytkäytät kopteria, niin lavat lenksahtavat alaspäin roikkumaan. Olen huoltanut oitain kavereiden kopterieta kun on tullut hankaluuksia ja usko pois! -vaikka akselit piti olla "kunnossa" mutta aina on ollut akseleissa vähän vipotusta. Sorvin mittakello on lahjomaton ja häiritsevät värinät on aina korjaantuneet akselin oikaisuilla (tai uutta tilalle). Toki lapapainotki voi olla pielessä jos on käytetty esim. omia vanhoja käytettyjä "varaosalapoja". Sekin on tarkka paikka, koska ei riitä että lavat on "samanlaisia", vaan painon pitää täsmätä ja massan painopiste pitää olla samassa kohtaa.

PS. Myös nupin liian alhaiset kierrosluvut aiheuttaa huojuntaa ja lennon epätarkkuutta. Walkeran manuaalissa suositus on "Stunt 0" asetuksessa 50% tehoasetus. Se kannattaa tarkistaa ja kierroslukua voi nostaa esim. 60%? ja tehdä vertailua. Taivasajossa (Stunt 1 ja 2) on ohjeesa 75% tehotaso.
« Viimeksi muokattu: 21 Huhtikuu, 2022, 19:50:18 kirjoittanut HJK »
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #6 : 21 Huhtikuu, 2022, 06:51:14 »
Olen tuolla kopterilla muutaman lennon ajellut opetellen kopteripilotiksi. Alusta asti olen ihmetellyt, kun kolmasosakaasulla se värisi jonkin verran. Pari viikkoa sitten lentoonlähdön aikana moottori heitti savut ja tulet. Moottorin laakeri oli rikkoutunut. Sain uuden moottorin myyjältä takuuseen ja vaihdoin sen. Sama värinä vaivaa edelleen. Nyt lennätystaidot ovat jonkin verran kehittyneet niin päätin kokeilla taivaslentomodea. Ravistus oli heti moden vaihdettuani mieletön. Otin kopterin heti laskuun. Laite on päälisin puolin virheetön ja lavat eikä pyrstöroottori ole koskaan osunut mihinkään. Myyjä yrittää saada minua etsimään vikaa. Ostin uuden kopterin juuri siksi, ettei sitä tarvitse korjata ja etsiä second hand laitteen vikoja. Saa nähdä miten tässä käy. Pitäisihän uudella tuotteella olla takuu.

Tarkista myös mootorin pinjonin ja päärattaan välys! Siinä pitää aina olla pienen pieni välys päärattaan tiukassakin kohdassa! Jos ratasjuoksu on tiukka, niin rattaat "valssaa" toisiaan ja se vie taausti tehoja ja siinä on moottorin laakerin särkymisvaara.

Itse ihastuin kopteriharrastukseen juuri sen hienon mekaniikan myötä. Siitä pitää vaan oppia pitämään osana harrastusta, sillä liian monen kopteriharrastus tökkää juuri tuon "mekaamisen takia"? Siltä ei voi vältyä, koska kopterin kaataminen on niin herkässä, etenkin alkuvaiheen opettelussa. RC-kopterit on kauppiaille mahdollisimman huono tuote, koska "tuotevastuu" - odotukset on korkealla ja odotetaan että kaikki opettelun kommellukset kuuluisivat tuotetakuun piiriin ??? Itse en anna kenellekkään radioineen "valmista lentävää kopteria" - koska en voi vastata ostajan perehtyneisyydestä ja mahdollisista käytön ongelmista. Esimerkkinä minulla on yli kymmenen vuoden "tukiopettajan rooli" myymäni RC-kopterin seurauksena. Monet kerrat on vikoileva kopteri tullut sieltä työpöydälleni :o Onneksi on satojen kilometrien etäisyys ja mukava kaveri  ???

CP-kopterit on todella vaativa "kuninkuusluokka" sen hienomekaniikan ja vaurioherkkyyden takia.
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa Heky

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #7 : 21 Huhtikuu, 2022, 17:17:27 »
Lavat eivät ole liian tiukasti kiinnitetty. Pinjonin ja päärattaan väliin voi laittaa kirjoituspaperin suikaleen. Myyjä lupasi lähettää uuden akselin, vaikka en ole vielä ehtinyt tsekata kopterissa olevan suoruutta. Se ei ole ainakaan minun lennoilla voinut vääntyä. Tämä on kyllä haastava ja tekninen harrastus. Eiköhän tuo kohta ala toimia. Toivottavasti 🤔

Poissa Heky

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #8 : 22 Huhtikuu, 2022, 18:31:36 »
Akseli on suora. Pyöritin lasipöydällä tarkistaen suoruuden. Etsin vikaa ja luulen löytäneeni sen. Peräroottorin kulmavaihdetta pyörittävä pääakselin ratas on aika pahasti vääntynyt 😉
« Viimeksi muokattu: 22 Huhtikuu, 2022, 18:34:27 kirjoittanut Heky »

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #9 : 22 Huhtikuu, 2022, 19:20:03 »
Outo juttu! Mieleen tulee vain valmistusvirhe, ei tuohon muulla tavoin akselia saa vääntävää momenttia. Muoviset hammasrattaat toki paukkuu, jos perä raapaisee maahan, mutta ei tuossa sitäkään vikaa. Onhan siinä hetken mekaamista, mutta kopteri tulee tutuksi ja kokemuksen myötä "askartelun tuskakin" hellittää...   ::)
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #10 : 22 Huhtikuu, 2022, 19:44:07 »
Toi välys on hyvä mitata siten, että ei käytä mitään paperia tms. välyksen mittaamiseen, vaan katsoo silmämääräisesti että pienen pieni välys on olemassa koko kierroksen matkalla. Kunhan rattaat ei "pohjaa", niin se riittää. Myöskään pelkkä rattaiden huippujen kontakti ei ole hyvä. Hammaskeiju tulee hyvin äkkiä poistamaan muutaman hampaan. Ei myöskään mitään voitelua rattaisiin.
Jos välys on väärä, niin rattaiden väristä pölyä kertyy kyllä aika äkkiä pinnoille.
« Viimeksi muokattu: 22 Huhtikuu, 2022, 19:45:43 kirjoittanut Dutchman »

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #11 : 22 Huhtikuu, 2022, 20:11:31 »
Akseli on suora. Pyöritin lasipöydällä tarkistaen suoruuden. Etsin vikaa ja luulen löytäneeni sen. Peräroottorin kulmavaihdetta pyörittävä pääakselin ratas on aika pahasti vääntynyt 😉
Toi autorotaatioratas on ihan helppo suoristaa käsillä painamalla,pyörittelet ympäriinsä ja painelet suoraks.Jos rotaatioratas ei osu leveydeltään kokonaan peränvetorattaaseen niin ei haittaa.Kiina/Orkkikset (rattaat) ihan samanlaisia ja aikalailla Kiinasta ne kaikki tulee.Jotenkin en usko et toi tekee tota värinää ::)

Toi välys on hyvä mitata siten, että ei käytä mitään paperia tms. välyksen mittaamiseen, vaan katsoo silmämääräisesti että pienen pieni välys on olemassa koko kierroksen matkalla. Kunhan rattaat ei "pohjaa", niin se riittää. Myöskään pelkkä rattaiden huippujen kontakti ei ole hyvä. Hammaskeiju tulee hyvin äkkiä poistamaan muutaman hampaan. Ei myöskään mitään voitelua rattaisiin.
Jos välys on väärä, niin rattaiden väristä pölyä kertyy kyllä aika äkkiä pinnoille.
Tää on hyvä ohje tohon välykseen.Joskus päärattaat ei ihan pyöreitä ja "pohjaa" jostain niin sillon semmonen kultanen keskitie :)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Heky

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #12 : 22 Huhtikuu, 2022, 22:10:02 »
Purin rataspaketin ja kasasin huolellisesti. Nyt ne ovat linjassa ja myös välykset käyty läpi. Kaikki pyörii kevyesti. Kävin koelennolla ja värinää ei enää ole. Kolmannella keikalla moottori lisäsi hetkellisesti kierroksia muutaman kerran ja sammui yllättäen. Sain laskeuduttua vaurioitta. Akun jännite oli kuitenkin vielä 11,5v/3S. Tuotakin vaivaa on ollut alusta asti 😔

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #13 : 23 Huhtikuu, 2022, 08:36:09 »
Purin rataspaketin ja kasasin huolellisesti. Nyt ne ovat linjassa ja myös välykset käyty läpi. Kaikki pyörii kevyesti. Kävin koelennolla ja värinää ei enää ole. Kolmannella keikalla moottori lisäsi hetkellisesti kierroksia muutaman kerran ja sammui yllättäen. Sain laskeuduttua vaurioitta. Akun jännite oli kuitenkin vielä 11,5v/3S. Tuotakin vaivaa on ollut alusta asti 😔

Sinulle on satunut varsinainen "maanantaikappale"? Sähköviat on niitä inhottavampia ja ainoa varma konsti on vaihtaa esc! Nänä kiinahalpikset on "kulutustavaraa", enkä osta enää yhtään electroniikan osaa käytettynä. Hyvänä esimerkkinä mulla on "laatikollinen" viallisia esc´ä jotka on tulleet käytettyjen kopterien mukana (pistetty viallliset kiertoon). Mukana laatupalikoitakin, kuten Align, Phoenix ICE, Platinium jne. Verkonpainoja kaikki. Itseasiassa ihmettelen miten niitä säätimiä särjetään? - koska itsellä on vain kerran 600´n Jeti Spin 99 opto esc  päästi savut ulos ilmassa (komea oranssi savupöllähdys ja kaamea haju (Kopteri pysyi pystyssä, kun oli opto versio).

Mun harrastus ei ole kuitenkaan häiriintynyt "kiinalaadun" takia, vaan kyllä ne hajoamiset on 99,9% ihan rehtejä maakosketuksia omista tikkuvirheistä! Kun paljon lennättää, niin aina sattuu. Kun saat V450D03 kuntoon, niin siitä on iloa loputtomiin! Ainoa V450D03 rajoitus on "isompi on aina komeempi"  8)
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #14 : 23 Huhtikuu, 2022, 08:54:27 »
Purin rataspaketin ja kasasin huolellisesti. Nyt ne ovat linjassa ja myös välykset käyty läpi. Kaikki pyörii kevyesti. Kävin koelennolla ja värinää ei enää ole. Kolmannella keikalla moottori lisäsi hetkellisesti kierroksia muutaman kerran ja sammui yllättäen. Sain laskeuduttua vaurioitta. Akun jännite oli kuitenkin vielä 11,5v/3S. Tuotakin vaivaa on ollut alusta asti 😔

Mainitsemasi akun jännite kertoo varaustilan olleen n. 42%, eli virtaa yhä tarjolla. Sen sijaan mikä mahtoi olla se sammumishetken kuormitusvirta? - olisiko jännite laskenut alle esc´n virta katkaisupisteen? Tuo moottorin käynnin vaihtelu viittaa jopa siihen että rattaat olisi "valssanneet" (jumittaneet) vastakkain niin että pyörintävastus on ollut hetkittän niin suuri, että kuormitus on laskenut akun jännitteen alle 9 voltin? Uusikin akku voi olla vanha? -sillä kennojen kapasiteettti alkaa laskemaan tuotantolinjalta asti ja akun hyvä aikaikkuna on vain noin kolme vuotta? Walkeran V450D03 on vanha malli ja hyvinkin on voinut sattua että sinulla on jo vuosia varastoitu yksilö?

Minulle sattui vastaava Robomow robottileikkurin kanssa, kun hankin edullisen esittelymalli tarjoustuotteen. Ostin v. 2015 mutta se olikin vanha 2012 malli. Ei jaksanut leikata kuin 20 minuuttia (2h sijaan) ennen kuin alkuperäinen akku vaihdettiin uuteen.
« Viimeksi muokattu: 23 Huhtikuu, 2022, 09:06:41 kirjoittanut HJK »
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #15 : 23 Huhtikuu, 2022, 10:30:26 »
Sinulle on satunut varsinainen "maanantaikappale"? Sähköviat on niitä inhottavampia ja ainoa varma konsti on vaihtaa esc!

Täältä peukku tälle escin vaiholle,toki voit kattoo vanhasta escistä onko liittimet/juotokset kunnossa ja ohjelmoi se uudestaan ja kato mitä sanoo,jos samaa vikaa viä niin toi escin vaihto sitten.
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Heky

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #16 : 23 Huhtikuu, 2022, 13:55:40 »
Helpoimmalla varmasti pääsee, kun vaihtaa säätimen. Ostin pari uutta akkua, kun mukana tuli vuoden 2021 akku. Sammumistilanteessa oli käytössä uusi.
Onneksi minulla on toinen toimiva kopteri, Protos V2 800. Sen tekniikka toimii mutta on turhan suuri lennättää pihassa. Pakkohan sitä oli äsken ulkoiluttaa 😉
« Viimeksi muokattu: 23 Huhtikuu, 2022, 14:18:14 kirjoittanut Heky »

Poissa Heky

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #17 : 23 Huhtikuu, 2022, 14:18:52 »
Helpoimmalla varmasti pääsee, kun vaihtaa säätimen. Ostin pari uutta akkua ja mukana tuli vuoden 2021 akku. Sammumistilanteessa oli käytössä uusi.
Onneksi minulla on toinen toimiva kopteri, Protos V2 800. Sen tekniikka toimii mutta on turhan suuri lennättää pihassa. Pakkohan sitä oli äsken ulkoiluttaa 😉

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #18 : 23 Huhtikuu, 2022, 15:51:26 »
Ei välttämättä tarvitse vaihtaa noparia. Sulla on noparin säädöt jotain muuta mitä tarvitsisit. Jos ei ole noparin säätökorttia tarjolla, niin säädöt voi myöskin piippailla lähettimellä. Netin syövereistä varmasti löytyy ohjeet.
Veikkaisin Voltage Cut Off olevan liian korkea.

Poissa Heky

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #19 : 23 Huhtikuu, 2022, 16:14:44 »
Jos päädyn vaihtamaan noparin, niin voiko siihen vaihtaa muun valmistajan tekemän? Olen ymmärtänyt, että vastariin ei käy kuin Walkeran servot.

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #20 : 23 Huhtikuu, 2022, 16:21:18 »
Jos päädyn vaihtamaan noparin, niin voiko siihen vaihtaa muun valmistajan tekemän? Olen ymmärtänyt, että vastariin ei käy kuin Walkeran servot.
Voit laittaa muun valmistajan :)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera V450D03
« Vastaus #21 : 23 Huhtikuu, 2022, 17:44:50 »
Voi toki laittaa jonku muun valmistajan, mutta asetukset voi olla samat kuin vanhassa.

Ohjelmointikortti maksaa yleensä noparin valmistajasta riippuen 5-15€+postit, ellei saa lainattua.

Mulla on muistaakseni 5-6 korttia, jotka ei kommunikoineet uuden RTF/RTR-noparin kanssa. Sopivan kortin sai parilla kympillä, jota voi sitte tarvittaessa vuokrata, tai käyttää uuden, tai mahdollisen taas uuden noparin ohjelmoimisessa. Kortti ei laatikossa huuda leipää, ja sen voi tarpeettomana myydä eteenpäin.  ;D

Niin, omassa laitteessa on sellainen nopari, että kortti on halpa sijoitus. Itse en ole näpyttelijä, vaan kortilla ohjelmoija.   :o
« Viimeksi muokattu: 23 Huhtikuu, 2022, 17:54:46 kirjoittanut Dutchman »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3732 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2007, 16:47:37
kirjoittanut ropellihattu
4 Vastauksia
7541 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2016, 21:05:53
kirjoittanut VERTICAL
0 Vastauksia
3236 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Heinäkuu, 2016, 13:36:14
kirjoittanut VERTICAL
11 Vastauksia
4414 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Heinäkuu, 2018, 10:19:28
kirjoittanut GOOFY
5 Vastauksia
3166 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Lokakuu, 2019, 22:39:31
kirjoittanut bow