Kirjoittaja Aihe: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA  (Luettu 5119 kertaa)

Poissa jonitsi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« : 07 Huhtikuu, 2020, 18:59:38 »
Olisiko Tampereen, Pirkkalan tai Lempäälän alueella osaavaa säätäjää korvausta vastaan?


Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #1 : 07 Huhtikuu, 2020, 19:57:13 »
Ostitko valmiiksi säädettynä?

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #2 : 08 Huhtikuu, 2020, 08:33:42 »
Hyvä kysymys Dutchi ;)

Tiedätkö mikä flight controlleri kopterissa on? Nykypäivän säädöt kun tuppaa olemaan lähinnä sillä tasolla. Vai onko sattumalta kyseessä flybar vehje? Sellaisen säätelyyn tarvitaan joku joka on aloittanut vuosia sitten. Vähän sellaista museo-osaamista siis.

Uudeltamaalta ei nyt kyllä pääse tampereelle edes teoriassa auttelemaan, eikä tämäkään postaus vastaa itse kysymykseesi, mutta mielenkiinnosta.


Poissa jonitsi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #3 : 08 Huhtikuu, 2020, 12:44:31 »
Kopteri on flybarilla ja on Align Trex kopio.
Kopteri myytiin minulle säädettynä ilman radiota.
Asensin oman Devo F7 radion niin säädöt eivät enään päteneet. Swashplate oli ihan ketuillaan.
Tämä on ensimmäinen CP kopteri minulle ja lennokkiharrastajana nuo throttle curvet, swash curvet ja lapakulmiensäädöt on hepreaa.
« Viimeksi muokattu: 08 Huhtikuu, 2020, 12:47:36 kirjoittanut jonitsi »

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #4 : 08 Huhtikuu, 2020, 19:57:48 »
Kopteri on flybarilla ja on Align Trex kopio.
Kopteri myytiin minulle säädettynä ilman radiota.
Asensin oman Devo F7 radion niin säädöt eivät enään päteneet. Swashplate oli ihan ketuillaan.
Tämä on ensimmäinen CP kopteri minulle ja lennokkiharrastajana nuo throttle curvet, swash curvet ja lapakulmiensäädöt on hepreaa.
OK, harmin paikka.
Ehkä myyjä on forumilta ja saat yksityisviestillä apua?
Sen verran täytyy myyjää näpäyttää, että jos myy flybar kopteria myyntipuuheella "Säädettynä", niin että radio ei kuulu kauppaan niin mitäköhän silloin on itseasiassa säädettynä?  Linkkien pituudet?

Nyt vähän kiirus, enkä tunne devoa ollenkaan, toivottasti joku ehtii kaivaa vuosien takaa FB kopterin perussäädöt tai jopa joku jolla on devo7. Yksi tiedettävä asia olisi myös perää pitävän gyron merkki ja malli?

Ranskalaisilla viivoilla homma menee kutakuinkin näin..
-  Moottorista pari johtoa irti. Jos takasinlaittessa motti pyörii vikasuuntaan, meni arvaus johtojen paikoista väärin.
-  Swashtype oikein.  3 servoa 120 astetta. 
-  Jos nupin servot ei liiku samaan suuntaan pitchistä, servoasetuksista löytynee reverse. 
-  Lapkulmakäyrään -100 - 100  (täydet liikkeet)
-  Subtrimmit (servokohtainen arvo) nollaksi.
-  Kepit keskelle, onko servokädet 90 asteen kulmassa, jos ei, mieti onko ero niin iso että kantsii siirtää servokättä servolla vai naputella subtrimmillä asiat suoraan. Tässä kohtaa lapakulmien pitäisi olla 0 astetta (silmämääräinen on ihan ok jos ei ole lapakulmamittaria). FB kopterissa, lapakulmia voi katsoa vain sitten että itse flybar on 90 astetta akseliin nähden. Koita samalla katsoa että molemmissa lavoissa on sama 0.  Jos lavoissa on iso ero kulmissa vaikka flybar ja swash on suorassa niin swashilta lapaan menevää linkki joutuu kiertelemään.
- Varmaan sitten servojen endpointeilla voi säätää maksimiliikkeen siten että ei ole ihan hullut kulmat tikku alhaalla tai ylhäällä. esim max 12-14 astetta, tästä voi olla montaa mieltä. Parempi olisi radiosta löytää joku swashin liikerataan vaikuttava asetus. Lapakulmakäyrällä voi toki myös rajoittaa.
- Sitten pitäisi tarkistaa toimiiko aileron/elevon tikku oikeaan suuntaan. Jos ei toimi, niin taaskaan en tiedä mikä on tällä radiolla paras konsti. Ehkä joku swashmix.. Servojen reversellä ei enää voi pelata, koska liikkeet vaikuttavat aina kaikkiin servoihin. SWASH jotain on säätö?

- Rudder servossa pitäisi ensin varmistua että liikesuunnat on oikein, kun rudderia kääntää oikealle, peräroottori puhaltaa enemmän oikealle. Tää täytyy vain järkeillä.  Jos tikusta liikesuunta on väärä, servon reverse auttaa.
- Gyron korjaussuunta pitää olla oikein, eli kun perää heiluttaa sähköt päällä, niin ilmavirran tulee vastustaa liikettä, tämä pitää kanssa vaan miettiä. 50% mahdollisuus että on oikein. (Tämä itseasiassa voisi olla se yksi asia joka on "säädöissä", koska tieto tallentuu gyroon eikä radioon.)
- Jos löydät gyron manuaalin, niin siinä kenties neuvotaan miten perän endpointit saadaan säädettyä. Tätä ei tehdä radiosta vaikka siltä voisi tuntua, gyro ohjaa perää itsenäisestikin.  Sitten kun tiedät gyron merkin niin googletellaan.

Ehkä jotain muuta... hmm..


Toivottavasti joku paikallinen osaa jeesata, mieluiten toki myyjä itse?

 
« Viimeksi muokattu: 08 Huhtikuu, 2020, 20:01:08 kirjoittanut Jussi. »

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #5 : 08 Huhtikuu, 2020, 22:30:52 »
Tuolta lähettimien asennusoppaasta löytyy myös Devo 7 mankan kopteriasetuksita: http://www.rcproreviews.com/transmitter-setup-guides/
Hyvä sivusto muutenkin. En muista minkä gyron Eispii siihen laittoi? - mutta sen manuaali löytyy helposti netistä.

Tärkein työväline sinulle olisi kuitenkin se alkuperäinen "Kopteriopas", jossa käydään huolella tankoverison asetukset läpi. Tosin en tiedä mistä se nykyään löytäisi? Täältä löytyy lisää kopterisäätämisen asiaa: https://www.kopterit.net/index.php?board=42.0

Harmi ettei lentovalmiin kopterin mukana saa harrastusosaamista, joten sen joutuu joka tapauksessa opettelemaan. Juuri tässä on se salaisuus, miksi  "laatikosta ilmaan" dronet menestyy markkinoilla ja vain aniharva jaksaa/kykenee opettelemaan CP-kopterin hienoa mekaniikkaa ja sen säätämisen saloja. Itse tykkäsin kovasti tankoversioista, kun on niin paljon selkeämpää mekaanista säätämistä. "Pirun purkit" oli mulle paljon vaikeampaa, joten rohkeasti vaan tutkimaan radion säätämistä.

Terve tuloa kuitenkin jaloon joukkoon! Se kaikki säätämisen vaiva palkitaan kuitenkin ruhtinaalisesti! - kun oma kopteri alkaa toimimaan... 8)

XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa jonitsi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #6 : 08 Huhtikuu, 2020, 22:35:22 »
Kiitos vastauksesta.

Kopterin myyjältä kyllä kyselin apua, mutta hän sanoi että se on itse opeteltava..
Kysyin myös että voisiko hän säätää kopterin omalle radiolleni, niin se ei käynyt.

Kopteri oli minulla ilmassa viime syksynä muutaman akullisen ajan.
Kopteri otti korkeutta lähes pelkän kaasun avulla, ei pitchillä. Lentäminen oli todella vaikeaa.
Gyro, perä, flybar linkit pitäisi olla ok. niihin en ole koskenut. Kaikki muu sitten on pielessä.  :D
« Viimeksi muokattu: 08 Huhtikuu, 2020, 22:39:12 kirjoittanut jonitsi »

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #7 : 08 Huhtikuu, 2020, 22:42:11 »
Kiitos vastauksesta.

Kopterin myyjältä kyllä kyselin apua, mutta hän sanoi että se on itse opeteltava..
Kysyin myös että voisiko hän säätää kopterin omalle radiolleni, niin se ei käynyt.

Kopteri oli minulla ilmassa viime keväänä muutaman akullisen ajan.
Kopteri otti korkeutta lähes pelkän kaasun avulla, ei pitchillä. Lentäminen oli todella vaikeaa.
Gyro, perä, flybar linkit pitäisi olla ok. niihin en ole koskenut. Kaikki muu sitten on pielessä.  :D
Okei! Muutan vähän omaa talk-trackiä.  Jos kopterin saa ilmaan, ja alas ehjänä niin ainakin nuo mainitsemai servojen ja perä gyron korjaussuunnat ovat oikein. Mitään ei siis ole täysin pielessä.  Näkemättä on toki vaikea sanoa kuinka paljon hienosäätöä asiat vaatii. Mutta jos et ole kopteria lennättänyt, niin se varmasti tuntuu vaikealta.  Onko joku simulaattori käytössä, meneekö simulaattorilla homma merkittävästi paremmin kuin amigilla?

Ja HJK:ta kompaten, tämä harrastus vaatii kyllä paneutumista ja uuden opettelua jossain kohtaa.  Kopteri on ihan kohta kuitenkin enemmän tai vähemmän romuna, jolloin viimeistään alkaa se kaiken ymmärtämisen vaihe. Tai sitten harrastus vaan loppuu ja raato palaa markkinoille.

EDIT:  Vielä tuohon kaasulla, ei pitchillä asiaan. 
Kaikki lentää vakiokierroksilla tänäpäivänä. Radiossa on jollain termillä flightmodeja, joita kytkimillä voi vaihdella.  Voisit tehdä yhden lentotilan, jossa kaasun ensimmäinen piste on 0, ja sitten vaikka keskellä 50% ja lopussa 50%. Tämä olkoon lentotila jolla otat kierrokset ja kenties kopterin ilmaan leijumaan.  Toiseen lentotilaan sitten voit kokeilla kaasukäyräksi ihan suoraa viivaa.. eli että pitchin asento ei vaikuta kaasuun mitenkään.  Moderneissa nopeareissa on governor toiminto joka pitää vakiokierrokset, kloonitankokopterin nopearissa ei ehkä ole joten voi olla että paremmin toimii v-käyrä jossa laidoissa on enemmän kaasua kuin keskellä. 

Monesti 450 koptereita lennetään vaan täysillä kierroksilla, eli yksi lentotila jolla kierrokset kerätään ja toinen jossa kaasu on vaan 100% laidasta laitaan. Pikkukopterit yleensä myös tykkää kierroksista.

Nopeuden säätimessä on todennäköisesti myös soft-start, joka kerää kierrokset hitaasti vaikka kaasun tällää pohjaan. Jos softstarttia ei ole, tai se ei ole päällä, niin kaasun laittaminen kytkimellä 0-100% korkkaa rattaat.

Silloin kun softstart toimii, niin yksi strategia on että radion throttle hold kytkimellä on tietysti 0 kaasu, mutta muuten mennään täysiä. Sitten laskeudutaan vetämällä holdi päälle.

Selventääkö yhtään?

Minimissään pitää siis olla kaksi "lentotilaa" throttlehold jossa moottori ei pyöri, ja sitten toinen jossa on kaasua haluttu määrä.  Lapakulmakäyrän kanssa ei kannata hienostella. Kaikkiin tiloihini vaan sama, 0-100% ja nollakulmat 50% keskellä.

Edit2: Katselin nopeasti miten asiat devo7:ssa toimii.  Ei mikään aloittelijaystävällinen ruutu. Tosta näkee aina yhden asian kerrallaan, jolla on kyllä vaikea hahmottaa mitä edes on säätämässä. Vähän kuin maalaisi talon postiluukun kautta.
« Viimeksi muokattu: 08 Huhtikuu, 2020, 22:57:50 kirjoittanut Jussi. »

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #8 : 09 Huhtikuu, 2020, 07:23:53 »
Suosittelen ihan aluksi https://www.kopterit.net/index.php?topic=28281.0

Kysyin myös että voisiko hän säätää kopterin omalle radiolleni, niin se ei käynyt.

Aika mahdoton noviisille? Toki Devo 7 toimii Walkeran omien ladattavien mallien kanssa (Walkera ei tue enää sitäkään), mutta sen käyttis on ihan syvältä kun sitä joutuu itse säätämään. Nyt tarvitaan todelle Devo 7 mankaan perehtynyttä, sillä meille muille haaste on yllättävän hankala!

Katselin nopeasti miten asiat devo7:ssa toimii.  Ei mikään aloittelijaystävällinen ruutu. Tosta näkee aina yhden asian kerrallaan, jolla on kyllä vaikea hahmottaa mitä edes on säätämässä. Vähän kuin maalaisi talon postiluukun kautta.

Tein juuri itse vaikeimman kautta, kun lupasin säätää kaverin Devo 10 lähettimen myymääni T-Rex 500 kopteriin. Devo 10 on jo helpompi säädellä, mutta siitäkin tuli kuitenkin tuntien savotta, kun piti säätää myös purkki uudelleen. Tietysti suurin ahdistus syntyi tuosta hankalasta skrollattavasta käyttiksestä (omassa mankassa selkeä kosketusnäyttö). Tässä oli kyse hyvin lentävästä kopteristani S-Bus vastarilla, joten työmäärä yllätti pahasti. Kyseessä vain erilaiseen radioon ja vakiovastaanottimeen vaihtamisesta (vaikka kopteri oli tuttuakin tutumpi ja mekaanisesti ihan kohillaan).


Tankonen kopteri on tosiaan luonnostaan levottomampi (kuin FBL) ja se elää enemmän leijunnassa. Liikkeessä on jo helpompi ja ihan hyvä silläkin on lennätellä, kunhan siihen tottuu.
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #9 : 09 Huhtikuu, 2020, 09:25:21 »
Kiitos vastauksesta.

Kopterin myyjältä kyllä kyselin apua, mutta hän sanoi että se on itse opeteltava..
Kysyin myös että voisiko hän säätää kopterin omalle radiolleni, niin se ei käynyt.

Kopteri oli minulla ilmassa viime syksynä muutaman akullisen ajan.
Kopteri otti korkeutta lähes pelkän kaasun avulla, ei pitchillä. Lentäminen oli todella vaikeaa.
Gyro, perä, flybar linkit pitäisi olla ok. niihin en ole koskenut. Kaikki muu sitten on pielessä.  :D

Kuulostaa että säädöt ovat kuitenkin pääpiirteissään oikein, jos tosiaan kopteri on vielä ehjä  ;D

Olisiko vaan vähän lapakulmien ja kaasukäyrän tuunausta vaille. Tuo tikusta muutuva kaasu on vähän kaksijakoinen juttu ja  hankaloittaa lentämistä, kun samasta tikusta säätyy kaasumäärä ja lapakulmat. Suurin osa kokeneeemmista taitaa lentää vakiokaasulla siten, että tikusta säätyy vain lapakakulmat. Toki tuossa mallissa täytyy olla holdi -vivun käyttö hyvin selkäytimessä jne.

Kannattaa varmaan tulla kopun kanssa pinsiön kentällä käymään joku viikonloppu esim. Tampereen lennätysketjuun yleensä ainakin itse pyrin huutelemaan kun olen paikalle menossa.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa jonitsi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #10 : 10 Huhtikuu, 2020, 21:51:15 »
Kuulostaa että säädöt ovat kuitenkin pääpiirteissään oikein, jos tosiaan kopteri on vielä ehjä  ;D

Olisiko vaan vähän lapakulmien ja kaasukäyrän tuunausta vaille. Tuo tikusta muutuva kaasu on vähän kaksijakoinen juttu ja  hankaloittaa lentämistä, kun samasta tikusta säätyy kaasumäärä ja lapakulmat. Suurin osa kokeneeemmista taitaa lentää vakiokaasulla siten, että tikusta säätyy vain lapakakulmat. Toki tuossa mallissa täytyy olla holdi -vivun käyttö hyvin selkäytimessä jne.

Kannattaa varmaan tulla kopun kanssa pinsiön kentällä käymään joku viikonloppu esim. Tampereen lennätysketjuun yleensä ainakin itse pyrin huutelemaan kun olen paikalle menossa.


Tuossa ylempänä viesteissä niin paljon kaikkea, että menen vaan hämmentyneeksi.
Olisi kyllä kiva, jos voisit katsoa kopterini asetukset pinsiössä. Tiedän paikan, kun käyn siellä lennokkien kanssa.
Laitatko vielä sen mistä näkisin milloin olisit paikalla?
« Viimeksi muokattu: 10 Huhtikuu, 2020, 21:54:38 kirjoittanut jonitsi »

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #11 : 10 Huhtikuu, 2020, 22:07:13 »

Tuossa ylempänä viesteissä niin paljon kaikkea, että menen vaan hämmentyneeksi.
Olisi kyllä kiva, jos voisit katsoa kopterini asetukset pinsiössä. Tiedän paikan, kun käyn siellä lennokkien kanssa.
Laitatko vielä sen mistä näkisin milloin olisit paikalla?

Eli tuolta lennätyspaikat osiosta Tampere ja lähialueet ketju. Äskettäin sinne huutelinkin, että tarkoitus huomennä mennä käväisemään aamupäivällä. Uskoisin olevani kentällä n. Klo 11.

En kyllä lupaa osaavani säätää flybar kopteria yhtään, mutta jotain perus juttuja toki osaan katsoa.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa jonitsi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #12 : 10 Huhtikuu, 2020, 23:05:06 »
Eli tuolta lennätyspaikat osiosta Tampere ja lähialueet ketju. Äskettäin sinne huutelinkin, että tarkoitus huomennä mennä käväisemään aamupäivällä. Uskoisin olevani kentällä n. Klo 11.

En kyllä lupaa osaavani säätää flybar kopteria yhtään, mutta jotain perus juttuja toki osaan katsoa.

Voi olla, että en pääse ihan aamupäivästä. Katsoo sit vaikka joku toinen päivä. Ei tolla kopterilla kiire ole.

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #13 : 11 Huhtikuu, 2020, 11:03:01 »
Olisiko Tampereen, Pirkkalan tai Lempäälän alueella osaavaa säätäjää korvausta vastaan?
Kyllä säätäjiä löytyy ainakin Tampereen alueelta (esim. ite...toki 3 vuorohomma rajottaa paljon yms...),,,Niinku IronMan sano Pinsiös ehkä se paras mahollinen saada jelppiä)

Kopteri on flybarilla ja on Align Trex kopio.
Kopteri myytiin minulle säädettynä ilman radiota.
Asensin oman Devo F7 radion niin säädöt eivät enään päteneet. Swashplate oli ihan ketuillaan.
Tämä on ensimmäinen CP kopteri minulle ja lennokkiharrastajana nuo throttle curvet, swash curvet ja lapakulmiensäädöt on hepreaa.
Itellä vahva epäillys et radion säädöt vähän ketuillaan kun ollaan säädetty radioo kopukkaan,,,,,kun uutta kopukkaa säädetään mankkaan niin joutuu tekeen tietyt asiat tietyssä järjestyksessä ja tietyt arvot pitää olla oikein ennen kuin aletaan säätään.
Täälä tullu hyviä linkkejä noihin oppaisiin.

Sen verran täytyy myyjää näpäyttää, että jos myy flybar kopteria myyntipuuheella "Säädettynä", niin että radio ei kuulu kauppaan niin mitäköhän silloin on itseasiassa säädettynä?  Linkkien pituudet?
Samaa mieltä näpäytyksestä et jos on myyny mekaanisesti säädöissään olevan kopterin niin hyi hyi ja soo soo  :) (mieluummin sit linkit mitä sattuu niin parempi :) )

Hyvä sivusto muutenkin. En muista minkä gyron Eispii siihen laittoi?
En muista tapausta onko mun myymä kopukka,mut voi olla ::)
Kiitos vastauksesta.

Kopterin myyjältä kyllä kyselin apua, mutta hän sanoi että se on itse opeteltava..
Kysyin myös että voisiko hän säätää kopterin omalle radiolleni, niin se ei käynyt.

Kopteri oli minulla ilmassa viime syksynä muutaman akullisen ajan.
Kopteri otti korkeutta lähes pelkän kaasun avulla, ei pitchillä. Lentäminen oli todella vaikeaa.
Gyro, perä, flybar linkit pitäisi olla ok. niihin en ole koskenut. Kaikki muu sitten on pielessä.  :D
Voisin kuvitella et myyjä on tarjonnu apuaan säätöjen/asetusten kanssa tarvittaessa.Toki radiona Devo F7 niin ei varmaan oo ollu myyjälle tuttu mankka joten neuvotkin olis ollu +-0,uskoisin et myyjä osaa perus jutut hyvin,mut se neuvo et mitä pitää radiosta säätää niin onkin vaikeempaa.

Toi Devo F7 ei oo niitä kaiken helpoimpia radioita säätää niinku täälä jo sanottu.Jos myyjä olis ruvennu säätään kopua ja mankkaan niin aikalailla erehdyksen ja oppimisen kautta ois menny ja aikaa tuhottomasti,,,,ja parhaiten oppii kun ite tekee niin tietää mitä tapahtuu mistäkin ja mankka tulee tutuks (toki perus jutuissa neuvotaan)

HJK:lla hyviä kokemuksen kautta tulevia asioita

Esim.
Suosittelen ihan aluksi https://www.kopterit.net/index.php?topic=28281.0
Aika mahdoton noviisille? Toki Devo 7 toimii Walkeran omien ladattavien mallien kanssa (Walkera ei tue enää sitäkään), mutta sen käyttis on ihan syvältä kun sitä joutuu itse säätämään. Nyt tarvitaan todelle Devo 7 mankaan perehtynyttä, sillä meille muille haaste on yllättävän hankala!

Tankonen kopteri on tosiaan luonnostaan levottomampi (kuin FBL) ja se elää enemmän leijunnassa. Liikkeessä on jo helpompi ja ihan hyvä silläkin on lennätellä, kunhan siihen tottuu.

Harmi ettei lentovalmiin kopterin mukana saa harrastusosaamista, joten sen joutuu joka tapauksessa opettelemaan. ja vain aniharva jaksaa/kykenee opettelemaan CP-kopterin hienoa mekaniikkaa ja sen säätämisen saloja. Itse tykkäsin kovasti tankoversioista, kun on niin paljon selkeämpää mekaanista säätämistä.

Terve tuloa kuitenkin jaloon joukkoon! Se kaikki säätämisen vaiva palkitaan kuitenkin ruhtinaalisesti! - kun oma kopteri alkaa toimimaan... 8)


Sit tää loppu sloukani ;D
Ostitko valmiiksi säädettynä?
Hyvä kysymys Dutchi ;)
Sen verran täytyy myyjää näpäyttää, että jos myy flybar kopteria myyntipuuheella "Säädettynä", niin että radio ei kuulu kauppaan niin mitäköhän silloin on itseasiassa säädettynä?  Linkkien pituudet?
Kopteri oli minulla ilmassa viime syksynä muutaman akullisen ajan.
Okei! Muutan vähän omaa talk-trackiä.  Jos kopterin saa ilmaan, ja alas ehjänä niin ainakin nuo mainitsemai servojen ja perä gyron korjaussuunnat ovat oikein. Mitään ei siis ole täysin pielessä. 
Hyvää Pääsiäistä Dutcman ja Jussi :)



T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #14 : 11 Huhtikuu, 2020, 17:49:52 »
Lainaus
Hyvää Pääsiäistä Dutcman ja Jussi :)

Heeei, kiitos. Samoin sulle!  Ja muillekin!!

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #15 : 12 Huhtikuu, 2020, 18:44:13 »
Heeei, kiitos. Samoin sulle!  Ja muillekin!!
Kuin myös hyvää pääsiäistä sulle!!💪💪

Poissa jonitsi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Amig 450+ Walkera Devo7 säätäjä hakusessa! PIRKANMAA
« Vastaus #16 : 13 Huhtikuu, 2020, 13:13:01 »
Olen nyt saanut muiden ohjeilla swashin säädettyä niin, että pitchkäyrä 0 kun tikku 50%, swash levelissä ja lapakulmat mekaanisesti säädettynä +0,5 asetta.
Helpoin osuus nyt takana. Seuraavaksi radion asetukset.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2056 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Kesäkuu, 2010, 08:48:49
kirjoittanut Ripa
3 Vastauksia
4548 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Marraskuu, 2012, 15:40:07
kirjoittanut vihru
1 Vastauksia
10560 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Kesäkuu, 2014, 21:35:20
kirjoittanut Nyksy
2 Vastauksia
1837 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Lokakuu, 2019, 01:37:29
kirjoittanut jonitsi
4 Vastauksia
1155 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Kesäkuu, 2022, 21:23:34
kirjoittanut Puuhispete