Kirjoittaja Aihe: Stickmover  (Luettu 10235 kertaa)

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Stickmover
« : 18 Helmikuu, 2017, 04:12:01 »
Hm, tässä aamuyöstä internetin ihmeellistä maailmaa selatessani törmäsin tämmöiseen projektiin.
https://www.kickstarter.com/projects/stickmover/stickmover-feel-it-try-it-fly-it-by-avirem?ref=user_menu

Onkohan tää nyt ihan vakava projekti kun jokin ei oikein klikkaa tuossa.
Mitenkähän tämä niinku on toteutettu? Ainakin omasta mielestäni tuo on vähän liiankin easy way to learn, jos nyt pitää paikkansa ja on oikea projekti.
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Stickmover
« Vastaus #1 : 18 Helmikuu, 2017, 06:49:10 »
Ihan hyvä idea mun mielestä, saattaa joissain tapauksissa nopeuttaa oppimista huomattavasti.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Stickmover
« Vastaus #2 : 18 Helmikuu, 2017, 09:03:09 »
Käsittääkseni kopuja lennetään aika pitkälle "lihas muistilla" joten ne liikkeet tulee automaattisesti. Ja jotta se liike sinne pääkoppaan uppoo pitäs se komento sinne lihaksille päästä tulla. Se että sulla on forcefeedback tikut ja sun sormet seuraa liikkeitä toki auttanee mut en sit tiedä uppooko ne sinne lihas muistiin sillon...

Ihan mielenkiintonen idea tuo on ja varmasti auttanee uusie liikkeiden oppimisessa. Toihan on siis laite jolla voit kattoo videoo ja samalla saat tikun liikkeet tuolle reeni kapulalle.. hinta tais olla jotain 199$ ja joku pro setti 300$

Onko toi oikotie onneen. En usko.
Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Stickmover
« Vastaus #3 : 18 Helmikuu, 2017, 20:54:44 »
Minä luulen että tuo on hyvä idea. Joskus kun näkee videoita missä on kuvattu sekä kopteria että tikkuja, niin eihän siitä tule mitään jos yrittää molempia seurata yhtäaikaa. Tuossa se onnistuu kun tikkujen liikkeet voi tunnustella samaan aikaan kun liikkeen näkee näytöltä. Saa suoran tuntuman siitä miten tikkuja kuuluu liikutella ja liikkeiden tarkka ajoitus välittyy myös katsojalle.

Luulen että tuolla onnistuu myös liikkeiden treenaaminen lihasmuistiin. En nyt tähän mitään lähdettä osaa antaa mihnkään, mutta minulla on se käsitys että lihasmuistia voi opetella myös "toiseen suuntaan", eli juurikin noin että liike tulee ulkoapäin ja aivot oppii siitä sitten toistamaan halutun liikkeen. Toimiihan se treenaaminen pelkällä mielikuvaharjoittelullak in, niin miksi ei myös ulkoisten stimulanttien avulla? Jos ei muuten, niin on sillä varmasti huomattavan paljon helpompi havainnollistaa miten eri liikkeet tarkalleen tehdään.

Se mihin tuo varmastikaan ei auta, on se miten hieman epäonnistunutta liikettä korjataan kesken liikkeen niin että lopputulos menee kuitenkin oikein. Eli jos seuraa puhtaasti suoritettua liikettä monta kertaa ja tunnustelee tikkujen liikettä siinä samalla, uskon että sillä saa hyvän käsityksen siitä mitä siinä liikkeen aikana pitää tehdä että se onnistuu. Mutta jos haluaa onnistua sen tekemään itse oikein ja korjaamaan liikkeen aikana tulleet virheet, ei siihen varmasti edelleenkään ole muuta oikotietä kuin harjoitella itse. Toki alkuunpääsemisessä voi olla iso apu jos saa sen selkeän mielikuvan mitä nyt ylipäätänsä kuuluu tehdä.

Odotan mielenkiinnolla minkälaisia kommentteja ihmiset tästä antaa jos tämä pääsee oikeasti tuotantoon.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Vs: Stickmover
« Vastaus #4 : 18 Helmikuu, 2017, 23:02:27 »
Samoin.
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa viltsu

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RY #109, SIL, Ämmässuo, HCTF
Vs: Stickmover
« Vastaus #5 : 14 Maaliskuu, 2017, 22:16:08 »
Tuli messuilla kokeiltua kyseistä laitetta. Olihan se aika metka, vaatisi tosin jonkin verran tottumista jotta saisi kunnolla hyötyä ulos mutta potenttiaalia tuossa on. Vielä kun saisi yhdistettyä johonkin simulaattoriin niin tuohan olisi täydellinen treeniväline.
SAB GOBLIN 380 (Bavarian demon 3X), SAB URUKAY COMP (Futaba CGY 750) SAB GOBLIN 500 (Bavarian demon 3sx) HIROBO EAGLE (Bavarian demon 3X). FUTABA 18SZ