Kirjoittaja Aihe: Mikä älypuhelin/ tabletti vifi/ kopterireppu?  (Luettu 3221 kertaa)

Poissa kamera-ajo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Mikä älypuhelin/ tabletti vifi/ kopterireppu?
« : 18 Joulukuu, 2016, 22:15:51 »
- Olen hankkimassa uutta älypuhelinta ja iphonea en haluaisi hankkia korkean hinnan vuoksi vaikka ne olisivat yhteensopivimpia ainaskin DJI:n nettisivujen laitesuositusten mukaisesti (siellä vanhoja tietoja eivätkä näytä testaavan viimeaikoina ilmestyneistä puhelimia).
Eli onko kellään kokemuksia kopterilennättämisestä esim. puhelimilla: Samsung J5 tai Honor 7 Lite, joissa näyttö on 5.2"? Onko kamerakuvan viive näissä suuri? Pätkiikö tai jotain muuta ongelmaa? Suosituksia minkä hankkia?

- Jos käyttää tablettia niin toimiiko vifi-mallinen vai onko siinä oltava sim-kortti? Olen aina pitänyt nykyisessä puhelimessani gps:n päällä josko kopteri vaatii sen päälläolon (kotiinpaluu yms. toiminnot)? Miten tää asia on? Käytössä on Samsung TabA mutta se tuntuu liian painavalta, koska yrittää keikahtaa eteenpäin.

- Haluaisin kuljettamiseen sen pahviloodan sijaan kopterirepun, alan liikkeissä kun ovat aika kalliita. Onko kukaan rakentanut itse isosta repusta, sisälle solumuovista muotoilut? Mistä tällainen reppu hankkia? Kokemuksia? (reppukoko, jossa Propellit irroitettuna on ok), (reppu mielummin kuin salkkumalli)

- Kopterini on Phantom3 advance. Olen ollut tähän mennessa tyytyväinen kopterhankintaani.

Poissa kamera-ajo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mikä älypuhelin/ tabletti vifi/ kopterireppu?
« Vastaus #1 : 22 Joulukuu, 2016, 23:48:54 »
Onpas tämä ensikertalaisen aloittelijan mielestä outoa kun kukaan ei osaa auttaa kysymyksissäni, joukukiireet ei näytä olevan syynä vastaamattomuuteen kun niin moli näyttää kuitenkin lukeneen viestini.  :(

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mikä älypuhelin/ tabletti vifi/ kopterireppu?
« Vastaus #2 : 23 Joulukuu, 2016, 16:13:01 »
Onpas tämä ensikertalaisen aloittelijan mielestä outoa kun kukaan ei osaa auttaa kysymyksissäni, joukukiireet ei näytä olevan syynä vastaamattomuuteen kun niin moli näyttää kuitenkin lukeneen viestini.  :(


Enempi varmaan vastaamatta jättäminen on sitä, että ei ole tuntemusta asiasta, harmittaahan se kun ei vastata, mutta ei siitä pidä nokkiinsa ottaa. Itselläni ei ole mitään kokemusta DJI:n mobiilisovelluksista minkä takia en ole vastaillut.

Eiköhän lähestulkoon jokainen uusi merkkipuhelin(samsung, huawei, sony... mitä näitä on) tuosta suoriudu, toki noissa mainitsemissasi puhelimissa on hiukan tehottomampi prosessori kuin vaikka Samsung Galaxy S6 tai S7, tai huawei 8. Noista kahdesta ehkä tuo honor 7 lite koska siinä ei taida olla niin paljon valmistajan taustasovelluksia kuten J5(itse olen siis samsungi miehiä). Varmaan noi mainitsemasi on DJI:n sivuilla mainuttu nuo, koska juuri ja juuri potku riittää, halvemmista voi meinaan muisti ja teho loppua.

riippuu varmasti, että saako se tabletti vaikka kännykästäsi netin(internetin jako)... ei varmasti perus käyttöön nettiä edes tarttisi, mutta olisko jotain karttoja tai muita mitä latailis sitten.

P.S. Toki voi tuonne multikopterit.net foorumille rekisteröityä niin on enempi ko. genreen paneutunutta väkeä myös
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: Mikä älypuhelin/ tabletti vifi/ kopterireppu?
« Vastaus #3 : 23 Joulukuu, 2016, 17:22:07 »
- Olen hankkimassa uutta älypuhelinta ja iphonea en haluaisi hankkia korkean hinnan vuoksi vaikka ne olisivat yhteensopivimpia ainaskin DJI:n nettisivujen laitesuositusten mukaisesti (siellä vanhoja tietoja eivätkä näytä testaavan viimeaikoina ilmestyneistä puhelimia).
Eli onko kellään kokemuksia kopterilennättämisestä esim. puhelimilla: Samsung J5 tai Honor 7 Lite, joissa näyttö on 5.2"? Onko kamerakuvan viive näissä suuri? Pätkiikö tai jotain muuta ongelmaa? Suosituksia minkä hankkia?

- Jos käyttää tablettia niin toimiiko vifi-mallinen vai onko siinä oltava sim-kortti? Olen aina pitänyt nykyisessä puhelimessani gps:n päällä josko kopteri vaatii sen päälläolon (kotiinpaluu yms. toiminnot)? Miten tää asia on? Käytössä on Samsung TabA mutta se tuntuu liian painavalta, koska yrittää keikahtaa eteenpäin.

- Haluaisin kuljettamiseen sen pahviloodan sijaan kopterirepun, alan liikkeissä kun ovat aika kalliita. Onko kukaan rakentanut itse isosta repusta, sisälle solumuovista muotoilut? Mistä tällainen reppu hankkia? Kokemuksia? (reppukoko, jossa Propellit irroitettuna on ok), (reppu mielummin kuin salkkumalli)

- Kopterini on Phantom3 advance. Olen ollut tähän mennessa tyytyväinen kopterhankintaani.

Minäpä vastaan kun ei kukaan muu "tiedä".

En tiedä noista Honor 7 Lite tai Samsung J5 puhelimista niinkään. Honor 7 Lite:n olen nähnyt toimivan, eikä ole huono puhelin / hidas. Tietenkään laite ei ole tuetuissa laitteissa, joten aina voi ongelmia ilmetä.

Tämä kiinalainen Xiaomi Mi 3 on hyvä puhelin. Olen käyttänyt sitä, ja toiminut todella hyvin. Vaihdoin sen kyllä iPhone 6S:ssään kun huomasin, ettei Android-käyttöjärjestelmä minulle sovi. Olen aina ollut iOS-ihminen  ;D. Toki vaihto ei liittynyt mitenkään puhelimeen. E-villestä saat 64gb:llä muistilla alle 300€
http://bit.ly/2i04aq7

Tämä laite on DJI:n tuetuissa laitteissa, jonka pitäisi toimia.

Tabletissa käy molemmat, wifi sekä sim-kortti. Itselläni on iPad minissäni cellurar, mutten ole laittanut SIM:iä siihen. Jos haluat niin voit puhelimestasi jakaa verkon tablettiin, jonka avulla saat päivitykset ladattua ja kartan. Ainut mihin tarvitaan SIM-korttiversiota on GPS:ssää varten ( ellei android-tabletissa ole sitä muutenkin ), jotta voit käyttää follow-me ominaisuuksia. Tai ylipäätänsä kaikki ominaisuudert jossa tarvitaan GPS:ssää. Ja toki nettiä tarvitaan jos haluat suoratoistaa kuvan phantomista suoraan youtubeen. Kopteri ei vaadi puhelimelta/tabletilta erikseen GPS:ssää koska kotiinpaluu-toiminto perustuu kopterin itsesaamaan sijaintiin ennen lentoonlähtöä.

Reppulaukuista en niin varma ole. Tästä voit ostaa kestävän reppulaukun vähän reilu 50€. http://www.banggood.com/DJI-Phantom-3-Backpack-Hardshell-Case-Bag-Turtle-Shell-Waterproof-p-987469.html?rmmds=search

Sivu on luetettava, ja tavara tulee noin kuukaudessa. Valitset EU Warehouse ja valitset värin.

Toivottavasti oli apua, muut voi kertoa, jos olen väärässä.
Aerial Finland

Poissa kamera-ajo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mikä älypuhelin/ tabletti vifi/ kopterireppu?
« Vastaus #4 : 24 Joulukuu, 2016, 00:40:26 »
Kiitos vastauksista! Ostin Honor 7 Lite puhelimen! Täytyy kokeilla kopterin kanssa kun tulee sopiva keli. En ole vielä lennättänyt talvikeleillä. Toi ehdotettu kopterireppu näyttää tukevalta ja edulliselta!  :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
4518 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Heinäkuu, 2009, 16:05:36
kirjoittanut Tazr
22 Vastauksia
11474 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Joulukuu, 2010, 16:16:50
kirjoittanut Falconi
29 Vastauksia
63965 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Heinäkuu, 2014, 20:49:28
kirjoittanut Otou
1 Vastauksia
3434 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Maaliskuu, 2014, 19:59:39
kirjoittanut Tonppa72
17 Vastauksia
5657 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Syyskuu, 2015, 12:46:27
kirjoittanut Bnito