Kirjoittaja Aihe: Amerikkalaisyliopiston tutkimus- lennokkien turvallisuusriskit lentoliikenteelle  (Luettu 2732 kertaa)

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Tässä on linkki mielenkintoiseen tutkimukseen, jossa lennokkien aiheuttamaa vaaraa lentoliikenteelle on arvioitu lintutörmäyksistä kootun pitkän aikavälin tilastotiedon valossa. Johtopäätöskappaleen mukaan alle 2kg painoisen lennokin / kopterin aiheuttama riski on erittäin vähäinen.

Hienoa, että joku vaivautuu oieasti tutkimaan koska useinkin tuntuu, että päätöksiä tehdään ja mielipiteitä muodostetaan puhtaasti mutupohjalta:

http://mercatus.org/publication/do-consumer-drones-endanger-national-airspace-evidence-wildlife-strike-data

« Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu, 2016, 20:19:03 kirjoittanut Picofly »

Poissa Murgo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Tätä tuossa aiemmin taisin jossain ketjussa kysellä että kuinka suuri riski se fanttomi liikennekoneelle oikeasti on. Nähtävästi ei siis ollenkaan niin suuri kuin  "kaikenkieltäjät" yrittävät maalailla perusteena kielloille ja rajoituksille. Mutta viranomaiset nyt yleensäkin tykkäävät keskittyä "lillukanvarsiin" kun oikeiden riskien ja ongelmien ratkaiseminen on haasteellisempaa kuin pikkuasioiden näpertely ja uusien kieltopykälien sorvaaminen.

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
En oo hyvä lontoossa, mut onko tos tutkittu se asia, ku lintu lentää vaikka cessnan potkuriin, niin se menee jauhelihaksi ilman vaurioita potkuriin. Jos heität fanttomin potkuriin, niin en usko et potkuri selvii ilman vaurioita. Voi olla väärässäkin, mut epäilen.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Kovemmista materiaaleista spekuloitiin myös tutkimuksessa mutta tositaiseksi on onneksi liian vähän tosielämän dataa phantomien törmäyksistä että kukaan voisi varmuudella sanoa miten käy.

Noita numeroita kun katselee, niin minusta osuman tilastollinen todennäköisyys on ylipäätään niin pieni että quadin lennättäjän pitäisi käytännössä joko lentää soraan kiitotien päässä tai ajaa tarkoituksella päin varsinkin Suomen harvassa ilmatilassa.
« Viimeksi muokattu: 19 Maaliskuu, 2016, 10:44:32 kirjoittanut Picofly »

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Miten käy Phantomin tms. ohjattavuuden kanssa kun se joutuu matkustajakoneen
jättöpyörteisiin, torpautuuko? Isommillakin laitteilla pitävät muutaman minuutin turvaväliä.
Kiitoradan pää on houkutteleva lennätyspaikka.

http://yle.fi/uutiset/lennokki_ja_matkustajakone_lahelta_piti_-tilanteessa_los_angelesissa/8755511
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
25 Vastauksia
10920 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Joulukuu, 2009, 17:19:54
kirjoittanut Mikka
0 Vastauksia
4989 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Joulukuu, 2015, 09:14:26
kirjoittanut Spoogy
0 Vastauksia
2322 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Marraskuu, 2017, 07:01:23
kirjoittanut maek
1 Vastauksia
2373 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Huhtikuu, 2019, 16:16:55
kirjoittanut Lennokkitoimikunta