Kirjoittaja Aihe: Tärkeä päivitys Belttiin -> Trex V1 nupin kumit  (Luettu 3417 kertaa)

juhpal

  • Vieras
Tärkeä päivitys Belttiin -> Trex V1 nupin kumit
« : 09 Lokakuu, 2008, 12:19:22 »
Moi,

Havaitsin tossa, että oli ihan hillittömästi klappia beltin alumiininupin lepatusakselissa, juuri löysien kumien takia. Vaihdoin rexän V1 version nupin leparin kumit, niin johan teki hyvää. Kopu lentää loistavasti, eikä kumit maksa paljoa.

Poissa another_finn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tärkeä päivitys Belttiin -> Trex V1 nupin kumit
« Vastaus #1 : 11 Lokakuu, 2008, 00:28:31 »
+1. Tuohon kun lisää Alignin lavat niin Belttikin alkaa vastata ohjausliikkeisiin ihan uudella tavalla.

bobbyorr

  • Vieras
Vs: Tärkeä päivitys Belttiin -> Trex V1 nupin kumit
« Vastaus #2 : 18 Lokakuu, 2008, 16:34:56 »
mihinkäs ne kumit vaikuttaa?
Oman belttini kumit tuntuivat olevan ainakin sen kokoiset ettei välyksiä jäänyt. Onko nuo rexän kumit sitten jotenkin muuten paremmat? Materiaali/muoto?

BTW: Siinä kumin päällä on prikka jossa ei ole välystä akseliin nähden, eikä toisaalta välystä ole prikan ja siinä nupin osan (josta akseli menee läpi) välissä. Eikö tämä silloin vesitä sen että akseli pääsisi lepattamaa eli keinumaan ylösalas niiden kumien varassa kun akseli pysyy asennossaan prikkojen varassa? Korjatkaa jos olen väärässä! Koko lepattaminen on vielä vähän kysymysmerkki meikäläiselle?

ps. mistäs rexän kumit kannattais tilata? ja lavat?

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Tärkeä päivitys Belttiin -> Trex V1 nupin kumit
« Vastaus #3 : 18 Lokakuu, 2008, 16:56:16 »
Sen kuuluukin vähän joustaa... rexin kumit liekö kovemmat tjtn  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Tärkeä päivitys Belttiin -> Trex V1 nupin kumit
« Vastaus #4 : 20 Lokakuu, 2008, 11:50:13 »
Kovemmat kumit -> tarkempi ohjaus, epävakauttaa leijuntaa, mutta flippaillessa toimii paremmin.

Lainaus
BTW: Siinä kumin päällä on prikka jossa ei ole välystä akseliin nähden, eikä toisaalta välystä ole prikan ja siinä nupin osan (josta akseli menee läpi) välissä. Eikö tämä silloin vesitä sen että akseli pääsisi lepattamaa eli keinumaan ylösalas niiden kumien varassa kun akseli pysyy asennossaan prikkojen varassa?

Näin ei pitäisi olla, pitäisi päästä lepattamaan kumien varassa.


-op-

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tärkeä päivitys Belttiin -> Trex V1 nupin kumit
« Vastaus #5 : 20 Lokakuu, 2008, 12:35:40 »
mihinkäs ne kumit vaikuttaa?
Vispilän listaan lisäisin vielä, että kun kumit kovenee ja lepatus tiukentuu, niin samasta syystä kuin ohjaus tarkentuu myös tuulen vaikutus kopterin käyttäytymiseen lisääntyy.

Edit: Testaa siinä beltissä sitä lepatusta. Ei tartte ku ottaa lavanpitimistä kiinni ja vääntää toista ylös ja toista alas. Jos keinuu -> ok.
« Viimeksi muokattu: 20 Lokakuu, 2008, 12:37:57 kirjoittanut masu »

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tärkeä päivitys Belttiin -> Trex V1 nupin kumit
« Vastaus #6 : 20 Lokakuu, 2008, 19:20:03 »
BTW: Siinä kumin päällä on prikka jossa ei ole välystä akseliin nähden, eikä toisaalta välystä ole prikan ja siinä nupin osan (josta akseli menee läpi) välissä. Eikö tämä silloin vesitä sen että akseli pääsisi lepattamaa eli keinumaan ylösalas niiden kumien varassa kun akseli pysyy asennossaan prikkojen varassa? Korjatkaa jos olen väärässä! Koko lepattaminen on vielä vähän kysymysmerkki meikäläiselle?
Katoin tossa omasta reksistä, että siinä tuo prikka on pienempi kuin nupin keskiössä oleva reikä. Leparikumit näkyy vähän sieltä nupin keskiöstä ja se prikka on vasten niitä kumeja. Tietty prikan reikä on samaa halkaisijaa kuin lepatusakseli ja se joustaa vasten niitä kumeja. Jos se prikka on vasten sitä nupin keskiötä ja kireällä, niin jotain on Beltin nupissa häikkää... my two cents.

bobbyorr

  • Vieras
Vs: Tärkeä päivitys Belttiin -> Trex V1 nupin kumit
« Vastaus #7 : 23 Lokakuu, 2008, 15:46:14 »
Kyllä vaikuttais että ovat prikat kiinni ilman selvää välystä sekä lepatusakselissa, että nupinkeskiön rei'issä. Täytyy varmaan hioa niitä prikkoja ujosti pienemmiksi, jos saa ne jollain esim dremelin nokkaan kiinni.
Nyt, kun testaan lepattaako eli taipuuko lavanpitimet ylösa-alas, niin ennenkuin tunnenmitään kuminvarassa taipumista, niin vääntyy koko viritys. Hyllyssä odottaa sellainen halpa alunuppi asentajaansa, voi olla että se jo ratkaisee ongelman.

We'll see. Kiitokset neuvoista ja kommenteista. Nyywbi jatkaa taisteluaan.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
4515 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Helmikuu, 2011, 19:24:26
kirjoittanut zxiicci
17 Vastauksia
7474 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Marraskuu, 2010, 20:59:16
kirjoittanut Spin
42 Vastauksia
28770 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Kesäkuu, 2013, 16:30:26
kirjoittanut Matti Häkkinen
7 Vastauksia
14550 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Heinäkuu, 2014, 20:28:46
kirjoittanut Jalippo
3 Vastauksia
950 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2023, 13:47:42
kirjoittanut TeroH