Kirjoittaja Aihe: Lynx Oxy3  (Luettu 26066 kertaa)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #25 : 09 Toukokuu, 2016, 12:58:20 »
Kyä holtiton on ISO! :)

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #26 : 09 Toukokuu, 2016, 13:01:28 »
Jos yli 13 asteen collectivella vetää tikku laidassa ni kyllä se on niin raskas liike että helposti kierrokset tippuu ja peräkin sen mukana pettää. Ei mulla ainakaan ole ollut tyhtään kopteria jossa en olisi yrittämällä saanut perää irti. Inverttinä perä edellä vauhdikas ja tiukka silmukka on yksi niitä liikkeitä joissa se sit yleensä irtoaa.
Goblin 700 CC VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #27 : 09 Toukokuu, 2016, 13:40:32 »
Kyl kopterin pitäis kaiken tehdä mitä käskee ilman mitään ylimääräisiä liikkeitä. Oli se sitten isoa tai pientä ja tiukkaa. Pitää vielä mun treenata noita piro manööverejä, vaikka kopteri niitä jo itekseen tekisi. Ihan riittävän haastava toi lentäminen muutenkin... Ehkä vähän vähennän lapakulmia. Ehkä joku 13 astetta riittäisi mulle. Onko väliä, jos mankasta vaan collectivea rangea vähentää vai pitäiskö vbarille toi ohjelmoida?

Taitaa tulla nupin ja perän purku&kasaus operaatiot. On päälle 100 lentoa takana oxy3:lla ja nyt kun tarkistin niin kaikille shafteilla on ilmiintinyt hieman välystä. Ehkä pari shimmiä auttaisi noihin kaatumisongelmiin. Laakerit voin samalla tarkistaa.

Vbarista lähtisin kyllä kulmia muuttamaan. Minusta kopteria on helpompi lentää kun kulmat on maltilliset, monesti 10-11 astetta (ja vähemmänkin) on ihan riittävästi. Toki tää riippuu paljon kopusta, kiekoista, lentotyylistä ja omista mieltymyksistä.
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #28 : 09 Toukokuu, 2016, 13:48:38 »
Aluksi kokein vähemmän kierroksia ja enemmän kulmia, mutta ehkä se ei tällä kopterilla toimi. Ehkä pitää säätää toisin päin, eli enemmän kierroksia ja vähemmän kulmia. Oxy3 4s setupilla ei kierroksetkaan ainakaan pahasti hyydy vaan moottori jaksaa vääntää. Ei vaan haluisi enään yhtään lyhentää lentoaikaa, kun nyt on timerissä n. 4min ja heti ekasta piippauksesta pitää nopeesti tulla alas, jolloin efektiivinen lentoaika on ehkä n. 3:30.

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #29 : 09 Toukokuu, 2016, 14:11:53 »
Aluksi kokein vähemmän kierroksia ja enemmän kulmia, mutta ehkä se ei tällä kopterilla toimi. Ehkä pitää säätää toisin päin, eli enemmän kierroksia ja vähemmän kulmia. Oxy3 4s setupilla ei kierroksetkaan ainakaan pahasti hyydy vaan moottori jaksaa vääntää. Ei vaan haluisi enään yhtään lyhentää lentoaikaa, kun nyt on timerissä n. 4min ja heti ekasta piippauksesta pitää nopeesti tulla alas, jolloin efektiivinen lentoaika on ehkä n. 3:30.

Kulmat ylös ja kiekat alas on kyl aika takuuvarma resepti perän pettämiselle :D

Mut joo, lentoajasta näis pienemmis kopuis joutuu melkein väistämättä tinkimään jos haluu muuten hyväks. Mut eihän sen täs vehkees pitäs niin tuntuu ku akut on halpoja ku saippua. Pitäs päästä tauottomaan lennätykseen aika helposti.
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #30 : 09 Toukokuu, 2016, 14:53:20 »
Tossa on alun jälkeen se haluttu liike. Väitän että on alle puolet collectivekulmista käytössä.

Ei se mitä tekee vaan miten tekee.

Kyllä se perä irtoaa simussakin ku liian väkivalloin ajaa.

Tai ei se muissa irtoa ku realflitessa. Ainoa mielestäni realistinen simu.

https://youtu.be/Kap1yw7xovE
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #31 : 09 Toukokuu, 2016, 14:58:06 »
Halvalla saa zippyjä, joissa jo heti alta 20 syklillä on pientä pullistumista reseptillä sähköt 3C sisään ja 4min ulos. Hyvät akut maksaa vaikka olisivat pieniä. Parempaa on tutustumistarjouksena tulossa. Ei nyt ihan nonstop lentoon pääse. Tuhraantuu siinä aina minuutti tai pari kun vaihtaa akun sekä välillä vähän extraa kun laturin kanssa räplää. Sähköä pitää säästellä, jos pidempään lentelen, kun ei ole generaattoria. Eilenkin melkein 5 tuntia meni tyhjentää 35 akullista. Vain pari pikku säätö taukoa ja hetken jaloittelin kentällä keräilemässä kopterin osia.

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #32 : 09 Toukokuu, 2016, 15:10:09 »
Tareqilla lienee aika paljon kierroksia vehkeessä ja taitoakin moninverroin enemmän. Aika lujaa takaperin saa kyllä vetää. Ei mun silmukat ei aina ole ihan smootheja ja symmetrisiä. Kun välillä tuntuu liian lujaa menevän kohti menevän maata, niin korjaa nopeesti cyclikillä, kun collective on jo tapissa. Sit se perä pettää... Pitää siis vaan reenata lisää niin oppii venyttämään paremmin taitojen ja kopterin kykyjen rajoja.

Aerofly RC:ssä on noita perän pettämisiä vastaavan oloisissa tilanteissa tullut jo harjoiteltua, joten osaa muutkin kuin realflight.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #33 : 09 Toukokuu, 2016, 15:12:09 »
Tareqilla lienee aika paljon kierroksia vehkeessä ja taitoakin moninverroin enemmän. Aika lujaa takaperin saa kyllä vetää. Ei mun silmukat ei aina ole ihan smootheja ja symmetrisiä. Kun välillä tuntuu liian lujaa menevän kohti menevän maata, niin korjaa nopeesti cyclikillä, kun collective on jo tapissa. Sit se perä pettää... Pitää siis vaan reenata lisää niin oppii venyttämään paremmin taitojen ja kopterin kykyjen rajoja.

Aerofly RC:ssä on noita perän pettämisiä vastaavan oloisissa tilanteissa tullut jo harjoiteltua, joten osaa muutkin kuin realflight.

seison korjattuna. ei ole tollasta simua tullut koskaan nähtyäkään

Toi sun perän pettäminen kuullostaa ihan tikkuvialta ;) lisää rundia, vähemmän kulmia ja reeniä ettei tartte pitää niitä tikkuja tapissa ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #34 : 09 Toukokuu, 2016, 18:49:32 »
Elä ny anna vääriä neuvoja, vasen tikku ylös ja ohjaus oikeella! ;D

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #35 : 11 Toukokuu, 2016, 19:51:47 »
Kävin tänään vähän koelentämässä uusilla säädöillä. Nuppiin ja perään akseleille pari ohutta shimiä, sekä pääakselin kiristys. Vibrat väheni ja kaatumatauti ei enään oireillut.

Lapakulmia tiputin 14 asteesta n. 12.5 asteeseen. IU0 & IU1 moodeissa kulkee vähän laiskemman oloisesti. IU2 maksimi kierrokset laitoin n. 4200rpm, millä taas vauhtia oli riittävästi. Pitää mennä isommalle kentälle testaamaan kuinka perä kestää sitä vauhdikasta takaperin lentoa.

Bonuksena testasin, että 180cfx:llä meni muutama kierros takaperin silmukkaa collective laidassa. Moottori vaan moottori hyytyi pahemman kerran ja tumppasin sen sit perseelleen maahan. Ainoastaan peräakseli meni kieroksi.

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #36 : 31 Toukokuu, 2016, 12:12:30 »
Vaihdoin isommat 50mm perälavat, mutta edelleenkin saa sen perän pettämään, jos oikein kovasti yrittää.  Itsesiassa näyttäisi, että kaikilla koptereillani sama juttu, joten ehkä täytyy vaan hyväksyä se ja opetella lentämään eikä vaan pitämään tikkuja laidoissa.

Kokeilun päätteeksi tumppasin nyt vuorostaan oxy3:n ihan huolella perä edellä tonttiin. Näyttäisi, että aika vähillä vahingoilla selviäisi : lavat, lepari, pääratas, peräputki, jeesuspultti ja pääakselin laakeri. Kaikki muut löytyy varaosaldujusta paitsi toi laakeri. http://www.lynxheli.com/product_info.php?products_id=24815 - saiskohan jostain nopeesti 4x10x4 laakereita?

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #37 : 31 Toukokuu, 2016, 14:17:03 »
saiskohan jostain nopeesti 4x10x4 laakereita?
Ei taida suomesta ihan helposti löytyä ellei halua maksaa 10e/kpl  :o  Tuolla ainaki on kohtuu hintaan, 3-4pv yleensä menee tulla http://www.rcbearings.co.uk/index.php?route=product/product&filter_name=4x10x4&product_id=344

Poissa Simo_M

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #38 : 31 Toukokuu, 2016, 14:35:36 »
saiskohan jostain nopeesti 4x10x4 laakereita?

RC-autoliikkeissä on hyvin tarjolla pikkulaakereita, yleensä pari-kolme euroa kappale.

Poissa mad moose

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #77
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #39 : 31 Toukokuu, 2016, 14:58:07 »
Hobbylinnasta ainakin löytyy keraamista laakeria.  https://www.hobbylinna.fi/tuote/4x10x4-kuulalaakeri-keraamiset-kuulat/BEA4104CER/

Jukka
-Hirobo shuttle+ -Protos mini -Gaui hurricane425 -Mcpx bl -Hisky hcp100 -Futaba 9c -Spektrum dx7

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #40 : 31 Toukokuu, 2016, 15:04:57 »
Kiitos vinkistä! tollaisenhan voisi käydä vaikka hakee tänään, niin saisi kopterin taas ilmaan.

Onko keraamiset yhtä hyvät ja kestävät pää-akselilla kuin tavalliset metallikuulalaakerit? Toi paikka mihin se menisi taitaa olla se pahin paikka, missä torpissa laakerit ottaa iskuja.

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #41 : 31 Toukokuu, 2016, 15:07:13 »
Keraamiset ei kestä yhtään iskuja. Mottiin noita on joskus laitettu mutta torpissa nekin tahtoo mennä rusinoiksi. Ja pääakselille laittasin vielä vähemmän. Väliaikaisena ratkaisuna menee varmaan kunhan seuraa että ne keraamiset kuulat ei murene ja jumita koko laakeria.

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #42 : 31 Toukokuu, 2016, 15:09:42 »
höh. ei olekaan petikon varastossa. Ei nyt ihan Turkuun asti jaksa polkea yhden laakerin perässä... Joutuisi pari päivää odottaa, että kusti polkee sen tänne.

Taitaa mennä 24h kuriiri tilaus fast-ladille, niin saan originaalit, kun ei mitään väliaikaisratkaisuakaan viitsis laittaa. Kopteria saa rassata muutenkin ihan riittävästi.

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #43 : 15 Syyskuu, 2016, 12:29:31 »
Oxyn kitti saapui tänään. Katotaan mimmonen tää on pörrää. Kamalan pieneltä vaikuttaa 😂
Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #44 : 15 Syyskuu, 2016, 13:03:09 »
Oxyn kitti saapui tänään. Katotaan mimmonen tää on pörrää. Kamalan pieneltä vaikuttaa 😂

Mistä muuten tilasit? Hieman itsekkin harkinnut takapihakopteriksi tätä.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #45 : 15 Syyskuu, 2016, 15:14:09 »
Mistä muuten tilasit? Hieman itsekkin harkinnut takapihakopteriksi tätä.

Otin riskillä Hawk-RC:stä. Eli 225€ oli kitti, mutta jäi tulliin jollon 275€ oli hintaa kitille. Aikalailla samaan hintaan saanee ympäri eurooppaa, mutta päätin koittaa onnea, jos ois livahtanu tullin ohi  8)

Tilasin samanapäivänä akut world of heliltä ja suureks yllätykseks tuo haukan paketti oli nopeammin käsissä kun upsilla tulevat akut. Tosin veikkaan et ite tavaran lähtö vaan world of helillä hieman hidasta.

Sähköt on budjettimallin, päivitellään jos tarve.
« Viimeksi muokattu: 15 Syyskuu, 2016, 15:17:14 kirjoittanut Bnito »
Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #46 : 16 Syyskuu, 2016, 20:41:20 »
Ny ois oxy lento valmis, niputin eilen ehtoon, joku 6 tuntia tais mennä ja puolelta öin oli valmista. Tänään sit setuppi kuntoon ja jos huomenna kävis testi torpit takapihalla tekeen  8)

Oli kyl helppo laittaa nippuu ja laatu oli priimaa, ruuvit ja mutterit landareita lukuunottamatta uppos ku mora vanhaan muoriin.

Sähköjen vedoissakin oli aateltu ja oli jopa johtojen mitat manuaalissa kerrottu, en tosin lyhentänyt kun ei moiseen työkaluja ole. Esim protos 380 verrattuna tuntu olevan enempi tilaa ja johdot oikeesti sai rungon sisään ihan siististi, ainut nippu johtoja jäi tail boxin päälle. Fbl sai joko tail boxin päälle tai alle, panin alle ihan mielenkiinnosta ja ihan hyvin oli tilaa, toki ahdasta irroittaa johtoja..

Parit Sls 3s 1300 tuli pikaseen tilattua, katotaan ny laitetaanko kuitenki 4s akkui, riippuu miten tuo 14t pijonilla rokkailee 3s kera.

Sähköinä mentiin suht budjetti ratkaisulla. Nuppiservot tarvinnee päivitellä, testataan nyt eka kun moiset oli laatikon pohjalla...Noparina moni käyttäny hw50, jonka vois ihan govin vuoks päivittää, hw40 on gov, mut sanovat ettei se oo ihan parhaasta päästä kun on vanhempaa versioo...

Mottina joku banggoodin 3s motti : http://www.banggood.com/KV4000-Outrunner-Brushless-Motor-For-Trex-450-RC-Helicopter-Green-p-911809.html
hw40 nopari : http://www.banggood.com/Hobbywing-Platinum-40A-PRO-Brushless-ESC-For-450-RC-Helicopter-p-937142.html
emaxin es09md servot nupissa : http://www.banggood.com/EMAX-ES09MD-Digital-Swash-Servo-For-450-Helicopter-With-Metal-Gear-p-88192.html'
perällä perus kst215 : http://www.banggood.com/KST-DS215MG-Metal-Miniature-Digital-Servo-p-929932.html
Koala paari : http://www.banggood.com/KBAR-5_3_4-PRO-K8-3-Axis-Gyro-Flybarless-System-p-939170.html
vastarina futteen sopiva tarotti testiin, on pieni ku mikä ja toimii siis vain sbussina : http://www.banggood.com/Tarot-2_4G-16CH-FASSTSBUS-Mode-TL150F2-Receiver-p-1075894.html
akkuina siis : http://www.world-of-heli.de/en/akkus-lipos/sls-quantum/quantum-30c/sls-quantum-1300mah-3s1p-11_1v-30c-_-60c.html

yhteensä pelimerkkejä meni noin 430€ parin patterin kera..
Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #47 : 26 Syyskuu, 2016, 21:09:31 »
Mistä muuten tilasit? Hieman itsekkin harkinnut takapihakopteriksi tätä.
Btw. Fast ladilla on tarjouksessa kit moottorin kanssa 275e. Lynxin moottori on aika hyvä vaihtoehto oxy3:een.

Poissa Bnito

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Lynx Oxy3
« Vastaus #48 : 27 Syyskuu, 2016, 16:26:21 »
Nyt on itelläkin n. 10 lentoa takana.

Lentää kyllä isommin kun kuvittelis 255 lavoilla. Vaatii kyl myös siten saman tilan ku ns. 450 kokonen.

Itel pientä vägäilyä perällä, koitetaan ny saada säädettyä ja käytyä perän mekaniikka läpi, muuten lentää hyvin.

Lynxin moottori tuli tilattua, vähän niinkun vahingossa. Samoin nuppiin tulee kst215 vastaavat emaxilta. Molempien tarpeellisuutta vähän ny kyseenalaistan mut katotaan miten muuttuu.

3s akuilla menty, vähän tuntuu puutuvan ainakin tuon kiinan motin kanssa, tänään saapui lynxin oma motti, se ruuvattu paikoille ja tänään testiä josko ois karvan verran enempi tehoa. Jos ei niin sitten kyllä 4s akkui tilaukseen.
Protos 380 , Protos Max V2 , Futaba 8FGS, NeXt

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
5385 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Tammikuu, 2011, 13:20:10
kirjoittanut 4D
2 Vastauksia
2237 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2023, 23:30:05
kirjoittanut Konna
4 Vastauksia
3012 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Toukokuu, 2018, 20:25:04
kirjoittanut Haikara