Kirjoittaja Aihe: 2t bensa seos  (Luettu 9569 kertaa)

Poissa tompe

  • Opetteleva torppari
  • **
2t bensa seos
« : 26 Kesäkuu, 2015, 11:54:37 »
Minkä prosenttista bensaa pitäisi sekoittaa kun ohjees oli seossuhde 4:1
Hirobo sceadu 50

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: 2t bensa seos
« Vastaus #1 : 26 Kesäkuu, 2015, 12:07:35 »
Neljä litraa bensaa ja litra öljyä, tulee yhteensä viisi litraa.
Tarkoittaa että öljyä on 20%.

Jos johonkin bensaa polttavaan moottoriin tuollaista pitäisi laittaa, arvelen olevan ongelmia edessä.

Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

Poissa tompe

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: 2t bensa seos
« Vastaus #2 : 26 Kesäkuu, 2015, 13:35:14 »
Noin siin moottorin ohjeessa oli.sisään ajo suhde 4:1 ja sen jälkeen 5:1. Moottori on go engine gh 56 bensa heli moottori.
Hirobo sceadu 50

Poissa calicha92

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 2t bensa seos
« Vastaus #3 : 26 Kesäkuu, 2015, 13:58:03 »
tollasta tietoa löyty netin syövereistä. eikös nx4 bensamottiinkin laiteta joku 10-12% ölppää?

9:1 for normal fly (10%)
7:3 for hard 3D fly (30%)

A distributor from Germany recommended "Liqui Moly RACING SCOOTER 2T SYNTH"
""for gasoline helicompters are better oils, which are intended to be used in scooters - there is the engine still running to high RPM because of variator""

For Brakein, I use 7:3 oil mix and rich settings (I think that it is rich - I do not have any experiences with gasoline engines).
For normal fly, I am going to use 9:1.
Goblin Black Thunder 700 VBar NEO
Goblin Mini Comet Mini VBar
Vbar Control, ICharger 308duo, PhoenixRC,

Poissa tompe

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: 2t bensa seos
« Vastaus #4 : 26 Kesäkuu, 2015, 14:24:59 »
Ok kiitoksia. Pitää kokeilla 10-12% bensal kun vaan saan motin kiinni.
Hirobo sceadu 50

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: 2t bensa seos
« Vastaus #5 : 26 Kesäkuu, 2015, 21:58:16 »
No tuota, kannattanee kuitenkin noudattaa moottorinvalmistajan suositusta öljyn määrän ja laadun suhteen.
Moottorissa on liukulaakeri kiertokangen alapäässä, öljy osaa huonosti tuollaiseen voitelukohteeseen
itsekseen. Voitelua yritetään varmistaa runsaalla öljymäärällä.
Kannattaisiko varmistaa ennen ekaa käynnistystä että ko. laakeri ei ole kuiva kokoonpanon jäljiltä?
Katselin joskus YouTubesta tuon moottorin kasausvideon, ainakaan siinä ei laitettu moottoriin tippaakaan
öljyä, ei mihinkään kohtaan.
Ongelmia odotan lähinnä sen takia että noin suuri öljymäärä saattaa karstoittaa moottorin perusteellisesti.
Lisäksi öljy bensan joukossa tuppaa laskemaan oktaanilukua, mistä voi seurata nakutus mikä rikkoo moottorin. Jos karstaa kertyy palotilaan ja se alkaa siellä hehkua, on senkin seurauksena ennenaikainen
sytytys mikä sekin aiheuttaa nakutusta.
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
3063 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2007, 19:27:02
kirjoittanut Ege
34 Vastauksia
40845 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Huhtikuu, 2010, 13:31:03
kirjoittanut 4D
7 Vastauksia
3674 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Toukokuu, 2009, 21:20:51
kirjoittanut JariN
3 Vastauksia
4590 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2012, 21:50:00
kirjoittanut Rami
1 Vastauksia
4180 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Marraskuu, 2012, 20:35:33
kirjoittanut harde73