Kirjoittaja Aihe: QR X350 käyttäytymis ongelma  (Luettu 26327 kertaa)

Poissa JarLus

  • Aloitteleva torppari
  • *
QR X350 käyttäytymis ongelma
« : 10 Huhtikuu, 2015, 22:09:34 »
Eli tuli tehtyä eka kunnon torppaus kopterin kanssa ja nyt tarvis varaosia. Nyt tossa kattelin Madpilotista noita body settejä ja huomasin että tavallisen QR X350 setti ei ole kun 0,50€ halvempi kun PRO version. Eli nyt seuraa tyhmä kysymys: jos ostan ton PRO version kori setin niin sopiiko noi ei PRO version hilppeet sinne sisälle ja saisinko täten käyttöön ton isomman akun? Ja ehkä vähän väärä paikka kysyä, mutta tuo body set ilmeisesti sisältää sekä ylä ja alaosan?

Lisäksi varmaan pitäis propellit tilata samalla uudet varalle niin kun Madpilot myy niitä 2 kpl paketissa ni onko siinä paketissa 1 kumpaakin propellia vai miten ne menee?

Ja sit jos samassa vielä vois kysyä sellasta että onko tohon kopteriin saatavilla joku systeemi et näkis korkeuden missä kopteri on?
« Viimeksi muokattu: 23 Syyskuu, 2015, 13:27:09 kirjoittanut JarLus »

Poissa lordjw

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: QR X350 Body set
« Vastaus #1 : 11 Huhtikuu, 2015, 18:51:54 »
Tervehdys!

Normaalin (ei-PRO) QR-X350 kopterin sisuskalut menevät heittämällä PRO koteloon. Täten saat käyttöön tuon isomman akun.

Kannattaa kuitenkin harkita pari kertaa. Itse tein tuollaisen päivityksen ja hommasin pari isoa tehoakkua vain todetakseni että hupi ei noussut. Isompi akku antaa enemmän lentoaikaa, mutta ei merkittävästi. Samalla lisääntynyt paino tekee kopterista kankeamman lentää. Normaaliakuilla pyörittely on omasta mielestäni hauskempaa. Kopteri liikkuu ja tottelee ketterämmin. Eli kannattaa harkita pari kertaa kannattaako isoihin akkuihin satsata.

Walkeran varaosissa paketissa on vastakkaiset ropelit eli kaksi erilaista. Kannattaa kokeilla myös uudempia PRO ropeleita.

Korkeusmittaukseen en ole perehtynyt.

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: QR X350 Body set
« Vastaus #2 : 11 Huhtikuu, 2015, 20:14:38 »
Jos ei akkua isonna mutta ottaa PRO kopan on kuitenkin etuna että saa korkeammat laskutelineet alle joten gimbalin kanssa mukavampi kulkea :)


Poissa JarLus

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR X350 Body set
« Vastaus #3 : 12 Huhtikuu, 2015, 13:42:03 »
Kiitos kummallekkin vastauksista. Nyt täytyykin sitten pistää mietintään mitä tuon kopan kanssa teen. Ehkei nuo isommat akut ole sitten niin viisss ja hyödyllinen kun mitä ajattelin. Nuo korkeammat laskeutumistelineet kuitenkin kiinnostaisivat, eli täytynee laittaa harkintaan mitä nyt tekee.

Nuo uudemman pro propellit ilmeisesti köyvät tuohon suoraan?

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: QR X350 Body set
« Vastaus #4 : 12 Huhtikuu, 2015, 14:21:24 »
Pro propellit menee suoraan kiinni.

Poissa JarLus

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR X350 Body set
« Vastaus #5 : 12 Huhtikuu, 2015, 17:42:06 »
Vielä sellainen tyhmä varmistus että kun Madpilot myy kaksia laskeutumistelineitä pro versioon niin mahtaakohan vain nuo V2:set missä maininta että ovat korkeat ni olla korkeammat kuin tuon tavallisen alkuperäiset laskutelineet? Tietää vaan että kummat tilaa jos siihen pro versioon päädyn.

Poissa vipula

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR X350 Body set
« Vastaus #6 : 12 Huhtikuu, 2015, 18:11:05 »
V2 telineet ovat korkeammat kuin x350/x350 pro telineet.

Poissa lordjw

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: QR X350 Body set
« Vastaus #7 : 12 Huhtikuu, 2015, 19:17:00 »
Normaaleihin X350 laskutelineisiin saa ostaa kumikorotuspalat. Eli korkeammat kumitassut.

[EDIT]

Ai niin, ja jos siirrät sisuskaluja, kannattaa samalla vaivalla harkita seuraavia:

- Juotosten tarkistaminen
- Jännitevahdin disablointi
- Poveriliittimen vaihtaminen standardimpaan, esim XT60 liittimeen
« Viimeksi muokattu: 12 Huhtikuu, 2015, 19:26:50 kirjoittanut lordjw »

Poissa JarLus

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR X350 ongelma
« Vastaus #8 : 25 Huhtikuu, 2015, 22:00:03 »
Pistän nyt tähän samaan kun en viitsi uutta aloittaa. Siitä lähtien kun ton kopterin torppasin ihmetellyt että mitä siinä oikein tapahtui. Sillon kyllä tuuli puuskittain, mutta kopteri lähti mun mielestä niin hätäseen "käsistä", että en täysin usko pelkästään siihen tuuleen. Kuitenkin olin muutaman lennon/laskeutumisen jo tehnyt ja huomanut että tuuli kyllä ottaa kopteriin kiinni, mutta sain sen hallittua. Viimeinen kuva minkä kamera ehti ottaa on melkein pelkästään maata ja muutenkin sellaisessa asennossa että kopterin on täytynyt olla melkein kyljellään.

Kuorien uusimisen jälkeen koitin kopterin toimivuutta (lensin yhden koko akullisen ja toisen mikä oli ehkä hieman vajaa) pienessä tuulessa mutta lensin koko ajan matalalla vain muutamien metrien korkeudessa ja kaikki toimi hyvin. Tänään sitten piti lentää ihan kunnolla, mutta oikeastaan heti kun sain kopterin maasta irti maksimissaan parin metrin korkeuteen kopteri lähti vauhdilla kaartamaan vasemmalle osuen rakennuksen seisään aika voimalla.

Mistä toi oikein voi johtua? Nyt sen jälkeen kun kopteria käyttelin tuntui että moottorit eivät aina lähde ihan täysin samaan aikaan päälle ja pyörivät eri nopeudella/voimakkuudella. Kellään mitään ideoita mitä tolle nyt seuraavaksi teen? Kuoret siitä taas vaihteeksi hajosi kun voimalla osu seinään, tiedä oisko vaan viisaampi haudata se johkin kaappiin ja keskittyä tohon autoon, se kun yleensä pysyy maan tasalla.
« Viimeksi muokattu: 25 Huhtikuu, 2015, 22:45:19 kirjoittanut JarLus »

Poissa lordjw

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: QR X350 Body set + käyttäytymis ongelma
« Vastaus #9 : 02 Toukokuu, 2015, 10:10:01 »
Kai varmistit, että F7? ohjaimessa kaikki kytkimet olivat alhaalla eli lentäjästä pois päin. Minulle kävi täsmälleen samalta kuulostava tapaus kun olin jättänyt FMOD kytkimen asentoon "2" kun normaalisti lennän asennossa "0". Tällöin ilmeisesti ohjaussuunnat muuttuvat ja korjausliikkeet vain pahentavat asiaa.

[EDIT]

.... ja jos et jaksa korjata kopteria niin mieti hinta ja ota yhteyttä....
« Viimeksi muokattu: 02 Toukokuu, 2015, 10:12:25 kirjoittanut lordjw »

Poissa JarLus

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR X350 Body set + käyttäytymis ongelma
« Vastaus #10 : 08 Toukokuu, 2015, 10:01:51 »
Kai varmistit, että F7? ohjaimessa kaikki kytkimet olivat alhaalla eli lentäjästä pois päin. Minulle kävi täsmälleen samalta kuulostava tapaus kun olin jättänyt FMOD kytkimen asentoon "2" kun normaalisti lennän asennossa "0". Tällöin ilmeisesti ohjaussuunnat muuttuvat ja korjausliikkeet vain pahentavat asiaa.

No eipä kyllä näin jälkeen päin enää voi varma olla noista kytkimien asennoista. Ohjaimessa kytkimiä ja asetuksia niin paljon etten tiedä puoliakaan mitä ne edes tekevät. Taitaisi PJI Phantominen ohjain olla itelle paljon parempi kun näyttää enemmän lelulta eikä nuppeja ja systeemeitä ole niin paljoa :D

.... ja jos et jaksa korjata kopteria niin mieti hinta ja ota yhteyttä....

Kaipa tuo korjattua tulee.. Vaikka ainahan kaikki on myynnissä jos hinnasta sovitaan, että tee joku tarjous mistä ei voi kieltäytyä :D

Poissa JarLus

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR X350 Body set + käyttäytymis ongelma
« Vastaus #11 : 17 Toukokuu, 2015, 19:37:06 »
Jotenkin oudon tuntuinen edelleen toi multi kun sitä yksi päivä koitin. Minkäännäköistä luottoa ei siihen löydy.

Jotenkin edelleen sellainen tunne et multista hajonut/sekonut joku mikä säätelee noiden moottorien toimintaa. Tuntuu aina välillä että moottoreiden tehot vaihtelee vaikkei itse ohjaimeen koske. Tiedä onko vika itse multissa vai ohjaimen asetuksissa.

Itse asustelen Lohjalla niin ei tässä lähialueella sattuisi olemaan ketään kuka olisi valmis koittamaan tuotaa, että saisi jonkinlaisen kokeneemman mielipiteen asiasta? Itseltä loppuu taito ja ymmärrys. Tiedä sit oisko kuvaukseen ja amatöörille sittenkin ollut tuo Phantom parempi vaihtoehto.

Poissa NetCAMPERS DJI ja Walkera Verkkokauppa

  • Mainostajat
  • *
  • DJI ja Walkera kuvauskopterit varusteineen!
    • NetCAMPERS DJI ja WALKERA Verkkokauppa
Vs: QR X350 Body set + käyttäytymis ongelma
« Vastaus #12 : 02 Kesäkuu, 2015, 03:24:35 »
Tervehdys JarLus!
Mikäli jaksat ajella Hämeenlinnan niin voimme tarkastaa kopterisi, radion asetukset ja suorittaa koelennon kanssasi. Ota yhteyttä jos kiinnostaa.
www.netcampers.fi  / Kari p.0400483934
NetCAMPERS Verkkokauppa myy ilmakuvaukseen DJI ja Walkera kuvauskopterit, sekä GoPro, Sony ja iLook+ kamerat. Varaosat ja lisävarusteet.

Poissa JarLus

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR X350 Body set + käyttäytymis ongelma
« Vastaus #13 : 26 Kesäkuu, 2015, 16:41:18 »
On toi kyllä jännä toi kopteri. Viime torstaina kun koitin kopteria se toimi aivan moitteetta. Nyt juuri äsken koitin niin taas sekoili ihmeellisesti. Tulee ihan mieleen  että joku muu ohjailee välillä kopteria. Siis ihan tulee mieleen että gps tai joku muu tekisi jotain korjausliikkeitä toisinaan. Kuiteniin tietääkseni lennän sitä ihan ns manuaali moodissa. Ideoita kellään?

Poissa andyy

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR X350 Body set + käyttäytymis ongelma
« Vastaus #14 : 02 Heinäkuu, 2015, 19:51:36 »
Itse päivitin tuon x350 kotelon pro versioon ja lentoaikaa tuli n.5min lisää walkeran omaa kameraa käyttäen, mikä mielestäni on ihan kiva lisä. Isommat laskutelineet myös plussaa kun gimbaalia meinaa laittaa.

Jäi tuo vanha koppa ylimääräseks, voin postittaa kympillä sen sis. Postikulut jos tarvetta. Noutamalla helsingistä saat ilmasiksi...

t.antti

Poissa JarLus

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR X350 Body set + käyttäytymis ongelma
« Vastaus #15 : 22 Syyskuu, 2015, 22:35:51 »
Nostetaas vanha topic ylös. Itse olin jo oikeastaan päättänyt etten kopterille enää mitään tee, mut tuli sit kuitenkin sellanen entä jos sen sais toimii.

Nyt kun taas leikin kopterilla laitoin kaasua vain sen verran että potkurit pyörivät, mutta kopteri pysyy vielä maassa. Sen jälkeen aloin leikkimään ohjauksella, eli eteen/taakse, vasemmalle/oikealle. Huomasin että aina silloin tällöin kopteri sekoaa jotenkin ja vaikka sauvaa käännät oikealle saattaa kopteri mennäkin taaksepäin. Hetken päästä kopteri taas toimii kuten pitää, mutta sekoo taas yleensä jonkin ajan päästä uudestaan. Osaako joku sanoa mikä tuolla nyt on rikki? Onko kyse kopterin vaataanottimesta, ohjaimesta vai ihan kopterin "avoista"?

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: QR X350 Body set + käyttäytymis ongelma
« Vastaus #16 : 23 Syyskuu, 2015, 12:08:14 »
Kuullostaa, että sinulla on IOC tila päällä tai se menee vahingossa päälle. Siinö siis suunnat on lähtopisteen mukaan, eli taaksepäin kopteri tulee takaisin vaikka nokka olisi sivulle.  Se IOC tila menee pois päältä automaattisesti alle 10 m päässä, eli voi siksi tuntua omituiselta.. Katso, että kaikki kytkimet on radiosta sinusta poispäin, niin on normaali manuaalitilassa. IOC menee päälle Devo F7:ssa siitä toisesta kolmiasentoisesta kytkimestä (toinen siis se GPS hold ja Return to home).
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa JarLus

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR X350 käyttäytymis ongelma
« Vastaus #17 : 23 Syyskuu, 2015, 13:29:12 »
Kuullostaa, että sinulla on IOC tila päällä tai se menee vahingossa päälle. Siinö siis suunnat on lähtopisteen mukaan, eli taaksepäin kopteri tulee takaisin vaikka nokka olisi sivulle.  Se IOC tila menee pois päältä automaattisesti alle 10 m päässä, eli voi siksi tuntua omituiselta.. Katso, että kaikki kytkimet on radiosta sinusta poispäin, niin on normaali manuaalitilassa. IOC menee päälle Devo F7:ssa siitä toisesta kolmiasentoisesta kytkimestä (toinen siis se GPS hold ja Return to home).

Kyllä mulla on ollut kaikki kytkimet itsestäni poispäin. Tarkastanu tän nyt viime aikoina joka kerta ennen lentoa. Ja onko tossa tavis versiossa (ei PRO) edes tuota IOC -tilaa?
« Viimeksi muokattu: 24 Syyskuu, 2015, 11:09:15 kirjoittanut JarLus »

Perusmalli QRX-350

  • Vieras
Vs: QR X350 käyttäytymis ongelma
« Vastaus #18 : 24 Syyskuu, 2015, 20:10:25 »
Pistänpä minäkin lusikan soppaan.

Minulla oli samankaltaisia oireita - IOC-moodi meni itsestään päälle. Resetoin radion (devo-7) ja hetken se toimi, mutta meni kohta uudestaan. Viimein koko kopteri karkasi käsistä ja hajosi. Ostin uuden ja radioksi devo-10. Tämä yhdistelmä on sitten toiminut.

Ei selvinnyt, oliko vika pelkästään radiossa vai oliko myös kopterissa vikaa.

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: QR X350 käyttäytymis ongelma
« Vastaus #19 : 24 Syyskuu, 2015, 22:33:36 »
Toisella ohjaimella kannattaisi kokeilla, jos lähistöltäsi vaikka tätä kautta löytyisi toinen harrastaja.

Poissa Smigi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR X350 käyttäytymis ongelma
« Vastaus #20 : 25 Syyskuu, 2015, 22:05:37 »
Itsellä oli aikanaan (kopteri myyty) samaisessa kopterissa ja ohjaimessa juuri samaa ongelmaa. En myöskään saanut selville miksi IOC meni itsestään päälle. MELKO ärsyttävää! Tuli muutama läheltä piti -tilannekin tuon takia.

Perusmalli QRX-350

  • Vieras
Vs: QR X350 käyttäytymis ongelma
« Vastaus #21 : 27 Syyskuu, 2015, 00:18:02 »
Jotenkin minä kallistuisin radion puolelle eli devo-7 olisi syyllinen. Radiostahan se ominaisuus myös menee päälle, joten tuskin se kopteri osaisi sitä itsestään tehdä - vai osaisiko?

Poissa JarLus

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: QR X350 käyttäytymis ongelma
« Vastaus #22 : 27 Syyskuu, 2015, 17:00:59 »
Joo, no kyllä tää alkaa kuulostaa ihan siltä että parempi vaan unohtaa koko kopteri ja hukata se johonkin.

Poissa Raimund

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: QR X350 käyttäytymis ongelma
« Vastaus #23 : 21 Marraskuu, 2015, 09:02:28 »
Vaikuttaa kyllä niin tutulta,mulla Devo 10 lähetin sekosi ja aiheutti kahden kopterin tuhon.....joten epäilen lähetintä minäkin.
Lähettimen viallisuuden toteaminen itse  taas vaatinee toisen lähettimen tai kopterin jolla toimintaa vertaillaan,mutta sillälailla sen kait tekee myyjätahokin jos takuuta on .

Perusmalli QRX-350

  • Vieras
Vs: QR X350 käyttäytymis ongelma
« Vastaus #24 : 22 Marraskuu, 2015, 22:31:35 »
Sekin pitää vielä muistaa näissä radio-vehkeissä, että ne vivut/katkaisimet ovat hyvin herkkiä, joten ne menevät ihan hipaisuista päälle ja se voi olla todella kohtalokasta.
Näin kävi kerran mullekin, kun karkasi käsistä ja kohta huomasin että IOC-katkaisin oli päällä! Ei tartte kuin takin hihalla vähän hipaista, niin se riittää....

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
9 Vastauksia
5456 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Syyskuu, 2014, 22:53:23
kirjoittanut Makke76
2 Vastauksia
3354 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Syyskuu, 2014, 21:04:00
kirjoittanut Einari
12 Vastauksia
8305 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2014, 22:30:54
kirjoittanut heliko
1 Vastauksia
3188 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Heinäkuu, 2015, 00:16:25
kirjoittanut Perusmalli QRX-350
2 Vastauksia
4819 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Heinäkuu, 2015, 07:15:59
kirjoittanut Hese64