Kirjoittaja Aihe: Radio ohjain  (Luettu 6554 kertaa)

Poissa Qtp

  • Aloitteleva torppari
  • *
Radio ohjain
« : 21 Tammikuu, 2015, 16:16:16 »
Nimetkää muutama
Ns halpa ohjain tuolle qav 250 taikka f450 ohjauskeskuksena cc3d
Olenko mä ymmärtänyt oikein dji ohjaimen pystyy parittamaan usempaan vastaanottimeen
Jos on djin oma vastari? Kun dji vastaris jokin nappula oletan että se on paritus nappula
« Viimeksi muokattu: 21 Tammikuu, 2015, 18:35:47 kirjoittanut Qtp »

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Radio ohjain
« Vastaus #1 : 21 Tammikuu, 2015, 17:18:35 »
Dji:n ohjain on ihan lelu. Taranis on hyvä ja edullinen.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa bk_t

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Radio ohjain
« Vastaus #2 : 23 Tammikuu, 2015, 08:33:17 »
Taranista myös suosittelen. Saapi myös talvilloille tekemistä kun opettelee toimintoja :) Tämä siis positiivisessa hengessä. Ja vastareiden edullisuus hyvä. Itse koen että telemetria tieto on erittäin hyvä. Kun akku alkaa olla loppu kopusta täti ilmoittaa että pitäisi laskeutua, tai jos nyt sattuu lentää kantamaa pidemmälle sama homma. Tosin itse en kyllä tätä koskaan testannut. Aika pieneksi menee näkyvyys LOS lennossa jos toista kilometriä aikoo lentää :)


Poissa UberL

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Radio ohjain
« Vastaus #3 : 23 Tammikuu, 2015, 08:46:50 »
Budjetilla kun menee niin 9XR ja siihen FrSkyn moduuli. Vastarina QAV:iin sitten D4R-II niin ei mene tila hukkaan. Niin onhan Taranis hyvä ja ominaisuuksiin nähden edukas mutta jos puhutaan budjetti ohjaimesta niin 9XR ajaa kyllä asian.
TBS Discovery - Sunnysky - Frsky - 5.8ghz
Kiina Hämppy - HKpilot mini - Gimb - 5.8ghz
FPV250 - Emax 1806 - FrSky - 5.8ghz
Mini-H - RCX 1804 - FrSky - 5.8ghz
Kiinteet: Bix2 ja Versa Wing

Poissa Hegu

  • Opetteleva torppari
  • **
  • www.skycat.pro
    • Kuvagalleria
Vs: Radio ohjain
« Vastaus #4 : 23 Tammikuu, 2015, 19:42:05 »
Budjetilla kun menee niin 9XR ja siihen FrSkyn moduuli. Vastarina QAV:iin sitten D4R-II niin ei mene tila hukkaan. Niin onhan Taranis hyvä ja ominaisuuksiin nähden edukas mutta jos puhutaan budjetti ohjaimesta niin 9XR ajaa kyllä asian.

Yksi ääni täältä budjettiohjaimeksi 9XR:lle. Mulla on sekä 9XR ja Taranis käytössä. 9XR on pätevä peli lisäksi kun se mahdollistaa telemetriankin modaamalla. Teetin modin vakaakätisellä kaverilla ja on toiminut hienosti.
Onhan se iso kolho ja ergonomia on mitä sattuu, mutta pätevä peli kun ei ole turhan tarkka. LIPO akkujen tuki on tosi hyvä lisä, kun tekee sellasen lisäliitinjohdon, jolla akun voi liittää radion ulkopuolella.

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: Radio ohjain
« Vastaus #5 : 23 Tammikuu, 2015, 21:16:12 »
Taranis on niin budjettiradio, että minulla on niitä kaksin kappalein. :) :)  Toisessa kiinni aika pysyvästi FPV-monitori, toisessa taas kolme eri lähetinmodulia. Eipä tarvitse koko ajan renklata kiinnitysten kanssa.  Ja onhan se kätevä jos sattuu jokin haaveri, niin lataa vain mallit tietokoneelta toiseen radioon ja taas mennään. Jos ei nämä perustelut riitä niin keksin niitä lisää. ;D
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa UberL

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Radio ohjain
« Vastaus #6 : 24 Tammikuu, 2015, 02:38:17 »
Kyllähän nuo mallit kulkee 9XR:ssäkin laitteesta toiseen. Suhauttaa OpenTX:n sisään ja jo kelpaa koneella väsätä  asetuksia :)
TBS Discovery - Sunnysky - Frsky - 5.8ghz
Kiina Hämppy - HKpilot mini - Gimb - 5.8ghz
FPV250 - Emax 1806 - FrSky - 5.8ghz
Mini-H - RCX 1804 - FrSky - 5.8ghz
Kiinteet: Bix2 ja Versa Wing

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Radio ohjain
« Vastaus #7 : 24 Tammikuu, 2015, 20:36:13 »
Taranista löytyy myös suomenkielinen manuaali jos se jotain auttaa. https://dl.dropboxusercontent.com/u/...5/Taranis.docx Osta Taranis et kadu. ;)
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Radio ohjain
« Vastaus #8 : 25 Tammikuu, 2015, 17:30:33 »
Taranista löytyy myös suomenkielinen manuaali jos se jotain auttaa. https://dl.dropboxusercontent.com/u/...5/Taranis.docx Osta Taranis et kadu. ;)

eipä toimi linkki... ettei ois mun linkki... piti vähän muokata kansioita niin sotki jaot  ::)
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Radio ohjain
« Vastaus #9 : 25 Tammikuu, 2015, 21:04:49 »
eipä toimi linkki... ettei ois mun linkki... piti vähän muokata kansioita niin sotki jaot  ::)

Lennokki foorumilta sen löysin, toimii ainakin sitä kautta. http://lennokit.net/showthread.php?p=638981#post638981
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: Radio ohjain
« Vastaus #10 : 02 Helmikuu, 2015, 22:44:28 »
Lennunetin linkki taisi olla minun tekemääni manuaaliin, joka käsitteli A-sarjan Taraniksia ja vanhempaa softasukupolvea.
Toki se pääosin pätee, paitsi siltä oleelliselta osalta mikä koskee Taraniksen ja PC:n välistä liitäntää ja päivitysrutiineja.
Minulla on ao. Dropbox -tili nyt 100% täynnä, voi ehkä vaikuttaa linkkienkin toimivuuteen.
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
5769 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2013, 05:46:27
kirjoittanut Dutchman
0 Vastauksia
1694 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2013, 10:53:04
kirjoittanut Dutchman
4 Vastauksia
3080 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Elokuu, 2013, 13:11:57
kirjoittanut savis
2 Vastauksia
3700 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2014, 18:48:45
kirjoittanut TeroS
20 Vastauksia
18530 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Elokuu, 2015, 23:38:21
kirjoittanut Eispii