Kirjoittaja Aihe: rex 250 perä  (Luettu 88778 kertaa)

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #175 : 11 Helmikuu, 2015, 16:10:13 »
set nappi pohjaan ja sitten virta päälle, muistaakseni
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #176 : 11 Helmikuu, 2015, 16:38:06 »
Ei onnaa.jää vaan punainen ledi vilkkumaan ja ei bindaa.

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #177 : 11 Helmikuu, 2015, 17:06:05 »
Onhan lähetin päällä?
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #178 : 11 Helmikuu, 2015, 17:12:58 »
On.

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #179 : 11 Helmikuu, 2015, 18:01:22 »
Piti tulkata manuskaa: Sivulla 16 on selitetty ledien vilkutukset.
Taisi mennä nyt bindaus tilaan eli mankka päälle kun punainen vilkuttaa ja pitäis muuttua vihreäksi.
MR ja MRS malleissa ei ole samanlaista dir tilaa kuin 3GXssä on. Radio päälle, kopteriin virta päälle ja sitten set nappia, niin statusvalo sanoo missä mennään:
3 ensimmäistä on nuppiservojen vilkut ja 4.5.6 perän keskikohta ja limitit vasemmalle ja oikealle

Korj: Manuskan sivulla 22 sanotaan että bindaukseen pitää olla ail portissa bindplug paikoillaan ja selitetään mallin valinnat samoilla seuduilla.

« Viimeksi muokattu: 11 Helmikuu, 2015, 18:09:06 kirjoittanut Korppi »
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #180 : 11 Helmikuu, 2015, 18:09:38 »
Juu, kiitos. Tuota dir tilaa kaipasin, mutta kai se menee noinkin.
Juu mul on toi manuska, mu minkähän mallin valitsis tolle gaui 255 mallille. No, ei se niin tärkeetä, ehkä kokeilen tohon sitä kbar boxia. Toi mrs olis vaan ollut aika näppärä.
« Viimeksi muokattu: 11 Helmikuu, 2015, 18:25:00 kirjoittanut Fabe56 »

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #181 : 16 Helmikuu, 2015, 19:03:40 »
No niin, vähän oli taukoa. Nyt osaan ohjelmoida tuon 3g mrs palikan. Yhdistelmä gaui ja mrs kävi äsken ilmassa. Vähän kiikkerä pieneen takkahuoneeseen ja varmaan säätövaraakkn. Vähän tossa on ärsyä, että pitää läyttää subtrimmiä lähes maximit, että saa hornit 90  asteeseen.Tänään lähti tilaukseen Tarot 450 pro kitti ja sähköt erikseen. Pitihän se kun Banggoodissa oli 6% alennus :D. Kattelin sitten varaosia muualta ja huomasin, että Miracle smartissa olis ollu vielä parikympiä halvempi. Siellä muuten edullisin Rex-250, mitä olen nähnyt, en klikannut.

En muuten löytänyt tosta Gauista, kuin tankonupillisen manuaalin. Siinä on lapakulma 15°, pääteköhän tuohon fbl malliin sama?
« Viimeksi muokattu: 16 Helmikuu, 2015, 21:05:21 kirjoittanut Fabe56 »

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #182 : 17 Helmikuu, 2015, 17:14:03 »
Pihalla jo enempi leijutusta. Aikas herkkä, mut säätövaraa varmaankin. Kyllä tosta taitaa saada soivan pelin. Vähän oli yllätys, kun futabassa pitikin laittaa miinus expoa, jos haluu rauhallisemmaks. Devossa piti muistaakseeni laittaa plussaa. Lavan kärjet sit vähän kärsi, kun ensin oli liian herkkä. Tuli tänään toi Radiolink at9 mankka. Ei nyt ihan futabatasoa, mut eiköhän toi mökkiratioks kelpaa. Se oli vähän pettymys, et vaatii 8 paristoa. Kyllähän se käyttöjännite oli tuolla spekseissä, mut en huomioinut. Ei bindaa Futaban vastariin, mikä oli aika selvää.
Vähän outoa tossa Radiolinkissä, pitää laittaa HR-3, että kaik servot liikuu. Onkohan vaan menny sekasin nimet.
« Viimeksi muokattu: 17 Helmikuu, 2015, 21:22:46 kirjoittanut Fabe56 »

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #183 : 19 Helmikuu, 2015, 13:50:37 »
Gauia akullinen rivitalopihalla. Ihan vakaa ja helppo lentää. Yhtä vakaa, kuin noo isommat Walkerat. Ainut paha, et perä ei pidä, kun antaa vähänkään enempää kaasua. Sama oli jo edellisellä omistajalla ja silloin siinä olii kbar gyrona. Toi perän slidi ei ihan liuakkaasti kulje, en kyllä oikein muuta vikaa keksi.
Taisinpa keksiä vian. Toi mikä ton nimi nyt oli, mut mihin perälavat tulee kiinni, niin sen akselin laakerit paskana. Voi paineen alla olla vähän tiukat. Uusia saakin sitten taas etsiä ja odotella.
« Viimeksi muokattu: 19 Helmikuu, 2015, 17:55:06 kirjoittanut Fabe56 »

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #184 : 26 Helmikuu, 2015, 17:00:52 »
No niin. Nyt on sekin päivä nähty. Rex lentää ja hyvin. Perä pitää ja niin rauhallinen, et viikset vois leikata, jos olis. Setuppina 3g mrs ja futaba t8j. Gyro säätyy hienosti mankasta. Kiitos kaikille avusta, tuskin olis muuten tätä päivää nähty  8)

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #185 : 04 Maaliskuu, 2015, 12:12:31 »
Minkäs kokoista akku/nopariliitintä käytätte tän kokoluokan kopuissa? Eikös tuo JST ole vähän rajoilla.
Tosin noiden 850mAh akkujen johdot vastaa JST:n johtoa, ainakin mitä mulla on tällähetkellä.

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #186 : 04 Maaliskuu, 2015, 12:31:31 »
Minkäs kokoista akku/nopariliitintä käytätte tän kokoluokan kopuissa? Eikös tuo JST ole vähän rajoilla.
Tosin noiden 850mAh akkujen johdot vastaa JST:n johtoa, ainakin mitä mulla on tällähetkellä.
Itellä oli samat liittimet ja toi ihan hyvin ei mitään ongelmaa(samat akutkin)
Micro deanssejä käyttä osa--> http://www.verticalhobby.com/kauppa/micro-plug-parin-pakkaus-p-263.html
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #187 : 04 Maaliskuu, 2015, 13:01:35 »
Juu, kiitos. Just tuota samaa katsoin vaihtoehtoiseksi. Eihän se tietysti liittimen tarvii olla mitoitettu isommalle virralle, kuin johtimet. Tuolle JST:lle max.ilmoitettu 10A. Luulis tuo Rexin enempi nappaavan.
Tää tuli vaan mieleen, ettei jäis tehoja tuohon liittimeen, kun on vähän laiskanoloinen. Tosin ihan maximia ei vielä ole otettu throtlesta.

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #188 : 04 Maaliskuu, 2015, 13:50:58 »
Juu, kiitos. Just tuota samaa katsoin vaihtoehtoiseksi. Eihän se tietysti liittimen tarvii olla mitoitettu isommalle virralle, kuin johtimet. Tuolle JST:lle max.ilmoitettu 10A. Luulis tuo Rexin enempi nappaavan.
Tää tuli vaan mieleen, ettei jäis tehoja tuohon liittimeen, kun on vähän laiskanoloinen. Tosin ihan maximia ei vielä ole otettu throtlesta.

JST liittimet on mullakin tossa 250:ssä ja ne riittää kyllä kovempaankin 3D menoon.

Enempi kiekkoja ja kulmia niin kyllä se rupee liikkuun :)

Painoa vähentämällä tuota saa myös hätäisemmäksi. Stokkinahan tuo on tehoihin nähden kohtuu painava, mutta saa kevyemmäksi esim vaihtamalla servot, noparin canopyn kevyempiin. Mutta luulisin että nyt on vaan liian pienet kiekat ja kulmat sulla. Jos noparissa on Govi niin se kannattaa ottaa käyttöön.

*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #189 : 04 Maaliskuu, 2015, 14:03:41 »
Ok, kiitos. Joskus pitäs vielä kokeilla tuot F3C koppaakin, se kyllä painaa aika paljon, mutta kun on hyllyssä.
Niin ja nuo samat akut käytössä myös tuossa gaui 255 mallissa. Siinä ainakin nopari 18A ja onhan se vähän isompi.
« Viimeksi muokattu: 04 Maaliskuu, 2015, 16:11:25 kirjoittanut Fabe56 »

Poissa Nitebiker

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #190 : 04 Maaliskuu, 2015, 16:50:50 »
Joskus akkua ladatessa totesin JST-liittimen lämpiävän jo niillä virroilla.  :o JST ei oikeasti ole kelvollinen liitin yli 5A virroille, vaikka paljon niilläkin 250-kokoisia lennätellään.

Itse vaihdoin JST tilalle XT60-liittimet, snadisti overkill mutta ei nuokaan niin paljoa paina.

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #191 : 04 Maaliskuu, 2015, 18:20:11 »
Joo, noo mulla on kaikissa isommissa kopuissa.

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #192 : 04 Maaliskuu, 2015, 18:29:46 »
Vaikee kyllä kuvitella että Faben 250:n tehon puute olis liittimistä kiinni :) Voihan ne vaihtaa, mutta tuskin on muuta vaikutusta kuin lisääntynyt paino ja ahtaampi canopyn sovitus.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #193 : 04 Maaliskuu, 2015, 18:57:23 »
Joo, ei varmaan siitä. Mut tossa kolme Jst:llä ja yksi deansilla. Kompromissi voissa olla noo verticalin microt. Taas äsken rex vähän nyki ja lähti välillä kallistumaan oikealle. Hitsi kun ton mrs boxin potikkojen meisselin kohdat oli jo valmiiksi aika loppu. Voi olla vähän vaikea korjata.

Poissa Nitebiker

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #194 : 14 Maaliskuu, 2015, 12:41:07 »
XT30 taitaa sittenkin olla kutakuinkin optimaalisin liitin 250-kokoiseen kopteriin. Jaksaisikohan vaihtaa... Ehkä sitten kun on muutenkin aika uusia akkuja.

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #195 : 14 Maaliskuu, 2015, 15:41:57 »

Poissa maek

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #196 : 10 Toukokuu, 2016, 06:30:38 »
Trex 250 dfc kardaaniperäisestä alkoi kuvassa vasemmalla oleva pieni ratas luistamaan oikealla näkyvässä
akselissa. Akselissa näyttää olevan pienet rihlat. Voiko tuota ratasta kiinnittää uudelleen jotenkin vaikka liimalla tms?
Vai pitääkö suosiolla vaihtaa koko kuvassa oleva systeemi?
Trex 500L Dominator, Beam E4 V1 FBL, Trex 250 dfc, Assault 100 Flybarless Dual Brushless
Turnigy SK450 Quad Copter, 250 quadrokopteri, Hubsan x4 HD, Hubsan H501S X4, 7 kiinteäsiipistä
Futaba T10J, Flysky TH9X

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #197 : 10 Toukokuu, 2016, 10:52:20 »
Itse en saanut pysymään tuota enää millään kun se kerran irtosi. Taisin kokeilla epoksilla kun ei ollut varaosaa heti käsillä.
Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa Hannari

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #198 : 20 Toukokuu, 2016, 18:45:44 »
Pari kappaletta liimasin pikaliimalla ja ainakin toistaiseksi vielä on pitänyt.
Uskoisin sen olevan vahvempi kuin uutena.
Liimaus on hieman hankala, ettei liimaa sormia tai laakeria ja että ratas tulee oikeaan kohtaan.
T-REX 550X Dominator, 2kpl T-REX 450L Dominator 6S, 2kpl T-REX 250 Pro DFC, T-REX 150X, Futaba T14SG, Hydraulic CAT 320 excavator.

Poissa maek

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: rex 250 perä
« Vastaus #199 : 20 Toukokuu, 2016, 19:29:45 »
Porasin rattaan kylkeen reikiä joihin liima pääsee tunkeutumaan (en kuitenkaan hampaisiin). Käytin liimana epoksia.
Akselissa olikin rihlat. En ole vielä koittanut kestävyyttä koska mulla oli varalla yksi ratas. En tiedä kannattaako tuota koittaakaan,
koska varaosan hinta ei ole kova. Mutta jos uusi on jo valmiiksi huonosti kiinni, niin sitten korjattu voisi olla parempi ?
Taitaa olla tyyppivika tuo kardaani rattaan irtoaminen ?
« Viimeksi muokattu: 20 Toukokuu, 2016, 19:33:58 kirjoittanut maek »
Trex 500L Dominator, Beam E4 V1 FBL, Trex 250 dfc, Assault 100 Flybarless Dual Brushless
Turnigy SK450 Quad Copter, 250 quadrokopteri, Hubsan x4 HD, Hubsan H501S X4, 7 kiinteäsiipistä
Futaba T10J, Flysky TH9X

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
4241 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Elokuu, 2009, 17:56:10
kirjoittanut 1m4s0_
39 Vastauksia
13608 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Maaliskuu, 2010, 01:29:25
kirjoittanut Timo Huhtamäki
35 Vastauksia
11618 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Maaliskuu, 2010, 18:45:33
kirjoittanut kapa990
32 Vastauksia
8469 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2017, 16:21:26
kirjoittanut Reijo Karjalainen
5 Vastauksia
2509 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Lokakuu, 2020, 17:49:10
kirjoittanut Dutchman