Ota meihin yhteyttä
Sulla ei ilmeisesti ole lapsia!?Mitään osumaa ei voida sallia!
Mitä enemmän tätä mietin, niin miten asia monessa maassa tullaan hoitamaan on oikea.Jako kategorioihin, joiden mukaan määräytyy lentorajoitukset, turvaetäisyydet, käyttökohteet jne. Ammattikäyttöön laitteiden rekisteröinti (briteissä vissiin FC tasolla).Eli jonkinlainen virallinen tyyppihyväksyntä kuhunkin kategoriaan, muutoinhan villi länsi jatkuu jos tuo on lennättäjän päätettävissä. Kontrolli on myös sitä mitä tässäkin ketjussa peräänkuulutetaan (tiedostetusti tai tiedostamattomasti). Saksassahan esim multien painoraja harrastajille ilman rekisteröintiä on 2kg.Eli esim seuraavanlaisestiKategoria 1. Turvalliset ilma-alukset, ei lentorajoituksia. Kategoria 2. Rajoitetun vaaran aiheuttavat ilma-alukset. jne...Tässä olisi yksi käytännön ehdotus trafin suuntaan noihin kysymyksiin liittyen.Tällöin ei siis suo,kuokka ja multi tyyppisen ilmakuvausfirman Pera saisi itse päättää millä voi missäkin lentää.
Laitetaan siihen heliumpalloon joku ohjausmekanismi ja otetaan niistä kuvista/videosta rahaa, niin siitä taitaa tulla juurikin kauko-ohjattu miehittämätön ilma-alus.En mäkään vitsaillu.
Tässähän tätä alustavaa juttua nyt on, itse näen tämän hyvänä juttuna jos tosiaan menee siten että ihmisten päällä lentely tai sellaisissa paikoissa jossa se aiheuttaa vaaraa sivullisille, tulee luvanvaraiseksi.Jää ne pahimmat naapurin jonnet phantomeineen sitten ihan kotipihaan, tai luonnollisen poistuman kautta jos pää umpikiveä maksavat niin isot sakot tms että harrastus vaihtuu johonkin muuhun.http://www.trafi.fi/ilmailu/henkiloluvat/miehittamattomat_ilma-aluksethttp://www.trafi.fi/tietoa_trafista/ajankohtaista/2903/kayttotarkoitus_maarittaa_lennokin_ja_miehittamattoman_ilma-aluksen_eron
Aloittaja Lennokkitoimikunta SIL - Lennokkitoimikunta