Kirjoittaja Aihe: ulkomaiset nettikaupat (arkisto)  (Luettu 612618 kertaa)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1200 : 19 Lokakuu, 2011, 17:39:53 »
Juu siellä tekevät tuota :D Ollut hyvä systeemi.
Tämä hienoa varsinkin jos tulliraja ylittyy. Voi sitten vaan näyttää yhtä laskua joka ei ylitä rajaa. Sehän ei ole ostajan ongelma jos myyjä pakannut muutakin samaan pakettiin.
Tullia kiinnostaa sen yhden, heidän käsissään kulloinkin olevan paketin arvo. Asiaan ei mitenkään liity se, kuinka monessa osassa tilaus on tehty. Jos siis tulli alkaa viilata pilkkua, on syytä varautua esittämään kuitti/kuitit jossa on eriteltynä KAIKKI mitä paketissa on. Siinä vaiheessa jos esität kuitin vain osasta tavaroita(esim. vain toisen samaan laatikkoon tungetuista tilauksista), syyllistyt petoksen yritykseen. Sitä, kuinka usein näin tarkkaa syyniä harrastavat, ei tullitarkastaja-sukulaiseni suostunut kertomaan :D

Jos EU:n ulkopuolinen myyjä oma-aloitteisesti liittää kaksi eri tilausta yhdeksi, se on varsinanen karhunpalvelus suomalaiselle asiakkaalle eikä siinä todellakaan ole mitään hyvää. Se siis ON ostajan ongelma. Tilauksen osittaminen nimittäin on laillista, vaikka se onkin keino vältellä veroja.

Jos tullin käsittelyyn joutuu samanaikaisesti useampi samalle ostajalle samalta myyjältä lähetetty paketti, voi tullikin ne yhdistää mutta todennäköisyys sille on häviävän pieni. Tietenkin asia muuttuu toiseksi jos paketteja tulee jatkuvana virtana samaan osoitteeseen, jolloin tulli voi alkaa epäillä asiaan liittyvän ansiotoimintaa.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1201 : 19 Lokakuu, 2011, 20:27:26 »
Mulla on varaa antaa periksi  ;D Olimpa sitten edes hitusen oikeassa tai totaalisen väärässä  ;)
Mutta voitte olla oikeassa.

Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1202 : 19 Lokakuu, 2011, 21:06:32 »
Mulla on varaa antaa periksi  ;D Olimpa sitten edes hitusen oikeassa tai totaalisen väärässä  ;)
Mutta voitte olla oikeassa.
Heh, mutkikkaita ja moniulotteisia asioitahan nuo ovat enkä ottaisi kantaa ellei ensikäden tietoja olisi käytettävissäni :) Tarkoitukseni ei ollut olla hyökkäävä tai lyttäävä :) :)
Jos tullauksiin liittyviä kysymyksiä on, kysy pois yleisesti tai yv:llä. Jos en tiedä, hankin vastauksia suoraan tullitarkastajalta ;D

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1203 : 19 Lokakuu, 2011, 21:29:23 »
Joo ei, en tokikaan ottanut tuota hyökkäävänä :P
Parisataa lähetystä vuodessa vastaanotan, eikä ole tarvinnut kertaakaan todistella mitä lähetyksen sisältä löytyy.
Joten enpä ole asiaa sen tarkemmin aatellut. Yleensä aina tilaan alle tullirajan paketteja, mutta aina se ei ole mahdollista. Yllättävän harvoin ne "kalliit" tulliin napsahtaa.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1204 : 19 Lokakuu, 2011, 21:37:35 »
Joo ei, en tokikaan ottanut tuota hyökkäävänä :P
Parisataa lähetystä vuodessa vastaanotan, eikä ole tarvinnut kertaakaan todistella mitä lähetyksen sisältä löytyy.
Joten enpä ole asiaa sen tarkemmin aatellut. Yleensä aina tilaan alle tullirajan paketteja, mutta aina se ei ole mahdollista. Yllättävän harvoin ne "kalliit" tulliin napsahtaa.

Itse olen joutunut tullissa avaamaan DVD-paketin. Sisällä oli rankkaa kamaa - Simpsonien eka ja toka tuotantokausi.
Futaba T8FG Super

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1205 : 19 Lokakuu, 2011, 21:58:05 »
Joo ei, en tokikaan ottanut tuota hyökkäävänä :P
Parisataa lähetystä vuodessa vastaanotan, eikä ole tarvinnut kertaakaan todistella mitä lähetyksen sisältä löytyy.
Joten enpä ole asiaa sen tarkemmin aatellut. Yleensä aina tilaan alle tullirajan paketteja, mutta aina se ei ole mahdollista. Yllättävän harvoin ne "kalliit" tulliin napsahtaa.
Hyvä :D
Itse vasta kolmisenkymmentä pakettia vastaanottanut aloittelija olen. Tuskin olisin ensimmäistäkään uskaltanut tilata "kaukaa" ilman tuota sisäpiiritietoa. Yksikään ei ole tulliin jäänyt ja se on sattumaa. Siihen ei sisäpiiriläiseni voi vaikuttaa :D Oikeasti, ei voi :D

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1206 : 26 Lokakuu, 2011, 12:08:00 »
Tilaus Infinity Hobbyltä, 7 minuuttia tilauksesta lähetys on postitettu. Onkohan niillä tylsää?  ::)
Ja kuusi päivää myöhemmin laatikossa oli saapumisilmoitus kirjatusta kirjeeestä. Kohtuullista palvelua $2.12 postimaksulla, kun tuotteen hintakin oli vielä halvimmasta päästä.  :)

Edit. Ja briteistä tilattua kaapelia ei ole näkynyt vaikka tilasin sen pari päivää ennen tuota. Melekosta hommaa  >:(
« Viimeksi muokattu: 26 Lokakuu, 2011, 12:13:40 kirjoittanut Xen »

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1207 : 27 Lokakuu, 2011, 21:11:48 »
Kyllä HK nyt takkuaa! Yli 24 tuntia maksusta, mutta paketti ei vaan lähe.

   Status
   Received

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1208 : 27 Lokakuu, 2011, 21:39:09 »
ei tota kyllä vielä takkuamiseks voi sanoo, usein menee noin 3-5 päivää

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1209 : 01 Marraskuu, 2011, 11:00:43 »
Ei Matkaan Saada eli EMS yllättää joskus. Eilen tilasin ja nyt tuli viesti että Shipped. Viime torstaina tilattu Air Parcel paketti ei oo vieläkään lähteny tulemaan.

Poissa akkuh

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1210 : 02 Marraskuu, 2011, 16:52:37 »
Empä ole tavannut yhtä hienoja ja yksityiskohtaisia lähetyksen seurantatietosivuja kun ups:llä on. Ainakin kun tilaa halvimmalla rahdilla siltä nopealta toimijalta jolla oli tässä haloveenitarjous päivät.  ::)
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1211 : 02 Marraskuu, 2011, 18:10:32 »
Empä ole tavannut yhtä hienoja ja yksityiskohtaisia lähetyksen seurantatietosivuja kun ups:llä on. Ainakin kun tilaa halvimmalla rahdilla siltä nopealta toimijalta jolla oli tässä haloveenitarjous päivät.  ::)


UPSllä kaikki toimii nopeasti ja kivasti siihen asti ennen kuin se on suomessa... Sitte alkaa ongelmat.. aina.

Poissa akkuh

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1212 : 02 Marraskuu, 2011, 18:23:20 »
UPSllä kaikki toimii nopeasti ja kivasti siihen asti ennen kuin se on suomessa... Sitte alkaa ongelmat.. aina.

Eipä ole alkanut minun kohdalla ainakaa. Tässä kerran kesällä kun tarjosivat sitä mulle kotiin enkä ollut paikalla, niin soittivat mulle. Kerroin, että olen mökillä ja seuraavana päivänä toivat sen mulle mökille. Tää on siis täällä periferiassa.  ;D
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1213 : 02 Marraskuu, 2011, 18:27:54 »
UPS toimii hyvin kun niiden Tampesterin terminaali on tossa lähellä :) Paketin saapuessa soittavat ja ilmoitan hakevani boksin itse, helppoa ;D Hirvittää ajatellakin mitä se sitten olis jos ei itse pääsis noutamaan...

Poissa Turmoil

  • Pro torppari
  • ****
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1214 : 02 Marraskuu, 2011, 18:31:24 »
Ei Matkaan Saada eli EMS yllättää joskus. Eilen tilasin ja nyt tuli viesti että Shipped. Viime torstaina tilattu Air Parcel paketti ei oo vieläkään lähteny tulemaan.

Tuskinpa tämä on kuljetusfirmasta kuitenkaan kiinni...

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1215 : 02 Marraskuu, 2011, 18:39:55 »
omat UPS kokemukset on kanssa aivan hanurista!

joo seuranta on hieno mutta kun mä sitte katon sitä hienoa seurantaa ja totean että paketti tulee sellaseen aikaan etten ole kotona kuitenkaan on aivan turhaa että se lähetti potkii sitä ympäri kaupunkia... vielä kun se ups piste mistä ne lähetit lähtee on tossa 2km duunista ni helppohan se on sieltä ite hakea :) vaan kun ei oo >:(

soitto upsille pari päivää ennen saapumista että pysäyttäkää paketti sinne vantaan terminaaliin mä käyn sen sieltä ite hakemassa noutopisteestä ku nään seurannasta että on siellä... nainen sanoi puhelimeen että paketille voi tehdä muutoksen vasta ekan luovutusyrityksen jälkeen!!! siis häh?!
mä oon tässä 2km päässä ja tiedän että en ole kotona ni te pakolla käytte kotiovella!? nainen vastasi että juuri niin se menee ja sen jälkeen voidaan pysäyttää se tähän ja käyt hakemassa...

no kesti sitte vähä pitempään >:( ihan hanurista tollanen! tääkin on joku hieno järjestelmä päivitys tms koska ennen ei tollasta rajotusta ollu!

itse en valitse UPSää ton takia jos on valinnan varaa!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1216 : 02 Marraskuu, 2011, 18:59:55 »
no tuon haloveenitarjousputiikin roinat näkyy sit mulla tulevan tälläkertaa äärimmäisen hitaasti,lähetyskoodi tuli kyllä jo lauantaina mutta royalmailin seurannassa se näkyi vasta eilen,on nyt suomessa mut ei näy postin seurannassa.menee siis ensviikkoon..vaan eihä mulla hätä oo.. :)
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1217 : 02 Marraskuu, 2011, 19:11:50 »
Tuskinpa tämä on kuljetusfirmasta kuitenkaan kiinni...
Hobby Kingin nopeutta ihmettelin siinä EMS paketin suhteen.  :)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Re: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1218 : 02 Marraskuu, 2011, 19:16:41 »
Kingi näköjään tarjoo ilmaisia lentsikoita yli satasen ostoista..

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Re: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1219 : 02 Marraskuu, 2011, 19:25:09 »
Kingi näköjään tarjoo ilmaisia lentsikoita yli satasen ostoista..

ja 450 moottoreita!

itse jätin ottamatta vastaan ku olis menny painot yli 2kg paketista ja katoin että se mosa oli niin halpa että ihan sama :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Re: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1220 : 02 Marraskuu, 2011, 20:17:11 »
Kingi näköjään tarjoo ilmaisia lentsikoita yli satasen ostoista..
VOI. Tuon ku olis pari päivää sitte tienny nii ois tuplasti kiinteäsiipisiä tullu.

Poissa timhei

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1221 : 02 Marraskuu, 2011, 21:20:14 »
Mun hyvät kokemukset sai HK:n suhteen vähän takapakkia kun viime tilaus jossa oli HK 500 Gt kopukka ym. tuli vähän vajaana.
kopusta puuttu selkeesti yks pussi osia jossa piti olla tail boom ja torgue tube ym. Lähettelin about 10 kertaa sinne valokuvia paketista
ja osista mitä siellä oli ja mitä puuttu. Pakettia piti punnita ja ottaa siitä vaakassa kuvia johon heidän järjestelmänsä perustuu.
5 viikkoa menny ja aina vaan sanotaan että odottele kärsivällisesti. Asiaa tutkitaan.  :D

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Re: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1222 : 02 Marraskuu, 2011, 22:26:00 »
Kingi näköjään tarjoo ilmaisia lentsikoita yli satasen ostoista..

F4-J oli ja meni,onko muita vielä?mistä katoitta tuon ku foorumin puolella ainakaa oo ku tuo F4-J joka on jo loppu.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Re: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1223 : 02 Marraskuu, 2011, 22:38:20 »
Ne kerto niitten twitter feedissä että joka päivä uusi freebie jouluun asti.. Nyt tarjolla uusi yli $30 ostoksille..

Laita siis koriin jotain niin freebie ilmoitus tulee..

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ulkomaiset nettikaupat
« Vastaus #1224 : 02 Marraskuu, 2011, 23:16:46 »
Voishan sieltä jotain tilatakkin, muttakun ei siä taas oo mitää varastossa.
Mä arvasin että kun mä talveksi tarvin 3 moottoria enkä niitä alkukesästä tilannut kun niitä oli, notta niitä ei sitten siellä taas ole kun pitäis olla. Vaikka mä jotenkin tiesin tämän, niin en tilannut vuosi etukäteen että olis sitten kun tarvii  ::)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
kotimaiset nettikaupat

Aloittaja JCA « 1 2 3 » Muu keskustelu

71 Vastauksia
35776 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Toukokuu, 2024, 17:31:19
kirjoittanut matipa 74
8 Vastauksia
5406 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Maaliskuu, 2012, 16:02:56
kirjoittanut jesi
1 Vastauksia
2788 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2012, 21:37:30
kirjoittanut jesi
698 Vastauksia
274724 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Huhtikuu, 2024, 12:51:30
kirjoittanut matipa 74