Kirjoittaja Aihe: Walkera QR X350 Pro ongelma?  (Luettu 5207 kertaa)

Poissa jensnurmi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Walkera QR X350 Pro ongelma?
« : 07 Elokuu, 2014, 10:12:39 »
Ensimmäinen quadkopteri tuli hankittu ja kopteri tuli tietysti vauhdilla alas. Sen jälkeen ei enää suostu nousemaan ilmaan. Kalibroinnin jälkeen kaikki moottorit pyörii mutta muutaman sekunnin kuluttua yksi moottoreista sammuu ja kopteri ei nouse ilmaan?

Onko teillä tietoa mistä se voi johtua ja onko Vantaan seudulla joku joka osaa korjata näitä?   

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Walkera QR X350 Pro ongelma?
« Vastaus #1 : 07 Elokuu, 2014, 10:29:51 »
Missäpäin Vantaata asut?

Itse asun Korsossa ja pystyn toki vilkaisemaan. Itselläni kyseinen laite omassa kuvauskalustossa.

Poissa jensnurmi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 Pro ongelma?
« Vastaus #2 : 07 Elokuu, 2014, 11:18:45 »
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Asun Ilolassa ja olisin todella kiitollinen jos voisit korvausta vastaan auttaa minua.

Tänään olen lapsenvahtina ainakin iltapäivään asti mutta esim huomenna tai Lauantaina ei pitäisi olla mitään erityistä ohjelmaa. 

Puhelinnumero ja yhteystiedot tulee kohta yv:nä.

 

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Walkera QR X350 Pro ongelma?
« Vastaus #3 : 07 Elokuu, 2014, 11:21:26 »
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Asun Ilolassa ja olisin todella kiitollinen jos voisit korvausta vastaan auttaa minua.

Tänään olen lapsenvahtina ainakin iltapäivään asti mutta esim huomenna tai Lauantaina ei pitäisi olla mitään erityistä ohjelmaa. 

Puhelinnumero ja yhteystiedot tulee kohta yv:nä.

Eipä mitään.

Sovitaan YV:n kautta niin katsotaan laitetta.

Tosi harrastajana en auttamisesta suostu korvausta ottamaan , mutta jos jotakin rikki niin joudut itse osat kustantamaan  :)


Poissa lordjw

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Walkera QR X350 Pro ongelma?
« Vastaus #4 : 11 Elokuu, 2014, 16:14:31 »
Mitäs tässä jännitysnäytelmässä on tapahtunut?

Kiinnostaa vaan, kun on samantyyppinen kopteri ja jos tulee samantyyppinen ongelma, niin tietää mitä voi mahdollisesti kokeilla.

Poissa jensnurmi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 Pro ongelma?
« Vastaus #5 : 11 Elokuu, 2014, 17:48:45 »
Syy olikin hyvin yksinkertainen. Laturin merkkivalon mukaan akku oli täynnä mutta mittauksen jälkeen totesin että akun jännite oli 8V kun se pitäisi olla 11V. Nyt on hankittu uusi akku ja hyvin toimii.  :D

Poissa tsokkinen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 Pro ongelma?
« Vastaus #6 : 09 Syyskuu, 2014, 20:53:45 »
Pannutin myös oman Walkerani melko pahasti. Kannen alla oleva GPS-elementti on todennäköiseti rikki ja control board sai myös hittiä niin että osia irtosi. Sain kuitenkin juotettua osat takaisin näennäisesti onnistuneesti. Kone ei nyt kuitenkaan suostu toimimaan täysin oikein. Virta tulee päälle, kone piippailee, vasemmanpuoleiset ledit vilkuttavat alussa merkiksi että yhteys ohjaimeen on löytynyt (?) mutta moottoria ei suostu avaamaan lukosta. Kun vasemman tatin kääntää oikeaan reunaan, alkaa vasemmanpuoleiset ledit vilkkua nopeasti ja kun oikeanpuoleisesta tatista nostaa kaasua (mulla on ohjain eri järjestyksessä kuin useammalla.) niin vilkkuminen hidastuu, eli kone tuntuu reagoivan signaaliin, mutta mitään muuta ei tapahdu. Jonkin ajan kuluttua vasemmanpuoleinen ledi alkaa taas vilkkua normaalia hidasta tahtiaan.. Onko kellään ideoita mikä mahtaisi olla vikana? Alla video jossa näkee mitenkä toimii tällä hetkellä:
https://www.youtube.com/watch?v=V8riw04qu2M

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera QR X350 Pro ongelma?
« Vastaus #7 : 09 Syyskuu, 2014, 21:19:52 »
Se että piirilevyltä on irronnut jotain viittaa siihen että se on myös vääntynyt. Joka taas saattaa johtaa siihen että joku levyn pinnalla menevistä piireistä on paskana. Uutta levyä suosiolla kaupasta jotta ei tapahdu jotain pahempaa kuin kopterin hajoaminen.

Poissa tsokkinen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 Pro ongelma?
« Vastaus #8 : 09 Syyskuu, 2014, 21:55:30 »
Millään ei tekisi mieli pistää yli 200 € pelkästään control boardia varten, kun jo 300€ saisi kokonaan uuden koneen...

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Walkera QR X350 Pro ongelma?
« Vastaus #9 : 09 Syyskuu, 2014, 22:53:23 »
Millään ei tekisi mieli pistää yli 200 € pelkästään control boardia varten, kun jo 300€ saisi kokonaan uuden koneen...

Tuossa tilanteessa varmasti paras ostaa uusi kopteri ja jättää vanha varaosiksi. toi Control board on kyllä hintava.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3195 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Syyskuu, 2014, 21:04:00
kirjoittanut Einari
1 Vastauksia
3046 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Heinäkuu, 2015, 00:16:25
kirjoittanut Perusmalli QRX-350
2 Vastauksia
4637 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Heinäkuu, 2015, 07:15:59
kirjoittanut Hese64
4 Vastauksia
7544 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2016, 21:05:53
kirjoittanut VERTICAL
3 Vastauksia
2347 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Huhtikuu, 2018, 21:00:12
kirjoittanut GOOFY