Kirjoittaja Aihe: Kaupalliset minirungot  (Luettu 12940 kertaa)

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Kaupalliset minirungot
« : 20 Kesäkuu, 2014, 20:19:19 »
Tulipa tässä sellainen harha-ajatus, että jos joskus hommais näiden diy minirunkojen jälkeen (yksi nytkin rakenteilla) jonkun kaupallisen rungon.

Ensimmäiset vaihtoehdot on Blackoutin Mini H, ilmeisen suosittu, koska out of stock suurimman osan ajasta.
Lumenier QAV250, plussana integroitu pdb, miinuksena g10 materiaalina. Ainakin omissa rungoissa tuo on ollut painavaa.

Mitä muita vaihtoehtoja maailmalta löytyy? Enkä tarkoita niitä kunkun pikku X runkoja, vaan kunnollisia fpv käyttöön ja kunnon apinaralliin suunniteltuja.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaupalliset minirungot
« Vastaus #1 : 20 Kesäkuu, 2014, 20:28:36 »
Ite kattelin Spanky´s runkoa http://www.getfpv.com/spanky-mini-quad-frame.html ja tuota flip 260 http://www.readymaderc.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=76_241&products_id=2980. Blackout maksaa hunajaa eikä siinä mielestäni oo mitään niin mullistavaa verrattuna muihin.

QAV250 saa hiilarisena täältä http://www.getfpv.com/qav250-mini-fpv-quadcopter-carbon-fiber-edition.html sitäkin kuolannu hetken :)

Tosin kaveri koneistaa just sitä hammer runko hiilarista niin ei ole tarvetta tilata tällä hetkellä enää miniä :)

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Kaupalliset minirungot
« Vastaus #2 : 20 Kesäkuu, 2014, 20:37:54 »
No nyt vaikutti qav:kin houkuttelevammalta. :)

Hammer ei tällä hetkellä innosta, vaikka Nurffella sellainen onkin ja hyvin toiminu. Mulla on tallissa vanerista samoilla piirrustuksilla leikatut palat odottamassa sitä #¥@# rctiimarin pakettia. Katsotaan onko toimivampi kuin itse suunnitellut.

Jotain uutta ja erilaista kuitenkin tekis enemmän mieli. Ehkä sitä vois pari viikkoa odottaa, jos TBS julkaisee minirungon lammaslaumaansa.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaupalliset minirungot
« Vastaus #3 : 20 Kesäkuu, 2014, 20:50:43 »

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaupalliset minirungot
« Vastaus #4 : 20 Kesäkuu, 2014, 21:55:31 »
Spankyn G10-osat painaa 139.7g, itse punnittu. Siihen vielä päälle mutterit, standoffit ja bobbinit, punnitsen jossain vaiheessa jos jaksan. Noissa realfpv:n quadeissa muuten tulee aina mukana abusemarkin virranjakolevy vaikkei sitä missää mainitakkaan  :P

G10 on raskasta, mutta toisaalta ei blokkaa lainkaan radioaaltoja. Ja tehty kestämään kunnon abusea. Valintoja..  ::)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaupalliset minirungot
« Vastaus #5 : 20 Kesäkuu, 2014, 22:06:54 »
Osa noista on vaan tolkuttoman painavia. Ostin G10:iä ja ajattelin rakennella siitä, mut kun kattelin painoja, siirryin takas hienovaneriin.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Kaupalliset minirungot
« Vastaus #6 : 20 Kesäkuu, 2014, 22:29:33 »
Vanerirungot on painanu siinä 110 grammaa ruuveineen ja muttereineen. G10 rungot vähintään 30 grammaa enemmän. Ongelmana mulla on niissä ollu jalat, jotka on kylläkin ollu saman paksuisesta levystä kuin itse runkokin. Abusea sen kaupallisen rungon pitäis kyllä kestää. Noi kun ei ole niitä laitteita, joita puunataan, säästellään ja lennetään nätisti... ;D

Toi rotomoton linkki vaikutti ihan hyvältä. Meneekö noihin alkuperäisen osat, vai onko se itse tehtävä jos (kun) torppaa hajalle?
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaupalliset minirungot
« Vastaus #7 : 20 Kesäkuu, 2014, 23:05:45 »
runko painaa 100g. ei hiilikuitu hajoa  :).
  oon meinaan torpannu jo asfalttiin ..propsut vaan hajoaa. niin ja lähellä olevat kaapelit saa haavoja.