Kirjoittaja Aihe: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???  (Luettu 16624 kertaa)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #25 : 16 Elokuu, 2008, 14:57:45 »
Niin ei siinä kovin kovaa kampeamista tapahdu silloin kun veto on pois päältä, mutta eniten ehkä pelottaisi se autorotaation loppu kevennys jos perä siinä sitten muljahtaakin sen takia :o

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #26 : 16 Elokuu, 2008, 15:12:06 »
normi moodia käytetään yleisesti rotaatioissa jos ei halua perän vievän niitä inertia energioita. peräkin käyttää niitä tehoja... Pitää vaan hakea trimmillä se kohta jossa perä ei käänny ja kone menee perätikkua käyttämättä suoraan.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #27 : 16 Elokuu, 2008, 15:12:43 »
Pitäisihän normitilassa perä olla niin säädetty mekaanisesti että kone pysyy suorassa

EDIT: sieltä se vastaus ehti jo tulla kun kirjoitin
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #28 : 16 Elokuu, 2008, 17:22:38 »
Luulisi sen normi moden vievän sitä inertiaa ihan samalla tavalla jos kerran perä kaipaa korjausta niin tekeehän se sitä normimodessakin ::)

Mutta siis tärkeintä on kuitenkin että tuo normi/rate moden käyttö ei siis haittaa/hankaloita noita autorotaatioita, nyt pitää vaan kaivaa taas noita DX7n valikoita että saiko sen gyron laitettua kaikkien lentomoodien mukaan eri arvoille?

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #29 : 16 Elokuu, 2008, 17:25:13 »
muistaakseni oli vaine 2 eri vaihtoehtoa 0 ja 1

EDIT: osta JR X9303 niin on 3 vaihtoehtoa ;D
« Viimeksi muokattu: 16 Elokuu, 2008, 17:30:14 kirjoittanut Mikaelni »
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #30 : 16 Elokuu, 2008, 17:30:29 »
joo niinhan se taisi olla, mutta toistaiseksi ei ole ongelmia tuon kanssa en useampia gyron asetuksia kaipaakaan, mutta sitä en muistanut että saiko tuolla o ja 1 vaihtoehdoilla laitettua kaikkiin neljään eri moodiin jomman kumman, gyro asetusta käytettäessä?

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #31 : 16 Elokuu, 2008, 17:31:54 »
eiköhän se onnistu valita että mitä käyttää 0 vai 1 asetusta eritiloissa
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #32 : 17 Elokuu, 2008, 09:52:36 »
Noniin enkunkieliseltä foorumilta löyty kaikki vastaukset:

I believe the GU210 is a piezo gyro, not MMS like the GY401, LT2100, Spartan760 or GL730. I had reasonable success with a GY191 piezo gyro on a T450 in the past at about the same price. The GU210 has more features than the GY191.

As for the twiddly bits:

Switches
DIR (Normal/Revers): reversing switch for the gyro outputs to the servo
DS (Digital Servo): On for a digital servo, off for an analog servo

Dials
Delay: Used to adapt the gyro performance to the servo speed. Normally set to zero for a digital servo and start at about 25 for an analog servo. If the heli is handling well but the tail bounces when stopping a piro try increasing the delay.

Limit: Travel limit for the servo. The Rudder channel endpoints in your Tx do NOT control the range of servo movement, they control the max requested piro rate to the gyro. The gyro is in control of the servo. Adjust the Limit to ensure no binding in either direction. You usually want to be around the 100 mark and might have to move the ball on the servo arm in or out to achieve it.


Ja sitten toisen vastaus:Hi, I have tried the Gaui 210 in both a Hurricane 200 and a Hurricane 550. I am a true Futaba and Spartan fan, and as many other, feels that the rest is pretty much junk. So I was really suprised to find that this gyro works great. It really holds the tail solid. On my Hurricane 200, inverted backwards flight, wall of death, are no problem, piro rate is fine, and together with my small digital futaba servo (3154) its a great combo. Holding power on the Hurricane 550 is strong, and my tail did not blow out even in a fast wall of death. Its very light as well. One more thing, this is the first budget gyro I have tried that doesn't drift either, which most of these budget gyros do. (Align, Telebee and similar so called gyros  )

So is it as good as the Spartan DS760/ Futaba 401? Offcourse not, but its pretty much as good as the futaba 401(!). If the Futaba 401 is a 10 pointer, I would rate the Gaui 210 to 8, and that is pretty good.

I did not tinkle anything with it, just put it on, adjusted the Limit on the gyro for t/r travel and changed the servo selection switch to digital. I had the radio gyro gain at 80% from the former Futaba 401 gyro and left it the same for the Gaui gyro, and it worked well.

My conclusion is that the Gaui gyro to my surprise is a very solid performing gyro (in the budget class), best one I've tried in this range so far.


Mixing armit puuttuu joten ei voi kokeilla että toimiiko mutta säädöt kyllä on just noin niikun sanovat.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #33 : 20 Elokuu, 2008, 15:10:59 »
Joo noin laitoin säädöt ja perä pitää mielestäni yhtä hyvin kuin lateksin gy 401. En sitä äkki pika nostoa kokeillu, vielä mutta siis ainakin leijutuksessa toimii.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #34 : 01 Lokakuu, 2008, 18:27:12 »
No myönnetään >:(---- huono gyro ku mikä, tuo gauin gu 210. ;D ;D Mutta nyt on taas alkanu hommat sujuu ja gy 401 on tilalla. :)
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
5719 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Kesäkuu, 2011, 22:17:44
kirjoittanut Tohtori R
14 Vastauksia
3842 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Lokakuu, 2011, 17:05:45
kirjoittanut JariN
21 Vastauksia
7929 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Joulukuu, 2011, 21:22:01
kirjoittanut kopterifriikki
9 Vastauksia
3242 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Joulukuu, 2014, 12:01:35
kirjoittanut jkkmobile
4 Vastauksia
2232 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Huhtikuu, 2016, 20:50:07
kirjoittanut marola