Äänestys

Mitä koptereita harrastat?

RC-Helikoptereita
73 (61.3%)
Multikoptereita
15 (12.6%)
Sekä RC-Koptereita että multikoptereita
31 (26.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 117

Kirjoittaja Aihe: Mitä koptereita harrastat?  (Luettu 16518 kertaa)

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #25 : 03 Huhtikuu, 2014, 22:53:17 »
Kumpiakin ja olen sitä mieltä että Phanttomit on kyllä olleet tämän vuosikymmenen suurin uhka koko harrastukselle ja ilmakuvaustoiminnalle. Toki osa lentää niitä ihan asiallisesti, mutta taitaa suurin asiakasryhmä olla silti taidottomat valokuvaajat ja "heivähänsiistiäpakkosaad a" asiakkaat.

Täälläpäin Rajala demoaa Phanttomeita torilla, ihmisten päällä lentäen. Jos joskus satun paikalle samaan aikaan niin käyn kyllä kertomassa mitä mieltä toiminnasta olen  8)
Ei tarvitse odotella .. Käyt Joensuun liikkeessä niin löydät syyllisen;))

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #26 : 03 Huhtikuu, 2014, 23:46:38 »
Ei tarvitse odotella .. Käyt Joensuun liikkeessä niin löydät syyllisen;))

Onnistunee ensi viikolla  ;)
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #27 : 04 Huhtikuu, 2014, 20:50:55 »
Onhan multeille ja perinteisille koptereille jo nyt omat alueensa foorumilla. Ennen kuin aloin ekaa multia suunnittelemaan, mä ohitin ne sujuvasti. Ette te kai mua huonompia siinä voi olla? ;)
Tuo foorumin ominausuus, jolla voi määritellä ettei joku osio pomppaa esille lukemattomana on kyllä loistava. Vielä jos sillä pystyis määrittelemään vähän tarkemmin eli esim my fleet osion sisällä ketjuja. Eipä sillä, aika nopeasti oppii että käyttäjä X:n jutut on multijuttuja, ei tarvi avata.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #28 : 04 Huhtikuu, 2014, 21:02:51 »
Eihän me sekakäyttäjät tehdä foorumin käytöstä sulle liian hankalaa? Pitäiskö ketjun otsikkoon laittaa vaikka X silloin kun päivitys on koskenut multeja?

No joo, vitsi vitsi, mutta en voinut vastustaa kiusausta. ;)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #29 : 04 Huhtikuu, 2014, 21:16:53 »
Eihän me sekakäyttäjät tehdä foorumin käytöstä sulle liian hankalaa? Pitäiskö ketjun otsikkoon laittaa vaikka X silloin kun päivitys on koskenut multeja?

No joo, vitsi vitsi, mutta en voinut vastustaa kiusausta. ;)
Kuten totesin,äkkiä oppii että noistahan täällä jauhetaan. Lukee ketä kiinnostaa, mulle ei nappaa joten en jaksa lukeakkaan. Sehän on näiden foorumeiden vapaus, kaikkea ei tarvi lukea jos ei kiinnosta.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #30 : 11 Huhtikuu, 2014, 23:41:57 »
mä oon muistaakseni pitäny tällasen äänestyksen ennenkin. se mikä mua näissä yllättää on toi suhde että perinteisiä on kuitenkin eniten. ainakin itsestä kun tuntuu että suurin osa foorumin viesteistä koskee nykyjään kuvausta tai noita lilluttimia.

Luulisin että johtuu ihan siitä kuka näitä säikeitä lukee. Tyypillinen harrastajan profiili on varmaankin hyvin erilainen kummallakin puolella: Perinteisten kopujen harrastajat ovat olleet mukana ehkä alusta asti, ja harrastus on alkanut siirtyä uuden opettelusta sosiaaliselle puolelle, käydään lennättämässä kun siellä näkee vanhoja tuttuja kivoja naamoja, roikutaan foorumilla ja luetaan Yleiset-puolikin. Multi-ihmisillä taas on päällä se kuumeinen ropaus että saa ne ensimmäiset laitteet ilmaan ja takaisin kuntoon, eli foorumiaika kuluu siellä tekniikka/aloittelijasäikeissä tai kolvin parissa.

Millaistahan väkeä muuten on tuo sekakäyttäjien joukko? Mulle jotenkin syntyy sellainen mielikuva, että ovat moni vanhoja perinteisten harrastajia, jotka ovat lähteneet maistelemaan viimeisintä kirkkovenevillitystä, kun perinteinen puoli, 3D ym. alkavat olla jo vähän "nähtyjä".

Sanotaan vielä että vaikka ovat melko erilaisia harrastuksia (ja kummallakin "puolella" on hyvin erilaisia alalajeja) niin tietysti on paljon yhteistäkin, tekniikasta lähtien ja viimeistään lainsäätäjän silmissä ollaan samalla viivalla lennokkien ja varmaan autoporukankin kanssa  ;)
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #31 : 12 Huhtikuu, 2014, 00:36:51 »
Luulisin että johtuu ihan siitä kuka näitä säikeitä lukee. Tyypillinen harrastajan profiili on varmaankin hyvin erilainen kummallakin puolella: Perinteisten kopujen harrastajat ovat olleet mukana ehkä alusta asti, ja harrastus on alkanut siirtyä uuden opettelusta sosiaaliselle puolelle, käydään lennättämässä kun siellä näkee vanhoja tuttuja kivoja naamoja, roikutaan foorumilla ja luetaan Yleiset-puolikin. Multi-ihmisillä taas on päällä se kuumeinen ropaus että saa ne ensimmäiset laitteet ilmaan ja takaisin kuntoon, eli foorumiaika kuluu siellä tekniikka/aloittelijasäikeissä tai kolvin parissa.

Millaistahan väkeä muuten on tuo sekakäyttäjien joukko? Mulle jotenkin syntyy sellainen mielikuva, että ovat moni vanhoja perinteisten harrastajia, jotka ovat lähteneet maistelemaan viimeisintä kirkkovenevillitystä, kun perinteinen puoli, 3D ym. alkavat olla jo vähän "nähtyjä".

Sanotaan vielä että vaikka ovat melko erilaisia harrastuksia (ja kummallakin "puolella" on hyvin erilaisia alalajeja) niin tietysti on paljon yhteistäkin, tekniikasta lähtien ja viimeistään lainsäätäjän silmissä ollaan samalla viivalla lennokkien ja varmaan autoporukankin kanssa  ;)

On monenlaista fooruminkäyttäjää. Itse luen kaikki viestit läpi ellei kyseessä ole mcpx ei lennäkkään inverttiä eteisessä tyyppiset jutut ;D Moni kuitenkin hakee vain ratkaisua omiin ongelmiinsa. esim. 3gx tekee omiaan tai multiwii ei suostu armaamaan. Kovin informatiivista lukea myös multipuolen viestit koska tieto ei ole pahasta  ;) Hauska myös lukea porukan "ison"rahan projekteista vaikka maxi protos tai joku goblin. Foorumi oppettanut aivan törkeesti kun vaan jaksanut lukea juttuja  ;) Niin ja onhan nää kopterit ihan pimee juttu kun kysyt joltain kuka ei asiasta mitään tiedä ;D Innostuneet HKI työkaverit lähinnä huvittaa ja tottakai jeesaan sinä hetkenä kun jotain tilataan  ;D

-Ny unille
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #32 : 12 Huhtikuu, 2014, 08:52:08 »
Musta on kiva kun on erilaisia lentovekottimia, kaikki täysin erilaisia toisiinsa nähden.

Multilla on kiva pyöriä omalla pihalla, kopterin kanssa ei vois kuvitellakaan, ja mitään minimallia ei löydy fleetistä (vielä).

On kyllä tosi että nuo multit valtaavat aika hyvin kyselypuolta, on kaiketi niin "main stream" juttu.
Luen mielelläni kyllä ihan kaikesta näihin liittyvästä, miksi ei, jos asia kiehtoo niin siitä on mukava lueskella ja jutella.

Kopterit taas vaativat säätämistä, osaamista ja nippeliäkin on paljon enemmän kuin esim. quadissa. Niiden kanssa ei todellakaan halua kiireellä päästä ilmaan, tuhot on ihan eri luokkaa kuin pari huiskaa jos torppi tulee. (Tosin ei multin torpitkaan ilmaisia ole). Taitaa kumpaankin lajiin sopia hiljaa hyvä tulee-motto.

Kun itse liityin tänne viime kesän lopulla, aloitin harrastuksen useiden vuosien jälkeen uudelleen.
Silloin pidin multeja rumana ja "ei noi oo mun juttu" laitoksina, nyt on 2 kpl niitäkin hyllyssä.  ;D

Kun pitää avoimen mielen niin kaikesta voi nauttia omalla tavallaan.

Hienoa että on tämä foorumi olemassa, ei ole yksin harrastuksensa kanssa. Tästä omalta osaltani kiitos! ;)

Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #33 : 12 Huhtikuu, 2014, 09:56:35 »
Luulisin että johtuu ihan siitä kuka näitä säikeitä lukee. Tyypillinen harrastajan profiili on varmaankin hyvin erilainen kummallakin puolella: Perinteisten kopujen harrastajat ovat olleet mukana ehkä alusta asti, ja harrastus on alkanut siirtyä uuden opettelusta sosiaaliselle puolelle, käydään lennättämässä kun siellä näkee vanhoja tuttuja kivoja naamoja, roikutaan foorumilla ja luetaan Yleiset-puolikin. Multi-ihmisillä taas on päällä se kuumeinen ropaus että saa ne ensimmäiset laitteet ilmaan ja takaisin kuntoon, eli foorumiaika kuluu siellä tekniikka/aloittelijasäikeissä tai kolvin parissa.
Vaikea sanoa muiden kuin omasta puolesta.

Itselle nuo multit tuntuu jotenkin etäisiltä ja hankalilta kaiken maailman säätöinen ja gps-lentotiloineen yms. Jos jotain juttua yrittää lukea, tuntuu että ihan yhtä hyvin se vois olla kiinaksi, saman verran siitä ymmärtää. Näiden perinteisten kopujen kanssa on jotenkin suoraviivaisempaa kun niitä lennetään koko ajan itse. Fbl-purkitkin menee periaatteessa suoraan wisardilla ja ne lentää kohtuudella perusasetuksilla. Hifistely on sitten toinen juttu. En tiedä toimiiko nuo multit samalla tavalla.

Omaa harrastusta on melko tarkasti kaksi vuotta ja jotenkin alusta lähtien oli selvää että tämä perinteinen cp-kopteri on mun juttu, ei multit tai lentokoneet. Sama kuumeinen ropaus kai se on käynnissä myös näiden cp-koptereidenkin kanssa.

Kyllähän välillä näkee ostetaan ilmoiutksia jossa haetaan helppoa multia, cp-koptereiden kohdalla niitä ostoilmoituksia ei näe. Hinta lienee yksi syy, tosin eihän iso heksakaan ilmainen ole. Kärsivällisyyttä ainakin vaaditaan lujasti cp-kopteriharrastajalta, ne kun ei lennä koskaan itsekseen. Tosin kun katselee helifreakin Brain osiota, valtaosa kysymyksistä koskee self level toimintoa, siitä keskustellaaan ihan kaiken aikaa ja sitä kai yritetään tuollaiseksi pelastusjutuksi kun lähtee lapasesta. Tässä menneen mun mielestä multien suuntaan. Toinen puoli on sitten govin asetuksia, mutta nupin twiikkausta koskevaa juttua onkin sitten paljon vähemmän.

Kai näihin kumpiinkin saa menemään kaiken ajan ja rahan jos vaan pistää menemään.  :P
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #34 : 12 Huhtikuu, 2014, 10:32:48 »
Molemmista saa yhtä haitekkiä ja hankalaa tai sitte peruskauraa. Täällä päin lentelee halpoja Kiinan quadeja FPV:nä, joissa on melkeen vähemmän älyä ku FBL kopterissa.  :D Ainaki cp kopteri lentäjän mahtaa olla paras FPV:näki lentää ihan täysin manuaali tilassa tai ainaki lasit päässä tuntuu näin olevan paras viedä. Saahan noihin sitte vaikka mitä mahdollista lisäapua ja self drift löytyy kiinalaisistaki. Tai siis self level.

Aiemmin nuo multit oli tosi tylsän näkösiä ja niin ne on vieläki. Mutta FPV:nä homma saa ihan uuden asteen ja varsinki kaverin kans lentäessä. Ällöttävän pitkät lentoajatki mahdollistaa sen että kopterin akut kerkeää taustalla latautua. Muille kanssalentäjille tämä on todella tylsä laji sillä jätkät istuu lasit päässä ja keskustelee keskenään "ooksö vielä peräs" "mitä sä näät?" "Niin mäki. Miten korkealla meet? Ai niin mäki. Osuukohan kohta?" ja samalla muu yleisö koittaa nähä että missä ne koneet on.

Toki jos jollain on vastari ja näyttö mukana niin saa muutki seurata tätä leikkiä.

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #35 : 12 Huhtikuu, 2014, 10:43:38 »
Joo, taitaa multien manual/acro tila olla aikaa suoraan verrattavissa perus fbl gyroon. Tikuilla käskytetään kulma mihin laite halutaan ja fc koittaa sen siinä sitten pitää. Ja onhan cp koptereihinkin tosiaan noita self level purkkeja. Ei nämä siinä mielessä niin erilaisia siis ole.

Mulla oli vielä viime loppukesästä sama ajatus, ettei vois vähempää multit kiinnostaa. Tylsän näköistä touhua. Sitten aloin katselemaan noita fpv juttuja ja videoita. Se on mulla se multien juttu. Ensimmäisen kasasin ihan koemielessä, että sai gopron kyytiin, tarkoituksena lisätä fpv kamat myöhemmin. Kovin paljoa myöhemmin se ei kyllä tapahtunut. Ja muutenkin tuo halpa kiinanmulti on kyllä räjähtänyt käsiin, rahallisesti. Aika paljon mennyt sen jälkeen tuohon puoleen. Mutta fpv hommat maistuu nyt. :)

Jos perinteisille kopterimiehille tulee mahdollisuus koittaa fpv laseja, joko lennättää tai vaikka vaan katsella, suosittelen kokeilemaan. Saatatte yllättyä... ;)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #36 : 12 Huhtikuu, 2014, 10:53:16 »

Jos perinteisille kopterimiehille tulee mahdollisuus koittaa fpv laseja, joko lennättää tai vaikka vaan katsella, suosittelen kokeilemaan. Saatatte yllättyä... ;)
Oon kerran päässyt katselemaan sekä ruudulta että laseilla. Ei vielä ainakaan silloin kolahtanut.

Jos harrastais valokuvausta niin sitten tuo olis varmaan ihan eri asia, mutta kun sekään ei kuulu harrastuksiin.

Muille kanssalentäjille tämä on todella tylsä laji sillä jätkät istuu lasit päässä ja keskustelee keskenään "ooksö vielä peräs" "mitä sä näät?" "Niin mäki. Miten korkealla meet? Ai niin mäki. Osuukohan kohta?" ja samalla muu yleisö koittaa nähä että missä ne koneet on.
Tuo on huomattu, shakki livenä tai tapetin kuivumisen katselu alkaa olla kohta mielenkiintoisempaa.

Jos valokuvasta tai fpv:tä harrastaa niin ymmärrän noiden pointin, mutta jos ei harrasta noita niin mikä silloin on tuon jutun idea.
« Viimeksi muokattu: 12 Huhtikuu, 2014, 11:06:29 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #37 : 12 Huhtikuu, 2014, 11:06:42 »
Oon kerran päässyt katselemaan sekä ruudulta että laseilla. Ei vielä ainakaan silloin kolahtanut.

Jos harrastais valokuvausta niin sitten tuo olis varmaan ihan eri asia, mutta kun sekään ei kuulu harrastuksiin.
Tuo on huomattu, shakki livenä tai tapetin kuivumisen katselu alkaa olla kohta mielenkiintoisempaa.
No sitte ei varmaan kannata ikinä tuommosta FPV masiinaa hommata.  ;D

Sitä pitää myös lentää lujaa ja matalalla että siitä jotain FPV:nä irtoaa.

Lainaus
...mutta jos ei harrasta noita niin mikä silloin on tuon jutun idea.
Sitä en tiiä ja se menee mullaki kyllä täysin ohi, mutta jos siitä tykkää ja nauttii niin antaa mennä! Ite ku pyörittää kopteria niin on siitäki ohikulkijat kysyny että mitä kivaa tuossa on onko se rikki ku noin pyörii.
« Viimeksi muokattu: 12 Huhtikuu, 2014, 11:15:26 kirjoittanut Toeh »

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #38 : 12 Huhtikuu, 2014, 11:37:04 »

Sitä pitää myös lentää lujaa ja matalalla että siitä jotain FPV:nä irtoaa.
Sitä en tiiä ja se menee mullaki kyllä täysin ohi, mutta jos siitä tykkää ja nauttii niin antaa mennä! Ite ku pyörittää kopteria niin on siitäki ohikulkijat kysyny että mitä kivaa tuossa on onko se rikki ku noin pyörii.
Tuossa matalalla ja kovaa vois olla juttu, ja kyllä sen fpv-touhun ymmärrän, ei se niin ihmeellisen outo ole.  Ehkä itse lentämällä puiden seassa vois olla ihan eri fiilis.

Harrastaahan moni kaikenlaista keräilyäkin ja siinäkin on oma viehätyksensä, onneksi harrastuset ei hirveästi sulje pois toisiaan. Aika on enemmän rajoittava tekijä valitettavasti.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #39 : 12 Huhtikuu, 2014, 11:50:42 »
Juu itse lentämällä ja pujottelemalla puitten seassa niin pulssi kyllä nousee.

Tähän vois kirjottaa tämän yhen jutun ku mieleen tuli. Viime kesänä oltiin Nube:n kans esittelemässä lajia yhdessä koko perheen ilmailutapahtumassa erään ilmailukerhon kanssa. Tuli siinä yheltä niin henkeen ja vereen lennokkimieheltä niin hienoa kommenttia. Joku vierailija tuli ihmettelemään koneita ja kysyi tältä lennokkimieheltä meiän koptereista. Vastaus oli "Minä en noista tiiä eikä vähempää vois kiinnostaa eikä oo ikinä kiinnostanutkaan." ja keskustelu jäi siihen eikä tämä vierailija tainnut sitten kuulla koptereista sen enempää.

Toivottavasti henkeen ja vereen multi tai henkeen ja vereen kopterimiehet ei anna samanlaisia lausuntoja kentän reunalla. :D

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #40 : 12 Huhtikuu, 2014, 11:55:04 »
Juu itse lentämällä ja pujottelemalla puitten seassa niin pulssi kyllä nousee.

Tähän vois kirjottaa tämän yhen jutun ku mieleen tuli. Viime kesänä oltiin Nube:n kans esittelemässä lajia yhdessä koko perheen ilmailutapahtumassa erään ilmailukerhon kanssa. Tuli siinä yheltä niin henkeen ja vereen lennokkimieheltä niin hienoa kommenttia. Joku vierailija tuli ihmettelemään koneita ja kysyi tältä lennokkimieheltä meiän koptereista. Vastaus oli "Minä en noista tiiä eikä vähempää vois kiinnostaa eikä oo ikinä kiinnostanutkaan." ja keskustelu jäi siihen eikä tämä vierailija tainnut sitten kuulla koptereista sen enempää.

Toivottavasti henkeen ja vereen multi tai henkeen ja vereen kopterimiehet ei anna samanlaisia lausuntoja kentän reunalla. :D
Olen itse ainakin yrittänyt vältellä, eipä oikein ole rakentavaa tekstiä eikä paranna ilmapiiriä. Samalla kentällä kuitenkin silloin tällöin ollaan. Tähän mennessä olen kyllä härskisti ihaillut isoja lentokoneita kun on paikalle sattunut. Kerran on lennokkimies yllättänyt totaalisesti, kone kääntyi niin vekkulisti etten todellakaan uskonut sen olevan mahdollista. Väittäisin edelleen ellen olis ihan livenä omin silmin nähnyt.

Viimeksi sovittiin kahden lennokkimiehen kanssa hyvin kentälle eikä ollut edes naljailua, kaikki katseli kiinnostuneena toisten värkkejä hyvässä hengessä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #41 : 17 Huhtikuu, 2014, 12:43:12 »
Ei tarvitse odotella .. Käyt Joensuun liikkeessä niin löydät syyllisen;))

Kävin tänään Rajalassa ja erittäin asialliset keskustelut saatiin aikaiseksi, sielläkin oli todettu että Phanttomilla saa sormet auki jos lentää liikkeessä sisällä :). Mukavaa porukkaa ja ymmärsivät pointin.

Lupasivat lähettää eteenpäin kehitysehdotuksen, kunhan saan sellaisen väsättyä.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #42 : 17 Huhtikuu, 2014, 13:44:54 »
sielläkin oli todettu että Phanttomilla saa sormet auki jos lentää liikkeessä sisällä :)

Auts  :o Sormien viiltelyt kannattaa ehdottomasti tehdä esim. Hubsanilla eikä Phantomilla!
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #43 : 17 Huhtikuu, 2014, 13:47:21 »
Helkutin hyvä.. minuahan ne eivät uskoneet.  :P En ollut tarpeeksi asiakkaan oloinen  ;D

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #44 : 17 Huhtikuu, 2014, 13:49:27 »
Auts  :o Sormien viiltelyt kannattaa ehdottomasti tehdä esim. Hubsanilla eikä Phantomilla!

Jeps. Sen takia oltiin Model Expoilla promoamassa vähän turvallisempia tapoja aloittaa, Lady Birdejä ja Blade 180:siä :).

Kyllä se lentotaito on kaiken A ja O.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Mitä koptereita harrastat?
« Vastaus #45 : 17 Huhtikuu, 2014, 14:10:29 »
Kävin tänään Rajalassa ja erittäin asialliset keskustelut saatiin aikaiseksi, sielläkin oli todettu että Phanttomilla saa sormet auki jos lentää liikkeessä sisällä :). Mukavaa porukkaa ja ymmärsivät pointin.

Lupasivat lähettää eteenpäin kehitysehdotuksen, kunhan saan sellaisen väsättyä.

Juu imeen hyvin suhtautui "omistaja", luulen että visiittimme aiheutti haluttua keskustelua.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
mitä harrastat kopterien lisäksi

Aloittaja k0pter1m1es « 1 2 ... 5 6 » Yleinen keskustelu

136 Vastauksia
63090 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Maaliskuu, 2010, 22:33:58
kirjoittanut mnentwig
16 Vastauksia
6268 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Syyskuu, 2008, 13:00:20
kirjoittanut sWaltsu
6 Vastauksia
2822 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Syyskuu, 2009, 21:04:30
kirjoittanut JRu
11 Vastauksia
4245 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2010, 18:10:50
kirjoittanut Vispilä
9 Vastauksia
2611 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2023, 17:21:19
kirjoittanut Mikaelni