Kirjoittaja Aihe: Ensilento ja Loiter Mode  (Luettu 3410 kertaa)

Poissa madog2mad

  • Opetteleva torppari
  • **
Ensilento ja Loiter Mode
« : 24 Helmikuu, 2014, 15:34:17 »
Nonnih, tuli sitten vedettyä ensi lento sunnuntaina Quadilla. Lento itsessään sujui hyvin ja tuo HK 2.5 Mega Pilot toimi ihan mukavasti. KUNNES.. rupesin testaamaan AltHold modea ja Loiter Modea. Varmuuden vuoksi testasin niitä tosi matalalla ettei satu mitään (n. 1m). AltHoldissa se tuli maan pinnalle ja jotenkin vähän nyki siinä (oliko sitten liian matalalla). Sitten vaihdoin Loiteriin ja kone lähti ihan saatananmoista nopeutta johonkin 10-15m. ja säikähdin ja menin vetämään kaasua pois paniikissa. Tämän seurauksena kone käänty ympäri ja putosi alas ku kuvi ja paskakshan siinä meni moni osa.

Osaako joku sanoa MIKSI tuo lähti NOIN äkillisesti nousemaan? Ja miten voisi jatkossa varmistua/testailla tota moodia parhaiten?

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ensilento ja Loiter Mode
« Vastaus #1 : 24 Helmikuu, 2014, 16:21:14 »
Ei harmainta haisua: tuolla jannut sanovat että sukka korkeusanturin päälle tai korkeusmittaus sekoilee tuulessa.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ensilento ja Loiter Mode
« Vastaus #2 : 24 Helmikuu, 2014, 21:32:03 »
Just noin kävi itsellenikin mutta torpilta sentään säästyin.

Se barometri tosiaan vaatii vaahtomuovia päälleen ja jos koteloi niin pitää varmistua ilman virtauksesta kotelon läpi. Sekä tuuli että potkurivirtaukset saavat korkeusmittarin sekoilemaan, eihän se muuta ole kuin herkkä ilmanpainemittari...

Poissa madog2mad

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensilento ja Loiter Mode
« Vastaus #3 : 24 Helmikuu, 2014, 23:13:48 »
Olin ton lukenu ja ottanut huomioon. Kotelo mulla on ja laitoin semmosen sienen "karhean osan" palan siihen päälle. En tiedä onko sitten liian harva, mutta luulis että kotelo itessäänki vaikuttais, Voi se tietty olla että sattu just olemaan joku puuska.

Voiko johtua jostain muusta vielä?

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ensilento ja Loiter Mode
« Vastaus #4 : 25 Helmikuu, 2014, 09:20:52 »
Olin ton lukenu ja ottanut huomioon. Kotelo mulla on ja laitoin semmosen sienen "karhean osan" palan siihen päälle. En tiedä onko sitten liian harva, mutta luulis että kotelo itessäänki vaikuttais, Voi se tietty olla että sattu just olemaan joku puuska.

Voiko johtua jostain muusta vielä?


Annoitko gps:n löytää rauhassa satelliitit ennen kuin armasit kopterin? Itsellä ainaskin liian hätäinen lähtö on aiheuttanut loiterilla kopterin "karkailua".
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
8602 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Joulukuu, 2009, 08:48:10
kirjoittanut Mikka
2 Vastauksia
2223 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2009, 20:43:27
kirjoittanut Mikka
4 Vastauksia
5004 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Helmikuu, 2013, 10:54:14
kirjoittanut Cadvision
3 Vastauksia
3490 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2014, 19:08:02
kirjoittanut PetriK
46 Vastauksia
36040 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Helmikuu, 2015, 02:43:21
kirjoittanut oskuk