Kirjoittaja Aihe: Realflight 7 simulaattori  (Luettu 75957 kertaa)

Poissa xio

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #75 : 30 Elokuu, 2014, 21:05:20 »
Valkosta lapaa kopuun  ;)

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #76 : 30 Elokuu, 2014, 22:44:02 »
Niitäkin kokeillu. Näkyy liian hyvin vs esim mun X5:n lavat jotka on valkoset alta, ei näkyny tähään oikeestaan yhtään  :P
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #77 : 05 Lokakuu, 2014, 13:25:37 »
RF 7.5 tulossa:



http://www.knifeedge.com/forums/showthread.php?p=261002

Lainaus
Wireless SLT Transmitter Interface: It’s a first for RealFlight, and a great option for using the same SLT transmitter you take to the field! Simply plug the dongle into your computer’s USB port; a setup window helps you quickly configure your radio. And because it’s wireless, you’re not tethered to your PC!

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #78 : 05 Lokakuu, 2014, 18:12:54 »
Tuli taas tänään RF7:ää jauhettua jonkin aikaa. Milläs kamera/zoomimoodilla muuten porukka yleensä lentää? En oikein löydä hyvää kameramoodia, kun kaikki muut ilmeisesti zoomaavat, paitsi manual zoom. Tuossa taas on se vika, että näkymä on tuollainen "kalansilmä", eli kopteri katoaa heti näkyvistä kun vähänkin kauemmas menee.

Tajusin nyt myös miksi lentäminen tässä on niin helppoa vs muut simut. Painovoiman vaikutus on mun mielestä mallinnettu hieman liian heikoksi. Tuntuu kuin kuussa lentäisi, sen verran hyvin kopteri kelluu ilmassa. En tiedä saako tuota sitten jollain säädöillä paremmaksi  ??? Kaikilla koptereilla millä olen lentänyt on sama "vika", eli ei se ihan mallistakaan johdu, vaan on yleismaallisempi fysiikanmallinnukseen liittyvä juttu.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #79 : 05 Lokakuu, 2014, 19:00:47 »
Tuli taas tänään RF7:ää jauhettua jonkin aikaa. Milläs kamera/zoomimoodilla muuten porukka yleensä lentää? En oikein löydä hyvää kameramoodia, kun kaikki muut ilmeisesti zoomaavat, paitsi manual zoom. Tuossa taas on se vika, että näkymä on tuollainen "kalansilmä", eli kopteri katoaa heti näkyvistä kun vähänkin kauemmas menee.

Tajusin nyt myös miksi lentäminen tässä on niin helppoa vs muut simut. Painovoiman vaikutus on mun mielestä mallinnettu hieman liian heikoksi. Tuntuu kuin kuussa lentäisi, sen verran hyvin kopteri kelluu ilmassa. En tiedä saako tuota sitten jollain säädöillä paremmaksi  ??? Kaikilla koptereilla millä olen lentänyt on sama "vika", eli ei se ihan mallistakaan johdu, vaan on yleismaallisempi fysiikanmallinnukseen liittyvä juttu.

Auttaako zoomaamiseen jos laitat manual zoomin ja sitten plussaa niin paljon kuin lähtee? Kokeilin tuota ja jotenkin tuntui että oli parempi.

Jos kopteria säätää vähemmän tehokkaaksi, niin saisiko kelluntaa vähennettyä? Tällainen heitto vain tässä näin...

edit: autozoom -> manual zoom
« Viimeksi muokattu: 05 Lokakuu, 2014, 20:49:16 kirjoittanut Pekka »
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #80 : 05 Lokakuu, 2014, 19:20:33 »
Tuli taas tänään RF7:ää jauhettua jonkin aikaa. Milläs kamera/zoomimoodilla muuten porukka yleensä lentää? En oikein löydä hyvää kameramoodia, kun kaikki muut ilmeisesti zoomaavat, paitsi manual zoom. Tuossa taas on se vika, että näkymä on tuollainen "kalansilmä", eli kopteri katoaa heti näkyvistä kun vähänkin kauemmas menee.

Tajusin nyt myös miksi lentäminen tässä on niin helppoa vs muut simut. Painovoiman vaikutus on mun mielestä mallinnettu hieman liian heikoksi. Tuntuu kuin kuussa lentäisi, sen verran hyvin kopteri kelluu ilmassa. En tiedä saako tuota sitten jollain säädöillä paremmaksi  ??? Kaikilla koptereilla millä olen lentänyt on sama "vika", eli ei se ihan mallistakaan johdu, vaan on yleismaallisempi fysiikanmallinnukseen liittyvä juttu.

En tajua mikä jengiä häiritse tossa (lievässä) autozoomissa. Mä ainakin lennän simulla harjoitellakseni temppuja enkä kilsan päässä kopterin havaitsemista. Se on kuitenkin täysin eri asia katsella muutamaa pikseliä ruudulla kuin oikeaa kopteria pisteenä taivaalla. Noi ei zoomaavat kameranäkymät tosiaan tuntuu olevan melkoisia laajakulmia.
Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #81 : 05 Lokakuu, 2014, 19:57:26 »
En tajua mikä jengiä häiritse tossa (lievässä) autozoomissa. Mä ainakin lennän simulla harjoitellakseni temppuja enkä kilsan päässä kopterin havaitsemista. Se on kuitenkin täysin eri asia katsella muutamaa pikseliä ruudulla kuin oikeaa kopteria pisteenä taivaalla. Noi ei zoomaavat kameranäkymät tosiaan tuntuu olevan melkoisia laajakulmia.

just näin. mä en näe pointtia lennellä simussa tosi kaukana.

ku porukka valittaa tota realistisuutta ni kai teillä nyt on kuitenki asetukset oikein? mulla tuli nimittäin museolla kokeillessa tosta accuRC:stä sellanen fiilis että laitteet oli liian kevyitä :o ihan siis päinvastanen kokemus.



Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #82 : 05 Lokakuu, 2014, 20:10:22 »
Onko jotain tiettyjä asetuksia mitä kannattaisi tarkistaa?  Mun mielestä kaikki asetukset pitäisi olla oikein. Realismi tapissa jne, mutta ehkä on olemassa jotain asetuksia, mitä on jäänyt huomaamatta.

Eikö kukaan muu muka ole huomannut tuota liiallista leijailemista? Tick tockeissahan ton näkee helpoiten, eli se kopteri ei juuri putoa vaikka miten huolimattomasti vatkaa. Samaa ongelmaa toki muissakin simuissa, mutta tässä jotenkin korostetusti. Ehkä mulla on vaan jotain asetus vikaa, jos muilla ei vastaavia kokemuksia ole...
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #83 : 05 Lokakuu, 2014, 20:13:10 »
Oletuksena monet kopterit RF7 on mallinnettu yllättävän kevyiksi, itse olen realisimia lisätäkseni joutunut lisäämään esimerkiksi akkupaketin painoa - sen pystyy tekemään ihan manuaalisesti. Näin ollen sain esimerkiksi RF7 goblinin vastaamaan omaani grammalleen. ;)


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #84 : 05 Lokakuu, 2014, 20:27:40 »
En tajua mikä jengiä häiritse tossa (lievässä) autozoomissa. Mä ainakin lennän simulla harjoitellakseni temppuja enkä kilsan päässä kopterin havaitsemista. Se on kuitenkin täysin eri asia katsella muutamaa pikseliä ruudulla kuin oikeaa kopteria pisteenä taivaalla. Noi ei zoomaavat kameranäkymät tosiaan tuntuu olevan melkoisia laajakulmia.

Itellä kopterin "liian nopea" pieneneminen tulee vastaan lähinnä silloin, kun tekee autorotaatiota korkealta.

Tuli itsekin vaihdettua Phoenix tähän. Ei mikään välttämätön vaihto tietenkään, mutta vaihtelu virkistää.
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #85 : 05 Lokakuu, 2014, 20:29:29 »
mä otan yleensä koptereista reilusti rundeja pois. ne ei vielä toistaseksi missään simussa oo koskaan vastannu todellisuutta. aina noi on liian tehokkaita menemään joka simussa. rundien laskulla saa homman skulaamaan. RF tapauksessa täytyy tietty löytää myös se hyvin mallinnettu kopterikin. noissa on joukossa ihan ala arvosiakin.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #86 : 05 Lokakuu, 2014, 20:43:26 »
Pitää koittaa tota Jalipon mainitsemaa painon nostoa. Lisäksi rundeja pois, josko rupeaisi toimimaan. Vaikka tää RF ei nyt mulle ole kovin hyvin toiminutkaan, en halua tän kanssa luovuttaa, kun tässä on kuitenkin paljon malleja, joita ei muissa simuissa ole.

Mutta ymmärsinkö oikein, että yleensä porukka lentää tuolla "keep ground in view" -zoomitilalla? Toi manual zoom tila on tosi paljon vaikeampi kyllä lentää, että siinä mielessä askel realistisempaan suuntaan. Tosin ehkä väärällä tavalla ;)

« Viimeksi muokattu: 05 Lokakuu, 2014, 20:48:39 kirjoittanut Iron_man »
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #87 : 05 Lokakuu, 2014, 20:48:53 »
keep ground in view on mulla näköjään. tulee tyhmä fiilis jos ei oo muuta kiintopistettä ku kopteri.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #88 : 05 Lokakuu, 2014, 20:55:54 »
Mä käytän RF:ssa samaa zoomitilaa kuin tohtori.

Se AccuRC:n "keep ground in view" oli ihan kauhea, ei jotenkin pysyny kopterin perässä, eli siinä lentelee mielummin vaikka ilman kiintopisteitä.
Tosin niitä zoomausasetuksia vois vielä koittaa säätää, mutta ei ainakaan suoraan ruksittuna ollu hyvä.


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #89 : 05 Lokakuu, 2014, 22:05:02 »
Mä käytän RF:ssa samaa zoomitilaa kuin tohtori.

Se AccuRC:n "keep ground in view" oli ihan kauhea, ei jotenkin pysyny kopterin perässä, eli siinä lentelee mielummin vaikka ilman kiintopisteitä.
Tosin niitä zoomausasetuksia vois vielä koittaa säätää, mutta ei ainakaan suoraan ruksittuna ollu hyvä.

Jeps, itsekkin lähinnä yksinomaan tuolla keep ground in viewillä rf:ää lentänyt. Manuaalia olen kokeillut myös jonkin verran. Se ei zoomaa, mutta ongelmana tuo laajakuva tms. Eli tuo keep in ground on noista varmastikkin paras vaihtoehto.

Accussa olen tuolla pilot viewillä lentänyt siten, että zoomit on setupeista otettu kokonaan pois. Siitä olen tykännyt kyllä kovasti.

Kovasti ovat kyllä tosiaan erilaisia nämä kaksi simua lentää. Liikkeet tehdään toki samoilla tikunliikkeillä, mutta lentotuntuma on ihan erilainen. Piroflipit pyörii rf:ssä tosi nätisti ja lennosta tulee mulla helposti tollasta piroflipin ja niiden variaatioiden vatkaamista. Accussa taas tuo ei pyöri mulla niin hyvin ja tulee lennettyä enemmän eri orientaatioissa kahdeksikkoa jne.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #90 : 14 Lokakuu, 2014, 19:44:11 »
Lisää kokeiluja tehty ja harjoiteltukin samalla.

Kyllä toi "Keep Ground in view" on noista sittenkin paras. On tosiaan outoa, jos ei ole muuta kiintopistettä kuin kopteri.

Tein vielä sellaisia säätöjä, että siirsin auringon suunnilleen suoraan taakse. Kenttänä oletuskenttä Carl Henson field. Sitten vielä vaihdoin lapojen väriksi valkoisen.

Valon, varjon ja lapojen värin hurjalla leikillä tuosta tuli aika hyvä.
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #91 : 14 Lokakuu, 2014, 22:17:21 »
Mä suosin zoomia manuaalilla ja zoomaan yhden naksun sisäänpäin että saan sen kalansilmän pois. Vastaa mielestäni oikeaa lennätystä parjaiten.

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #92 : 15 Lokakuu, 2014, 07:35:54 »
Tuossa keep ground in viewissä hieman hämää mua, että syvyyssuunnassa liikkuminen tuntuu hieman hassulta zoomin takia. Mutta pitääpä kokeilla tuota manual zoomia noin, että zoomaa kerran sisäänpäin.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #93 : 31 Lokakuu, 2014, 18:46:31 »
Päivitystä tullut näköjään jakoon eli 7.5 pikkuhiljaa juuri valuu mun koneelle. Saas nähä onko siellä mitään mielenkiintoista.
« Viimeksi muokattu: 31 Lokakuu, 2014, 18:50:01 kirjoittanut samiwhat »

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #94 : 01 Marraskuu, 2014, 10:36:50 »
Tuleeko päivitys velotuksetta?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #95 : 01 Marraskuu, 2014, 19:14:14 »
Näytti tulevan.


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #96 : 02 Marraskuu, 2014, 01:04:32 »
Nythän tämä alkoikin maistumaan kun päivitin 7.5:een ja hain tuon Gronimodsin Goblinin. Pientä hienosäätöä, niin sehän on kuin oma. Vielä kun takaata kuuluvan v#%*#ilun saisi jotenkin simuloitua  :D
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #97 : 03 Marraskuu, 2014, 18:01:12 »
latasin itsekkin tämän. ainoa ero minkä huomasin oli että launcherin kone oli muuttunu kirkkolilluttimeksi :D

näinköhän tohon fysiikkaan on edes koskettu? täytyy testata lisää mutta nyt kyllä sellanen fiilis että ihan on entisensä.

mulla on ollu viimeaikoina toi RCHN nick KDS Agile 7.2 käytössä. oon muistaakseni laittanu pikkasen painoa lisää ja laittanu rundit 1800.

ratet on mulla 270,270,600 niinku kaikissa muissakin malleissa
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #98 : 03 Marraskuu, 2014, 18:24:03 »

Nythän tämä alkoikin maistumaan kun päivitin 7.5:een ja hain tuon Gronimodsin Goblinin. Pientä hienosäätöä, niin sehän on kuin oma. Vielä kun takaata kuuluvan v#%*#ilun saisi jotenkin simuloitua  :D

Oot ny käsittäny ihsn väärin, se on lämminhenkistä toverillista kannustusta! ;D

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Realflight 7 simulaattori
« Vastaus #99 : 03 Marraskuu, 2014, 18:28:04 »
Oot ny käsittäny ihsn väärin, se on lämminhenkistä toverillista kannustusta! ;D

ilman sitä ei kyllä kentällä jaksais roikkua :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
8903 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Joulukuu, 2009, 17:20:48
kirjoittanut Vispilä
0 Vastauksia
2019 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Marraskuu, 2009, 19:09:04
kirjoittanut simo-87
9 Vastauksia
6877 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Huhtikuu, 2011, 23:24:26
kirjoittanut Ege
28 Vastauksia
18260 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Huhtikuu, 2013, 17:36:34
kirjoittanut Jussi.
18 Vastauksia
7081 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2018, 08:19:11
kirjoittanut Iron_man