Kirjoittaja Aihe: T-rex 600 hyötysuhteeltaan paras välitys ja moottori  (Luettu 4798 kertaa)

Poissa heskelin

  • Aloitteleva torppari
  • *
T-rex 600 hyötysuhteeltaan paras välitys ja moottori
« : 24 Heinäkuu, 2008, 07:26:16 »
Kaipaan lisää lentoaikaa ja ei tehostakaan haittaa koskaan ole. Nyt ajan vakiomoottorilla ja välityksellä. Lennon jälkeen mosa on liian kuuma, ei takuulla näpeissä pysyisi. Timing on mid, lentoaikaa 5 min 6S 4900mAh pakalla. Päriselyni on kevyttä "taitolentoa".

Hakusessa siis uusi moottori. Mikä on paras bolt-on korvike alkuperäisen tilalle? Painoarvo korkeassa hyötysuhteessa maksimitehon sijaan.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-rex 600 hyötysuhteeltaan paras välitys ja moottori
« Vastaus #1 : 26 Heinäkuu, 2008, 01:52:27 »
Mikä moottori? Mikä pinnioni? Mitä menee akkuun lennon jälkeen?

Poissa heskelin

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-rex 600 hyötysuhteeltaan paras välitys ja moottori
« Vastaus #2 : 26 Heinäkuu, 2008, 08:55:08 »
Mikä moottori? Mikä pinnioni? Mitä menee akkuun lennon jälkeen?

Vakio, kitissä mukana tullut Align L-mosa, 12T pinioni, 4900mAh akkuun menee 4-5 Ah viiden minuutin lennon jälkeen riippuen siitä paljonko revittelen.

Poissa Karkkis

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Markku Kärkkäinen RC-Kopterit Ry
Vs: T-rex 600 hyötysuhteeltaan paras välitys ja moottori
« Vastaus #3 : 26 Heinäkuu, 2008, 10:33:38 »
Pistä 10T pinioni.. toi kakstoista hampainen on mielestäni liian iso..motti ei jaksa vääntää tolla pinionilla!!
T-Rex 600NSP
T-Rex 600E PRO
T-Rex 250
Spektrum DX7

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: T-rex 600 hyötysuhteeltaan paras välitys ja moottori
« Vastaus #4 : 26 Heinäkuu, 2008, 11:20:24 »
Joo, 12T on aivan liian suuri... 11T maksimissaan. Mulla on T-Rexissä Neu 1515/2.5D/F/H, joka on aika tyyris, mutta on kuitenkin mielestäni hintansa väärti. Moottori antaa enemmän tehoa kuin 600L ja on lentojen jälkeen korkeintaan lämmin.

EDIT: akkuja kannattaa lennättää 80% säännöllä, eli niihin ei saisi mennä enempää sisään kuin 0,8*kapasiteetti. Muuten akkujen elinikä lyhenee tehokkaasti.
« Viimeksi muokattu: 26 Heinäkuu, 2008, 11:23:25 kirjoittanut Ville Erkkilä »

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-rex 600 hyötysuhteeltaan paras välitys ja moottori
« Vastaus #5 : 26 Heinäkuu, 2008, 12:16:15 »
Et maininnut onko vino vai suora hampaiset rattaa. Vinohampaisessa päärattaassa on noin kymmenen hammasta enemmän kun suorahampaisessa. 12T vinohampaisella välitys vastaa 11T suorahampaista. Mulla on käytössä 10T, joka on mielestäni sopiva.

Poissa heskelin

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-rex 600 hyötysuhteeltaan paras välitys ja moottori
« Vastaus #6 : 26 Heinäkuu, 2008, 16:48:24 »
Juu, toi 12T on vinohampainen eli vastannee 11T suoraa. Jos alan lentämään tolla 80% säännöllä niin sittenhän lentoaikaa olisi 240 sekuntia eli 4 minuuttia. Ei paljoa naurata.

Samoilla kamoilla lentelin viime kesänä melkein tuplasti pidempiä keikkoja. Jossain on mätää. Hyllyssä oli toinenkin Alignin mosa jota kokeilin kanssa mutta ei auttanut.

Miten lentoaika tuolla Neu-moottorilla suhteessa orig mosaan? Jos kone ei lämpene niin arvatenkin hyötysuhde on parempi. Mistä ostit?

Joo, 12T on aivan liian suuri... 11T maksimissaan. Mulla on T-Rexissä Neu 1515/2.5D/F/H, joka on aika tyyris, mutta on kuitenkin mielestäni hintansa väärti. Moottori antaa enemmän tehoa kuin 600L ja on lentojen jälkeen korkeintaan lämmin.

EDIT: akkuja kannattaa lennättää 80% säännöllä, eli niihin ei saisi mennä enempää sisään kuin 0,8*kapasiteetti. Muuten akkujen elinikä lyhenee tehokkaasti.

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: T-rex 600 hyötysuhteeltaan paras välitys ja moottori
« Vastaus #7 : 26 Heinäkuu, 2008, 17:39:22 »
Puhuin tosiaan suorahampaisista, joten 12T vinohampaisen pitäisi olla ok. Muistaakseni ajoin aiemmin juurikin samalla välityksellä, moottorilla ja Flightpowerin 6s1p 4900mAh akuilla. Lensin kuuden minuutin keikkoja, ja akkuihin oli vielä varaa laittaa sisään 80% säännölläkin. Olisiko hammasvälys tai hihna liian tiukalla? Mulla ei ole kopterissa nykyään stabbaritankoa ja lavatkin ovat 623mm, joten on huono verrata lentoaikoja. Kuuden minuutin lennon jälkeen laitan kuitenkin ~3000mAh sisään, jos ajan perustaivaslentoa 2000rpm nupissa.

Ostin moottorin Usasta ReadyHelistä, mutta se ei enää näytä kauppaavan Neuta. Esprit listaa moottorin kuitenkin sivuillaan http://www.espritmodel.com/. Euroopasta näitä on vaikea löytää, koska moottori on amerikkalainen.

korpse

  • Vieras
Vs: T-rex 600 hyötysuhteeltaan paras välitys ja moottori
« Vastaus #8 : 26 Heinäkuu, 2008, 18:10:19 »
Castlekin myy nykyisin NEUta:

http://www.castlecreations.com/products/neumotors/nm.html

Oman 450 motin tilasin aikoinaan kanadasta, paikan nimeä en muista....

riku_t

  • Vieras
Vs: T-rex 600 hyötysuhteeltaan paras välitys ja moottori
« Vastaus #9 : 05 Elokuu, 2008, 22:58:29 »
Castlekin myy nykyisin NEUta:

http://www.castlecreations.com/products/neumotors/nm.html

Oman 450 motin tilasin aikoinaan kanadasta, paikan nimeä en muista....

Ei liity ihan tähän aiheeseen, mutta mitä sulla on noissa kopukan lavoissa vai ihan vaan "folio"-tarroja???

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
6140 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Marraskuu, 2007, 20:52:32
kirjoittanut Timo Huhtamäki
0 Vastauksia
1908 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Maaliskuu, 2009, 23:03:14
kirjoittanut riku
6 Vastauksia
15212 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Syyskuu, 2010, 23:45:21
kirjoittanut Mattski
3 Vastauksia
3165 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Kesäkuu, 2014, 01:21:12
kirjoittanut Nurffe
4 Vastauksia
3265 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Kesäkuu, 2017, 21:27:11
kirjoittanut matipa 74