Kirjoittaja Aihe: "taivaslentoa" honeybeellä  (Luettu 2144 kertaa)

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
"taivaslentoa" honeybeellä
« : 23 Heinäkuu, 2008, 22:37:45 »
Noniin, nyt kun oli tyyntä kävin tuota vempelettä lennättämässä urheilukentällä.. Olen jonkun 2 viikkoa leijutellut 2-5 metrin korkeudessa maksimissaan ja jokapäivä on tullut vähintään 2 akullista lenneltyä, enimmillään 5(kesälomalla kun olen).. Pakko on myöntää että hurjalta tuntui kun ensimmäistä kertaa nousi "korkealle", eli jonnekin 15-20 metriin ja sieltä lähti kokeilemaan että miten se kääntyy ja tuleeko yleensäkkään ehjänä alas!

Sain sen alas ehjänä ja hyvän mielen kaupanpäälle :) pitää kyllä myöntää että paljon on opeteltavaa vielä  :) Nyt vaan säästämään että saa tulevaisuudessa tuon t-rex 600 cf:än  8)

Onko täälä ihmiset kuinka uskaltanut tuommoisia pikkukoptereita lennättää korkealla? leijutteluunhan tuo on mainio omasta mielestäni, vaikken ole muita koptereita kokeillutkaan.. Allekirjoittaneella oli jännää ja pakko on tännekkin hehkuttaa muutaman tunnin viiveellä  ;D

Ja sitten vielä loppuun "tyhmä" kysymys, eli miten korkealla yleensä koptereita tavataan taivaslennossa lennättää? Tai kuinka korkealla se on maksimissaan? Olen kyllä katsellut lennätysvideoita sun muita kasapäin mutta olen huono arvioimaan pituuksia niin siksi kysyn, ymmärtäkää aloittelijaa  :)

jpheli

  • Vieras
Vs: "taivaslentoa" honeybeellä
« Vastaus #1 : 23 Heinäkuu, 2008, 22:45:23 »

Ja sitten vielä loppuun "tyhmä" kysymys, eli miten korkealla yleensä koptereita tavataan taivaslennossa lennättää? Tai kuinka korkealla se on maksimissaan? Olen kyllä katsellut lennätysvideoita sun muita kasapäin mutta olen huono arvioimaan pituuksia niin siksi kysyn, ymmärtäkää aloittelijaa  :)


0-100 metriä :)

Tietty korkeus riippuu paljon kopterin koostakin. Ei tollasseella 50-90 kokoluokan kopterilla viitti paljoo pystykäännöksiä tehdä 5-10 metrin korkeudessa kun ekaksi ajaa vaakalentoa 100km/h ohitse..

Itse lentelen tolla mun titanilla jossain 0-15 metrin korkeuksissa. Ei sillä korkeudella nyt niin merkitystä ole. Jokainen voi lentää just niin korkealla ja kaukana kuin haluaa/kykenee. Lähinnähän tuossa kaukana/korkealla lennossa alkaa tulee asennon hahmotus ongelmalliseksi. Sepä siinä ainoa rajoittava tekijä on.

Sit kun saat sen trexän tms niin tiedät miten sen oikeesti pitäs leijua...

Ja eikun uudestaan ilmaan vain :)

--jp

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: "taivaslentoa" honeybeellä
« Vastaus #2 : 24 Heinäkuu, 2008, 12:27:22 »
Raptorilla tuli, ja 600N tulee ilmeisesti samaa kaavaa noudattaen, ajettua ohilennot jossain parissa metrissä matalimmillaan. Ne temput jotka osaa, 5-10m, ekaa kertaa veivattavat paaaaljon korkeammalla.

MiniTitanilla kun viimeksi ajelin, niin kone kävi niin kaukana että edes fluerisoiva tiikerimaalaus ei näkynyt. Olisko ollut jotain 10m korkeutta. Tuli ajettua puhtaasti sen varassa, miten koneen silhuetti muuttui kun väänteli tikkua. Jännä kun ei tarvitse nähdä asentoa, sen tietää siitä menne kone on menossa ja minneppäin se kääntyy tietyllä ohjausliikkeellä.
-flybarless, sedative stabilized head-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2933 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Toukokuu, 2008, 17:16:13
kirjoittanut tare
6 Vastauksia
4213 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2008, 22:16:46
kirjoittanut Hermis
8 Vastauksia
6012 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2008, 22:18:40
kirjoittanut Hermis
3 Vastauksia
3275 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2008, 22:34:49
kirjoittanut El_magico
1 Vastauksia
2399 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Heinäkuu, 2008, 11:27:12
kirjoittanut Jyri